https://gateway.trip.ir/api/

ساحل مرجانی کیش

به روز رسانی: 08 مهر ، 1402 جاذبه های گردشگری

ساحل مرجانی کیش

جزیره مرجانی کیش در منطقه استراتژیک خلیج فارس در میان ده ها جزیره بزرگ و کوچک موقعیت منحصر به فردی دارد. جزیره کیش معروف به مروارید خلیج فارس یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران است. 
جزیره ی کیش دارای سواحل آرام پوشیده از ماسه های مرجانی است که در زیر نور خورشید می درخشند و منظره ای منحصر به فرد و جذاب را ایجاد می کنند. 
آب‌ های شفاف ساحلی این امکان را به شما می ‌دهد تا به عمق دریا نگاه کنید و حرکت زیبای ماهی را تماشا کنید. گیاهان متنوع و درختان بومی و همچنین آب و هوای مطبوع هفت ماه در سال از ویژگی های بارز این جزیره است.
جزیره کیش در بین 10 جزیره زیبای جهان قرار دارد و سومین مقصد تعطیلات در خاورمیانه است. فضای آرام جزیره آن را به استراحتگاهی برای سلامت روان تبدیل کرده است.
آبی بی پایان اقیانوس، آفتاب گرم و سواحل مرجانی زیبا از ویژگی های بصری جزیره کیش هستند. پارک ساحلی مرجان بزرگنمایی تمام آن صفات است و بدون شک زیباترین پارک ساحلی کیش است. این ساحل مرجانی یکی از زیباترین نقاط جزیره کیش و مکانی ایده آل برای عکاسی است.
ساحل مرجانی که در نزدیکی بازار مرجان قرار دارد، یکی از دیدنی ‌ترین مراکز کیش است و بازار مرجان را به ساحل متصل می‌ کند. 

عکس ساحل مرجانی کیش

عکس ساحل مرجانی کیش

ویژگی های ساحل مرجانی کیش

ساحل مرجانی چیست ؟ ساحل مرجانی کیش به قدری زیبا و تمیز است که می توان در آن مرجان هایی به اشکال مختلف و صدف های رنگارنگ و حلزون های مختلف و سنگ های دریایی که اغلب توسط آب خلیج به ساحل آورده می شود.
ذلال بودن آب این جزیره به قدری است، که می توانید تمتمی موجودات زنده در کف آن را ببینید. حتی می توانید سوار کشتی و قایق شوید و بسیاری از آبزیان وسط دریا همچون صدف، حلزون، شقایق‌ دریایی، عروس ‌های دریایی، انواع مختلف ماهی ‌های زینتی و مرجان‌ها را تماشا کنید.
هر ساله بسیاری از مسافران و ساکنان جزیره اوقات فراغت خود را در این ساحل می گذرانند و از مناظر دیدنی کیش لذت می برند، این ساحل بین دریا و مرکز تجاری مرجان است.
ساحل مرجان در ضلع شرقی جزیره قرار دارد و به خاطر مرجان های زیبایی که در آن یافت می شود نامگذاری شده است. ساحل با آلاچیق ها پوشانده شده است که در کنار درختان نخل و محوطه سازی، منظره پانورامایی خاصی را ارائه می دهد. 
این ساحل مکان بسیار محبوبی برای تماشای طلوع فراموش نشدنی خورشید است. بسیاری از باشگاه های ورزشی دریایی نیز در آنجا واقع شده اند. ورودی ساحل مرجان کیش برای عموم رایگان است.

تفریحات در ساحل مرجانی

راه های مختلفی برای تفریح در ساحل مرجان وجود دارد. شما می توانید طیف گسترده ای از ورزش های آبی، از جت اسکی گرفته تا غواصی را امتحان کنید. برای دوچرخه سواری باید بگوییم، که جاده دوچرخه سواری کیش که از ساحل مرجان می گذرد، می توانید از کیوسک های اجاره ی دوچرخه،  دوچرخه، سه چرخه، دوچرخه پشت سر هم و اسکوتر برای اجاره به صورت ساعتی یا روزانه  کرایه کنید و در امتداد ساحل مرجان رکاب بزنید.
مسیر دوچرخه ‌سواری به طول 47 مایل در سراسر جزیره و مستقل از جاده ‌های ماشین، راهی زیبا و به ‌ویژه آسان برای یافتن سواحل خلوت است. 
اگر از فعالیت بدنی خسته شدید، در یکی از آلاچیق های ساحل استراحت کنید و از مناظر لذت ببرید. و یا به رستوران بروید در اطراف این ساحل رستوران های متعددی وجود دارد.
رستوران هایی مانند رستوران چاپس گریل، فست فود برگر مرزالتس و همچنین کافه‌ های ویونا، لاواتزا و بلوط را خواهید یافت، که در آن می توانید استراحت کنید و غذا و نوشیدنی مورد علاقه ی خود را میل کنید.
به بازار مرجان بروید و اجناس و سوغاتی های محلی را خریداری کنید. اگر گرسنه هستید، رستوران حافظ و فود لند در همان نزدیکی ساحل مرجان است. همچنین برای اقامت می توانید به هتل های کیش مانند داریوش و پارمیس نیز در نزدیکی این پارک ساحلی زیبا بروید.

تفریحات دریایی ساحل مرجانی

در ساحل مرجانی جزیره ی کیش می توانید، انواع تفریحات مهیج دریایی مانند، پاراسل، جت اسکی، کشتی تفریحی، قایق سواری، شاتل، بنانا و انواع تفریحات دریایی دیگری را انجام دهید. برای خرید بلیط کیش به تهران به سامانه ی رزرواسیون آنلاین تریپ مراجعه فرمائید.

غواصی در ساحل مرجانی

یکی دیگر از تفریحات مهیج در ساحل مرجانی کیش غواصی است، اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید به زیر دریا بروید و آبزیان زیر دریا را تماشا کنید، این فرصت را از دست ندهید.
غواصی از تفریحات جذاب و پر طرفدار کیش به شمار می رود، که گردشگران بسیاری مشتاق به تجربه کردن آن هستند. گردشگرانی که به کیش سفر می کنند می توانند با استفاده از تجهیزات ایمن به همراه یک تیم غواصی به عمق دریا بروند.
آن ها می توانند در زیر آب انواع ماهیان رنگارنگ کف دریا، مرجان ها، صدف ها، عروس دریایی را در زیر آب تماشا کنند و لحظاتی خاص و به یادماندنی را برای خود ثبت کنند.

 جاذبه های گردشگری اطراف ساحل مرجانی

جاذبه های گردشگری اطراف ساحل مرجانی

جاذبه های گردشگری اطراف ساحل مرجانی

جزیره کیش به عنوان یک تفرجگاه زیبا در خاورمیانه و خلیج فارس شناخته شده است. در زیر به جاذبه های گردشگری اطراف ساحل مرجانی کیش می پرازیم.
ساحل مرجانی زیبا و درخشان کیش از تماشایی ترین سواحل این منطقه هستند، این ساحل صخره ای از محبوب ترین سواحل است، که دارای امکانات تفریحی و جاذبه های گردشگری متعددی است.

کشتی یونانی

کشتی یونانی از سال 1966 در سواحل جنوب غربی جزیره لنگر انداخته است.این کشتی در بریتانیا ساخته شد و قبل از رسیدن به آخرین مالک آن که یونانی بود چندین بار مالکیت آن را تغییر دادند. 
کشتی سرانجام به سواحل کیش رفت و اگرچه تلاشی برای نجات او انجام شد، اما بی نتیجه ماند و او از آن زمان در محل باقی مانده است.

مرکز خرید مرجان

در اطراف ساحل مرجانی کیش، مرکز خرید با همین نام وجود دارد. این مرکز خرید در سال 1370 افتتحا شده است. این مرکز خرید دارای انواع کالاهای پوشاک، خوراک، تجهیزات آشپزخانه، لوازم الکترونیکی، مغازه های سوغات سنتی کیش، مغازه های تجهیزات برای شنا و غواصی و ... است.
شما در این مرکز خرید می توانید انواع مایحتاج خود و خانواده ی خود را فراهم کنید. یکی از جذابیت های این مرکز خرید آکواریومی است، که در طبقه همکف آن قرار دارد.
آواریوم مرکز خرید مرجان نگهدارنده ی بیش از 800 گونه ی آبزی و ماهی های رنگارنگ از دریای خلیج فارس است. به همین خاطر این مرکز خرید از محبوبیت خاصی برخوردار است.
همچنین مرکز خرید مرجان دارای امکاناتی برای سهولت کار گردشگران است، از جمله ی این امکانات وجود شعب بانک های پر مصرف مانند بانک ‌های سپه، صادرات و ملی در بازار مرجان است، که به گردشگران این امکان را می دهد که به راحتی به امور بانکی خود بپردازند.

مرکز خرید کوروش 

مرکز خرید کوروش یکی دیگر از مراکز خرید در نزدیکی ساحل مرجان کیش است. این مرکز خرید در سال 1396 در نزدیکی ساحل مرجان و در کنار برج های طلایی میدان پارس افتتاح شد.
این مرکز خرید لوکس مناسب کسانی است، که به دنبال برندهایی همچون آدیداس، نایک، زارا، پوما، اسپیریت، ریبوک، برشکا، زیلان مگا، کوتون، لی نینگ، اسکیچرز، بورژوآ، سان گلدن می گردند. 
در این مرکز خرید شما می توانید انواع پوشاک مردانه، زنانه ،بچگانه، انواع لباس های ورزشی، زیورآلات  زنانه و مردانه، ساعت های برند، لوازم دیجیتالی، عینک و ... را پیدا کنید.

تندیس مشهور در ساحل مرجان 

در وسط ساحل مرجانی کیش شما می توانید تندیس شگفت انگیزی را ببینید، که زیبایی ساحل را دو چندان کرده است. مجسمه ی معروف ساحل مرجانی فردی را نشان می دهد، که بسیار رها در حلقه ای نشسته است و در حال نواختن سازی بومی می باشد.
ساحل مرجان کیش در شب دارای نورپردازی فوق العاده ای است، که زیبایی این تندیس را بیش تر نمایان می کند.

مجسمه های جذاب ساحل مرجانی 

در ساحل مرجانی کیش مجسمه های متعددی قرار دارد، که هر کدام نمایان گر یک مفهومی است. مجسمه های اطراف ساحل شامل،
مجسمه مرد ماهی ‌گیر، مردی که فانوس به دست دارد و یا مجسمه پیرمرد قرار دارد، این مجسمه ها زیبایی خاصی به ساحل مرجانی و جزیره کیش داده است.

اگر قصد سفر به جزیره زیبای کیش را دارید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن مطلب جاهای دیدنی کیش را از دست ندهید. 

چگونه به جزیره و ساحل مرجانی کیش برویم ؟

راه های مختلفی برای رفتن به جزیره ی کیش وجود دارد. شما می توانید از طریق هواپیما از فرودگام امام خمینی بلیط هواپیما تهران به کیش را تهیه کنید، و به سمت فرودگاه کیش بروید. و از آنجا تاکسی بگیرید و خود را به ساحل مرجانی کیش برسانید. فاصله ساحل مرجانی کیش از فرودگاه کیش می توان گفت حدود 9 کیلومتر است، که تقریبا 12 دقیقه طول می کشد.
و یا می توانید با اتوبوس های vip که در تهران وجود دارد، به جزیره ی کیش سفر کنید. اما نسبت به هواپیما سفری طولانی خواهید داشت. همچنین می توانید با قایق های مسافربری از شهرهای بندرعباس، به کیش سفر کنید.

بهترین زمان برای سفر به ساحل مرجانی کیش

بهترین زمان برای سفر به ساحل مرجانی کیش

بهترین زمان برای سفر به ساحل مرجانی کیش

هوای جزیره همواره کیش گرم و مرطوب است. میانگین دمای آن 27 درجه سانتیگراد است و به ندرت از 35 درجه سانتیگراد فراتر می رود. 
تیرو و مرداد گرم ترین ماه ها در کیش هستند. با وجود بارندگی کم، به دلیل شرایط اقلیمی خاص منطقه، رطوبت نسبتاً زیاد است. 
با توجه به آب و هوای معتدل کیش، پاییز فصل خوبی برای سفر به این جزیره است. همچنین در اول پاییز می توانید در دریا شنا کنید. 
اگر می خواهید در فصل پاییز از ورزش های آبی مانند شاتل، غواصی و قایق سواری لذت ببرید، حتماً در زمانی که دریا طوفانی نیست، از این جزیره دیدن کنید. 
هوای کیش تا اوایل اردیبهشت معتدل است و رطوبت هوا تا اواسط اردیبهشت آزارتان نخواهد داد. همچنین در این زمان می توانید از شنا و ورزش های آبی لذت ببرید. 
با تغییر هوای گرم و مرطوب تابستان، خرداد تا اواسط شهریور کمترین زمان برای سفر به جزیره کیش است. با این حال، هزینه های سفر در این فصل در کمترین حد است. لازم به ذکر است، که در فصل تابستان کیش جشنواره و تخفیفات بسیاری را برگزار می کند.

سخن آخر

کیش جزیره ای در خلیج فارس است. با توجه به موقعیت آن به عنوان یک منطقه آزاد تجاری، از آن به عنوان مروارید خلیج فارس یاد می شود.
ساحل مرجانی کیش یکی از تمیز ترین و زیبا ترین سواحل جزیره ی کیش است. این ساحل دارای ماسه های طلایی رنگ و زیبا و ماهیان رنگارنگ است.
آب ساحلی این جزیره به قدری زلال و تمیز است، که می توانید هنگام شنا، قایق سواری آن ها را ببینید. اگر علاقه مند به غواصی در عمق دریا را دارید این بهترین فرصت است.
شما می توانید در این جزیره زیبا با کمک غواصان حرفه ای و تجهیزات ایمن به عمق دریا سفر کنید و در آنجا صدف های زیبا، ماهیان رنگارنگ، حلزون، شقایق‌ دریایی، عروس ‌های دریایی، انواع مختلف ماهی‌ های زینتی را ببینید.
برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما کیش یه سایت تریپ مراجعه کنید، و ارزان ترین بلیط های مسافرتی را بدون واسطه و به صورت آنلاین از سایت تریپ تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی ساحل مرجانی کیش

ساحل مرجانی کیش کجاست ؟

ساحل مرجانی کیش در جنوب شرقی جزیره قرار دارد.

جاذبه‌ و تفریحات اطراف ساحل مرجانی کیش کدامند ؟

مرکز خرید مرجان، مرکز خرید پاسارگاد، مجسمه های ساحل مرجانی،غواصی، دوچرخه سواری، تفریحات دریایی و ... است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc