https://gateway.trip.ir/api/

بهترین جاهای دیدنی آنتالیا

به روز رسانی: 11 شهریور ، 1402 جاذبه های گردشگری

جاهای دیدنی آنتالیا

بیشتر افراد، آنتالیا را با سواحل زیبایش می‌شناسند و از سایر مکان های دیدنی این شهر غافل هستند. آنتالیا از مهم‌ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود و اماکن تاریخی و تفریحی بسیاری دارد. در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین جاهای دیدنی آنتالیا می‌پردازیم. اگر عاشق سفر و بازدید از اماکن مختلف هستید، باید از این جاذبه‌ها دیدن کنید. البته به شما پیشنهاد می‌دهیم که پیش از سفر به آنتالیا مطلب پیش‌رو را مطالعه کنید.

کنیالتی؛ مشهورترین ساحل آنتالیا

برای عشق و حال در آنتالیا باید به سراغ سواحل این شهر زیبا بروید. ساحل کنیالتی یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین سواحل آنتالیا است و فاصله کمی تا مرکز شهر دارد؛ ازاین‌رو اغلب مردم آنتالیا آخر هفته‌ خود را در این ساحل سپری می‌کنند. آکواریوم آنتالیا، شهربازی آکتور و پارک آبی آکوالند همگی در اطراف ساحل کنیالتی واقع شده‌اند. در این ساحل می‌توانید از تفریحات آبی لذت ببرید و برای ساعتی در رستوران‌ها و کافه‌های اطراف آن وقت بگذرانید.

جاهای دیدنی آنتالیا

تصویری از ساحل کنیالتی

ساحل لارا؛ یکی از بهترین مکان های تفریحی آنتالیا

لارا، ساحلی در شرق آنتالیا است که طول آن به 8 کیلومتر می‌رسد. آب نیلگون، منظره زیبا و تفریحات این ساحل، لارا را به یکی از بهترین اماکن تفریحی آنتالیا تبدیل کرده است. در این ساحل می‌توانید به تفریحاتی چون شنا، قایق‌سواری و موج‌سواری بپردازید. ساحل لارا فاصله کمی با مرکز شهر دارد و یکی از بهترین سواحل آنتالیا به شمار می‌رود. در سفر به آنتالیا حتما از این مکان بازدید کنید.

بلک؛ لوکس ترین ساحل آنتالیا

بلک، ساحلی لوکس در 30 کیلومتری آنتالیا است. بهترین امکانات تفریحی و رفاهی در این ساحل وجود دارد و یک مکان بهشتی برای گردشگران به شمار می‌رود. اغلب مردم آنتالیا این مکان را برای گذراندن یک تعطیلات لاکچری و رویایی انتخاب می‌کنند. هتل‌های اطراف ساحل بلک بسیار مدرن هستند و گزینه خوبی برای اقامت به شمار می‌روند. این ساحل تقریبا از آنتالیا دور است؛ اما فاصله کمی تا جاذبه‌های تاریخی همچون شهر باستانی آسپندوس دارد.

ساحل کمر؛ تمیزترین ساحل آنتالیا و اروپا

به جرات می‌توان گفت که جای دیدنی آنتالیا، سواحل آن است. مشهورترین ساحل در غرب آنتالیا، ساحل کمر نام دارد. این ساحل از طرف اتحادیه اروپا به عنوان تمیزترین ساحل انتخاب شده و از لحاظ پاکی و زلالی آب، حرف اول را می‌زند. امکانات تفریحی و همچنین چشم‌انداز طبیعی ساحل کمر، این منطقه را به مکانی مناسب برای گذراندن تعطیلات آخر هفته تبدیل کرده است. کمر، فراتر از ساحلی معمولی است و بیشتر به یک شهرک توریستی شباهت دارد.

تونک تپه؛ از زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا

تونک تپه در غرب آنتالیا واقع شده و از مناطق تفریحی به شمار می‌رود. این تپه 618 متر ارتفاع دارد و جاذبه‌های آن تا چندین روز شما را سرگرم می‌کنند. با استفاده از تله‌کابین این مجموعه که در سال 2013 افتتاح شده، می‌توانید بر فراز آنتالیا سفر کنید و از غروب آفتاب و مناظر زیبای دریای مدیترانه لذت ببرید. امکان کوهنوردی نیز در این ناحیه وجود دارد. اگر اهل تفریح و گشت‌وگذار در طبیعت هستید، حتما بازدید از تونک تپه را در برنامه‌های خود قرار دهید.

آبشار دودن؛ منطقه ای سرسبز و شگفت انگیز

آبشار دودن یکی دیگر از مناطق دیدنی آنتالیا است که حدود 12 کیلومتر با این شهر فاصله دارد و به دو آبشار بالا و پایین تقسیم می‌شود. آبشار بالا دارای ورودی است و محوطه‌ای دارد که از آن به‌عنوان پارک استفاده می‌شود. پس از عبور از یک مسیر صخره‌ای نیز به آبشار دوم خواهید رسید. در این مسیر می‌‎توانید مناظر بسیار زیبا و شگفت‌انگیزی را ببینید. از تفریحات آبشار دودن می‌توان به رفتینگ، قایق‌سواری، پیاده‌روی و پیک‌نیک اشاره کرد. هنگام بازدید از این دو آبشار، کفش و لباس مناسب را فراموش نکنید.

آبشار دودن از جاهای دیدنی آنتالیا

تصویری از آبشار دودن آنتالیا

غار کارائین؛ بازمانده ای از دوره پارینه سنگی

غار کارائین در شمال غرب آنتالیا واقع شده و حدود 30 کیلومتر با این شهر فاصله دارد. قدمت این غار به دوره پارینه سنگی برمی‌گردد و داخل آن بسیار دیدنی و جذاب است. تصور اینکه زمانی انسان‌های اولیه در این غار تردد می‌کرده‌اند، حس هیجان را در انسان بیدار می‌کند.

موزه‌ای که در نزدیکی غار کارائین قرار گرفته، برخی کشفیات غار مانند استخوان‌ها و دندان‌های انسان‌های نخستین را در خود جای داده است. اگر به تاریخ بشر علاقه دارید، حتما از غار کارائین دیدن کنید.

آکواریوم آنتالیا؛ از جذاب ترین جاهای دیدنی آنتالیا

آکواریوم آنتالیا یکی از بهترین جاهای دیدنی آنتالیای ترکیه است. این آکواریوم در نزدیکی ساحل کنیالتی واقع شده و طول آن به 131 متر می‌رسد. 40 آکواریوم موضوعی در داخل آکواریوم آنتالیا گنجانده شده‌اند که هر کدام به یک بخش از دریاها و اقیانوس‌ها پرداخته‌اند. تنوع آبزیان موجود در این آکواریوم به‌حدی است که به احتمال قوی بسیاری از آن‌ها را ندیده و حتی نامشان را نیز نشنیده‌اید. اگر به دنبال تجربه‌ای تازه هستید، بازدید از این آکواریوم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

موزه باستان شناسی آنتالیا؛ سفری به تاریخ ترکیه

موزه باستان شناسی آنتالیا در سال 1922 در زمینی به مساحت 7 هزار متر احداث شد. این موزه شامل 14 بخش مختلف از جمله تالار تاریخ طبیعی، تالار ماقبل تاریخ، تالار دوره کلاسیک، تالار مردم‌نگاری و تلار سکه‌ها می‌شود. با ورود به هر یک از آن‌ها،‌ وارد دنیایی دیگر شده و در تاریخ سفر خواهید کرد. موزه باستان شناسی آنتالیا همچون یک گنجینه در این شهر است و ارزش بسیاری دارد. این مکان در کنار موزه مینی سیتی آنتالیا به‌عنوان جاذبه‌ای محبوب برای عاشقان تاریخ شناخته می‌شوند.

موزه باستان شناسی آنتالیا

تصویری از موزه باستان‌شناسی آنتالیا

منطقه کالیچی؛ از قدیمی ترین جاهای دیدنی آنتالیا

منطقه کالیچی یا کاله ایچی، از محله‌های اصیل آنتالیا است که قدمت آن به زمان حکومت سلجوقیان برمی‌گردد. این منطقه با خیابان‌ها و کوچه‌های باریک و درهم‌فرورفته، چهره‌ای متفاوت از آنتالیا را به شما نشان خواهد داد. بسیاری از گردشگران برای قایق‌سواری در بندر کالیچی و قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های دنج به این منطقه مراجعه می‌کنند. جاذبه‌هایی همچون برج ساعت، مسجد مهمت پاشا و مناره شکسته آنتالیا نیز در این محله واقع شده‌اند. با ورود به منطقه کالیچی تا ساعت‌ها سرگرم خواهید شد.

مسجد ییولی مناره؛ یکی از محبوب ترین بناهای تاریخی ترکیه

مسجد ییولی مناره یا علاالدین، در سال 1320 به دستور علاالدین کیقباد ساخته شد. پلان این مسجد خشتی، به شکل یک مستطیل با شش گنبد است. مسجد خشتی ییولی مناره بسیار ساده ساخته شده و در ساخت آن تزئیات چندانی به کار نرفته است. مناره ییولی نیز در بخش شرقی مسجد قرار دارد و یک بنای مستقل استوانه‌ای است. این دو بنا در عین سادگی، بسیار زیبا و تماشایی هستند.

مسجد ییولی مناره از جاهای دیدنی آنتالیا

عکسی از مسجد ییولی مناره 

دروازه هادریان؛ از جذاب ترین آثار باستانی آنتالیا

دروازه هادریان در منطقه بارباروس آنتالیا، خیابان آتاتورک واقع شده است. این دروازه سه طاق دارد که طرح روی آن‌ها به شکلی بسیار هنرمندانه حکاکی شده است. دروازه هادریان به افتخار هادریانوس، امپراتور رومی، ساخته شده و قدمت آن به دوره هلنیستی و امپراطوری رومیان برمی‌گردد. این دروازه در گذشته دورتادور شهر کشیده شده بود؛ اما حالا فقط بخش کوچکی از آن باقی مانده است. دروازه هادریان یکی از آثار باستانی مهم و بسیار جذاب آنتالیا به شمار می‌رود و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

دروازه هادریان از جاهای دیدنی آنتالیا

عکسی از دروازه هادریان 

شهر باستانی آسپندوس؛ نمونه‌ای باشکوه از معماری آنتالیا

شهر باستانی آسپندوس، که از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا به‌شمار می‌رود، در فاصله 40 کیلومتری این شهر قرار دارد. آمفی تئاتر آسپندوس نیز بخشی دیدنی از این شهر باستانی است که از سال 155 بعد از میلاد به‌جامانده و بخش قابل توجهی از آن هنوز سالم است. این بنا که به شکل یک نیم‌دایره عظیم‌الجثه ساخته شده، در گذشته مرکز تجاری آنتالیا بوده؛ اما اکنون برای برگزاری جشنواره‌های موسیقی و هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهر باستانی پرگه؛ بهشت عاشقان تاریخ و باستان شناسی

یکی دیگر از مناطق باستانی آنتالیا، شهر پرگه یا پرگا است. این شهر در فاصله 18 کیلومتری آنتالیا واقع شده و قدمت آن به 1500 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. از جاذبه‌های باستانی پرگه می‌توان به آمفی تئاتر، آکروپولیس، حمام رومی، میدان ورزش و ستون‌های عظیم آن اشاره کرد. مجسمه‌های بانوان رومی نیز از دیگر جاهای دیدنی آنتالیا است که در شهر باستانی پرگه قرار دارد و فعالیت اجتماعی زنان در آن دوره را نمایش می‌دهد. این شهر برای علاقه‌مندان به تاریخ و باستان‌شناسی، بسیار جذاب و دیدنی است.

مراکز خرید آنتالیا؛ از جاهای دیدنی آنتالیا برای عاشقان خرید

بازارها و مراکز خرید هر شهری، جزء جاهای دیدنی آن محسوب می‌شوند. در بین گردشگران ایرانی نیز افراد بسیاری برای خرید به آنتالیا و استانبول سفر می‌کنند؛ زیرا اجناس فروشگاه‌های این مناطق از کیفیت، اصالت و تنوع بالایی برخوردار است. برخی از معروف‌ترین بازارها و مراکز خرید آنتالیا عبارتند از:

  • مرکز خرید اوزدیلک پارک
  • مرکز خرید تراسیتی
  • مرکز خرید لاورا
  • اوت لت دیپو
  • بازار قدیمی آنتالیا
  • بازار دوگو گاراژی

شما می‌توانید انواع پوشاک، جواهرات، لوازم آرایشی، لوازم منزل و هر نوع سوغاتی دیگر را از این مراکز خریداری کنید. تنوع اجناس و قیمت آن‌ها در پاساژها و بازارهای آنتالیا بسیار بالا است؛ همچنین بهترین برندهای دنیا را نیز در مراکز خرید این شهر پیدا خواهید کرد.

تماشای جاهای دیدنی آنتالیا با تور آنتالیا

در این مقاله تعدادی از بهترین جاهای دیدنی آنتالیا را به شما عزیزان معرفی کردیم تا در سفر به این شهر برای پاسخ به سوال «آنتالیا کجا بریم؟» گزینه‌های زیادی داشته باشید. با مطالعۀ این مطلب تصورتان از آنتالیا به‌عنوان شهری ساحلی تغییر خواهد کرد؛ چراکه زیبایی‌های آنتالیا فقط به سواحل آن خلاصه نمی‌شود و جاذبه‌های تاریخی متعددی را نیز در خود جای داده است. برای کسانی که قصد بازدید از همه اماکن دیدنی آنتالیا را دارند، سفر با تور گزینه مناسب‌تری است. با تور آنتالیا می‌توانید از فرصت خود بهترین استفاده را ببرید و در زمانی کوتاه، بیشترین گشت‌وگذار را داشته باشید.

آیا شما تجربۀ سفر به این شهر را داشته‌اید؟ از کدام مناطق دیدنی آنتالیا دیدن کرده‌اید؟ لطفا برایمان بنویسید. نظر شما می‌تواند بر تجربه سفر سایر گردشگران تاثیر مهمی بگذارد.

سوالات متداول:

1. بهترین سواحل آنتالیا برای تفریح کدامند؟

ساحل کنیالتی، ساحل لارا، ساحل بلک و ساحل کمر، از دوست‌داشتنی‌ترین و بهترین ساحل های آنتالیا به شمار می‌روند.

2. بهترین جاهای تاریخی آنتالیا شامل چه مکان هایی می‌شود؟

در لیست جاذبه های تاریخی آنتالیا، غار کارائین، موزه باستان شناسی، موزه مینی سیتی، منطقه کالیچی، مسجد ییولی، دروازه هادریان، آمفی تئاتر آسپندوس و شهر باستانی پرگه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc