https://gateway.trip.ir/api/

باغ پرندگان مشهد

به روز رسانی: 15 بهمن ، 1402 جاذبه های گردشگری

باغ پرندگان مشهد

مشهد استانی در شمال شرقی ایران است و منطقه تاریخی خراسان که زمانی بزرگ ‌ترین استان ایران بود، اکنون به سه استان مجاور به نام‌ های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی تقسیم می ‌شود.
مشهد یکی از شهرهای گردشگری در ایران است که همه آن را با نام حرم امام رضا (ع) و مجموعه هایی که در اطراف آن قرار دارد می شناسند. به همین دلیل مشهد را شهر مقدس در ایران نامیده اند.
مشهد مجموعه های تاریخی، تفریحی و فرهنگی متنوعی دارد و می تواند علاوه بر تور گردشگران، شهری جذاب برای گردشگران باشد و شهر مهمی در ایران به شمار می رود. حرم امام رضا، باغ پرندگان مشهد، روستای پاژ، مقبره نادرشاه افشار و... از محبوب ترین مکان های مشهد بشمار می روند.
مشهد علاوه بر حرم مطهر امام رضا (ع) دارای جاهای دیدنی بسیاری از جمله باغ پرندگان است، باغ پرندگان مشهد بزرگترین و تنها مجموعه پرندگان در شرق کشور است که در منطقه گردشگری سپاد و نزدیک میدان خیام واقع شده است و فاصله باغ پرندگان مشهد تا حرم 30 دقیقه با احتساب ترافیک و شلوغی می باشد. 
باغ پرندگان در مشهد در سال 1393 با بودجه بسیار زیادی تاسیس شد، این باغ در ابتدای کار شرایط بسیار مناسبی داشت ولی به مرور زمان از کیفیت آن کاسته شد. این اولین و تنها باغ پرندگان در شرق کشور به شمار می رود، در این باغ بیش از 800 گونه پرنده وجود دارد.
این مجموعه تفریحی و توریستی گونه های منحصر به فرد پرندگان آفریقا و آسیا را گرد هم می آورد. باغ پرندگان مشهد یکی از مقاصد شگفت انگیز برای گردشگرانی است که بلیط هواپیما تهران مشهد را تهیه کرده و به مشهد سفر می کنند.

بررسی باغ پرندگان مشهد

بررسی باغ پرندگان مشهد

بررسی باغ پرندگان مشهد

باغ پرندگان یکی از جاذبه های منطقه گردشگری سپاد و تنها باغ پرندگان در شرق کشور است. در این باغ بیش از 800 گونه پرنده در مکانی زیبا گرد هم آورده شده است.
باغ داخلی در مساحتی به وسعت 6000 متر مربع نیازهای طبیعی پرندگان را به خوبی تامین می کند. در اینجا امکاناتی برای پرندگان فراهم شده است تا بتوانند با خیال راحت تخم بگذارند و جوجه هایی را پرورش دهند که تا زمانی که به اندازه کافی بالغ شوند و در باغ آزاد شوند محافظت می شوند.
پرندگان از گونه های مختلف به غذاهای متفاوتی نیاز دارند. علاوه بر این، مقدار غذا نیز متفاوت است. بعضی ها میوه می خورند و بعضی دانه ها و برخی دیگر گوشتخوار هستند و برخی نیز غذاهای متنوعی می خورند. بنابراین پرندگان بسته به نیازشان تغذیه می شوند.
هنگامی که پرندگان مبتلا به بیماری تشخیص داده می شوند، آنها به طور کامل معاینه می شوند و مراحل درمانی را توسط یک دامپزشک با تجربه انجام می دهند. 
ضدعفونی تمام زوایای باغ از جمله کارهایی است که در این قسمت انجام می شود. همچنین پرندگان در برابر بیماری مسری نیوکاسل واکسینه می شوند.
به منظور کنترل بیماری ها و جلوگیری از شیوع آنها، پرندگان جدید به واحد قرنطینه منتقل می شوند و پس از تایید سلامت آنها به باغ رها می شوند.

تاکسیدرمی پرندگان مشهد

تاکسیدرمی چیست ؟ تاکسیدرمی تکنیکی برای حفظ حیوانات برای اهدافی مانند تحقیق و نمایش عمومی است. بنابراین در اینجا تاکسیدرمیست‌ها پوست و چربی پرندگان را جدا می ‌کنند، پرهایشان را پر می ‌کنند، اسکلت‌ هایی متناسب با اندازه‌ شان درست می ‌کنند و کپی ‌های واقعی از پرندگان می ‌سازند.
این جاذبه توریستی شگفت انگیز همچنین مرکزی برای محققان و دانشمندان است که در آن می توانند از آرامش و طبیعت آن برای تحقیقات مهم خود استفاده کنند و در مورد پرندگانی که مطالعه می کنند اطلاعات بیشتری کسب کنند.
آدرس باغ پرندگان مشهد : استان خراسان رضوی، مشهد، انتهای بلوار خیام، بلوار بهارستان، باغ پرندگان
ساعت کاری باغ پرندگان مشهد :  ساعت بازدید از پارک پرندگان در مشهد از 9 صبح تا 8 شب می باشد.
شماره تلفن باغ پرندگان مشهد  : اگر می خواهید بدانید که آیا باغ پرندگان مشهد باز است یا سوال دیگری دارید، می توانید با این شماره تماس بگیرید. 9891590775 - 085
قیمت ورودی باغ پرندگان مشهد : قیمت بلیط باغ پرندگان مشهد 1401 از 3 هزار تا 6 تومان در فصول مختلف می تواند متفاوت باشد.

امکانات باغ پرندگان در مشهد

باغ پرندگان از جاهای دیدنی مشهد علاوه بر زیبایی هایی که دارد، دارای کافه باغ پرندگان مشهد، بوفه خوراکی نیز هست. در محیط این باغ کودکان می توانند سرگرم شوند، زیرا این باغ مجهز به وسایل بازی کودکان است.
علاوه بر این ها رستورانی نیز در نزدیکی این باغ قرار دارد، که می توانید به همراه خانواده و یا دوستان برای سرو غذا به آنجا بروید. همچنین مرکز خرید مجهز و عظیم الماس شرق نیز در نزدیکی این باغ قرار دارد، که می توانید برای خرید به آنجا بروید.

سفر به مشهد

سفر به مشهد 

چگونه به مشهد برویم ؟

از آنجایی که مشهد مهم ترین شهر زیارتی ایران است، راه های مختلفی برای رسیدن به مشهد وجود دارد. از این رو ما شما را با روش های مختلف سفر به مشهد آشنا می کنیم.

سفر با هواپیما

مشهد دارای یک فرودگاه بین المللی به نام فرودگاه شهید هاشمی نژاد است، این فرودگاه چندین پرواز بین المللی از کشورهای مختلف و شهرهای خارجی مانند هرات، مزار شریف، دبی، کویت، نجف، بیروت، بصره، هند، دوحه، مسقط، لاهور و استانبول و ... را پوشش می دهد. 
ایرلاین های خارجی که به فرودگاه بین المللی مشهد پرواز دارند عبارتند از: قطر ایرویز، ترکیش ایرلاین، امارات، ایر عربیا، فلای بغداد، فلای دبی و ... است.
از طرفی مشهد به تمام شهرهای ایران که دارای فرودگاه هستند متصل است. بر همین اساس هر روز پروازهای داخلی زیادی بین مشهد و سایر مقاصد ایران انجام می شود. 
در میان این مسیرهای پروازی مسیرهای مشهد به تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، کرمان، جزیره قشم، جزیره کیش، بندرعباس، اهواز و رشت بسیار مورد تقاضای گردشگران است. 
شایان ذکر است مدت زمان پرواز بین مشهد و تهران حدود 1 ساعت و 5 دقیقه است. قیمت بلیط هواپیما مشهد نیز بسته به نوع پرواز و مقصد شما می تواند متفاوت باشد، شما می توانید برای اطلاع بیش تر به سامانه رزرواسیون تریپ مراجعه کنید.

سفر با اتوبوس

اقتصادی ترین راه برای سفر به مشهد استفاده از اتوبوس است. تقریباً از هر جای ایران با اتوبوس می توانید به مشهد بروید. با این حال، اگرچه سوار شدن به قطار امن ترین گزینه است، اما بسیاری از مسافران اتوبوس را به دلیل سرعت بیشتر انتخاب می کنند و اتوبوس های VIP فراوانی از نقاط مختلف ایران به مقصد مشهد وجود دارد، که می تواند هزینه سفر شما را به شدت کاهش دهد.
علاوه بر این، چندین پایانه اتوبوس در مشهد وجود دارد. مهم ‌ترین آنها پایانه اتوبوس امام رضا، پایانه اتوبوس معراج و پایانه اتوبوسرانی راه ابریشم هستند که در فاصله کمی از مرکز شهر قرار دارند. 
به طور عمده اتوبوس‌ های زیادی وجود دارند که از صبح زود تا نیمه ‌شب به پایانه اتوبوس امام رضا (ع) به سمت تمام شهرهای ایران حرکت می کنند.
از طرفی ترمینال اتوبوسرانی معراج و ترمینال اتوبوسرانی راه ابریشم به رفت و آمد بین مشهد و شهرهای اطراف اختصاص دارد، روزانه چندین اتوبوس در کلاس های مختلف تردد در این مسیر می کنند. 

سفر با قطار

شما می توانید از شهرهای مختلف ایران با قطار در کلاس های مختلف از کلاس استاندارد تا 5 ستاره به مشهد سفر کنید. قطار مشهد مسیرهای تهران، قم، اصفهان، یزد، تبریز، اهواز، کرمان، بندرعباس، رشت و ... را پوشش می دهد و توجه داشته باشید که سفر با قطار بین مشهد و تهران حدود 11 ساعت طول می کشد. قابل ذکر است که برای کاهش هزینه های سفر خود می توانید قطار شبانه بین مشهد و سایر شهرها را انتخاب کنید.
در نهایت ایستگاه راه آهن مشهد در حدود ۴ کیلومتری شمال حرم امام رضا (ع) قرار دارد. بر این اساس در بهترین شرایط ممکن با تاکسی کمتر از 10 دقیقه شما رابه حرم می رساند.

بهترین زمان برای سفر به مشهد

همه گردشگران بر این باورند که پیش‌ بینی آب ‌وهوای مقصد یکی از مهم ‌ترین نکات قبل از سفر است و کمک می‌ کند تا سفری خوش داشته باشید.
مشهد یکی از پر طرفدارترین شهرهای زیارتی و سیاحتی در ایران است، بهترین زمان سفر به مشهد از اوایل فروردین تا اواسط خرداد است که در این زمان بهار به اوج زیبایی خود می رسد. 
بر همین اساس، در این مدت، هوای مشهد دل انگیز است و باغ ها، پارک و حومه آن مملو از درختان سرسبز و گل های رنگارنگ است. ضمن اینکه در این فصل گرمای طاقت فرسای تابستان شما را آزار نمی دهد.
شایان ذکر است هوای مشهد از اوایل شهریور تا پایان مهرماه معتدل است. برگ های زرد افتاده درختان و فضای رنگارنگ و گرم باغ ها سفر مشهد را در پاییز خاطره انگیز می کند. در نتیجه برخی معتقدند پاییز بهترین زمان برای سفر به مشهد است که علاوه بر زیبایی، شلوغی هم ندارد.
مشهد اگرچه در زمستان بسیار خشک و سرد است، اما در این فصل هم زیبایی خود را دارد. از آنجایی که تابستان در مشهد گرم و خشک است، تیر و مرداد کمترین ماه های مورد علاقه گردشگران است. 

جاهای دیدنی نزدیک باغ پرندگان مشهد

جاهای دیدنی نزدیک باغ پرندگان مشهد

جاهای دیدنی نزدیک باغ پرندگان مشهد

مرکز خرید الماس شرق مشهد 
پارک موضوعی پروفسور بازیما
پارک آبی ساحلی آفتاب
شهر بازی الماس شهر

آرامگاه خواجه ربیع

هتل های نزدیک باغ پرندگان مشهد 

هتل هما 
هتل توریست توس مشهد
هتل دیپلمات
هتل صحرا

رستوران های نزدیک به باغ پرندگان مشهد 

رستوران بام الماس شرق
رستوران وصال
فست فود مکس
رستوران ساعت شنی
فست فود ترنج

سخن آخر

باغ پرندگان که در منطقه سپاد مشهد قرار دارد، یکی از جاذبه های گردشگری در مشهد به شمار می رود. این باغ با هزینه بسیار زیادی در سال 1393 ساخته شد.
این باغ دارای بیش از 800 گونه از پرندگان متنوع است. که گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند. بازدیدکنندگان با دیدن این تصاویر از پرندگان عاشق این زیستگاه می شوند. برای تامین سلامتی پرندگان در این باغ مرکز پزشکی به صورت شبانه روزی وجود دارد.
این باغ دارای پل های چوبی متنوع، آبشارهای زیبای مصنوعی، گل های رنگارنگ شبیه به بهشت کوچکی روی زمین است. در این باغ از گونه های متفاوتی از پرندگان جمع آوری شده است. که هر کدام دارای رنگ های متفاوتی هستند، این پرندگان هر کدام از کشورهای آسیا یا آفریقا نیز می باشند. 

سوالات متداول درباره ی باغ پرندگان مشهد

آدرس باغ پرندگان مشهد کجاست ؟

آدرس باغ پرندگان استان خراسان رضوی، مشهد، انتهای بلوار خیام، بلوار بهارستان، باغ پرندگان است.

جاهای دیدنی اطراف باغ پرندگان در مشهد کدامند ؟

مرکز خرید الماس شرق مشهد، پارک موضوعی پروفسور بازیما، پارک آبی ساحلی آفتاب، شهر بازی الماس شهر است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc