https://gateway.trip.ir/api/

فروشگاه ایکیا استانبول کجاست؟

به روز رسانی: 03 تیر ، 1402 جاذبه های گردشگری

فروشگاه ایکیا استانبول

خرید کردن، یکی از بخش‌های دوست‌داشتنی سفر به استانبول است. این شهر مراکز خرید بسیار لوکس و زیبایی دارد که در آن‌ها به برندهای بین‌المللی دسترسی خواهید داشت. یکی از برندهای مشهور دنیا که در عرصه لوازم خانگی فعالیت دارد و حتما نام آن را شنیده‌اید، برند سوئدی ایکیا (IKEA) است. هرچه بخواهید را در فروشگاه‌های ایکیا پیدا خواهید کرد. اگر برای خرید لوازم منزل عازم ترکیه هستید، فروشگاه ایکیا استانبول را از یاد نبرید.

در این مقاله به معرفی شعبه فروشگاه ایکیا در استانبول، آدرس و نحوه دسترسی و قیمت محصولات آن خواهیم پرداخت. برای آشنایی بیشتر با این برند جذاب سوئدی لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه ایکیا و آشنایی با شعبه‌های آن در استانبول

ایکیا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مبلمان و لوازم خانگی در جهان است. این شرکت در سال ۱۹۴۳ توسط اینگوار کامپراد بندریوس در شهر آلمه در سوئد تأسیس شد. هدف اصلی راه‌اندازی برند ایکیا، عرضه محصولات با کیفیت بالا و با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه بود. این شرکت با طراحی محصولات ساده، استفاده از مواد باکیفیت و تلاش برای کاهش هزینه‌ها، توانست در کمتر از نیم قرن به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در زمینه مبلمان و لوازم خانگی تبدیل شود. امروزه، ایکیا فروشگاه‌های متعددی در سراسر جهان دارد و محصولاتش را به بیش از 40 کشور صادر می‌کند.

فروشگاه ایکیا سه شعبه در استانبول دارد که اولین آن‌ها را در سال 2005 در منطقه عمرانیه افتتاح کرد. در ادامه بیشتر با برند سوئدی ایکیا و فروشگاه‌های آن در ترکیه آشنا خواهید شد.

فروشگاه ایکیا استانبول

نمایی از داخل فروشگاه ایکیا استانبول

چه چیزهایی در فروشگاه‌های ایکیا پیدا می‌شود؟

«هر آنچه در منزل خود نیاز داشته باشید را در ایکیا پیدا خواهید کرد.» این جمله، شعار ایکیا است. هزاران محصول با کیفیت بالا، طراحی منحصربه‌فرد و قیمت مناسب در فروشگاه‌های ایکیا موجود هستند. در ادامه چند نمونه از این اجناس را به شما معرفی می‌کنیم:

  • سرویس آشپزخانه، شامل کلیه لوازم برقی و وسایل آشپزخانه در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع
  • سرویس کابیت، وسایل چوبی و انواع قفسه در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف
  • سرویس خواب شامل روتختی، پتو، دراور، تخت و تشک در سایزهای مختلف
  • مبلمان منزل و انواع سرویس غذاخوری، بوفه و میز و صندلی
  • لوازم و تجهیزات لازم برای سرویس بهداشتی و حمام
  • انواع لوازم پذیرایی و سرویس‌های غذاخوری
  • لوازم برقی منزل و انواع محصولات الکتریکی مانند لامپ و آباژور

این محصولات فقط بخشی از اجناس موجود در ایکیا هستند. تنوع کالاهای این مجموعه به اندازه‌ای است که گاهی باعث سردرگمی خریداران می‌شود. با مراجعه به فروشگاه ایکیا استانبول، دست خالی آنجا را ترک نخواهید کرد.

آدرس شعبه عمرانیه فروشگاه ایکیا در استانبول روی نقشه گوگل

آدرس فروشگاه ایکیا استانبول

ایکیا سه شعبه در استانبول دارد که قدیمی‌ترین آن‌ها شعبه محله عمرانیه و بزرگ‌ترین آن‌‌ها، شعبه مرکز خرید فروم در خیابان بایرام پاشا است. شعبه سوم نیز ایکیا کارتال نام دارد و در مرکز خرید مارمارا واقع شده است. اغلب مواقع وقتی صحبت از فروشگاه ایکیا استانبول می‌شود، منظور شعبه اروپایی آن است. این شعبه که در مرکز خرید فروم قرار دارد، حدود 500 هزار متر مربع است.

نحوه دسترسی به ایکیا استانبول با مترو

بسیاری از مسافران هنگام سفر با تور استانبول برای دسترسی به شعبه ایکیا در مرکز خرید فروم به دنبال ایستگاه مترو ایکیا استانبول هستند؛ اما چنین ایستگاهی وجود ندارد. برای دسترسی به ایکیا استانبول با مترو ابتدا باید سوار متروی ایستگاه تکسیم شوید و پس از تعویض خط در ایستگاه کجاتپه قطار را ترک کنید. این ایستگاه حدود پنج دقیقه تا مرکز خرید فروم فاصله دارد.

ساعت کاری فروشگاه‌های ایکیا در استانبول

هر سه شعبه ایکیا در ترکیه همه روزه از ساعت 10:00 تا 22:00 فعال هستند. اگر می‌خواهید از کلیه بخش‌ها و اجناس این فروشگاه‌ها دیدن کنید، باید حدود دو تا سه ساعت از زمان خود را به این کار اختصاص دهید؛ زیرا هر سه شعبه ایکیا در استانبول بسیار وسیع هستند و تنوع اجناس بالایی دارند. این فروشگاه‌ها معمولا در اواسط روز بسیار خلوت هستند و بعد از ظهر بسیار شلوغ می‌شوند.

برای اطمینان بیشتر از ساعت کاری دقیق شعبه‌های فروشگاه ایکیا استانبول در روزها و مناسبت‌های مختلف، پیش از مراجعه حضوری حتما سایت رسمی ایکیا ترکیه یا پیج ایکیا استانبول را بررسی کنید.

قیمت محصولات ایکیا استانبول چقدر است؟

محصولات ایکیا بسیار متنوع هستند و اجناس مختلفی را دربرمی‌گیرند؛ ازاین‌رو بازه قیمتی آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. شاید قیمت محصولات ایکیا استانبول در مقایسه با برخی برندهای ترک بیشتر باشد؛ اما کیفیت تولیدات ایکیا ثابت شده است. همچنین طراحی خاص اجناس این برند و تنوع بالای آن‌ها نیز در قیمت‌ها تاثیرگذار است. کیفیت و دوام لوازم خانگی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب اجناس است. با یک بار خرید از ایکیا ترکیه قطعا به مشتری همیشگی این برند تبدیل خواهد شد.

زمان حراج ایکیا استانبول

برند ایکیا نیز مانند سایر برندها در فصل‌ها و مناسبت‌های مختلف حراج‌های متنوعی برگزار می کند. حراج‌های پاییزی و زمستانی معمولا از اواسط آذر آغاز می‌شوند و تا اواسط دی ماه ادامه دارند. البته برخی برندها در مناسبت‌های مختلف نیز حراج برگزار می‌کنند. این حراج‌ها بهترین فرصت برای خرید از برندهای مورد علاقه‌تان است. ایکیا نیز در طول سال حراج‌های متعددی در شعبه‌های مختلف خود برگزار می‌کند و اجناس موجود را با تخفیف‌های باورنکردنی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. حراج‌های تابستانی ایکیا نیز فرصت مناسبی برای خرید است که می‌توانید در تور استانبول تابستان از آن استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی شعبه‌های فروشگاه ایکیا در استانبول پرداختیم. بسیاری از گردشگران که برای خرید لوازم منزل به ترکیه سفر می‌کنند، اغلب مایحتاج خود را از ایکیا استانبول تهیه می‌کنند. این فروشگاه انواع لوازم منزل را در مدل‌ها و طرح‌های مختلف به مشتریان عرضه می‌کند و طرفداران بسیاری در دنیا دارد. شاید قیمت اجناس ایکیا استانبول در مقایسه با برخی برندهای ترک کمی گرانتر باشد؛ اما کیفیت آن به پرداخت کمی پول بیشتر می‌ارزد.

اگر شما نیز مشتاق خرید لوازم منزل از ایکیا شده‌اید، همین حالا چمدانتان را جمع کنید و با خرید تور ترکیه از سایت تریپ، راهی استانبول شوید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc