https://gateway.trip.ir/api/

دره پرتغالی ها کیش

به روز رسانی: 08 مهر ، 1402 جاذبه های گردشگری

دره پرتغالی ها کیش

جزیره کیش یک جزیره بسیار پرطرفدار در خلیج فارس است، این جزیره نه تنها یک مقصد گردشگری جالب با جاذبه های مدرن است، بلکه جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی نیز دارد. 
وقتی صحبت از جنبه های مدرن یک جاذبه گردشگری می شود، دره پرتغالی ها یکی از جاذبه های دیدنی این جزیره زیبا است. 
این جزیره از توابع شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان در جنوب ایران است. بلند ترین نقطه این جزیره حدود 35 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. آب و هوای این جزیره گرم و مرطوب است، میانگین دمای سالانه این جزیره 26.6 درجه سانتی گراد است. 
همچنین نزدیک ترین بندر ایران به جزیره کیش بندر آفتاب است که 13 کیلومتر با این جزیره فاصله دارد. سفر با بلیط چارتر بهترین و ساده ترین راه برای رسیدن به کیش است. همچنین شهرهایی مانند شیراز، اصفهان، تبریز، یزد و مشهد پرواز مستقیم به این شهر دارند.

جاهای دیدنی کیش

جاهای دیدنی کیش

تاریخچه جزیره کیش

از زمان هخامنشیان و سپس دوره اشکانیان و ساسانیان، جزیره کیش تحت فرمانروایی ایرانی ها بوده است. بعدها و با ورود مسلمانان به ایران، سلسله امویان کنترل جزیره را به دست گرفتند. 
از زمان آل بویه، ایرانیان حکومت کیش را بازپس گرفتند. سپس حکومت ایرانیان در جزیره در دوره سلجوقیان و اتابکان و سپس مظفریان و تیموریان ادامه یافت، این جزیره در دوره سلجوقیان به بزرگترین مرکز تجاری خلیج فارس تبدیل شد.
در سال 912 هجری قمری کیش به تصرف پرتغالی ها درآمد، اما در اواخر سال 1031 هجری قمری، نایب السلطنه شاه عباس، امام قلی خان، تمامی جزایر خلیج فارس را به همراه بحرین تصرف کرد. سپس کیش دوباره به عنوان یکی از جزایر ایرانی شناخته شد.
از آن زمان این جزیره، جزیره ای از خلیج فارس بوده است. این جزیره در اوایل دوران پهلوی مرکز صید ماهی و مرکز تجارت مروارید خلیج فارس بوده است.
در سال 1971، هیئتی متشکل از مشاوران ایرانی این جزیره را به عنوان مقصد گردشگری بین المللی انتخاب کردند. در سال 1362 دولت ایران این جزیره را به عنوان اولین منطقه آزاد اقتصادی ایران انتخاب کرد.
یکی از اهداف جزیره کیش توسعه گردشگری و بازرگانی در منطقه است. علاوه بر جاذبه های تاریخی، این جزیره به هتل ها و مراکز تفریحی متعددی مجهز شده است.

جاذبه های گردشگری دره پرتغالی های کیش

مسافرانی که از این جزیره دیدن می کنند به دنبال جاذبه های تاریخی و طبیعی هستند. علاوه بر این، از آنجایی که این جزیره به خاطر هتل‌ های لوکس، مراکز خرید مدرن و فرصت‌ های تفریحی معروف است، بسیاری دوست دارند به آنجا بروند. 
مناظر و سواحل زیبا را در این جزیره ببینید. از سواحل مرجانی گرفته تا دره پرتغالی ها، گیاهان مختلف در سراسر جزیره رشد کرده اند و آن را با رنگ های مجلل رنگ آمیزی کرده اند.
قسمت شمالی جزیره کیش به نام دره پرتغالی ها معروف است، که از سرسبزی بسیاری برخوردار است و دلیل آن سرازیر شدن آب های سطحی به این منطقه می باشد.
در دره ی پرتغالی ها درختی قدیمی و کهنی وجود دارد به نام درخت لور یا انجیر، این درخت یک انجیر مقدس است و حدود 600 سال قدمت دارد. 
برای بسیاری، این یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری کیش است. از این رو در بین گردشگران شهرت زیادی پیدا کرده است.
درخت انجیر در مناطق شرجی قابل رشد است، مردم محلی معتقدند که این درخت برای آنها شانس می آورد. این نوع درخت چرخه ای جالب دارد.
شاخه های آن بعد از رشد به سمت زمین کج می شوند و زمانی که به زمین می رسند، داخل آن فرو می روند و دوباره خود به ریشه تبدیل می شوند.
در آخر شاخه به یک تنه درخت تبدیل شده و برگ می دهد، این چرخه همینجور ادامه دارد تا به درختی پیچ در پیچ و تنومند تبدیل می شود.

اگر قصد سفر به جزیره زیبای کیش را دارید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن مطلب جاهای دیدنی کیش را از دست ندهید. 

دیدن جزیره کیش

دیدن جزیره کیش

بهترین زمان برای سفر به کیش

همه مسافران بر این باورند که پیش ‌بینی آب ‌وهوای مقصد یکی از مهم ‌ترین نکات قبل از سفر است و کمک می‌ کند تا چمدان‌ های سفر را به نحو احسن انجام دهیم. 
همچنین برای تنظیم برنامه تور کیش باید بدانید در چه فصلی قصد دارید سفر کنید، جزیره کیش بیش تر اوقات آب و هوای شرجی دارد و به ندرت هوا در جزیره کیش به زیر صفر می رسد.

زمستان جزیره کیش

کیش به دلیل آب و هوای گرم و شرجی که دارد بهترین زمان برای سفر به این جزیره از اوایل دی ماه تا اوایل اردیبهشت است. در این فصل کیش آب و هوای خنک و مطبوعی دارد.
وبرای بازی ها، تفریحات آبی و شنا آب به اندازه کافی گرم نمی باشد. برای تفریحات آبی بهتر در فصول دیگر سال به کیش سفر کنید، ولی می توانید از جاذبه های دیدنی این جزیره و همچنین مراکز خرید آن دیدن کنید. 

پاییز جزیره کیش

با توجه به آب و هوای معتدل کیش، پاییز فصل بسیار خوبی برای سفر به این جزیره است. همچنین در اول پاییز می توانید در دریا شنا کنید. 
بنابراین می توانید پاییز را برای سفر کیش خود انتخاب کنید که علاوه بر داشتن هوای مطبوع، از خلوتی این جزیره نیز لذت ببرید. با این حال ممکن است در این فصل با باران های شدید و دریای طوفانی مواجه شوید و مجبور شوید در هتل بمانید.
بر همین اساس، اگر می خواهید در فصل پاییز از ورزش های آبی مانند شاتل، غواصی و قایق سواری لذت ببرید، حتماً در زمانی که دریا طوفانی نیست، از این جزیره دیدن کنید. برای اطمینان از این موضوع، قبل از سفر به کیش وضعیت آب و هوای این جزیره را به خوبی بررسی کنید.

بهار جزیره کیش

ما به شما فصل بهار را برای بازدید از جزیره کیش پیشنهاد می کنیم، هوای کیش تا اوایل اردیبهشت معتدل است و رطوبت هوا تا اواسط اردیبهشت آزارتان نخواهد داد. 
همچنین در این زمان می توانید از شنا و ورزش های آبی لذت ببرید. از اینرو می توانید تور کیش نوروز 1401 خود را از سامانه رزرواسیون تریپ رزرو کنید توجه داشته باشید که در ایام نوروز (از 30 اسفند تا 1 فروردین به بعد) کیش مملو از گردشگران بی شمار از سراسر دنیا است، بنابراین باید خدمات تور خود را از قبل رزرو کنید.

تابستان جزیره کیش

با تغییر هوای گرم و مرطوب تابستان، خرداد تا اواسط شهریور کمترین تقاضا برای سفر به کیش در این فصل می باشد، زیرا گرمای شدید و شرجی بودن هوا ممکن است برای برخی افراد آزار دهنده باشد.
اما خیلی نگران نباشید در این فصل هم می توانید از کیش بسیار بهرهمند شوید. می توانید از تفریحات آبی لذت ببرید و در آب های نیلگون کیش شنا کنید.
و به مراکز خرید بروید و از تخفیف ها و جشنواره های تابستانی کیش لذت ببرید. با این حال، هزینه های سفر در این فصل در کمترین حد است و مراکز خرید تخفیف دارند. همچنین از آنجایی که تعطیلات مدارس ایران در تابستان است، کیش در تابستان مملو از مسافران ایرانی است.

زمان برگزاری جشنواره های کیش

زمان برگزاری جشنواره های کیش

زمان برگزاری جشنواره های کیش

با توجه به آب و هوای گرم و خشک جزیره کیش و گرمای شدید جزیره در تابستان، تعداد گردشگران به کیش کاهش می یابد. بنابراین در این فصل جاذبه های زیادی را به جزیره اضافه شده است. 
جاذبه هایی مانند ارائه انواع جشنواره های تابستانی و رویدادهای فرهنگی با تخفیف های عالی و البته قیمت های ارزان و تخفیف های ویژه تابستانی این جشنواره ها که از تیر ماه تا آخر شهریور هر سال برگزار می شود، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.
انواع جشنواره ها و کارناوال های هیجان انگیز، بازی های رزمی شاد، تئاتر موزیکال و کنسرت، ورزش های آبی و ساحلی، چراغانی و تزئین محیط شهری جزیره و خیلی چیزهای دیگر در تابستان منتظر شما هستند. 

سخن آخر

جزیره کیش همیشه یکی از مقاصد پرطرفدار برای گردشگران ایرانی و خارجی بوده است. این جزیره به دلیل آب های نیلگون، مناظر طبیعی، تفریحات آبی سرگرم کننده همیشه مورد استقبال افراد بوده است.
یکی از جاذبه های دیدنی جزیره کیش دره پرتقالی ها در شما جزیره می باشد، در این منطقه شما می توانید یکی از کهن ترین درختان انجیر را ببینید، که مردم محلی آن را مقدس می دانند و پارچه هایی را به درخت آویزان می کنند.
بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش بهار است که آب و هوای بسیار مطبوعی دارد، ولی در مهر، اواخر فروردین و مرداد می توانید ارزان ترین تور کیش یا ارزان ترین بلیط هواپیما به این مقصد گردشگری را پیدا کنید. 
اگرچه فصول پر باران سال بهترین زمان برای سفر به کیش نیست، اما ارزان ترین فصل سفر به این جزیره نیز می باشد. شما می توانید برای رزرو ارزان ترین تورهای کیش به سایت رزرواسیون آنلاین تریپ مراجعه کنید و هر زمان از سال به صورت آنلاین تورهای خود را با خیال راحت خریداری کنید.

سوالات متداول درباره ی دره پرتغالی ها کیش

دره پرتقالی های کیش کجاست ؟ 

 قسمت شمالی جزیره کیش به نام دره پرتغالی ها معروف است، که از سرسبزی بسیاری برخوردار است و دلیل آن سرازیر شدن آب های سطحی به این منطقه می باشد.

بهترین زمان برای سفر به کیش کی می باشد ؟  

بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش در فصل بهار است که آب و هوای بسیار مطبوعی دارد. هوای کیش تا اوایل اردیبهشت معتدل است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc