https://gateway.trip.ir/api/

راهنمای سفر به کیش

به روز رسانی: 13 آبان ، 1402 مقاصد پر طرفدار

راهنمای سفر به کیش

جزیره مرجانی با دریایی زلال و انواع تفریحات دریایی هر گردشگری را وسوسه می کند. برای مسافرانی که فرصت و هزینه مسافرت خارجی را ندارند، سفر به کیش بهترین جایگزین محسوب می شود. 

راهنمای سفر به کیش

کیش از گذشته تا به امروز یک جزیره مهم در ایران بوده است. از روزگاری که تجارت و کشتیرانی آن رونق داشت تا دوره کنونی که مرکز گردشگران دریایی است. قرنها پیش نویسنده معروف «خردادبه» کیش را بهترین محل صید مروارید معرفی کرد. سکونت در جزیره کیش قدمت زیادی دارد و باستانشناسات خارجی جزیره کیش یا قیس از قدیم شهرت جهانی داشته است. حدود 800 سال پیش با ورود سیرافیها به کیش، جزیره دچار تحولات مهمی شد. در این دوران کیش هم به یک قدرت دریایی خلیج فارس و هم به یک مرکز تجارت دریایی بین المللی بدل شد.  مارکوپولو جهانگرد ونیزی هم در سفرنامه خود در مورد اهمیت کیش و مرواریدهای بی نظیرش نوشته است. از دوران قبل از انقلاب این جزیره فعالت توریستی خود را آغاز کرد. همچنین از سال 1361 به اولین منطقه آزاد اقتصادی ایران تبدیل شد.

جغرافیای کیش

کیش با اینکه هوای گرم و مرطوب دارد اما  تحت تاثیر پدیده های آبی است. اختلاف دمای روز و شب در جزیره کم است. جزیره کیش با مساحت کوچک بین جزایر خلیج فارس منحصربفرد است. از آبان تا اوایل اردیبهشت بارندگی در جزیره رخ می دهد. در کتابهای تاریخی نقل شده که آب شیرین در جزیره فراوان بوده و با اگر با دست کنده میشد، سریع به آب می رسید. در جزیره کیش خبری از رودخانه ثابت نیست. حالب است بدانید کیش یکی از چند منطقه منحصربفرد دنیاست  که میزان اکسیژن در آن به نسبت همه جا بالاتر است.

جغرافیای کیشجغرافیای دریایی کیش با آب و هوای مرطوب و شرجی

ارزانترین فصل سفر به کیش

از مهر تا فروردین به دلیل هوای مطبوع و خنک، بهترین زمان سفر به کیش است. ماههای دیگر سال هوای جزیره به خاطر دمای بالا و شرجی بودن مناسب سفر گردشگری نیست. ارزانترین زمان سفر به کیش به طور طبیعی در اوج گرمای تابستان و فصل پر باران است.

حمل و نقل در کیش

جابجایی و حمل و نقل در کیش به خاطر ابعاد کوچک جزیره راحت است. شما به جز اتوبوس به چند روش می توانید در کیش رفت و آمد کنید. بسته به اینکه با کدام روش راحتتر هستید، می توانید از از تاکسی یا مینی بوس های خطی جزیره استفاده کنید.

تاکسی جزیره کیش

در جزیره کیش دو نوع تاکسی به رنگ سفید و زرد در دسترس شماست. تاکسی زرد رنگ به صورت خطی و در مسیرهای معین مسافران را جابجا می کند. به همین دلیل از لحاظ هزینه ارزانتر محسوب می شود. تاکسی های سفید ویژه کرایه دربست است. شما هر زمان بخواهید این نوع تاکسی در اختیار شماست.

مینی بوس جزیره کیش

اگر طولانی مدت در جزیره اقامت می کنید یا سفرهای کم هزینه را می پسندید، از مینی بوس های خطی استفاده کنید. شما از این طریق به همه نقاط اصلی کیش و دیدنهای آن به راحتی دسترسی خواهید داشت. خط شماره 1 و خط شماره 2 شما را به هر جای جزیره خواهد رساند.

اجاره خودرو در کیش

اجاره ماشین در کیش یک روش دیگر برای گشت و گذار بی دغدغه در جزیره است. جذابیت کرایه ماشین در کیش، استفاده از خودروهای لوکس است. شما قبل از سفر می توانید به صورت آنلاین خودرو رزرو کنید. اگر گروهی سفر می کنید می توانید ون اجاره کنید و از سفر با همراهانتان نهایت لذت را ببرید.

سفر به کیش با ماشین شخصی

شما می توانید با ماشین شخصی به کیش سفر کنید. برای این کار لازم است تا بندر چارک با ماشین خود برانید. داز آنجا با شناورهای بزرگ معروف به لندیگراف، ماشین خود را به جزیره کیش برسانید. فراموش نکنید هزینه جابجایی ماشین و پرداخت ورود به جزیره هزینه بالایی دارد. به یاد داشته باشید کیش از لحاظ رانندگی بسیار قانونمند است.

دوچرخه سواری در کیش

اگر علاقه مند به دوچرخه سواری هستید، یکی از بهترین راههای گشت و گذار در کیش است. پیست دوچرخه کیش به شما امکان می دهد تا 75 کیلومتر کنار دریا رکاب بزنید و لذت ببرید. اگر می خواهید دیدنیهای سواحل کیش را با آرامش خاطر و کامل تجربه کنید حتما از ایستگاههای مخصوص، دوچرخه کرایه کنید. شما در این گشت هیجان انگیز از اسکله نفریحی کیش تا کشتی یونانی و پارکهای دلنشین جزیره را خواهید دید. حتما همراه خود آب معدنی داشته باشید. صبح زود یا عصرها که هوا خنکتر است، زمان مناسب دوچرخ سواری در کیش است. از دوچرخه سواری در فصلهای بارانی کیش تا حد ممکن اجتناب کنید. 

جاذبه های دیدنی کیش

کیش به خاطر قدمت تاریخی، آثار دیدنی منحصری دارد مانند شهر باستانی حریره، کاریز، آب ابنار دوقلوی کیش، روستای باغو، کشتی یونانی، خانه بومیان و مسجد تاریخی ماشه. معماری کیش به خاطر نوع اقلیم و تاثیر سبک بومی جذابیت خاصی دارد.

بهترین سواحل کیش

کیش دورتا دور با سواحل بی نظیر و زیبا محصور شده است. گذراندن یک روز دلپذیر در این سواحل توصیه می شود. معروفترین سواحل کیش شامل: ساحل میرمهنا، ساحل درختان نارگیل، ساحل مرجان و ساحل مرد ماهیگیر است.

درباره کیش بیشتر بدانید:

نکات و توصیه های مهم درباره سفر به کیش

بهترین هتل کیش از نگاه مسافران

جاهای دیدنی کیش

مراکز تفریحی کیش

در کیش انواع تفریحات برای گردشگران مهیاست. تفریحات آبی مورد علاقه توریستها است شامل:

غواصی در کیش، پارک آبی کیش، مجتمع تفریحات دریایی، پاراسل، جت  اسکی، فلای برد، پلاژهای مجزای دریایی، انواع ورزشهای ساحلی

همچنین انواع دیگری از سرگرمی ها در دسترس شماست شامل:

دهکده تیراندازی کیش، اسب سواری، سافاری کیش کارتینگ، ترامپولین، بانجی جامپینگ، فیش اسپا و جایروکوپتر 

تفریحات آبی کیشانواع تفریحات آبی در کیش

مراکز خرید کیش

یکی از جذابیتهای کیش برای مسافران خرید کردن است. مراکز خرید کیش فراوان است و انواع محصولات و کالاها و پوشاک با قیمت مناسب عرضه می شود. شما می توانید به مرکز خرید کیش سر بزنید و اجناس دلخواه خود را انتخاب کنی:

بازار مرکز تجاری کیش، رویا مال، مرکزخرید دامون، بازار بزرگ پردیس 1 و 2، کورش برند سنتر، بازار سارینا، بازار ونوس، بازار پانیذ، بازار مریم، بازار مروارید، بازار صفین، بازار پارس خلیج، بازار مرجان و بازار دیپلمات.

رستورانهای کیش

لذت خوردن غذاهای دریایی کیش را در اولویت خود قرار دهید. شما به راحتی و چرخی کوتاه در شهر، هر نوع غذای باب میل خود از فست فود تا غذاهای ایرانی و خارجی را پیدا خواهید کرد. جزیره کیش به خاطر اینکه از مراکز مهم گردشگری ایران است، انواع رستورانها لوکس و گران تا رستورانهای متوسط و قیمت مناسب دارد. برخی از رستورانهای کیش:

رستوران میرمهنا، فودلند کیش، توتی فروتی، رستوران شاندیز، رستوران سنتی پوریا، کافه رستوران پارمیس پلاس، رویال استار، خانه سوخاری، پدیده کیش، کوه نور، پایاب، هشتگ، نهنگ سفید، سالود و دارچین.

هتلهای کیش

اقامت در کیش بسته به سلیقه و بودجه شما از هتلهای 5 ستاره و دریایی تا هتلهای اقتصادی را شامل می شود. هتلهای معروف کیش:

هتل دریایی ترنج کیش، هتل داریوش کیش، هتل شایگان کیش، هتل مارینا پارک

هتلهای کیشبهترین هتلهای کیش

روش سفر به کیش

شما از دو روش زمینی و هوایی می توانید به کیش سفر کنید. مدت زمان سفر، سبک سفر و بودجه  شما در انتخاب روشها موثر است.

سفر زمینی به کیش

1.سفر به کیش با قطار

از آنجایی که تا جزیره کیش مسیر ریلی وجود ندارد، شما لازم است با قطار تا بندرعباس را طی کنید. از بندر عباس به صورت زمینی تا بندر چارک و دیگر اسکله های نزدیک جزیره بروید.

2.سفر به کیش با اتوبوس

شما به طور مستقیم نمی توانید با اتوبوس به کیش سفر کنید. برای این کار ابتدا با اتوبوس به بندرعباس بروید و از آنجا عازم کیش شوید.

سفر هوایی به کیش

کیش از مقاصد پرطرفدار گردشگری است. انواع بلیط هواپیما چارتری و لحظه آخری به شما شانس سفری ارزان به کیش را می دهد.

سوغات کیش

انواع شیلات و میگو، خرما ، صنایع دستی بومی و پوشاک از بهترین سوغاتهای کیش هستند.

مقایسه جزیره کیش و قشم

جزیره کیش و قشم از بهترین جزایر گردشگری ایران هستند. باید در نظر داشته باشید که کیش به دلیل رشد گردشگری و امکانات بیشتر از لحاظ هزینه سفر گرانتر از سفر قشم است. اگر بتوانید از سایت تریپ بلیط هواپیما تهران به کیش تهیه کنید، تا حد زیادی از پول خود صرفه جویی می کنید.

کیش در عراق

جالب است بدانید که چند هزار سال پیش در منطقه بین النهرین، شهر کوچکی به نام کیش وجود داشته است. امروزه آثار و بقایای این شهر تاریخی در عراق به جا مانده است.

سوالات متداول

فاصله هوایی تهران کیش چقدر است؟

فاصله هوایی تهران کیش 1043کیلومتر است.

مدت زمان پرواز تهران کیش چقدر است؟

طول پرواز تهران کیش 1 ساعت و 50 دقیقه است.

از چه سایتی بلیط تفریحی کیش با تخفیف می توان خرید؟

سایت کیش تخفیف

ورود هر نوع خودرو به کیش مجاز است؟

بله هر نوع خودرویی به شرط اینکه مدل بالای سال 90 باشد امکان پذیر است.

آیا در کیش اسنپ و تپسی فعال است؟

خیر فعال نیست.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc