https://gateway.trip.ir/api/

ییلاق عنبران مشهد

به روز رسانی: 15 بهمن ، 1402 جاذبه های گردشگری

ییلاق عنبران مشهد

مشهد دومین کلان شهر ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در شمال شرق کشور واقع شده است. از آنجایی که مشهد محل زیارتگاه امام هشتم شیعیان است، سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد.
مشهد علاوه بر مکان های زیارتی دارای مکان های طبیعی و بکر زیبایی نیز هست، در اطراف مشهد روستا های بسیار زیبا با آب و هوایی بسیار مطبوع قرار دارد.
یکی از روستاهای اطراف مشهد روستا و ییلاق عنبران است، روستای عنبران در ۲۶ کیلو متری مشهد و در یک کیلومتری طرقبه قرار دارد، این ییلاق یکی از سرسبزترین روستای مشهد، خراسان رضوی به شمار می رود.

مروری بر روستای عنبران

مروری بر روستای عنبران

مروری بر روستای عنبران

در اطراف ییلاق عنبران کوه ها و تپه های شگفت انگیز و بسیار سرسبز وجود دارد، این روستا یکی از جذاب ترین روستاهای مشهد است، که مسافران زیادی را مجذوب خود می کند.
کوچه باغ های بی نظیر این منطقه دیدنی و شگفت انگیز است، دلیل نامگذاری ییلاق عنبران به این خاطر است که این روستا در فصل بهار به دلیل شکوفه های بهاری و عطرآگینی که دارد عطر خوشی را در فضای این روستا پخش می‌کند به همین دلیل است که آن را روستای عنبران می نامند.
در این ییلاق مشهد گیاهان رونده چشمگیری وجود دارد و این باعث شده است، تا کوه ها و تپه های سرسبزی در اطراف آن وجود داشته باشد.
همچنین در اطراف این روستا رودخانه ها و دریاچه های بسیاری از آب های زلال و همچنین باغ های میوه پر باری وجود دارد، از میوه های این باغ ها می توان به باغ انگور ،گوجه سبز، شیلیل، آلبالو اشاره کرد.
در کنار برخی از خانه ‌های این روستا زمین های کشاورزی نیز دیده می شود، این مناظر زیبا حس آرامش را چندین برابر می کند. خانه های روستایی که در اطراف این ییلاق قرار دارد از چوب ساخته شده و چیدمان آن ها در کنار و به صورت پلکانی می باشد.
دیدن این مناظر شگفت انگیز گردشگران را به وجد می آورد. هر ساله گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور مثلا گردشگران تبریزی بلیط هواپیما تبریز مشهد را تهیه می کنند و برای دیدن این روستای زیبا و بکر به ییلاق عنبران مشهد سفر می کنند، روستای عنبران ایران از جمله روستاهایی است که امکاناتی در حد یک شهر دارد. 

جاهای دیدنی و تفریحی اطراف ییلاق عنبران طرقبه

همانطور که گفتیم روستای عنبران یکی از پربازدیدترین و معروفترین جاهای دیدنی مشهد است، یکی از ویژگی های این روستا مردمان مهمان نواز این ییلاق می باشد.
در اطراف این روستا رستوران های متنوعی وجود دارد، که در آن غذاهای محلی سرو می شود که بوی آن هوش از سر شما می برد.
در این رستوران عنبران مشهد غذاهای سنتی ایرانی مانند ششلیک، دیزی سنگی، خورشت فسنجان، قرمه‌سبزی، اشکنه و انواع غذاهای محلی را سرو می شود.
شما می توانید با خانواده و فرزندان خود برای تعطیلات به این ییلاق بی نظیر بروید، همچنین می توانید از منوی صبحانه ی خوشمزه رستوران های عنبران مشهد که در آن از محصولات طبیعی منطقه است امتحان کنید.
همچنین در اطراف این روستا مغازه های سوغاتی فروشی زیادی وجود دارد، که در آن می‌ توانید صنایع دستی مانند زیورآلات فیروزه ای لباس های  گرم و نرم و تمامی صنایع دستی که توسط افراد این روستا درست شده است را خریداری کنید.
از دیگر جاذبه های اطراف ییلاق عنبران می توان به مجموعه تفریحی چالیدره که در ۵ کیلومتری طرقبه قرار دارد و روستای نغندر و بند گلستان مشهد که در ۴ کیلومتری از طرقبه قرار دارد اشاره کرد .
همچنین دره ارغوان مشهد،دره داغستان، پیست کارتینگ، پیست اسکی ابرده و امامزاده سید یاسر و سید ناصر از دیدنی های اطراف ییلاق عنبران به شمار می رود. 

اقامتگاه‌ ها ییلاق عنبران مشهد

اگر قصد اقامت در نزدیکی روستای عنبران را دارید باید به شما بگوییم هتل های متنوعی در اطراف ییلاق عنبران وجود دارد از جمله اقامتگاه های اطراف آن می توان به متل بام طرقبه، اقامتگاه بوم گردی پاچنار،هتل ثامن مشهد و هتل پارس مشهد اشاره کرد.

مسیر دسترسی به ییلاق عنبران

همانطور که گفتیم ییلاق عنبران در ۲۶ کیلومتری از مشهد و در فاصله یک کیلومتری از طرقبه قرار دارد، این روستا یکی از زیباترین روستاهای مشهد به شمار می رود.
برای رفتن به ییلاق عنبران شما ابتدا از مشهد باید وارد  بلوار وکیل آباد شوید، این بلوار شمارا به سمت ییلاق عنبران هدایت می کند سپس در مسیر شما تابلوهای ندیز و طرقبه را می‌بینید باید مسیر طرقبه را پیش بگیریم و راهی عنبران شوید.

بهترین زمان برای رفتن به ییلاق عنبران

بهترین زمان برای رفتن به ییلاق عنبران

بهترین زمان برای رفتن به عنبران

ییلاق عنبران مشهد یکی از قطب های گردشگران بسیار جذاب در مشهد است، بهترین زمان برای رفتن به این روستا فصل بهار و تابستان است.
در این فصل سرسبزی و رایحه خوش گل ها را حس خواهید کرد، همچنین در این فصل رودخانه عنبران و چشمه های این منطقه خروشان می شود و می توانید در آرامش به دور از هیاهوی شهر در کنار خانواده و فرزندانتان اوقات خوشی را سپری کنید. این منطقه در زمستان و پاییز هم بسیار دیدنی است،  برگ زرد و نارنجی درختان این منطقه یکی از دیدنی ترین منظره های این روستا است.
برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما کرمان مشهد ، بلیط هواپیما یزد مشهد به سایت تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین بلیط های را به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی ییلاق عنبران مشهد

علت نامگذاری ییلاق عنبران چیست ؟

دلیل نامگذاری ییلاق عنبران به خاطر بوی شکوفه های بهاری و عطرآگینی است، که در فضای این روستا پخش می‌ شود.

ییلاق عنبران در کجای مشهد قرار دارد ؟

ییلاق عنبران در ۲۶ کیلومتری از مشهد و در فاصله یک کیلومتری از طرقبه قرار دارد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc