https://gateway.trip.ir/api/

بهترین جاهای دیدنی مشهد؛ شهر شهد و شعور

به روز رسانی: 19 اسفند ، 1402 مقاصد پر طرفدار

جاهای دیدنی مشهد

مشهد از آن مقاصد گردشگری است که بسیاری از ایرانیان در طول عمرشان بارها و بارها به سویش روانه می‌شوند و خودشان را به حرم مقدس امام رضا (ع) می‌رسانند. برخی از افراد صرفاً برای زیارت به این کلان‌شهر ایران می‌روند و دلشان می‌خواهد حس‌وحال معنوی زیارت از ابتدا تا انتهای سفر در سرشان باقی بماند؛ اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هم به زیارت علاقه دارید و هم سیاحت، باید بگوییم که جاهای دیدنی مشهد بسیار متنوع است و خوشبختانه، گزینه‌های بسیار زیادی پیش رویتان قرار دارد. پس اگر می‌خواهید مشهد را جور دیگری بشناسید، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

پارک کوهسنگی؛ معروفترین جای دیدنی مشهد

بیایید با یک جای خوش‌آب‌وهوا شروع کنیم؛ پارک کوهسنگی مشهد. این پارک از آنجایی که در میان دو کوه کم‌ارتفاع سنگی واقع شده، به پارک کوهسنگی شهرت پیدا کرده است. این پارک پر از آب‌نماهای زیبا و فضاهای سرسبز است و آدم را تا اندازه‌ای به یاد پارک جمشیدیه تهران یا کوه صفه اصفهان می‌اندازد.
از ویژگی‌های قابل‌توجه این بوستان این است که به‌غیر از لذت‌‌بردن از زیبایی‌های محیطی و کوهنوردی، گردشگران می‌توانند از کالسکه‌سواری، دوچرخه‌سواری، پاتیناژ، شهربازی و دیگر امکانات آن نیز استفاده کنند.
پارک کوهسنگی بعد از حرم مطهر و آرامگاه فردوسی، رتبه سوم محبوبیت را در میان مکان های گردشگری مشهد به خود اختصاص می‌دهد.

  • آدرس: میدان جمهوری اسلامی، بلوار کلانتری، انتهای خیابان کوهسنگی
  • ساعت کاری: ۲۴ ساعت شبانه‌روز

پارک کوهسنگی از جاهای دیدنی مشهد

تصویری از پارک کوهسنگی مشهد

بازار رضا؛ از جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم

بازار رضا معروفترین و بزرگترین بازار این شهر است. این بازار در دهه ۵۰ شمسی، با الهام از بازارهای سنتی ایران ساخته شد و ۷۲۰۰ مترمربع مساحت دارد. طول این بازار ۹۶۰ متر و عرض آن نیز ۳۳ متر است. اگر بعد از زیارت، قصد خرید سوغاتی داشته باشید یا بخواهید صرفاً کمی بازارگردی کنید، بازار رضا مشهد بهترین گزینه برای شما خواهد بود. شما می‌توانید به‌راحتی با مترو یا بی‌آر‌تی به این بازار دسترسی داشته باشید.

  • آدرس: مشهد، میدان بیت‌المقدس (فلکه آب)
  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۲۳

بازار رضا از مکان های دیدنی در مشهد

عکسی از بازار رضا

طرقبه؛ خوش آب و هواترین منطقه مشهد

قطعاً نام طرقبه را بسیار شنیده‌اید؛ یکی از مناطق خوش آب و هوای مشهد که در فاصله ۱۸ کیلومتری و ۱۵ دقیقه‌ای این شهر قرار دارد. طرقبه پر از روستاهای ییلاقی و جاهای طبیعی زیبا است. همچنین، منطقه نمونه گردشگری چالیدره نیز در طرقبه مشهد قرار دارد.
در طرقبه می‌توانید از یک پیمایش سبک لذت ببرید و سپس در یکی از کافه‌ها و رستوران‌های متعدد آن غذا میل کنید یا گوشه‌ای دنج در طبیعت بنشینید و لحظاتی را در آرامش مطلق بگذرانید.

  • آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل‌آباد
  • ساعت کاری: 24 ساعت شبانه‌روز

طرقبه از جاهای دیدنی در مشهد

عکسی از طرقبه مشهد

روستای زشک؛ از جاهای دیدنی مشهد برای سیزده بدر

یکی دیگر از مناطق خوش‌آب‌ و هوای خراسان که در امتداد رشته‌کوه بینالود قرار دارد و هم به مشهد بسیار نزدیک است و هم به نیشابور، روستای زُشک است. این منطقه پر از زیبایی‌های طبیعی است و به‌دلیل مسیرهای کوهنوردی و قله‌هایی که در دل خود جا داده، برای کوهنوردان منطقه بسیار محبوبی به شمار می‌رود. قله چمن، قله شیرباد و چشمه قل‌قلی از جاذبه‌های مهم این روستا هستند. اگر قصد سفر به مشهد در نوروز را دارید، حتما به روستای زشک هم سری بزنید.

  • آدرس: مشهد، انتهای جاده شاندیز

روستای زرشک از جاهای دیدنی در مشهد

عکسی از روستای زرشک

کوه پارک مشهد؛ مکانی محبوب برای گردشگران ورزشکار

مشهد مناطق کوهستانی بسیار زیادی دارد و برای آدم‌های اهل کوه و طبیعت‌گردی شهری آرمانی است. کوه‌پارک هم یکی از همین‌ مکان‌هاست. این پارک زیبا که در سال ۱۳۹۹ خورشیدی با هدف گسترش مناطق تفریحی و گردشگری مشهد ساخته شد، بیش از ۲ میلیون مترمربع مساحت دارد و بیش از ۱ میلیون درخت را در دل خود جای داده است.
در کوه پارک مشهد علاوه‌بر دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، کوهنوردی و... می‌توانید از تماشای آبشارها و چشمه‌های زیبای پارک لذت ببرید و اوقات خوشی را با خانواده‌تان سپری کنید. این پارک به دلیل وجود آبشارهای فراوانش به پارک آبشار نیز شهرت پیدا کرده است.

  • آدرس: مشهد، کمربندی جنوبی
  • ساعت کاری: 24 ساعت شبانه‌روز

کوه پارک از مکان های دیدنی در مشهد

عکسی از کوه پارک مشهد

پارک هفت حوض؛ از زیباترین مناطق طبیعی مشهد

این منطقه گردشگری دارای حوضچه‌هایی طبیعی است که در طول سال‌ها، بر اثر بارش باران و فرسایش زمین به دلیل جریان رودخانه به وجود آمده‌اند. زیبایی این حوضچه‌ها وقتی دوچندان می‌شود که می‌بینید آب رودخانه از یکی به دیگری می‌ریزد و به هرکدام شکل و شمایلی خاص و بی‌نظیر داده است. پارک هفت حوض از زیباترین جاهای دیدنی مشهد است که طبیعتی بکر و زیبا دارد. به همین دلیل برای کوهنوردان و طبیعت‌دوستان بغایت جذاب است.

  • آدرس: مشهد، شهرک سیدی، جاده خلج
  • ساعت کاری: 24 ساعت شبانه‌روز

پارک هفت حوض از جاهای گردشگری مشهد

تصویری از پارک هفت حوض

موزه های مشهد

مشهد علاوه‌بر مکان‌های زیارتی، پارک‌ها و مناطق ییلاقی زیبا، موزه‌های زیادی هم دارد که اگر اهل گشت‌وگذار در دل تاریخ و فرهنگ خراسان باشید، برایتان جذاب خواهند بود. در ادامه با چند تا از معروفترین موزه های مشهد آشنا خواهید شد.

موزه آستان قدس رضوی

در این موزه، بخشی از آثار معماری مربوط به حرم مطهر و اشیای تاریخی که قدمت برخی از آن‌ها به ۶ قرن پیش می‌رسد، نگهداری می‌شود. این موزه در حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد.

موزه بزرگ خراسان

این موزه در سال ۱۳۹۳ افتتاح شده و در پارک کوهسنگی مشهد قرار دارد. اشیای داخل موزه به دوران پیش از اسلام و اسلامی تقسیم می‌شوند. معماری خود موزه نیز بسیار چشم‌نواز است و برای گردشگران هنردوست، جذاب خواهد بود.

موزه توس

این موزه اگرچه در شهر توس قرار دارد؛ اما چندان هم از مشهد دور نیست و دسترسی به آن راحت است. در این موزه که در کنار آرامگاه حکیم فردوسی قرار گرفته، آثار سنگی ماقبل تاریخ، انواع شاهنامه و آثار تاریخی از دوره‌های مختلف به چشم می‌خورد.

موزه مردم شناسی مشهد

این موزه که نام دیگرش «حمام مهدی قلی بیک» است، در نزدیکی حرم و در کنار مسجد شاه قرار دارد و نشان‌دهنده فرهنگ و تاریخ خراسان است. علاوه‌بر اشیای داخل موزه مردم شناسی، معماری خود حمام نیز بسیار جلب توجه می‌کند.

موزه نادری

این موزه در آرامگاه نادرشاه افشار قرار دارد و بعد از موزه آستان قدس، مهم‌ترین جاذبه تاریخی مشهد محسوب می‌شود. موزه نادری درواقع ترکیبی از دو موزه است که یکی از آن‌ها برای نگهداری اسلحه‌ها در دوره‌های مختلف تاریخی استفاده شده و دیگری نیز آثاری مربوط به دوران نادرشاه افشار را نمایش می‌دهد. موزه و آرامگاه نادرشاه از معروفترین مکان های فرهنگی مشهد به شمار می‌رود که نزدیک حرم قرار دارد.

موزه آیین های پهلوانی

این موزه را مرشد علی‌اکبر قاسمی معروف به پهلوان رستم افتتاح کرد. همان‌طور که از نام موزه برمی‌آید، نمایشگر آثاری است که به آیین پهلوانی و زورخانه‌ها مربوط هستند. پهلوان رستم این آثار را در طول ۴۵ سال از جای‌جای ایران جمع‌آوری کرده و در این موزه، گرد هم آورده است.

موزه نان

این موزه که در سال ۱۳۹۰ افتتاح شد، اولین موزه تخصصی کشور به شمار می‌رود. در موزه نان مشهد شاهد مراحل مختلف ساخت نان هستید؛ از بذرافشانی گرفته تا خرمن‌کوبی، گندم‌چینی، چک زدن و... .

موزه آب

موزه آب مشهد نیز در سال ۱۳۷۸ افتتاح شده و ابزارها و امکانات آبی استان خراسان را در طول تاریخ نمایش خواهد داد. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در این موزه نگهداری می‌شود، نمونه قنات‌های گناباد است که بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارند.

پارک علمی پروفسور بازیما؛ از جاهای دیدنی مشهد برای کودکان

یکی از مهم‌ترین پارک‌های موضوعی مشهد، پارک علمی پروفسور بازیما است. این پارک هم یکی از جاهای دیدنی مشهد برای کودکان است و هم برای بزرگسالانی که به موضوعات علمی علاقه‌مند هستند بسیار جذاب خواهد بود. در این پارک، سفر در زمان، سفر به دنیای زیر آب، سفر به درون بدن انسان و بازی‌های تعاملی علمی را تجربه خواهید کرد. این پارک همچنین یک شبیه‌ساز پرواز دارد که حسابی هیجان‌زده‌تان خواهد کرد. پارک پروفسور بازیما سومین پارک سفر به درون بدن انسان بعد از کورپوس هلند و سنگاپور است.

  • آدرس: مشهد، بلوار شاهنامه، شاهنامه ۴۲، پلاک ۱۶
  • ساعت کاری:‌ ۹ صبح تا 17

پارک علمی پروفسور بازیما از جاهای دیدنی در مشهد

عکسی از پارک علمی پروفسور بازیما

بوستان مینیاتوری؛ ایرانی کوچک در دل شهری بزرگ

همان‌طور که از اسمش پیداست، پارک مینیاتوری مشهد قرار است تجربه یک سفر کوتاه به دنیای آدم‌کوچولوها را نصیب شما کند. در این پارک زیبا، ۵۸ اثر تاریخی و فرهنگی ایران را در ابعاد کوچک خواهید دید؛ از ارگ بم گرفته تا پل خواجو، روستای کندوان و بسیاری مکان دیدنی دیگر. خلاصه که در این پارک قرار است یک ایران کوچک را ببینید و اندکی به یاد بازی‌های دوران کودکیتان بیفتید و حسابی روحتان لطیف شود.

  • آدرس: مشهد، بلوار الهیه، بلوار سجادیه، نبش سجادیه ۲۶
  • ساعت کاری: ۹ صبح تا 19

بوستان مینیاتوری از مکان های مشهد

عکسی از بوستان مینیاتوری

جنگل جیغ؛ از ترسناک ترین جاهای دیدنی مشهد

نامش ترسناک است و خودش هم همین‌طور! اینجا یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد است که در طرقبه قرار دارد. دلیل نام‌گذاری این جنگل این است که در طول شب تا نزدیکی‌های صبح، صداهای ترسناکی مثل جیغ یا زوزه در آن به گوش می‌رسد. قدیم‌‌ها این صداها را به جن و پری و موجودات ماورایی نسبت می‌دادند؛ اما حالا همه‌چیز را گردن باد و نسیمی که در میان درختان و تپه‌ها و سنگ‌ها می‌پیچد، می‌اندازند. بنابراین اگر می‌خواهید یک گردش با چاشنی هیجان و ترس داشته باشید، هنگام شب به این جنگل سر بزنید. البته که در این صورت، به تجهیزات حرفه‌ای برای طبیعتگردی نیاز دارید. در غیر این‌صورت، در روز به این مکان گردشگری خاص بروید و خودتان را به دردسر نیندازید.

  • آدرس: مشهد، طرقبه، روستای سر برج

جنگ جیغ از جاهای دیدنی مشهد

تصویری از جنگل جیغ مشهد

سرزمین موج های آبی؛ بهترین مکان تفریحی مشهد

یکی دیگر از مکان‌هایی که باید در لیست جاهای دیدنی مشهد قرار دهید، سرزمین موج‌ های آبی است. می‌توان گفت که این پارک در میان پارک‌های آبی مشهد، بهترین است و برای افرادی که به شنا و بازی‌های آبی علاقه‌مند هستند، بسیار جای مناسبی به شمار می‌رود. در این پارک، سرسره‌های مختلفی وجود دارد که هرکدامشان به‌نوعی شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

  • آدرس: مشهد، بزرگراه امام علی، بلوار اندیشه، اندیشه ۷۹
  • ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از ۱۱ تا ۲۲؛ پنجشنبه و جمعه از ۱۰ تا ۲۱

سرزمین موج های آبی مشهد

عکسی از سرزمین موج های آبی 

چالیدره؛ از جاهای دیدنی مشهد در تابستان

چالیدره هم یکی از آن جاهایی است که در طرقبه قرار دارد و بالاتر هم کمی از آن برایتان گفتیم. اینجا یک مجموعه تفریحی است که در کنار دریاچه سد چالیدره قرار گرفته و آب‌وهوای خوب و امکانات تفریحی فراوانی دارد. گردشگران می‌توانند در این مکان با تفریحاتی مثل قایق‌سواری، تله‌کابین، زیپ‌لاین، بانجی‌جامپینگ، ماهیگیری، اسکی روی آب، غواصی و... سرگرم شوند و با خاطراتی به‌یادماندنی به شهر محل اقامت خود بازگردند.

  • آدرس: مشهد، طرقبه، کیلومتر ۲ جاده نغندر
  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۲ بامداد

چالیدره از جاهای دیدنی در مشهد

عکسی از چالیدره

بند گلستان؛ از جاهای تاریخی مشهد

اینجا یکی از بندهای تاریخی استان خراسان است که در دوره تیموریان و روی رودخانه‌ای به همین نام ساخته شد. این سد در طول تاریخ، کمک ویژه‌ای به آب‌رسانی و سرسبزی مناطق اطراف خود کرده است. در دریاچه پشت این سد می‌توانید از قایق‌سواری لذت ببرید و از کافه‌ها و رستوران‌های اطرافش برای صرف غذا استفاده کنید. البته درحال‌حاضر محدودیت‌هایی برای دسترسی به بند گلستان مشهد وجود دارد و بهتر است که قبل از رفتن به آنجا، از محلی‌ها پرس‌وجو کنید تا مطمئن شوید مسیرهای منتهی به آن بسته نیستند.

  • آدرس: ۸ کیلومتری غرب مشهد، بعد از پارک جنگلی وکیل‌آباد

بند گلستان از جاهای دیدنی در مشهد

عکسی از بند گلستان

ییلاق عنبران؛ از جاهای دیدنی مشهد در بهار

علاقمندان به طبیعت جاهای دیدنی مشهد را بسیار دوست خواهند داشت. یکی از این مکان‌های طبیعی نیز روستای عنبران است که دیدن آن در بهار لذت دوچندانی دارد. البته منظورمان این نیست که فقط در بهار باید به این روستا بروید. این روستا یکی از سرسبزترین مناطق دیدنی مشهد به شمار می‌رود که در ۲۶ کیلومتری شهر قرار دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به مشهد، رفتن به این روستا و قدم زدن در میان کوچه‌پس‌کوچه‌هایش را حتماً در برنامه خود قرار بدهید.

  • آدرس: مشهد، طرقبه، روستای عنبران

ییلاق عنبران از مکان های دیدنی در مشهد

عکسی از ییلاق عنبران

پارک آبی ایرانیان؛ آبتنی با تجهیزات مدرن

اینجا یکی دیگر از پارک‌ های آبی مشهد است که توسط یک شرکت کانادایی ساخته شده و از امکانات تفریحی باکیفیتی برخوردار است. در پارک آبی ایرانیان می‌توانید از رودخانه خروشان، موج‌سواری، حمام ترکی و ماساژ، سرسره‌های مختلف، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و حتی سینما استفاده کنید و یک روز شاد و پرهیجان را برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید. نکته مهم پارک ایرانیان مشهد این است که خانم‌ها در روزهای زوج می‌توانند از آن استفاده کنند و آقایان در روزهای فرد و جمعه‌ها.

  • آدرس: مشهد، بلوار حجاب، نبش حجاب ۸
  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۲۱

پارک آبی ایرانیان مشهد

عکسی از پارک آبی ایرانیان

باغ گیاه شناسی؛ تماشای زیباترین گل های پرورشی

اسم جاهای دیدنی مشهد که به میان می‌آید، باغ گیاه شناسی مشهد معروف به باغ مشهد را نباید فراموش کنیم. این بوستان زیبا جاذبه‌های فراوانی را در دل خود جای داده که برای افرادی که به گل و گیاه و کشاورزی علاقه‌مند هستند، می‌تواند بسیار جذاب باشد. این کلکسیون گیاهی زیبا، مساحتی به اندازه ۲۹ هکتار دارد و از نظر گیاه‌شناسی، معماری و تفریحی هر بیننده و گردشگری را شگفت‌زده می‌کند.

  • آدرس: مشهد، بلوار جمهوری، حدفاصل چهارراه مقدم و پل غدیر
  • ساعت کاری: ۸:۳۰ صبح تا ۲۳

باغ گیاه شناسی از مکان های گردشگری مشهد

عکسی از باغ گیاه شناسی 

باغ ملک آباد؛ از جاهای دیدنی مشهد با مترو

یکی از زیباترین و بزرگترین باغ‌های مشهد، باغ ملک اباد است که در مرکز این شهر قرار دارد. این باغ با 300 هکتار زیربنا و باغ‌های میوه، عمارت تاریخی و زمین‌های کشاورزی خود، سهم به‌سزایی در تصفیه هوای شهر ایفا می‌کند و از این رو، به ریه‌های شهر مشهد معروف است. این باغ یک موزه تاریخی هم دارد که متاسفانه در حال حاضر برای عموم قابل بازدید نیست؛ اما در گذشته از جاذبه های گردشگری مشهد به شمار می‌رفته است.

  • آدرس: مشهد، بزرگراه کلانتری، میدان آزادی، بلوار ملک آباد
  • ساعت کاری: 24 ساعت شبانه‌روز

باغ ملک آباد مشهد

عکسی از باغ ملک آباد مشهد

گنبد هارونیه؛ راوی ادوار تاریخی خراسان

گنبد هارونیه قدیمی‌ترین بنایی است که از شهر توس به یادگار مانده. همین مسئله هم اهمیت این گنبد را بسیار افزایش می‌دهد؛ چراکه توانسته در طول تاریخ، از گزند حملات دشمنان مختلف، بلایای طبیعی و... در امان بماند و تا این لحظه در کنار ما باشد. معماری این بنا به شکلی است که محققان حدس می‌زنند در طول چند دوره مختلف ساخته و تکمیل شده است. در گنبد هارونیه آثاری از دوره ایلخانی، سلجوقی، تیموری و حتی ساسانی به چشم می‌خورد. گویی تمام تاریخ دستی به سر و روی این بنای خاص و اسرارآمیز کشیده است.

  • آدرس: مشهد، جاده قوچان، سه‌راه فردوسی، بلوار شاهنامه
  • ساعت کاری: ۸ صبح تا ۱۸

گنبد هارونیه مشهد

عکسی از گنبد هارونیه

آرامگاه فردوسی و مقبره شجریان

این آرامگاه متعلق به شاعر بزرگ ایرانی، حکیم‌ ابوالقاسم فردوسی است. این بنای باشکوه و زیبا توسط هوشنگ سیحون بر اساس طرحی از کریم طاهرزاده بهزاد ساخته شده است. مجموعه آرامگاه فردوسی شامل مقبره، موزه، کتابخانه و فضای سبز بوده و حتی آرامگاه شاعر معاصر، مهدی اخوان ثالث و خسرو آواز ایران، محمدرضا شجریان را در خود جای داده است.

  • آدرس: مشهد، کیلومتر ۲۸ جاده قوچان، توس
  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۱۷

آرامگاه فردوسی از جاهای دیدنی مشهد

عکسی از آرامگاه فرودسی

روستای کنگ؛ بهترین مکان مشهد برای عکاسی

در دامنه‌های کوه بینالود، در ۳۰ کیلومتری مشهد و در نزدیکی طرقبه، روستای کَنگ قرار دارد. این روستا علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی و شکل پلکانی‌اش، آثار تاریخی ویژه‌ای را نیز در دل خود جای داده که جذابیتش را دوچندان می‌کنند. بافت قدیمی این روستا جان می‌دهد برای عکاسی و غرق شدن در گذشته‌های دور. روستای کنگ اقامتگاه‌های بومگردی نوستالژیکی هم دارد که تجربه روستاگردی شما را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

  • آدرس: مشهد، طرقبه، روستای کنگ

روستای کنگ از جاهای دیدنی در مشهد

عکسی از روستای کنگ

شاندیز؛ معروفترین مکان دیدنی مشهد

شاندیز مشهد را که دیگر همه می‌شناسند. یکی از زیباترین مناطق ییلاقی مشهد که همیشه در کنار اسم طرقبه خودنمایی می‌کند. کوچه‌باغ‌های باصفا، رودخانه‌ها و رستوران‌های معروفی مثل پدیده شاندیز در این ییلاق خوش آب‌ و هوا خودنمایی می‌کنند. هروقت به شاندیز مشهد رفتید، شیشلیک‌های رستوران پدیده را اصلاً از دست ندهید. البته ممکن است که حسابی خرج روی دستتان بگذارد؛ اما به یک بار امتحان کردش می‌ارزد.

  • آدرس: ۳۰ کیلومتری شهر مشهد، شاندیز

شاندیز معروفترین مکان دیدنی مشهد

تصویری از شاندیز مشهد

پارک میرزا کوچک خان؛ از زیباترین پارک های مشهد

این پارک حدود ۱۰ سال پیش در مشهد ساخته شده و یکی از زیباترین بوستان‌های مشهد است که در نزدیکی حرم امام رضا (ع) قرار دارد. پارک میرزا کوچک خان با مسیرهای پیاده‌روی، کافه‌ها و رستوران‌های مختلف، وسایل بازی کودکان و وسایل ورزشی بزرگسالان می‌تواند یکی از روزهای سفرتان را به خاطره‌ای شادی‌آور و دوست‌داشتنی تبدیل کند.

  • آدرس: مشهد، میدان هفده شهریور، خیابان دانش شرقی
  • ساعت کاری: 24 ساعت شبانه‌‌روز

پیست اسکی شیرباد؛ از جاهای دیدنی مشهد در زمستان

آب‌وهوای سرد و اقلیم کوهستانی مشهد، باعث شده تا این شهر بی‌نظیر انواع و اقسام جاذبه های گردشگری را در خود جای دهد. یکی از مکان های دیدنی مشهد نیز پیست اسکی شیرباد است که در فاصلۀ 60 کیلومتری شرق این شهر قرار دارد. این مجموعه که از سال 88 شمسی افتتاح شده، مکان مناسبی برای بازی‌های زمستانی و ورزش‌های برفی است. اگر قصد سفر به مشهد در فصل زمستان را دارید، حتما به پیست اسکی شیرباد هم سر بزنید تا منظره‌ای متفاوت از مشهد را در ارتفاع بالا تماشا کنید.

  • آدرس: جاده اصلی مشهد- چناران، دوربرگردان گلمکان
  • ساعت کاری: 9 صبح تا 16

پیست اسکی شیرباد مشهد

تصویری از پیست اسکی شیرباد

مقبره نادرشاه؛ مکان موردعلاقه گردشگران تاریخ دوست

آرامگاه نادرشاه افشار که به باغ نادری نیز معروف است، همان‌طور که بالاتر گفتیم یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی مشهد مقدس محسوب می‌شود. معمولاً اکثر افرادی که برای زیارت به این شهر می‌روند، چند ساعتی از سفرشان را نیز به گشت‌وگذار در آن اختصاص می‌دهند. این آرامگاه یک موزه دیدنی هم درون خود دارد که نشان‌گر دستاوردها و تاریخچه زندگی نادرشاه است.

  • آدرس: مشهد، خیابان شیرازی، چهارراه شهدا
  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۱۷

مقبره نادرشاه مشهد

تصویری از مقبره نادرشاه

آبشار قره سو؛ از زیباترین جاهای دیدنی مشهد در پاییز

این آبشار در یکی از شهرستان‌های اطراف مشهد به نام کلات نادری و در روستای قره سو قرار دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این روستا، آبشارهای آن هستند. برای راحتی حال مسافران و برای بالا رفتن از آبشارها، نردبان‌هایی تعبیه شده که اگرچه از زیبایی طبیعی فضا کاسته، اما تجربه ماجراجویانه‌ لذت‌بخشی را نصیب گردشگران می‌کند. علاوه‌بر طبیعت زیبای اطراف آبشار قره سو، قصر خورشید یا کاخ کلات که از دوران نادرشاه بر جای مانده نیز یکی از جاذبه‌های روستای قره‌سو محسوب می‌شود.

  • آدرس: مشهد، شهرستان کلات نادری، روستای قره‌سو

آبشار قره سو مشهد

تصویری از ابشار قره سو

خانه وارونه؛ از عجیب ترین اماکن دیدنی مشهد

خانه وارونه مشهد یکی از دیدنی‌های مدرن این شهر محسوب می‌شود که حتماً پیشنهاد می‌کنیم در نقشه جاهای دیدنی مشهد آن را علامت بزنید و زمانی را در سفرتان برای رفتن به این خانه اختصاص دهید. از ویژگی‌‌های جالب و بانمک این خانه، معماری داخلی و دکوراسیون آن است. اشیای درون این بنا به گونه‌ای چیده شده‌اند که انگار همگی در حال واژگون شدن هستند. تک‌تک‌ بخش‌های خانه وارونه جان می‌دهد برای عکاسی و ژست‌های بامزه. در این خانه قطعاً اوقات خوشی را تجربه کرده و بارها از ته دلتان خواهید خندید.

  • آدرس: مشهد، مجتمع اداری الماس شرق، ورودی ۲، طبقه منفی ۱
  • ساعت کاری: ۱۱ صبح تا ۲۲

هلیوم پارک؛ مکان محبوب کودکان

اینجا اولین پارک ترامپولین مشهد است. در این پارک می‌توانید بازی‌ها و ورزش‌های مختلفی را با ترامپولین انجام بدهید و در کنار خانواده یا دوستان خود، لحظاتی پر از شادی و خنده بسازید. در هلیوم پارک مشهد علاوه‌بر تفریحات بر پایه ترامپولین، از امکاناتی مثل بازی‌های واقعیت مجازی، صخره‌نوردی، رستوران و کافی‌شاپ و بسیاری تفریحات دیگر نیز می‌توانید استفاده کنید.

  • آدرس: مشهد، بلوار جانباز، برج مروارید گوهرشاد
  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۲۲

هلیوم پارک مشهد

عکسی از هلیوم پارک مشهد

باغ پرندگان؛ سرزمین زیباترین پرندگان ایران

اگر علاقه زیادی به پرندگان دارید و می‌خواهید آنها را از نزدیک ببینید، پیشنهاد می‌کنیم به تنها باغ پرندگان شرق کشور که اتفاقاً در مشهد واقع شده سری بزنید و با بیش از ۸۰۰ گونه پرنده ملاقاتی صمیمانه داشته باشید. باغ پرندگان مشهد مساحتی به وسعت ۶۰۰۰ مترمربع و فضایی برای این موجودات زیبا دارد که تصور کنند آزادانه در طبیعت زندگی می‌کنند و بتوانند به‌راحتی تولیدمثل کنند. البته اگر تماشای زندانی بودن حیوانات غمگینتان می‌کند، اصلاً تماشای این باغ را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

  • آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام، بلوار بهارستان
  • ساعت کاری: ۸ صبح تا ۱۶

سفر به خراسان و تماشای جاهای دیدنی مشهد

در این مقاله سعی کردیم شما را با بهترین و ناب‌ترین جاهای دیدنی مشهد آشنا کنیم. این کلان‌شهر ایران را خیلی از افراد فقط به‌عنوان یک شهر زیارتی می‌شناسند؛ اما همان‌طور که خواندید، در این شهر بزرگ، علاوه‌بر زیارت می‌توانید هرچقدر که دلتان می‌خواهد سیاحت کنید.

برای سفری آسان، سریع و البته خوش‌قیمت به مرکز استان خراسان رضوی، بلیط هواپیما مشهد تریپ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فقط فراموش نکنید که پس از سفر و تماشای هریک از این مناطق دیدنی، آنچه را مشاهده کرده‌اید با ما نیز در میان بگذارید. شما کدام مکان دیدنی مشهد را پیشنهاد می‌دهید؟ فکر می‌کنید جای کدام نقطه این شهر در این مقاله خالی بود؟

سؤالات متداول:

جاهای دیدنی مشهد کجاست؟

مشهد هم در درون خودش و هم در اطرافش جاذبه‌های دیدنی زیادی را جای داده است. از زیباترین مکانهای دیدنی این شهر باید به آرامگاه فردوسی، قصر خورشید، روستای زُشک، ییلاق عنبران، موزه‌ بزرگ خراسان و باغ گیاه‌‌شناسی مشهد اشاره کنیم.

2. جاهای دیدنی مشهد کجا خوبه؟

از بهترین اماکن دیدنی این شهر می‌توان به پارک کوهسنگی، باغ نادری، جنگل جیغ، پارک علمی پروفسور بازیما، سرزمین موج‌های آبی، خانه وارونه، موزه مردم شناسی مشهد و طرقبه و شاندیز اشاره کرد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc