https://gateway.trip.ir/api/

تونک تپه آنتالیا

به روز رسانی: 12 شهریور ، 1402 جاذبه های گردشگری

تونک تپه آنتالیا

آنتالیا دارای جغرافیای منحصر به فردی با طبیعت دوست داشتنی، کوه های باشکوه و دریای باشکوه است. تونک تپه یکی از مکان های تفریحی و جذاب در آنتالیا ترکیه به شمار می رود، تونیک تپه در محله ای به نام لیمان و در کمربندی آنتالیا قرار دارد.
این مکان به دلیل تفریحات هیجان انگیز و جذاب مکانی است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. تونیک تپه دارای یک تراس زیبا در ارتفاع 618 متری از سطح دریا است، جایی که کوه های به دریای مدیترانه می رسند.
در بالای این تپه ی زیبا یک رستوران قرار دارد که گردان می باشد و در آن انواع غذاهای دریایی و بین المللی سرو می شود. این تپه در غرب آنتالیا قرار دارد و از بالای آن می توان خلیج بی نظیر و کوه های بلند آنتالیا را مشاهده کرد.
این تپه دارای امکانات زیادی همچون کوهنوردی، تفریحات کوهستانی، تله کابین، رستوران گردان و... است. با توجه به امکانات و وضعیت این تپه زیبا بسیاری از کسانی که علاقه به کوهنوردی و تفریحاتی مانند پرش از ارتفاع را دارند به این مکان تفریحی می روند.
شما می توانید رستوران ها و کافه ها را در بالا پیدا کنید، از آنجایی که رستوران های اینجا وابسته به شهرداری آنتالیا هستند، قیمت ها کاملا مقرون به صرفه است آوردن غذا از بیرون نیز ممنوع است.
در ایستگاه بالایی زمین بازی برای کودکان وجود دارد، با دوربین دوچشمی سکه ای می توانید از یک نمای پانورامای دقیق لذت ببرید.

تله کابین تونیک تپه

تله کابین تونیک تپه

تله کابین تونیک تپه

یکی از بهترین راه‌ ها برای تماشای آنتالیا از یک نقطه مرتفع، سوار شدن بر تله ‌کابین تونیک تپه به نام Tünektepe Teleferik است. 
این تله کابین 1706 متر را در 9 دقیقه طی می کند تا به بالای تونیک تپه در ارتفاع حدود 605 متری از سطح دریا برسد. دارای 36 کابین است که هر کدام 8 نفر را در خود جای می دهد و به راحتی می تواند 1200 نفر را در ساعت جابجا کند.
تله کابین تونیک تپه برای کودکان زیر 6 سال رایگان است، و هزینه ورودی برای سنین 7-16 سال 15 لیر و برای بالای 16سال 30 لیراست.
می توانید از آنتالیا کارت خود که برای حمل و نقل شهری نیز استفاده می شود، برای تله کابین نیز استفاده کنید. این مرکز در روزهای دوشنبه تعطیل است، ساعت کاری این تله کابین بین 10 صبح تا 6 بعد از ظهر می باشد.

رستوران تونیک تپه

شما بعد از سوار شدن تله کابین تونیک تپه به بالای آن می روید. جایی که می توانید در رستورانی با بهترین چشم انداز ساحل غذا میل کنید. 
در آنحا برای کودکان، فضای بازی با سرسره و تاب وجود دارد. در رستورانتونیک تپه  غذاهای ترکی و بین المللی انواع فست فود، پنکیک، بستنی و چای داغ را ارائه می دهد. 
دوربین دوچشمی برای تماشای ارتفاعات زیر 605، سرویس بهداشتی برای نیازهای اولیه، نمازخانه، سرویس بهداشتی برای معلولان و همچنین تیم پزشکی برای مواقع اضطراری وجود دارد.

فضای دنج پیاده روی

شما می توانید با خرید تور آنتالیا نوروز 1401 از مکانی که دارای فضایی دلپذیر برای پیاده روی در دل این تپه زیبا و دیدن مناظر شگفت انگیز از ارتفاع زیاد تونیک تپه لذت ببرید، این مکان دارای امکانات خوبی برای کسانی است که به همراه کودکان خود به اینجا می آیند.

برای کسب اطلاعات کامل درباره جاهای دیدنی آنتالیا پیشنهاد می کنیم، مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

جاذبه های اطراف تونک تپه

جاذبه های اطراف تونک تپه 

جاذبه های اطراف تونک تپه 

با خرید تورهای جذاب شما می توانید در کنار تماشای تونیک تپه از جاذبه های دیگر نزدیک این مکان نیز دیدن کنید، مانند پارک اوزدیلک و موزه باستان شناسی که جزو جذاب ترین جاهای دیدنی در آنتالیا به شمار می روند.

مسیر رفتن به تونیک تپه 

می توانید با تاکسی یا اتوبوس به آنجا بروید، هزینه یک تاکسی از شهر قدیمی حدود 70 لیر است. در عین حال، یک اتوبوس حدود 3.5 لیر است. 
برای پیدا کردن اتوبوس مناسب در آنتالیا، از برنامه Moovit استفاده کنید. فراموش نکنید که کارت حمل و نقل آنتالیا خود را با کد HES وصل کنید تا بتوانید از حمل و نقل عمومی به راحتی استفاده کنید.

جمع بندی

آنتالیا یکی از شهرهای جذاب ترکیه به شمار می رود که دارای جاذبه های دیدنی و تفریحات هیجان انگیز بی شماری است. تونیک تپه نیز مانند دیگر مکان های دیدنی آنتالیا گردشگران زیادی را هر ساله مجذوب خود می کند.
گردشگران می توانند به همراه خانواده و فرزندانشان به دیدن این مکان جذاب بروند و با سوار شدن تله کابین تونیک تپه خود را به بالای این تپه ی زیبا برسانند و مناظر زیبای آنتالیا را از بالا ببینند.
در گردش خود در این مکان تفریحی به شما پیشنهاد می کنیم که با خود حتما یک د.وربین عکاسی داشته باشید و کفش های راحتی را برای پیاده روی در میان این تپه انتخاب کنید.
برای خرید تور آنتالیا می توانید از سامانه رزرواسیون آنلاین تریپ که یکی از معتبر ترین سایت های آنلاین است، بلیط ها، هتل ها و تورهای نوروزی خود را رزرو کنید و از پشتیبانی 24 ساعت سایت نیز بهرهمند شوید.

سوالات متداول درباره ی تونک تپه آنتالیا

ورودی تله کابین تونیک تپه آنتالیا چقدر است ؟

تله کابین تونیک تپه برای کودکان زیر 6 سال رایگان است، و هزینه ورودی برای سنین 7-16 سال 15 لیر و برای بالای 16سال 30 لیراست.

چگونه به تونیک تپه برویم؟

می توانید با تاکسی یا اتوبوس به آنجا بروید، هزینه یک تاکسی از شهر قدیمی حدود 70 لیر است. در عین حال، یک اتوبوس حدود 3.5 لیر است. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc