https://gateway.trip.ir/api/

زیباترین پل ها در روسیه و گرجستان

به روز رسانی: 21 اسفند ، 1400 جاذبه های گردشگری

زیباترین پل ها در روسیه و گرجستان

زیباترین پل های روسیه کدامند ؟ به نظر شما زیباترین پل گرجستان کدام است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ادامه مقاله همراه ما شوید تا به شما بگوییم که زیباترین پل های روسیه و گرجستان کدامند و چه ویژگی هایی دارند.
مسکو شهر پل های تاریخی و هم مدرن است. برخی از آنها برای تردد وسایل نقلیه در نظر گرفته شده اند، برخی دیگر پل های عابر پیاده هستند، اگرچه پل هایی نیز وجود دارند که ایستگاه های مترو، نقاط دیدبانی یا حتی مراکز خرید را در خود جای داده اند. 
کشف گرجستان در پایتخت منحصر به فرد آن تفلیس آغاز می شود، گرجستان به خاطر بناهای تاریخی بسیاری که دارد مشهور است. کلیساهای زیبا و انبارهای شراب عالی در سراسر منطقه پراکنده هستند. از دیگر دیدنی های گرجستان می توان به پل صلح اشاره کرد که در ادامه مقاله به توضیحاتی در مورد آن می پردازیم.

زیباترین پل های روسیه

زیباترین پل های روسیه

زیباترین پل های روسیه

حرکت کردن بیش از چند صد متر در مرکز سنت پترزبورگ بدون عبور از یک پل دشوار است. از زمان تأسیس شهرها در روسیه، پل‌ ها و پل‌ سازی را به بخشی حیاتی از زیرساخت‌ های سن پترزبورگ تبدیل کرده است، و بسیاری از بزرگ ‌ترین معماران و مهندسان روسیه به طراحی و ساخت این پل ها پرداخته اند.
مطمئناً در طول سفر خود به مسکو با بسیاری از این پل ها روبرو خواهید شد. در این مقاله من شما را به گشت و گذار در مورد  پل های زیبا و منحصر به فرد مسکو می برم که معروف ترین پل های این شهر نیز هستند.

پل متحرک کاخ 

اولین چیزی که در مورد پل های روسی به ذهن می رسد، پل های متحرک سنت پترزبورگ بر روی رودخانه نوا است. پل کاخ، مرکز شهر و جزیره Vasilevskiy را به هم متصل می کند و یکی از محبوب ترین مکان ها برای گردشگران است که تا پاسی از شب را در خیابان های سنت پترزبورگ می گذرانند. این پل در سال 1916 ساخته شد و طول آن 250 متر است.

ژیووپیسنی، پل زیبای کابلی 

این اولین پل کابلی مسکو و بزرگترین پل در نوع خود در اروپا است که به طور رسمی در دسامبر 2007 افتتاح شد. در بالای طاق پل، یک بیضی کپسولی شکل آویزان است. واقعیت این است که مهندسان این کپسول را به گونه ای طراحی کردند که یک رستوران 100 نفره در بالای آن با چشم اندازهای پانوراما از رودخانه و بیشه توس باشد. 

پل آمور، خاباروفسک

پل آمور نمونه ای از دوام و شگفتی است، او تمام آزمایشاتی را که سرنوشت برای او آماده کرده بود پشت سر گذاشت. از جمله آنها می توان به جنگ جهانی اول و جنگ داخلی اشاره کرد.
ساخت پل آمور از اوایل قرن بیستم آغاز شد، جای تعجب نیست که در سال 1908 پروژه پل مدال طلا را در نمایشگاه جهانی پاریس دریافت کرد و در زمان ساخت به عنوان طولانی ترین پل جهان در آسیا و آفریقا  شناخته شد. امروزه آن را نماد ناگفته خاباروفسک و همچنین افتخار روسیه می دانند. تصویر او را نیز می توان روی اسکناس 5000 بانک روسیه مشاهده کرد.

پل بوگرینسکی، نووسیبیرسک

این پل که سواحل اوب را به هم متصل می کند، بدون شک زیباترین و محبوب ترین پل در پایتخت روسیه است. این واقعیت که پل بوگرینسکی به ویژه مورد علاقه مردم شهر است، با عکسبرداری های متعددی که به طور مرتب در وب ظاهر می شوند نشان می دهد.
این پل توسط 156 کابل احاطه شده است که بر روی یک طاق 380 متری ثابت است که به عنوان پل شناخته می شود. مراسم افتتاحیه این پل در سال 2014 با مشارکت شخصی رئیس جمهور روسیه برگزار شد.

پل ولادی وستوک روسیه

پل ولادی وستوک روسیه

پل روسیه، ولادی وستوک

پل ولادی وستوک یکی از جاه طلبانه ترین پروژه ها در روسیه است. این تنها جاده ای بود که شبه جزیره نازیموف را به جزیره راسکی متصل می کرد، جایی که قبلا فقط از کشتی برای اتصالات حمل و نقل استفاده می شد.
در زمان ساخت، این پل به عنوان بزرگ ترین پل کابلی در جهان شناخته شد. این غول روسی دارای دکل های بی سابقه که حدود 320 متر ارتفاع دارد و طولانی ترین دهانه در جهان است. این پل وارد ده مکان برتر گردشگری روسیه شده است.

پل پوشکینسکی، پل عابر پیاده 

پل عابر پیاده زیبا بر روی رودخانه مسکو که پوشکینسکایا را به فرونزنسکایا متصل می کند. این یک پل نسبتاً جدید است که در سال 2000 تکمیل شد و با استفاده از برخی از سازه های پل قدیمی ریلی آندریوسکی در 1905-1907 ساخته شده است.

پل بولشوی کامنی

پلی فولادی که از رودخانه مسکو در انتهای غربی کرملین مسکو می گذرد و در سال 1938 تکمیل شد. پل بولشوی کامنی برای تردد وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است، اما می توانید از روی آن عبور کنید و مناظر زیبای پانوراما از مرکز شهر مسکو، کرملین و کلیسای جامع مسیح ناجی را ببینید. 

پل اژدهای سرخ 

یکی دیگر از رودخانه ‌های بزرگ روسیه، ایرتیش،دارای پل باشکوهی است، که به دلیل ساختار فلزی قرمز پیچیده‌ اش، نام غیر رسمی، اژدهای سرخ را یدک می ‌کشد.
این پل 1.3 کیلومتری پهنا دارد و از یک بزرگراه به طول 2545 کیلومتر عبور می کند که از طریق اورال شمالی و سیبری غربی از پرم تا تومسک می گذرد چنین چیزی در تمام روسیه وجود ندارد.

زیباترین پل گرجستان

گرجستان دارای بناهای تاریخی متعددی است، وهمچنین دارای صومعه های مشهور در جهان می باشد. مشهورترین آنها صومعه دیوید گارجا است. شما می توانید با تهیه تورگرجستان علاوه بر این مکان های دیدنی و زیبا پل گرجستان را که به نام پل صلح معروف است، دیدن کنید. این پل که بر خلاف بناهای تاریخی شهر بسیار مدرن می باشد.

درباره ی پل صلح گرجستان

درباره ی پل صلح گرجستان

درباره ی پل صلح گرجستان

این یکی از اولین ساختمان های بسیار مدرن در تفلیس است، پل صلح برای عابر پیاده کمانی شکل ساخته شده است و جنس آن از فولاد و شیشه می باشد.
هزاران چراغ ال ای دی این پل 150 متری را در شب روشن می کنند که 90 دقیقه قبل از غروب خورشید روشن می شوند. پل صلح گرجستان توسط معمار ایتالیایی Michele De Lucchi طراحی شده است.
در حالی که طراحی نور پل توسط Philippe Martinaud، طراح نور فرانسوی است. این سازه در ایتالیا ساخته شد و با 200 کامیون به تفلیس منتقل شد. 
پل شیشه ای 150 متر بر روی رودخانه کورا کشیده شده است. این پل توسط شهرداری تفلیس برای ایجاد یک طراحی معاصر و چراغ های LED سفارش داده شد. 
افتتاحیه رسمی این پل در 6 می 2010 انجام شد. پل شیشه ای بر روی رودخانه کورا امتداد یافته است که منظره ای منحصر به فرد از کلیسای متخی را ارائه می دهد. 
در یک طرف قلعه ناریکالا و مجسمه بنیانگذار شهر واختانگ گورگسالی را خواهید دید. در طرف دیگر پل باراتاشویلی و همچنین دفتر ریاست جمهوری را تماشا خواهید کرد. این پل به خصوص در شب که نورها در آب منعکس می شوند زیباتر نیز می شود. 
طراحی پل دارای یک سیستم روشنایی جالب است که در عصر و شب در هر ساعت 30 هزار لامپ روشن می شود و پیامی را به صورت کد مورس پخش می کند که در هر دو دیواره پل دیده می ‌شود. 

طراحان پل صلح گرجستان

فیلیپ مارتینو، طراح نور فرانسوی با میشل دی لوچی همکاری کرد تا با نصب مجموعه‌ ای از نورپردازی ‌ها، این سازه را زنده کند. اینها طراحی زیبا و منحصر به فرد گردشگران و بومیان را در شب گرد هم می آورد تا شاهد منظره دیدنی باشند. بسیاری از قطعات پیچیده، از جمله چراغ ها و شیشه ها، منشا هلندی و آلمانی دارند.

چرا به آن پل صلح می گویند؟

با توجه به گذشته آشفته گرجستان و تاریخ پرتلاطم تفلیس نامگذاری بنای تاریخی به این شکل مناسب به نظر می رسد، و این همان چیزی است که این ساختار دارد. 

چند حقایق جالب در مورد پل صلح

این پل به طور رسمی در 6 می 2010 افتتاح شد.
پل عابر فولادی و شیشه ای توسط یک سایبان منحنی پوشیده شده است.
گفته می شود طرح انحنای آن یادآور یک «حیوان دریایی» است، اگرچه به یک برگ نیز تشبیه شده است.
از روی پل، بازدیدکنندگان می توانند قلعه ناریکالا، مجسمه واختانگ گورسلاگی (بنیانگذار شهر) و کلیسای متخی در یک طرف با پارک رایک و سالن کنسرت خیره کننده ریکه در طرف دیگر آن تماشا کنن.
این پل 160 متر طول و 4.8 متر عرض دارد.
این پل در رتبه 13 در "غیرعادی ترین پل های جهان" قرار دارد.
کل ساختار با لامپ های LED سفید مجهز شده است که چیزی در حدود 30 هزار چراغ دارد. سقف به تنهایی دارای 1208 لامپ با 6040 ال ای دی Luxeon Rebel پرقدرت است.
پانل ‌های شیشه ‌ای که در تمام طول مسیر پیاده ‌روی کشیده می ‌شوند، با آرایه ‌های LED خطی کم مصرف، با ۲۴۰ سنسور حرکت مجهز شده‌اند. اینها باعث می شوند که با قدم گذاشتن هر عابر پیاده روی گذرگاه، پل روشن شود.
علاوه بر حسگرهای موجود در پیاده ‌رو، چهار برنامه روشنایی جداگانه هر ساعت در سایبان بالا اجرا می ‌شوند که ۹۰ دقیقه قبل از غروب خورشید شروع می‌شود و ۹۰ دقیقه پس از طلوع خورشید به پایان می ‌رسد. 

نتیجه

پل های زیبای زیادی در جهان وجود دارد که کشورهایی مانند روسیه و گرجستان نیز از این قائده مستثنی نیستند. روسیه دارای پل های هوایی متعددی است که هر ساله گردشگران بسیاری را جذب خود می کند، از پل های معلق گرفته تا پل های هوایی هر کام ویژگی های خاص خود را دارند. برای دیدن پل های زیبا در روسیه می توانید تور روسیه را از طریق سامانه رزرواسیون آنلاین تریپ تهیه کنید.
گرجستان نیز دارای یک پل مشهور و زیبا است که بر خلاف بناهای تاریخی این کشور بسیار مدرن می باشد. پل صلح یک شاهکار مهندسی و طراحی قابل توجه است که روزانه هزاران بازدید کننده را به خود جلب می کند.

سوالات متداول درباره ی زیباترین پل های روسیه و گرجستان

چند پل در روسیه وجود دارد؟

بیش از 800 پل در روسیه وجود دارد. برخی از آنها سواحل رودخانه ها را به هم متصل می کنند، تعدادی از آنها از جاده ها عبور می کنند، در حالی که برخی دیگر برای پیاده روی هستند.

طراحان پل صلح گرجستان چه کسانی هستند؟

پل صلح گرجستان توسط معمار ایتالیایی میشل دی لوچی طراحی شده است. در حالی که طراحی نور پل توسط فیلیپ مارتینو، طراح نور فرانسوی می باشد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc