https://gateway.trip.ir/api/

زیباترین جاهای دیدنی مسکو روسیه

به روز رسانی: 14 فروردین ، 1403 مقاصد پر طرفدار

جاهای دیدنی مسکو روسیه

روسیه، پهناورترین کشور جهان، تاریخچه‌ای پرفرازونشیب دارد و جاذبه‌های فراوانی را در خود جای داده است. مسکو نیز به‌عنوان پایتخت و یکی از شهرهای اصلی این کشور، مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا به شمار می‌آيد. اگر می‌خواهید با گوشه‌ای از زیبایی‌های مسکو و تاریخچه آن آشنا شوید، باید جاذبه‌های تاریخی آن را از نزدیک ببینید؛ البته پیش از سفر به شما پیشنهاد می‌دهیم که با مطالعه مقاله زیر، کمی با جاهای دیدنی مسکو آشنا شوید تا پیش‌زمینه لازم را برای سفر داشته باشید.

کاخ کرملین؛ نماد اصلی روسیه

یکی از مکان های دیدنی مسکو کاخ کرملین (Kremlin Palace) است. طبق اسناد و مدارک موجود، اولین قلعه کاخ کرملین در سال 1147 میلادی ساخته و به مرور زمان تکمیل شد. این کاخ را در قرن 14 با سنگ‌های سفید بازسازی و چند اتاق، صومعه و کلیسا به آن اضافه کردند. کرملین بارها مرمت و بازسازی شد تا به شکل امروزی درآمد. آخرین تغییرات آن نیز مربوط به حکومت خاندان رومانوف است. کاخ کرملین علاوه‌بر تاریخچه برفراز‌ونشیب، معماری زیبایی نیز دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در سفر به مسکو، بازدید از کرملین را در برنامه‌های خود قرار دهید.

در حال حاضر، این کاخ سلطنتی محل اقامت رئیس جمهور روسیه است؛ اما گردشگران می‌توانند از 1 اکتبر تا 14 می از ساعت 10:00 تا 17:00 و 15 می تا 30 سپتامبر از ساعت 09:30 تا 18:00، همه روزه به غیر از سه‌شنبه‌ها از برخی کاخ‌های مجموعه بازدید کنند. هزینه بازدید از هر بخش متفاوت است و از 300 روبل شروع می‌شود.

کاخ کرملین از جاهای دیدنی مسکو

عکسی از کاخ کرملین

کلیسای سنت باسیل؛ زیباترین کلیسای روسیه

وقتی صحبت از جاهای توریستی مسکو می‌شود، گنبدهای رنگارنگ کلیسای میدان سرخ در ذهن‌ها جان می‌گیرد. این کلیسا که در سال 1561 میلادی به دستور ایوان مخوف ساخته شد، سنت باسیل (St. Basil Cathedral) نام دارد و تا سال 1600، بلندترین سازه موجود در مسکو محسوب می‌شد. معماری کلیسای سنت باسیل بسیار منحصربه‌فرد است و در دنیا نظیر ندارد. این کلیسا در سال 1990 به ثبت یونسکو رسید.

برای بازدید از سنت باسیل می‌توانید همه روزه از ساعت 11:00 تا 17:00 به میدان سرخ مراجعه کنید. هزینه ورود به کلیسا برای هر فرد بین 700 تا 1000 روبل است.

کلیسای جامع بشارت؛ از زیباترین جاهای تاریخی مسکو

کلیسای بشارت مسکو (The Cathedral of the Annunciation) در قرن 14 میلادی برای پیروان ارتدوکس ساخته شد؛ اما حدود یک قرن بعد، ایوان سوم دستور بازسازی کلیسا را داد و آن را به شکل امروزی درآورد. بازسازی کلیسای جامع بشارت مسکو بین سال‌های 1484 تا 1489 انجام شد؛ سپس ایوان چهارم روی کار آمد و دوباره کلیسا را بازسازی کرد. در این بازسازی، چهار گنبد در کنار گنبد اصلی و دو گنبد در پشت آن ساخته شدند. در حال حاضر، کلیسای جامع بشارت، 9 گنبد طلایی دارد و در نوع خود بسیار خاص محسوب می‌شود.

تلفیق دو سبک معماری روسی و یونانی در طراحی و ساخت بنای کلیسا، نتیجه جالبی را به همراه داشته و شاهکار زیبایی را به جای گذاشته است. برای بازدید از کلیسای جامع بشارت باید به میدان سرخ بروید. کلیسا همه روزه به غیر از پنجشنبه‌ها از ساعت 10:00 تا 17:00 باز و بازدید از آن رایگان است.

کلیسای جامع بشارت از جاهای توریستی مسکو

عکسی از کلیسای جامع بشارت

تئاتر بولشوی؛ شکوهمندترین سالن اپرا در روسیه

بدون‌شک، شکوهمندترین سالن اپرا در روسیه، تالار نمایش بولشوی (Bolshoi Theatre) است. این تالار در سال 1856 با دو استیج و ظرفیت حدود 1800 نفر افتتاح شد و اکنون برای اجرای نمایش‌های باله و اپرا به کار می‌رود. تا کنون اجرا‌های شاخص و بزرگی در تئاتر بولشوی روی صحنه رفته که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، باله دریاچه قو در سال 1877 است. این تالار باشکوه، بازدید ندارد؛ اما در صورت برگزاری نمایش می‌توانید بلیط تهیه کرده و از داخل آن دیدن کنید.

صومعه دانیلوف؛ از جاذبه های تاریخی و مذهبی مسکو

صومعه دانیلوف (Danilov Monastery) اواخر قرن سیزدهم به دستور دنیل، پسر الکساندر نوسکی (از نجیب‌زادگان و مبارزان روسیه با مهاجمان آلمانی و سوئدی) ساخته شده است. او نذر کرده بود در این قبرستان دفن شود. در حال حاضر، پیروان ارتدکس در روسیه، او را به‌عنوان یک قدیس ستایش می‌کنند. پس از انقلاب روسیه در سال 1917، صومعه به زندان تبدیل شد؛ پیش از آن نیز بخش‌های مهمی از صومعه دانیلوف سوخته و از بین رفته بود.

در سال 1983، صومعه دانیلوف را به کلیسای ارتدکس روسیه برگرداندند تا کارهای بازسازی آن آغاز شود. برای بازدید از از صومعه دانیلوف می‌توانید همه روزه از ساعت 06:00 تا 20:00 به بخش شرقی رودخانه مسکوا مراجعه کنید.

صومعه دنیلوف از جاهای دیدنی مسکو

عکسی از صومعه دنیلوف

مترو مسکو؛ شگفت‌انگیزترین جای دیدنی مسکو

شاید برایتان سوال ایجاد شود که چرا مترو از جاهای دیدنی مسکو به شمار می‌رود. در درجه اول باید بگوییم که قدیمی‌ترین خطوط متروی شهری با ساختار ریلی منحصربه‌فرد، متعلق به مسکو است. در درجه دوم، نقاشی‌های روی دیوار، کنده‌کاری‌های هنرمندانه و دکوراسیون کلاسیک مترو مسکو آن را به باشکوه‌ترین متروی دنیا تبدیل کرده است. در سفر به مسکو حتما با مترو در سطح شهر تردد کنید؛ زیرا هزینه کمتری می‌پردازید و از تماشای طراحی‌های خاص هر ایستگاه لذت می‌بردید.

میدان سرخ؛ از تاریخی ترین جاهای دیدنی روسیه در مسکو

میدان سرخ (Red Square) در شمال رودخانه مسکو و شرق کاخ سلطنتی کرملین واقع شده و یکی از جاهای دیدنی مسکو است. مساحت این میدان به بیش از 70.000 مترمربع می‌رسد و مکانی مهم برای تجمع‌های سیاسی و اجتماعی به شمار می‌رود؛ حتی برخی کنسرت‌های موسیقی نیز در همین مکان برگزار می‌شوند. 

قدمت میدان سرخ مسکو به قرن یازدهم میلادی برمی‌گردد. شنیده‌ها حاکی از این است که بعضی از ساختمان‌های موجود در این میدان، در قرون وسطی ساخته شده‌اند. هر زمان از شبانه‌روز می‌توانید از این میدان تاریخی بازدید کنید و از معماری سازه‌های آن لذت ببرید؛ اما میدان سرخ، از جاهای دیدنی مسکو در شب است و معمولا شب‌های سرزنده و شلوغی دارد.

میدان سرخ از بهترین جاهای دیدنی مسکو

تصویری از میدان سرخ

موزه فضانوردی مسکو؛ یادبود دستاوردهای فضایی روسیه

روسیه، اولین انسان (یوری گاگارین) را به فضا فرستاد و به پاس این سربلندی، موزه فضانوردی مسکو (Museum of Cosmonautics) را تاسیس کرد. این موزه در حال حاضر به یکی از توریستی‌ترین جاهای دیدنی در مسکو تبدیل شده و سالانه تعداد قابل‌توجهی بازدیدکننده دارد. لباس فضانوردی یوری گاگارین و سایر دستاوردهای فضایی روسیه در موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. بازدید از موزه فضانوردی مسکو تجربه جالبی است و اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای بازدید از موزه فضانوردی مسکو می‌توانید همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت 10:00 تا 19:00 به خیابان میرا مراجعه کنید. هزینه ورودی این موزه برای هر فرد، 350 روبل است.

موزه گولاگ؛ آیینه تمام نمای تاریخ روسیه

موزه گولاگ (GULAG history museum)‌ یکی از بهترین جاهای دیدنی مسکو برای علاقه‌مندان به تاریخ و سیاست است. این موزه در سال 2004 افتتاح شد و تاریخ پرفرازونشیب روسیه را به خوبی روایت می‌کند. آثار و اسنادی مربوط به دوره حکومت استالین، ساخت اردوگاه‌های کار اجباری، تبعید آلمان‌ها و اجرای سیستم گولاگ (اداره کل اردوگاه‌های کار اجباری جماهیر شوروی) در این موزه به نمایش درآمده‌اند. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را درباره تاریخ روسیه افزایش دهید، حتما از موزه گولاگ بازدید کنید. این موزه همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت 12:00 تا 09:00 به روی عموم باز است و برای بازدید از آن باید حدود 200 تا 400 روبل هزینه کنید.

موزه گولاگ از جاهای دیدنی مسکو

تصویری از موزه گولاگ

موزه صندوق الماس؛ مجموعه ای از جواهرات نفیس

موزه صندوق الماس (Diamond Fund) در سال 1967 در کرملین مسکو افتتاح شد و مجموعه‌ای از جواهرات نفیس و سنگ‌های قیمتی است. برخی جواهرات تاریخی همچون الماس شاه، زمرد کلمبیایی، لعل سرخ تاج امپراتوری روسیه و الماس اورلوف در این مجموعه وجود دارند. از آنجا که صندوق الماس در ساختمان زرادخانه کرملین نگهداری می‌شود و فضای محدودی دارد، فقط تورهای روسی مجاز به بازدید از آن هستند. این تورها در مدت زمان حداکثر 20 دقیقه برگزار می‌شوند و طرفداران بسیاری در بین گردشگران و سایر مردم دارند. تورهای موزه صندوق الماس به زبان‌های مختلف از قبیل انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی و چینی برگزار می‌شود. افراد کمتر از شش سال نیز اجازه ثبت‌نام در تور را ندارند.

موزه جنگ جهانی دوم؛ مکانی برای زنده نگه داشتن یاد شهیدان

موزه جنگ جهانی دوم مسکو در سال 1993 در پارک پیروزی افتتاح شد. این موزه شامل دو بخش است. در یک بخش، تسلیحات نظامی و تصاویر مربوط به جنگ به نمایش گذاشته شده و در بخش دیگر، ابزار نظامی از قبیل تانک و هواپیماهای جنگی به چشم می‌خورد. موزه جنگ جهانی دوم، برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و با کمک‌های مردمی ساخته شده است و ارزش بسیاری برای مردم روسیه دارد. برای بازدید از این موزه باید 400 روبل بپردازید.

آرامگاه لنین؛ پربازدیدترین مقبره در مسکو

لنین یکی از شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار در تاریخ سیاسی روسیه بوده است؛ از این رو افراد متعددی به‌سراغ آرامگاه او می‌روند؛ افرادی که یا عاشق او هستند یا از او نفرت دارند. آرامگاه لنین (Lenin Tomb) برای اولین بار در سال 1924 به روی عموم باز شد. در این مقبره، جسد مومیایی لنین داخل یک تابوت شیشه‌ای به نمایش درآمده است. آرامگاه لنین همه روزه به غیر از جمعه‌ها از ساعت 10:00 تا 01:00 باز است و هزینه ورودی ندارد. برای دسترسی به آرامگاه باید به برج نیکولس کایا در باغ الکساندر بروید.

آرامگاه لنین از معروفترین جاهای دیدنی در مسکو

عکسی از آرامگاه لنین

نیکولاس کایا؛ از قدیمی ترین خیابان های مسکو

خیابان نیکولاس کایا که با نام خیابان 25 اکتبر نیز شناخته می‌شود، در منطقه کیتای گورود مسکو قرار گرفته و میدان سرخ را به میدان لابیانکا و کلیسای کاتولیک کازان متصل می‌کند. این خیابان، که ساخت آن از سال 1935 تا 1990 طول کشیده،‌ مخصوص عابران پیاده است. نیکلاس کایا، تاریخچه جالبی دارد و مملو از ساختمان‌های قدیمی و جذاب است. اگر به گشت‌وگذار در شهر و پیاده‌روی علاقه‌مند هستید، حتما از خیابان نیکولاس کایا و زیبایی‌های آن دیدن کنید.

پل عشاق؛ رمانتیک ترین نقطه مسکو

یکی از جاهای زیبای مسکو، پل لوژکو یا پل عشاق (Bridge of Lovers) است. روی این پل، تعدادی درخت آهنی نصب شده که عاشقان روی آن قفل نصب می‌کنند. زوج‌های جوان معمولا در روز عروسی روی این پل می‌روند و قفل‌هایی را که خریداری و نامشان را روی آن‌ها حکاکی کرده‌اند، به درخت می‌زنند؛ سپس کلید را داخل آب می‌اندازند و آرزو می‌کنند که عشقی جاودان داشته باشند.

پل لوژکو مسکو فقط یک مکان رمانتیک نیست؛ بلکه از زیباترین پل های روسیه است که امروزه به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر دنیا دارد. بازدید از این پل را به شما عزیزان نیز پیشنهاد می‌کنیم.

پل کاندینسکی؛ خطرناک ترین پل دنیا

پل کاندینسکی (Kuandinsky Bridge) در مسکو، عنوان خطرناک‌ترین پل جهان را به خود اختصاص داده است. این پل که قرار بود سه دهه قبل تکمیل و به ریل راه‌آهن تبدیل شود، نیمه‌کاره باقی مانده است و امنیت کافی ندارد. اهالی روستای کواندا برای عبور از رودخانه، از پل کاندینسکی استفاده می‌کنند. این پل 570 متری فولادی، فقط دو متر عرض دارد؛ تقریبا زنگ‌زده و سطح آن در زمستان‌ها بسیار لغزنده است. در حقیقت می‌توان گفت که هر لحظه امکان شکستن و فروریختن پل کاندینسکی وجود دارد؛ اما افراد محلی همچنان از آن استفاده می‌کنند. با اینکه کاندینسکی منظره جذابی دارد و به‌‌عنوان یکی از جاهای دیدنی روسیه در مسکو شناخته می‌شود؛ اما عبور از آن را اصلا به شما توصیه نمی‌کنیم.

پل کاندینسکی از جاهای دیدنی مسکو

عکسی از خطرناک‌ترین پل جهان در مسکو

بازدید از جاهای دیدنی مسکو با تور روسیه

مسکو، شهری پهناور با جاذبه‌های گردشگری فراوان است. در این مقاله به معرفی تعدادی از زیباترین یا معروفترین جاهای دیدنی مسکو پرداختیم تا در سفر به پایتخت روسیه با مشکل مواجه نشوید. کاملا به سلیقه شما بستگی دارد که کدام یک از مکان‌ها را برای بازدید انتخاب کنید.

اگر هنوز برنامه سفر به روسیه را نچیده‌اید، بهتر است با تور روسیه همراه شوید. سفر به یک کشور خارجی به‌ویژه برای اولین بار، با دشواری‌هایی همراه است که وجود یک راهنمای کاربلد و مجرب می‌تواند این تجربه را با شیرینی و راحتی همراه کند. البته در صورت تمایل به سفر شخصی نیز می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما مسکو با قیمتی ارزان از ما کمک بخواهید. شما هم در عوض، تجربه‌های خود را از سفر به قلب روسیه برای ما و خوانندگان این مطلب بنویسید.

سوالات متداول:

1. جاهای دیدنی مسکو در زمستان کدامند؟

موزه هنرهای پوشکین، پارک گورکی و گالری ترتیاکوف از جاهای دیدنی مسکو در زمستان هستند.

2. جاهای دیدنی مسکو در تابستان کدامند؟

تابستان بهترین فصل سفر به مسکو است و شما می‌توانید از جاذبه‌های روباز این شهر مانند میدان سرخ، برج تلویزیون اوستانکینو و میدان تئاتر بولشوی دیدن کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc