https://gateway.trip.ir/api/

بهترین جاهای دیدنی کیش

به روز رسانی: 18 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

جاهای دیدنی کیش

جزیره کیش، اولین منطقه آزاد ایران و توریستی‌ترین جزیره کشور است. این جزیره، انواع جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و تفریحی را در خود جای داده و سالانه پذیرای گردشگران متعددی از سراسر دنیا است. در این مقاله تصمیم داریم معروف ترین جاهای دیدنی کیش را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر می‌خواهید با این جزیره و جاذبه‌های آن بیشتر آشنا شوید، لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

شهر زیرزمینی کاریز؛ قناتی با 16 متر عمق

در ابتدای لیست جاهای دیدنی کیش به شهر زیرزمینی کاریز برمی‌خوریم. این شهر، همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، یک قنات بزرگ است که وسعت آن به 10 هزار متر مربع می‌رسد و 16 متر عمق دارد. تمام سقف و دیوارهای این شهر تاریخی، با صدف‌های زیبا پوشانده شده‌اند. در بازدید از شهر کاریز شاهد تعدادی رستوران، بازارچه و موزه خواهید بود. جذابیت‌های شهر زیرزمینی کاریز در وصف نمی‌گنجد و باید از نزدیک با آن روبه‌رو شوید.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

عکسی از شهر زیرزمینی کاریز کیش

آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر؛ از خاص ترین جاهای دیدنی کیش

آب‌انبار دو گنبد و پنج بادگیر یکی از محل‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در نزدیکی شهر حریره است. این آب‌انبار معماری خاصی دارد و با هدف انبار کردن و خنک نگه داشتن آب آشامیدنی ساخته شده است. در سفر به کیش، حتما از این بنای تماشایی بازدید کنید.

آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر کیش

تصویری از آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر کیش

شهر باستانی حریره؛ محل زندگی اشراف ایرانی

حریره، یکی دیگر از شهرهای باستانی جزیره کیش است. این شهر تاریخی در نزدیکی میدان المپیک واقع شده و حدود 800 سال قدمت دارد. شهر باستانی حریره در دوره حکومت ساسانیان ساخته شد و در آن زمان نقش مهمی در تجارت بین ایران و کشورهای مختلف داشته است. بر اثر وقوع زلزله، بخش قابل توجهی از شهر تخریب شده و فقط دیوارهای آن باقی مانده است؛ اما پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مردم حریره، آب مورد نیاز خود را از قنات تامین می‌کردند و خانه‌های آن‌ها چندین طبقه بوده است. علاقمندان به معماری و باستان‌شناسی، در سفر به کیش بازدید از این شهر را از دست نمی‌دهند.

شهر باستانی حریره کیش

عکسی از شهر باستانی حریره کیش

پایاب کیش؛ جاذبه ای با قدمت 200 سال

مردم کیش از هزاران سال پیش، به دلیل گرمای هوا و خشکی منطقه، اقدام به کندن چاه و قنات می‌کردند. کلمه پایاب که از دو واژه «پای» و «آب» تشکیل شده است، به دهلیز کنار دهانه قنات و چاه گفته می‌شود که شیب بسیار تندی دارد. پایاب کیش با قدمتی نزدیک به 200 سال، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره به شمار می‌رود. پس از مرمت پایاب کیش،‌ چندین رستوران و چایخانه نیز به آن اضافه شده تا توریست‌ها از گذشت‌وگذار در این مکان نهایت لذت را ببرند. برای بازدید از این مکان باید به بلوار المپیک،‌ نزدیکی مجموعه درخت سبز مراجعه کنید.

پایاب کیش

عکسی از پایاب کیش

قلعه جنی؛ مخوف ترین جای دیدنی کیش

به احتمال زیاد، نام قلعه جنی را به عنوان یکی از مکان های دیدنی کیش شنیده‌اید. این قلعه، بنایی مربع‌شکل است که در جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی دیده می‌شود. قلعه جنی دو طبقه و دو بارو دارد و به نظر می‌رسد که بنایی قدیمی و کاملا عادی است؛ اما افراد محلی چیز دیگری می‌گویند.

این قلعه در گذشته، یک پاسگاه معمولی بوده؛ تا اینکه در دهه 40 شمسی، اهالی منطقه گزارش‌های متعددی مبنی بر مشاهده جن و مرگ ناگهانی چند سرباز دادند. از آن پس، پاسگاه تخلیه شد و داستان‌های این قلعه، دهان به دهان چرخید. پس اگر عاشق داستان‌های ترسناک هستید، حتما از قلعه جنی کیش بازدید کنید.

قلعه جنی کیش

تصویری از نمای بالای قلعه جنی کیش 

دره پرتغالی ها و درخت شفابخش انجیر معابد

دره پرتغالی‌ها منطقه‌ای خوش آب‌وهواست که در بخش شمالی کیش قرار دارد. دلیل نام‌گذاری این دره، به حضور پرتغالی‌ها در جزیره برمی‌گردد. یکی از جاذبه‌های این معبد، درخت انجیر معابد است. این درخت که با نام درخت سبز نیز شناخته می‌شود، حدود 600 سال قدمت دارد و برای اهالی دره پرتغالی‌ها تقدس دارد؛ به‌طوری‌که بسیاری از افراد محلی و گردشگران، برای رسیدن به آرزوهایشان، پارچه‌های رنگی به شاخه‌های درخت سبز گره می‌زنند.

شاید ظاهر عجیب درخت انجیر معابد و شاخه‌های رو به پایین آن، باعث مقدس شمردن این درخت شده است. در هر صورت، سالانه افراد بسیاری از دره پرتغالی‌ها و درخت مقدس آن بازدید می‌کنند؛ به همین دلیل، یک مجموعه تفریحی و گردشگری با نام درخت سبز در این منطقه راه‌اندازی شده است.

دره پرتغالی ها جزیره کیش

عکسی از درخت انجیر در جزیره کیش 

کشتی یونانی؛ معروف ترین جاذبه گردشگری کیش

احتمالا بارها تصاویر کشتی یونانی را در اینترنت و فضای مجازی دیده‌اید. این کشتی، یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری کیش به شمار می‌رود. کشتی یونانی، یک کشتیِ باری است که حدود 75 سال پیش در جنوب غربی جزیره کیش پهلو گرفت. این کشتی در زمان جنگ جهانی دوم در اسکاتلند ساخته شد؛ سپس ایرانی‌ها آن را خریداری کردند و بعد از چند سال، آن را به یونانی‌ها فروختند.

کشتی یونانی از چندین دهه قبل به حال خود رها شده و حالا یکی از جذاب‌ترین لوکیشن‌های عکاسی در جزیره کیش محسوب می شود؛ به‌طوری‌که به نمادی از جزیره تبدیل شده است. برای مشاهده این کشتی باید به خیابان غروب، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی مراجعه کنید. جالب است بدانید که غروب‌های ساحل کشتی یونانی، بسیار پرطرفدار هستند.

کشتی یونانی جزیره کیش

تصویری از کشتی یونانی جزیره کیش 

ساحل مرجانی؛ محل زندگی مرجان های رنگارنگ

ساحل مرجانی محل زندگی مرجان‌های دریایی و رنگارنگ است. این موجودات در حاشیه دریا و داخل آب زندگی می‌کنند و منظره بسیار زیبایی به ساحل می‌بخشند. گردشگران متعددی برای مشاهده مرجان‌ها به ساحل مرجانی کیش سفر می‌کنند. در حقیقت، دلیل اصلی شهرت ساحل مرجانی، وجود مرجان‌های رنگارنگ در آن است. اگر تابه‌حال از نزدیک مرجان ندیده‌اید، سفر به کیش و بازدید از ساحل مرجانی، بهترین فرصت برای شما است.

ساحل مرجانی کیش

عکسی از ساحل مرجانی کیش

ساحل بانوان؛ از مناسب ترین جاهای دیدنی کیش برای خانم ها

در جزیره کیش، میدان امیرکبیر، خیابان اندیشه، مقابل هتل دریا، ساحلی برای بانوان در نظر گرفته شده است. ساحل بانوان حدود 20 هزار متر مربع مساحت دارد و از بهترین سواحل در خاورمیانه محسوب می‌شود. خانم‌های محترم می‌توانند در این ساحل به شنا و استراحت بپردازند و آفتاب بگیرند.

در ساحل بانوان کیش امکانات رفاهی و تفریحی همچون زمین والیبال، حمام اختصاصی، چترهای بزرگ، صندلی‌های مخصوص برای آفتاب گرفتن، زمین بدمینتون، سالن ورزشی، وسیله بازی کودکان و حتی آرایشگاه وجود دارد! این پلاژ، همه روزه از ساعت 07:00 تا 18:00 فعال است.

پلاژ بانوان کیش

عکسی از ساحل بانوان کیش

ساحل درختان نارگیل؛ یکی از بهترین سواحل کیش

در فهرست بهترین جاهای دیدنی کیش، نباید ساحل درختان نارگیل را از یاد ببریم. حدود 2500 درخت نارگیل در این ساحل وجود دارند و زیبایی شگفت‌انگیزی به منطقه بخشیده‌اند. ساحل درخت نارگیل علاوه بر منظره فوق‌العاده، آب بسیار شفاف و تمیزی دارد و از بهترین سواحل کیش به شمار می‌رود. ساحل درختان نارگیل در نزدیکی اسکله بزرگ کیش قرار گرفته است و اغلب گردشگران از این ساحل برای استراحت و رسیدن به آرامش استفاده می‌کنند.

ساحل درختان نارگیل جزیره کیش

تصویری از ساحل درختان نارگیل جزیره کیش 

اسکله بزرگ کیش؛ مشهورترین مکان دیدنی جزیره

اسکله بزرگ کیش، از بهترین مکان‌های تفریحی این جزیره به شمار می‌رود. این اسکله 437 متر طول و 18 متر عرض دارد و در ساحل خلیج فارس احداث شده است. در اسکله تفریحی کیش می‌توانید به فعالیت‌هایی همچون ماهی‌گیری، بولینگ، تماشای غروب، پرندگان و دلفین‌ها، دوچرخه‌سواری و تماشای فیلم در سینمای چهاربعدی مشغول شوید. تعدادی رستوران و کافه نیز در این اسکله تاسیس شده‌اند. خوشبختانه اسکله بزرگ کیش برای همه سلیقه‌ها و روحیه‌ها مناسب است و یکی از مشهورترین مکان‌های تفریحی کیش به شمار می‌رود. برای رسیدن به این مکان باید به خیابان سنایی، بلوار دریا مراجعه کنید.

اسکله بزرگ کیش

عکسی از اسکله بزرگ کیش 

آکواریوم کیش؛ نمایش دنیای زیر آب

آکواریوم کیش به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. بخش اول حدود 50 هزار لیتر حجم دارد و موجودات دریایی مختلفی همچون کوسه و ماهی‌های عظیم‌الجثه را در خود نگه می‌دارد. حجم بخش دوم نیز حدود 20 هزار لیتر است و به آبزیان آب شیرین اختصاص دارد. در قسمت‌های دیگر این آکواریوم انواع خزندگان همچون مار، کروکدیل و عقرب نگهداری می‌شود. همچنین شاهد وجود آبزیان تاکسیدرمی شده در آکواریوم کیش خواهید بود. اگر به دنیای زیر آب علاقمند هستید، بازدید از آکواریوم کیش را در برنامه‌هایتان قرار دهید.

اگر قصد سفر به جزیره زیبای کیش را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به پارک برفی معروف آن هم سری بزنید. ما در مقاله‌ای با عنوان پارک برفی کیش بیشتر از این مکان پرطرفدار گفتیم.

آکواریوم کیش

عکسی از آکواریم کیش

گذر هنرمندان کیش؛ مناسب‌ترین مکان برای پیاده روی شبانه

گذر هنرمندان کیش، بهترین مکان برای پیاده‌روی شبانه است و به همین دلیل، به یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش در شب شهرت دارد. در این پیاده‌راه که در سال 1378 احداث شد، تعداد قابل توجهی مسجمه از هنرمندان شاخص کشور نصب شده است. هر ساله به تعداد این مجسمه‌ها اضافه می‌شود تا ایرانیان با عبور از گذر هنرمندان، با افراد سرشناس و چهره‌های افتخارآفرین این مرزوبوم بیشتر آشنا شوند. نورپردازی گذر هنرمندان بسیار جذاب است و توجه عکاسان را به خود جلب می‌کنند. در عبور از این پیاده‌راه، عکس یادگاری را فراموش نکنید.

گذر هنرمندان کیش

عکسی از گذر هنرمندان کیش 

پارک آهوان؛ از بهترین جاهای دیدنی کیش برای کودکان

پارک آهوان، یک باغ وحش کوچک است که در آن تعدادی آهو، شیر، شغال، روباه، گوزن، میمون و چندین نوع پرنده زندگی می‌کنند. این بوستان با مساحت دو هکتار، در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش قرار گرفته و مکان مناسبی برای کودکان و بزرگسالان است. کودکان می‌توانند در پارک آهوان با حیوانات ارتباط برقرار کنند و در محوطه آن به بازی بپردازند.

پارک آهوان کیش

عکسی از پارک آهوان کیش 

پارک ساحلی سیمرغ؛ محبوب ترین پارک کیش

پارک ساحلی سیمرغ در مجاورت مشهورترین هتل های کیش از جمله سیمرغ و مارینا پارک قرار گرفته است. در این پارک با مساحت 15 هزار متر مربع و طول 300 متر، از امکاناتی همچون زمین بدمینتون، پیست اسکیت، زمین بازی کودکان، میز پینگ‌پنگ، مسیر دوچرخه‌سواری، آلاچیق و مسیرهای پیاده‌روی برخوردار است. پارک ساحلی سیمرغ مکانی مناسب برای تفریح و سرگرمی کودکان و بزرگسالان به شمار رفته و از محبوب‌ترین پارک‌های جزیره کیش محسوب می‌شود.

پارک ساحلی سیمرغ کیش

عکسی از پارک ساحلی سیمرغ کیش

پارک ساحلی میرمهنا؛ پارکی در مجاورت بافت سنتی جزیره

پارک ساحلی میرمهنا در فاصله بین مسجد خاتم‌الانبیا تا میدان جاسک واقع شده و مکانی عالی برای پیک‌نیک است. میرمهنا دوغابی، از مبارزان برجسته دوره قاجار، محوبیت بالایی در میان اهالی جنوب دارد. نام پارک ساحلی میرمهنا را نیز به پاسداشت این قهرمان ایرانی انتخاب کرده‌اند.

پارک میرمهنا در نزدیکی بافت سنتی جزیره کیش قرار گرفته و پاتوق بومیان همان منطقه است. اغلب مردم برای ماهی‌گیری، قایق‌سواری و خرید صنایع دستی و محلی به این پارک مراجعه می‌کنند.

پارک ساحلی میرمهنا جزیره کیش

تصویری از پارک ساحلی میرمهنا جزیره کیش 

خانه مردم شناسی بومیان کیش؛ مکانی برای آشنایی با سبک زندگی مردم بومی

یکی از اماکن دیدنی کیش که فرصت آشنایی با مردم بومی این جزیره را فراهم می‌کند، خانه مردم شناسی بومیان کیش است. با توجه به شرایط حال حاضر جزیره که بخش قابل توجهی از ساکنان آن را افراد غیربومی تشکیل می‌دهند، برخورد با چنین مکانی خیلی رایج نیست. علت این امر نیز این است که با رونق اقتصاد کیش، مردم از شهرهای دیگر به این شهر مهاجرت کرده‌اند.

خانه مردم‌شناسی یک خانه 200 ساله در محله‌ای قدیمی است که از سال 1393 به موزه تبدیل شد. سالانه افراد بسیاری برای آشنایی با سبک زندگی اهالی کیش از این خانه زیبا و دوست‌داشتنی بازدید می‌کنند.

خانه مردم شناسی بومیان کیش

تصویری از خانه مردم شناسی بومیان کیش  

موزه خلیج فارس؛ بهترین جای دیدنی در دل جزیره کیش

موزه خلیج فارس با معماری جذابش، یکی از دیدنی‌ترین اماکن گردشگری جزیره کیش به شمار می‌رود. نمای بیرونی این موزه به شکل صدف طراحی شده و پلان آن نیز بسیار هنرمندانه است. مجموعه بزرگی از صنایع دستی جزیره کیش در موزه خلیج فارس به فروش می‌رسد. از جمله امکانات این موزه نیز می‌توان به کافی‌شاپ، آمفی‌تئاتر و گالری‌های هنری با سیستم‌های روز دنیا اشاره کرد. شما می‌توانید از ساعت 11:00 تا 22:00 به جاده جهان، مقابل کشتی یونانی مراجعه کرده و از موزه خلیج فارس بازدید کنید.

عکسی از موزه خلیج فارس کیش

عکسی از موزه خلیج فارس کیش

تفریحات کیش؛ از قلعه وحشت تا گلایدرسواری بر فراز آب های خلیج فارس

در سفر به کیش، در کنار بازدید از آثار تاریخی، پارک‌ها و موزه‌ها می‌توانید از تفریحات بی‌شمار این جزیره نیز لذت ببرید. در ادامه، تعدادی از مشهورترین و هیجان‌انگیزترین تفریح‌های کیش را نام می‌بریم:

  • دلفیناریوم کیش؛ مکانی برای تماشای نمایش دلفین‌ها
  • قلعه وحشت کیش؛ محلی برای عاشقان فیلم‌های ترسناک
  • کارتینگ کیش؛‌ مکانی برای عاشقان اتومبیل و سرعت
  • مجموعه مارینا؛ بزرگ‌ترین مجموعه تفریحات آبی کیش
  • پیست اسکیت روی یخ دامون؛ دومین پیست استاندارد در ایران با مساحت 200 مترمربع
  • بولینگ مریم کیش؛ مکانی مفرح برای بزرگ و کوچک
  • باشگاه سوارکاری کیش؛ ورزشی پرطرفدار در بین گردشگران
  • مرکز فلای دامون؛ اولین مرکز تخصصی شبیه‌سازی پرواز در ایران
  • گلایدرسواری؛ پرواز بر فراز آب‌های خلیج فارس
  • شهربازی هایلند کیش؛ مجموعه‌ای سرپوشیده با امکانات متنوع برای کودکان و بزرگسالان

جاذبه‌های جزیره کیش بسیار متنوع هستند. اگر به آثار تاریخی علاقه داشته باشید، اهل تفریح‌های آبی و ساحلی باشید یا دوست داشته باشید بیشتر وقت خود را در پارک و موزه سپری کنید، جزیره کیش بهترین مکان است. اکنون که با بیشتر مکان‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و تفریحی کیش آشنا شده‌اید، بهتر است دربارۀ مراکز خرید این جزیره نیز بدانید.

مراکز خرید کیش

جزیره کیش، اولین منطقه آزاد ایران است؛ ازاین‌رو شما می‌توانید با مراجعه به مراکز خرید این جزیره، بسیاری از اجناس را با قیمتی مناسب‌تر از سایر شهرها تهیه کنید. در ادامه تعدادی از مشهورترین بازارها و مراکز خرید را به شما معرفی می‌کنیم. اگر عاشق خرید کردن هستید، در سفر به کیش حتما به این مکان‌ها سر بزنید:

  • بازار مروارید
  • بازار زیتون
  • بازار ونوس
  • بازار مریم کیش
  • بازار مرجان کیش
  • مرکز خرید دامون کیش
  • مراکز خرید پردیس 1 و 2

انواع سوغاتی خوراکی و صنایع دستی کیش را با قیمت مناسب از این بازارها و مراکز خرید تهیه کنید. اگر حوصله گشت‌وگذار در بازارها را داشته باشید، قطعا اجناس مناسبی پیدا خواهید کرد.

سفر به جنوب ایران و تماشای جاهای دیدنی جزیره کیش

در این مقاله درباره جزیره کیش و مناطق دیدنی آن صحبت کردیم. البته زیبایی‌های طبیعی و اماکن تفریحی این جزیره به قدری زیاد است که معرفی تمام آن‌ها در یک مطلب نمی‌گنجد. به همین دلیل از شما درخواست داریم که اگر قبلا به جنوب ایران و جزیره زیبای کیش سفر کرده‌اید، درباره تجربه سفر خود بنویسید و از جاهایی که از آن‌ها بازدید کرده‌اید، بگویید. این تجربیات به قدری ارزشمند هستند که نباید در گوشه ذهن خاک بخورند و بهتر است با دیگران به اشتراک گذاشته شوند.

توصیه ما به عزیزانی که قصد سفر به جزیره کیش را دارند، تهیه بلیط هواپیما کیش ارزان از مجموعه مسافرتی تریپ است. در این صورت، علاوه بر سفری راحت و آسان، در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی خواهید کرد.

سوالات متداول:

1. معروفترین جای دیدنی کیش کجاست؟

کشتی یونانی، دره پرتغالی‌ها، قلعه جنی و پارک دلفین‌ها از معروفترین جاهای دیدنی کیش به شمار می‌روند.

2. هزینه سفر به کیش چقدر است؟

هزینه سفر به هر شهری، به عوامل متعددی مانند قیمت بلیط، هزینه هتل، مدت اقامت و... بستگی دارد. برای آشنایی با هزینه سفر به کیش پیشنهاد می‌کنیم به مقالات دیگر ما مراجعه کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc