https://gateway.trip.ir/api/

بهترین سواحل آنتالیا را بشناسید

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 مقاصد پر طرفدار

بهترین سواحل آنتالیا

زیباترین سواحل دنیا در شهر آنتالیا قرار گرفته‌اند. تفریحات آبی متعدد، طبیعت تماشایی، آب زلال و تمیز، از دلایل شهرت این سواحل هستند. آنتالیا سالانه پذیرای گردشگران متعددی از سراسر دنیا است و طرفداران بسیاری دارد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، بهتر است در ابتدا با تعدادی از سواحل آن آشنا شوید. در این مقاله، بهترین سواحل آنتالیا را به شما معرفی خواهیم کرد تا در سفر خود به این شهر دوست داشتنی حسابی آبتنی کنید و آفتاب بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سواحل آنتالیا، لطفا چند دقیقه از وقتتان را به مطالعه مطلب زیر اختصاص دهید.

ساحل کمر؛ مشهورترین ساحل در آنتالیا و ترکیه

ساحل کمر (Kemer Beach) در شهر آنتالیا، جنوب غربی ترکیه واقع شده است. این ساحل با طولی بیش از 10 کیلومتر، یکی از زیباترین و معروف‌ترین سواحل ترکیه محسوب می‌شود. کلیه امکانات رفاهی و تفریحی مورد نیاز برای گذراندن یک روز پرشور در ساحل کمر آنتالیا فراهم است. هتل‌های لوکس، رستوران‌هایی با مناظر عالی، کافه‌های شناور، فروشگاه‌های گردشگری و بازارچه‌های محلی، از جمله امکانات ساحل کمر هستند؛ همچنین شما می‌توانید در تور آنتالیا تابستان از فعالیت‌های ورزشی مانند شنا، غواصی، جت اسکی و ویند سرفینگ نیز بهره‌مند شوید. اگر می‌خواهید یک روز آرامش‌بخش را در سواحل آنتالیا تجربه کنید و از منظره‌های زیبای دریا و کوه‌های اطراف لذت ببرید، ساحل کمر بهترین انتخاب است.

ساحل کمر آنتالیا

عکسی از ساحل کمر آنتالیا

ساحل لارا؛ محبوب‌ترین ساحل در آنتالیا

ساحل لارا (Lara Beach) در شرق آنتالیا واقع شده و از محبوب‌ترین سواحل شهر به شمار می‌رود. بسیاری از هتل‌های لوکس آنتالیا در نزدیکی این ساحل ماسه‌ای قرار دارد؛ همچنین کافه‌ها، رستوران‌ها، کلاب‌های شبانه و باشگاه‌های ساحلی اطراف ساحل لارا نیز مشهور هستند. این ساحل فقط ۶ کیلومتر تا مرکز شهر آنتالیا فاصله دارد و همین موضوع یکی از دلایل محبوبیت لارا محسوب می‌شود.

پلاژهای اختصاصی، تفریحات و ورزش‌های آبی و همچنین وجود آبشار دودن در نزدیکی این ساحل، باعث شهرت بیش از پیش آن شده است؛ البته منظره شگفت‌انگیز و ماسه‌های سفیدرنگ ساحل لارا آنتالیا را نیز نباید نادیده گرفت.

استفاده از بخش‌های عمومی ساحل لارا رایگان است؛ اما برای استفاده از خدمات بخش‌های خصوصی آن باید هزینه پرداخت کنید. برای دسترسی به ساحل لارا در آنتالیا می‌توانید از انواع وسایل نقلیه عمومی همچون تاکسی و اتوبوس استفاده کنید.

برای اطلاع کامل از جاهای دیدنی آنتالیا ،مطلبی که بر روی سایت ما منتشر شده‌است را مطالعه کنید.

ساحل کنیالتی؛ یکی از تمیزترین سواحل آنتالیا

ساحل کنیالتی (Konyaaltı Beach) یکی از تمیزترین سواحل آنتالیا به شمار می‌رود و فاصله کمی تا مرکز شهر دارد. منظره این ساحل بسیار تماشایی است؛ زیرا یک طرف آن با ساختمان‌ها و طرف دیگر آن با کوه‌های سرسبز احاطه شده است. در محوطه این ساحل می‌توانید به تفریحاتی همچون آفتاب گرفتن، شنا، غواصی، جت‌اسکی، موج‌سواری و قایق‌سواری مشغول شوید.

پارک آبی، دلفیناریوم و آکواریوم آنتالیا نیز در ساحل کنیالتی واقع شده‌اند و سرگرمی‌های بسیار جذاب و هیجان‌انگیزی به شمار می‌روند. آکواریوم آنتالیا، بزرگ‌ترین تونل آبی جهان را در خود جای داده است. در تور آنتالیا برای دسترسی به ساحل کنیالتی آنتالیا می‌توانید از اتوبوس، تراموا و تاکسی استفاده کنید.

ساحل کنیالتی آنتالیا

نمایی از ساحل کنیالتی آنتالیا

ساحل بلک؛ از لوکس ترین سواحل آنتالیا

ساحل بلک (Belek Beach) از سواحل جنوبی دریای مدیترانه، واقع در آنتالیا است. این ساحل با طولی بیش از 17 کیلومتر، یکی از زیباترین و لوکس ترین سواحل آنتالیا به شمار می‌رود. در ساحل بلک یا بلچ می‌توانید از انواع تفریح‌های آبی همچون رفتینگ و پاراسل استفاده کنید و یک روز هیجان‌انگیز را برای خود رقم بزنید. همچنین پارک آبی تروی، استخرهای آب گرم و زمین‌های گلف نیز در این ساحل واقع شده‌اند. پوشش گیاهی ساحل بلک آنتالیا بسیار متنوع و تماشایی است و چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

ساحل سیده آنتالیا؛ ساحلی قدیمی اما مدرن

ساحل سیده (Side Beach)، در سه کیلومتری شهر باستانی سیده واقع شده است. این ساحل با طولی بیش از 7 کیلومتر، یکی از محبوب‌ترین و زیباترین سواحل آنتالیا به شمار می‌رود. ساحل سیده کلیه امکانات تفریحی و رفاهی برای گذراندن یک روز مفرح و هیجان انگیز را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. فعالیت‌های ورزشی مانند شنا، غواصی، جت اسکی و ویند سرفینگ از جمله سرگرمی‌های موجود در این ساحل هستند. اگر علاقه‌ای به هیجان ندارید، از منظره زیبا و چشم‌نواز ساحل لذت ببرید یا به دیدار آثار تاریخی نزدیک ساحل سیده آنتالیا همچون حمام رومی‌ها بروید.

ساحل داملاتاش آنتالیا؛ مکانی مناسب برای تفریح و پیاده‌روی

ساحل داملاتاش (Damlataş Beach) در غرب آنتالیا و دقیقا روبه‌روی غار داملاتاش قرار گرفته است. این ساحل که با نام ساحل کلئوپاترا نیز شناخته می‌شود، آب بسیار شفاف و زیبایی دارد. شما می‌توانید به راحتی انواع ماهی‌ها را در کف آب مشاهده کنید.

ساحل ۲ کیلومتری داملاتاش برای شنا، پیاده‌روی و آفتاب گرفتن بسیار مناسب است. حتی می‌توانید ساعت‌ها در این ساحل بنشینید و منظره کم‌نظیر آن را تماشا کنید.

ساحل پاترا؛ طولانی‌ترین ساحل ترکیه

ساحل پاترا (Patara Beach)، در شهر کاش، با 17 کیلومتر طول، به عنوان طولانی‌ترین ساحل ترکیه شناخته می‌شود. این ساحل با شن و ماسه‌های سفید رنگ و آب نیلگون خود، یکی از شگفت‌انگیزترین سواحل آنتالیا به شمار می‌رود. از جذابیت‌های ساحل پاترا، وجود لاک‌پشت‌های در معرض انقراض است. این موجودات در مناطقی حفاظت‌شده نگهداری می‌شوند.

برای تفریح در ساحل پاترا می‌توانید به فعالیت‌هایی همچون پاراسل، جت اسکی، فلای برد، غواصی، قایق‌سواری و شاتل مشغول شوید؛ همچنین در این ساحل یک فضای بازی بزرگ برای کودکان نیز در نظر گرفته شده است.

آنتالیا گردی با تریپ

آنتالیا یکی از زیباترین و مشهورترین شهرهای ساحلی دنیا است که سواحل متعددی دارد. در این مقاله بهترین سواحل آنتالیا را به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و روحیه خود، مناسب‌ترین ساحل آنتالیا را برای گردش و تفریح انتخاب کنید. سواحل و تفریحات آبی آنتالیا بسیار متنوع و برای هر سلیقه‌ای مناسب هستند. مطمئن باشید در سفر به آنتالیا هرگز دچار کسالت نخواهید شد. اگر به آنتالیا سفر کرده‌اید، تجربه خود را با ما و خوانندگان تریپ در میان بگذارید. برای رزرو تور آنتالیا تابستان روی آژانس تریپ حساب کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc