https://gateway.trip.ir/api/

پیست اسکی شیرباد

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

پیست اسکی شیرباد

پیست اسکی شیرباد در دامنه کوه بینالود که بام استان خراسان رضوی نامیده می شود و در 65 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. 
پیست اسکی شیرباد مجموعه ای مناسب برای خانواده است و دارای امکاناتی همچون اسکی، اسنوبورد، تیوپ برفی، فروشگاه اجاره، رستوران و مدرسه اسکی است. 
این مجموعه برای کسانی که علاقه مند به انجام ورزش های زمستانی، کوهنوردی و اسکی در اطراف منطقه دیدنی هستند ایده آل است. 
این مجموعه از سال 1388 در زمینی به مساحت 50 هکتار به طول کل 1200 متر آغاز به کار کرده است. با بررسی ‌های انجام شده این مجموعه با هزینه ای بیش از 4 میلیارد تومان توسط افرادی مجرب در ارتفاعات رشته کوه بینالود احداث شد. 
این پیست در سال‌های اخیر کمک بسیاری به توسعه ورزش ‌های زمستانی در این شهر کرده است، بلند ترین ارتفاع در این پیست 2900 متری و پایین ترین نقطه در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا واقع شده است. 

این پیست به دلیل ارتفاع زیاد به طور قابل توجهی از برف پودری پوشیده شده است، پیست اسکی شیرباد با ارائه اسنوبرد و اسکی، بین ارتفاعی زیاد علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده است، پیست اسکی شیربا در سال 2012 افتتاح شد و از آن زمان تاکنون در حال ارتقاء است.
سیستم های حمل و نقل متعددی در شیرباد وجود دارد که صعود شما را آسان تر می کند، دو ماشین برفی بزرگ و یک خط بالابر صندلی وجود دارد. علاوه بر آن می توانید یک وعده غذایی آرام در رستوران کوهستانی میل کنید یا از یک فنجان قهوه داغ لذت ببرید.

پیست اسکی شیرباد در تابستان

پیست اسکی شیرباد در تابستان

راه رسیدن به پیست اسکی شیرباد

فاصله مشهد تا پیست اسکی شیرباد 38 کیلومتر می باشد، جاده مشهد - چناران راه اصلی دسترسی به پیست اسکی است که از شاندیز به دره دولت آباد می گذرد و معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد، ازطرفی این پیست تا روستای دولت‌ آباد حدود ۱۸ کیلومتر و از روستای دولت ‌آباد تا مشهد بیست کیلومتر می باشد، اگر می خواهید با خودرو شخصی به آنجا بروید برای رسیدن به پیست اسکی شیر باد ابتدا باید از جاده چناران عبور کنید و بعد از رسیدن به دوربرگردان گلمکان دور بزنید و از آنجا بعد از دوکیلومتر رانندگی در سمت راست جاده می توانید پیست اسکی شیرباد را ببینید. این مسیر تا روستای دولت آباد جاده ای هموار است اما در ادامه مسیر به سمت پیست اسکی جاده ای گوهستانی و برف خیز است و برای تردد در آن نیاز به تجهیزاتی کامل همچون زنجیر چرخ، ضد یخ، خودرو دو دیفرانسیل می باشد. برای اطلاع از پرواز مشهد می توانید به سایت تریپ مراجعه کنید.

امکانات پیست اسکی شیرباد

پیست اسکی شیرباد دارای امکاناتی برای کسانی که مبتدی هستند یا پیشرفته هستند می باشد، این پیست سه مسیر اسکی مجزا برای افراد میتدی، متوسط و حرفه ای است.
طول کل پیست 1200 متر می باشد، همچنین کلاس های آموزشی برای کسانی که می خواهند اسکی یاد بگیرند و مرکز اجاره و فروش تجهیزات اسکی وجود دارد.
 اگر قصد دارید یک یا دو روز در شیرباد بمانید، مشکلی نخواهید داشت، یک مرکز اقامتی کوچک وجود دارد که برای کسانی که مایل به گذراندن مدتی در کوهستان هستند.
تله اسکی این پیست به طول ۹۰۰ متر علاقه ‌مندان را تا ارتفاعات بالا می ‌برد و پس از آن ورزشکاران و دوستداران طبیعت علاوه بر استفاده از منظره زیبای پیست می ‌توانند مسیر صعود به قله شیرباد را تجربه کنند.
این پیست دارای ساختمان سه طبقه ‌ای به‌ منظور استقرار امکانات و تجهیزات لازم و همچنین راه‌ اندازی یک رستوران و کافی ‌شاپ و چندین سوئیت برای اقامت علاقه‌ مندان در این محل در نظر گرفته است.
این استراحتگاه با گذشت زمان در حال ارتقاء و تجهیز است و امکانات بهتری در حال احداث است تا تجربه ای خوش را برای شما رقم بزند. از دیگر امکانات این پیست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدرسه اسکی
پارکینگ
رستوران های متنوع
اقامتگاه اجاره ای
اورژانس

همچنین پیست اسکی برای جابجایی اسکی بازان و اسنوبورد سواران به یک دستگاه اسکی کوب و یک دستگاه تله بار به طول 900 متر مجهز شده است.

 بهترین زمان بازدید از پیست اسکی شیرباد

فصل اسکی در پیست اسکی شیرباد از اواسط دی تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد. پیست اسکی فقط در روزهای سه شنبه، پنجشنبه و جمعه به روی عموم باز می شود.
البته قابل ذکر است در صورت بارش سنگین برف مسیر دسترسی به پیست مسدود می شود، بنابراین قبل از حرکت به سکت پیست با برقراری تماس از باز بودن جاده اطمینان حاصل کنید.

قیمت پیست اسکی شیرباد مشهد

هزینه ورودی پیست اسکی شیرباد 50 هزار تومان با احتساب هزینه تله اسکی می باشد. و هزینه ی لوژ سواری برای هر نفر 100 هزار تومان می باشد. کودکان زیر ١٠ سال نیازی به پرداخت ورودی در این مجموعه را ندارند.
این مجموعه در روزهای سه شنبه، پنجشنبه و جمعه آماده ارائه خدمات می باشد. مدت زمان استفاده از پیست اسکی به مدت یک روز از صبح تا بعدازظهر از ساعت 9 صبح تا 16 بعد از ظهر می باشد.
تلفن پیست اسکی شیرباد مشهد : ۰۵۱۳۷۶۱۱۳۳۵ - ۰۵۱۳۷۶۱۸۴۹۵
آدرس سایت پیست اسکی شیرباد : www.skishirbad.com

مربی اسکی پیست شیرباد

مربی اسکی پیست شیرباد

مربی اسکی پیست شیرباد

مربیان اسکی پیست شیرباد در مدرسه اسکی هستند تا به شما نحوه اسکی را آموزش دهند. نرخ مربی اسکی متغیر است و هزینه آن در حدود 35 هزار تومان تا 75هزار تومان در ساعت بستگی به مدرک مربی متغییر است. 
هزینه کرایه لوازم اسکی نیز 100 هزار تومان است. اجاره وسایلی مانند تویوپ و دیگر وسایل برای سر خوردن روی برف ها بسته به نوع وسیله وکیفیت آن قیمتی بین 25 تا 50 هزار تومان می باشد. ارزان ترین بلیط هوایی را از تریپ بخواهید.

سوالات متداول در باره ی پیست اسکی شیرباد

ساعت کار پیست اسکی شیرباد مشهد کی می باشد؟

مدت زمان استفاده از پیست اسکی به مدت یک روز از صبح تا بعدازظهر از ساعت 9 صبح تا 16 بعد از ظهر می باشد.

امکانات پیست اسکی شیرباد مشهد چیست؟

مدرسه اسکی – مربی اسکی - پارکینگ - رستوران های متنوع – اقامتگاه اجاره ای و همچنین سه مسیر مجزا اسکی برای افراد مبتدی تا پیشرفته می باشد.

هزینه ورودی پیست اسکی شیرباد مشهد چقدر است؟

هزینه ورودی پیست اسکی شیرباد 50 هزار تومان با احتساب هزینه تله اسکی می باشد، و هزینه ی لوژ سواری برای هر نفر 100 هزار تومان می باشد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc