https://gateway.trip.ir/api/

خیابان نیکولاس کایا مسکو

به روز رسانی: 26 اردیبهشت ، 1401 جاذبه های گردشگری

خیابان نیکولاس کایا مسکو

خیابان نیکولاس کایا مسکو در واقع با ، مغازه ها، کافه ها، بناهای تاریخی مرتبط است. نیمکت‌ هایی در آنجا قرار دارد که این مکان را شبیه یک محله قدیمی خوب برای لذت بردن از اوقات خود در شهر کرده است. 
اگر می‌ خواهید نبض قلب مسکو را احساس کنید، در خیابان نیکولاس کایا قدم بزنید. در طول جام جهانی فوتبال سال 2018، خیابان نیکولاس کایا پس از اولین بازی زمانی که تیم روسیه پیروز شد، به منطقه هواداران غیر رسمی تبدیل شد. 
هواداران فوتبال که تور روسیه را تهیه کرده بودن و از سراسر جهان به بازدید از خیابان نیکولاس کایا آمدند، پیروزی تیم های مورد حمایت خود را در این خیابان جشن گرفتند، و با مردم محلی عکس گرفتند و اوقات خوشی را در مسکو سپری کردند.
در قرن هفدهم، این خیابان به خیابانی برجسته تبدیل شد که بسیاری از اشراف محلی در آن خانه ‌های خود را ساختند. در آغاز قرن نوزدهم، یک کتابفروش به نام ایلیا ایوانوویچ گلازونوف، کتابفروشی خود را همراه با کتابخانه افتتاح کرد.
احتمالاً به همین دلیل است که خیابان نیکولاس کایا به کانون تجارت کتاب مسکو تبدیل شد. این واقعیت این را ثابت می کند که 26 از 31 کتابفروشی در کل مسکو در خیابان نیکولسکایا قرار داشتند.

نمایی از خیابان نیکولاس کایا

نمایی از خیابان نیکولاس کایا

نمایی از خیابان نیکولاس کایا

خیابان نیکولاس در مسکو از میدان سرخ و کلیسای جامع کازان می گذرد، و نام خود را از صومعه یونانی نیکولسکی گرفته است. این خیابان توسط ایوان مخوف به مسکو تبدیل شد و مرکز یک مستعمره یونانی کوچک در شهر شد. 
در سال 1935، کلیسای جامع نیکلاس ویران شد و ساختمان‌ های باقی ‌مانده قرن نوزدهم به ‌طور قابل توجهی تغییر کردند. اینجا زمانی محل آکادمی یونانی - لاتین بود، اولین مؤسسه آموزش عالی در روسیه، که تا حدی باعث شهرت نیکولاس کایا در روسیه شد. اگرچه این خیابان اکنون مملو از بوتیک ‌ها، کافه ‌ها و فست ‌فودها است، اما هنوز تعدادی از یاد بودها و نماهای تاریخی از زمان گذشته به عنوان مرکز یادگیری و فرهنگ وجود دارد.

نمادهای معروف در خیابان نیکولاس کایا مسکو

وقتی در مرکز مسکو هستید، خیابان نیکولاس کایا را می ‌توانید به راحتی پیدا کنید. درست از میدان سرخ که قلب پایتخت روسیه است و میزبان کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل است، شروع می شود. 
ایوان فدوروف کتابخانه معروف این خیابان است، که اولین کتاب را در روسیه به نام "اعمال رسولان" در سال 1564 چاپ کرد. مجسمه چاپگر را می توان در این خیابان مشاهده کرد. 
در اینجا در سال 1703، اولین روزنامه روسی، ودموستی چاپ شد. در میان بناها و نمادهای این خیابان، نقش برجسته شیر و اسب شاخدار، نماد چاپخانه تزار است که با چکش برجسته خنثی شده است.  یکی از چاپخانه های سابق سینود در خیابان نیکولاس کایا، 15 سال قدمت دارد.
در سال 1873 به دستور الکساندر پورخوفشچیکوف یک ساختمان در این خیابان ساخته شد. این ساختمان نه تنها شامل یک رستوران، بلکه یک هتل و سالن کنسرت نیز بود و به سرعت به محل محبوب هنرمندان، آهنگسازان، نویسندگان و بازرگانان ثروتمندی تبدیل شد که اغلب حامیان آنها بودند. 

ساختمان های معروف در خیابان نیکولاس کایا

در این خیابان ساختمان ها و بناهای تاریخی معروفی قرار دارد، که در زیر به چند مورد آن اشاره می کنیم:

تئاتر بولشوی که ستون فرهنگی پایتخت روسیه
موزه تاریخی و فرهنگی دولتی کرملین مسکو 
چاپخانه مسکو ساختمانی به‌ سبک نئوگوتیک با سیاه‌ چال ‌ها، اتاق ‌ها
موزه دادگاه قدیمی انگلیسی یک نمونه مهم از معماری سنگ سفید
بزرگترین مرکز خرید در مسکو یک پاساژ به سبک نئوروسی در میدان سرخ است، که بیش از 100 بوتیک برند معروف را در خود جای داده است.
موزه تاریخی دولتی، که تاریخ روسیه از دوران باستان تا قرن بیستم را به نمایش می گذارد

علت شهرت خیابان نیکولاس کایا چیست ؟

در نیمه دوم قرن نوزدهم، خیابان نیکولاس کایا به دلیل اینکه بخش مهمی از تجارت مسکو بود، مشهور شد. نه تنها دفاتر شرکت‌ های مختلف را میزبانی می‌ کرد، بلکه هتل و رستوران معروف «Slavyansky Bazaar» را معرفی می کرد.
همچنین مکانی است که کنستانتین استانیسلاوسکی و ولادیمیر نمیروویچ دانچنکو تصمیم گرفتند تئاتر هنری مسکو را تأسیس کنند. در نزدیکی میدان لوبیانسکایا، تقریباً در آغاز قرن بیستم، ساختمان داروخانه فرین ساخته شد. پس از نگاهی به آن، حتی در حال حاضر، می توان گفت که به نوعی یادآور ساختمان های مدرنیسم در سن پترزبورگ است.

کلیسای سنت نیکلاس کایا در مسکو

کلیسای سنت نیکلاس کایا در مسکو

کلیسای سنت نیکلاس کایا 

در دوران شوروی اکثر کلیساهای مسکو کار نمی کردند.. کلیساهای سابق موزه های شوروی را در خود جای داده بودند، و از آن ها به عنوان انبار استفاده می شد.
کلیسای سنت نیکلاس در خیابانی با این نام در اوایل قرن بیستم توسط معمار Gurdjienko ساخته شد. این متعلق به جامعه معتقدان قدیمی مسکو بود. 
سالها طول کشید تا ساخت و ساز به پایان برسد. این کلیسا تنها در سال 1922 درهای خود را باز کرد. اما برای مدت طولانی کار نکرد. در سال 1935 کلیسا بسته شد. در طول جنگ از آن به عنوان یک انبار دفاع ضد هوایی استفاده می شد و بعداً استودیوی مجسمه سازان شوروی را در خود جای داد.

چکیده مطلب

خیابان نیکلاس کایا توسط انبوهی از جواهرات معماری، دو هتل تاریخی و ده ها رستوران احاطه شده است. خیابان نیکلاس کایا یک خیابان بزرگ در مسکو است، که میدان سرخ و میدان لوبیانکا را به هم متصل می کند. این خیابان در بین سال های 1935 تا 1990 به خیابان 25 اکتبر معروف بود.
ضلع شمالی خیابان با ساختمان‌ های تاریخی مانند کلیسای جامع کازان، ضرابخانه قدیمی، صومعه منجی مقدس، صومعه یونانی سنت نیکلاس و چاپخانه سابق سنتود پر شده است.
ضلع جنوبی آن نیز شامل کلیسای Dormition، نمونه ای از باروک ناریشکین است که توسط خانواده بویار سالتیکوف در سال 1691 بنا شده است.
در طول جام جهانی فوتبال سال 2018، خیابان نیکولاس کایا پس از اولین بازی زمانی که تیم روسیه پیروز شد، به منطقه هواداران غیر رسمی تبدیل شد. 
شما می توانید برای خرید تور روسیه تابستان به سامانه تریپ مراجعه کنید و تورهای ارزان قیمت را به صورت آنلاین و بدون واسطه خریداری کنید.

سوالات متداول درباره ی خیابان نیکولاس کایا مسکو

ساختمان های معروف در خیابان نیکولاس کایا در مسکو کدامند ؟

موزه تاریخی دولتی، تئاتر بولشوی، چاپخانه مسکو، موزه دادگاه قدیمی، بزرگترین مرکز خرید، موزه تاریخی و فرهنگی و ... است.

علت شهرت خیابان نیکولاس کایا چیست ؟

در نیمه دوم قرن نوزدهم، خیابان نیکولاس کایا به دلیل اینکه بخش مهمی از تجارت مسکو بود، مشهور شد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc