https://gateway.trip.ir/api/

موزه جنگ جهانی دوم مسکو

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

موزه جنگ جهانی دوم مسکو

جنگ جهانی دوم بزرگترین جنگی که جهان تا به حال به خود دیده است  دارای تعداد زیادی افسانه و حقایق ناشناخته است. این موزه در پارک پیروزی شما را به سفری می برد تا به شما نشان دهد که چگونه جنگ جهانی دوم، روسیه (اتحاد جماهیر شوروی) را تغییر داد و بر تاریخ آن تأثیر گذاشت.
جنگ جهانی دوم (که در روسیه به جنگ بزرگ میهنی معروف است) خونین ترین جنگی بود که روسیه تا به حال متحمل شده است. بیش از 27 میلیون نفر جان باختند. 
کمتر خانواده ای وجود دارد که دوست یا خویشاوندی را در جنگ از دست نداده باشد. موزه جنگ جهانی دوم مسکو حاوی کتاب های خاطره با نام تمام روس هایی است که با شجاعت فراوان خود را وقف دفاع از سرزمین مادری خود کردند. امروزه یک سیستم جستجوی رایانه ای جدید به بازدید کنندگان کمک می کند تا اطلاعات سربازان را راحت تر بیابند.

تالار خاطره و اندوه موزه جنگ جهانی مسکو

تالار خاطره و اندوه اسامی 11717 شرکت کننده در جنگ را نشان می دهد که عنوان افتخاری "قهرمان اتحاد جماهیر شوروی" به آنها اعطا شد. 
در مرکز سالن مجسمه برنزی سرباز پیروزی قرار دارد.، درساعت های 11:00، 12:00، 13:00، 14:00، 15:00، 16:00، 17:00، 18:00، 19:00 به سالن بیایید تا شاهد یک نمایش ویدئویی 11 دقیقه ای باشید. همچنین می توانید نمایش سه بعدی «جاده پیروزی» تاریخچه جنگ از حمله نازی ها به اتحاد جماهیر شوروی در سال 1941 تا پایان جنگ و پیروزی در سال 1945 را در موزه مسکو ببینید.
در تالار خاطره، شش دیوراما وجود دارد که بزرگترین نبردهای جنگ شده را به تصویر می ‌کشد، ضد حمله نیروهای شوروی در نزدیکی مسکو در دسامبر 1941، پیوستن جبهه ها، محاصره لنینگراد، نبرد کورسک، عبور از Dnieper، و طوفان برلین را می توانید در این تالار ببینید.

شاهکار مردم  در موزه مسکو

شاهکار مردم  در موزه مسکو

شاهکار مردم در موزه جنگ جهانی دوم مسکو

به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی بزرگ، نمایشگاه بزرگ جدیدی با عنوان "شاهکار مردم" در موزه افتتاح شد. در مساحتی به وسعت 3 هزار متر مربع، نشان می دهد که چگونه یک کشور متخاصم در خارج از جبهه زندگی می کرد، بخش های کمتر شناخته شده جنگ مانند تخلیه مردم، مقاومت و جنبش پارتیزانی، سهم بزرگی از چهره های علمی روسیه را پوشش می دهد. 
اگر به تاریخ جنگ جهانی دوم در جبهه شرقی علاقه دارید، باید موزه جنگ بزرگ میهنی را در برنامه سفر خود قرار دهید. می توانید هنگام قدم زدن در اطراف پارک پیروزی به تنهایی از آن بازدید کنید یا آن را در تورهای مسکو خود قرار دهید.
علاوه بردیدن خود موزه مسکو، می ‌توانید در اطراف پارک پیروزی قدم بزنید تا فواره‌ها و بناهای تاریخی چشمگیر، ابلیسک پیروزی، نمایش ‌های نظامی در فضای باز را ببینید، و همچنین در این پارک می توانید کنیسه یادبود هولوکاست، کلیسای سنت جورج و مسجد یادبود مسکو را بیابید.
 این موزه همه روزه از ساعت 9:30 صبح  تا 19:30 بعدازظهر باز است. روزهای دوشنبه موزه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است.
نزدیک‌ ترین ایستگاه مترو پارک پیروزی است، اما از مترو تا خود موزه پیاده‌ روی ممکن است حدود 20 دقیقه طول بکشد. 
آدرس : مسکو، روسیه ، Ploshchad' Pobedy
هتل هایی که می توانید برای استراحت نزدیک به موزه جنگ جهانی مسکو پیدا کنید : هتل پروتون، پارک هتل فیلی، هتل اونیورسیتتسکایا می باشند.
رستوران هایی که می توانید برای غذا خوردن نزدیک به موزه جنگ جهانی مسکو پیدا کنید : رستوران لطف بار، رستوران آسیا هال، رستوران براسری می باشد.

موزه های مسکو

روسیه کشوری با تاریخ غنی است، ازامپراتوری دوران شوروی تا روسیه و فراتر از آن، چیزی برای گفتن وجود دارد گالری ها و موزه ها را برای کاوش وجود دارد که این وقایع را به تصویر کشیده است.
یکی از زیبا ترین شهرهای جهان، سنت پترزبورگ است که اغلب به عنوان یک "موزه در فضای باز" شناخته می شود، که هنر و تاریخ بسیار زیادی در معماری آن گنجانده شده است. البته، شهرت خود را به عنوان یک بهشت عاشقان هنر و تاریخ نیز به دست آورده است که خانه یکی از بزرگترین موزه های جهان، ارمیتاژ ایالتی است.
با این حال، به عنوان پایتخت فرهنگی روسیه، موزه های سنت پترزبورگ بسیار بیشتر از جاذبه های آن است. این شهر جهانی، هنر معاصر و هنرمندان نوظهور را جدی می ‌گیرد، خانه ‌ای از فضاهای خلاقانه مدرن و فضایی پر جنب و جوش و پرانرژی که بر پایه آزادی بیان جوان و تازه کشف شده است. برای اطلاع از پرواز تهران مسکو می توانید به سایت تریپ مراجعه کنید.

موزه گالری ترتیاکوف مسکو

موزه گالری ترتیاکوف مسکو

1. موزه گالری ترتیاکوف مسکو

گالری ترتیاکوف به عنوان خزانه ملی برای هنرهای زیبای روسیه شناخته می شود. این مجموعه دارای نزدیک به 200 هزار قطعه از هنرمندان روسی از سالهای ابتدایی تا قرن بیستم است. چند قطعه ای مهم آن عبارتند از: آپوتئوز جنگ، ازدواج نابرابر و زیبایی می باشد. علاوه بر اینها نقاشی های پرتره یک زن ناشناخته اثر ایوان کرامسکوی، کاترین کبیر اثر دیمیتری لویتزکی، پرتره الکساندر پوشکین اثر اورست کیپرنسکی و موارد دیگر وجود دارد.

2. موزه  کرملین

کرملین مسکو در مرکز شهر مسکو واقع شده است و یکی از بزرگترین مجموعه های معماری در جهان است. کرملین مسکو از لحاظ تاریخی محل اقامت شخص در قدرت بوده است و امروزه اقامتگاه رئیس جمهور روسیه است.
مجموعه موزه کریملین شامل کلیسای جامع فرض، کلیسای جامع فرشته، کلیسای جامع بشارت، کلیسای رسوب ردای باکره مقدس، کاخ پاتریارک و کلیسای دوازده حواری، برج ناقوس ایوان کبیر و اتاق اسلحه خانه ایالتی می باشد.

3. موزه کیهان نوردی مسکو

بر کسی پوشیده نیست که گام های روسیه در اکتشاف فضایی بی بدیل است. موزه کیهان ‌نوردی برای کسانی که می ‌خواهند نگاهی عمیق به تاریخ برنامه فضایی شوروی داشته باشند، ضروری است. قهرمانان روسی مانند یوری گاگارین و سگ های فضایی استرلکا و بلکا در اینجا به عنوان پیشگامان فضانوردی روسیه تجلیل می شوند.

4. موزه تاریخی دولتی مسکو

موزه تاریخی دولتی مسکو همه چیز را از عصر ایجاد کشور تا تاریخ کنونی ارائه می دهد و ارزش بازدید را دارد. عملاً برای تجربه کامل آن به چندین روز زمان نیاز دارید، اما اگر فقط چند ساعت وقت دارید، اینها چیزی هایی هستند که باید ببینید: قایق طولانی حفاری شده از رودخانه ولگا، دستنوشته های Psalter و مجموعه دوره تزار را بازدید کنید.
این موزه شامل بیش از 4.5 میلیون مورد از دوران باستان تا قرن 19 است. این موزه که در سال 1883 افتتاح شد، به سالن های زیادی تقسیم شده است که آثاری از زمان های مختلف را در خود جای داده است. بازدید کنندگان می توانند نمایشگاه های وسیعی از جمله مصنوعات باستان شناسی، نسخه های خطی، نمادها و تاریخ امپراتوری روسیه را مشاهده کنند.

موزه هوانوردی و فضا مسکو

موزه هوانوردی و فضا مسکو

5. موزه هوانوردی و فضا مسکو

روسیه به دستاوردهای خود در فضا و هوانوردی افتخار می کند. در مسکو و اطراف آن، به راحتی چندین موزه هوانوردی و فضایی پیدا خواهید کرد. یکی از اصلی ترین آنها خانه موزه مرکزی هوانوردی و فضایی است که در خیابان Krasnoarmeyskaya واقع شده است.
بازدید کنندگان در این موزه فرصتی برای دیدن بیش از 36 هزار نمایشگاه از جمله مدل های هواپیما، شبیه سازهای منحصر به فرد مورد استفاده برای آموزش فضانوردان، لباس های فضایی و موارد دیگر دارند. این موزه مجموعه های قابل توجهی از تاریخ روسیه را در خود جای داده است و قطعاً سزاوار توجه بسیار بیشتری نسبت به آن است.

6. موزه مرکزی نیروهای مسلح مسکو

موزه نیروهای مسلح مرکزی یا موزه ارتش شوروی دارای مجموعه های چشمگیر از جنگ های اولیه روسیه تا امروز است، کاوش آثار نظامی دوره شوروی گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، بازدید کنندگان می توانند مجموعه بزرگی از تانک ها، هواپیما ها و موشک ها را ببینند. نقطه برجسته موزه پرچم پیروزی اتحاد جماهیر شوروی است که در سال 1945 بر فراز رایشستاگ برلین برافراشته شد. 

موزه خانه بولگاکف

موزه خانه بولگاکف

7. موزه خانه بولگاکف

طرفداران زیادی از خانه میخائیل آفاناسیویچ بولگاکوف نویسنده در مسکو بازدید می کنند که امروز به موزه تبدیل شده است.
این موزه به خاطر رمان «استاد و مارگاریتا» که دقیقاً در همین مکان نوشته شده است مشهور است. بازدید کنندگان می توانند بسیاری از عکس ها، اسناد و وسایل شخصی میخائیل بولگاکف را ببینند. همچنین انیمیشن های صوتی و تصویری از زندگی او وجود دارد. برای خرید بلیط ارزان از طریق لینک با ما در ارتباط باشید.

8. موزه هنرهای زیبای پوشکین

موزه پوشکین اولین موزه ای بود که به زندگی و آثار شاعر مشهور روسی الکساندر سرگیویچ پوشکین اختصاص داشت. مجموعه موزه در سال 1957 تاسیس شد و در حال حاضر بیش از 165 هزار مورد را در خود جای داده است. آثار هنری مهمی از قرن 19 تا 20 نیز در آنجا به نمایش گذاشته شده است.
موزه دولتی هنرهای زیبا پوشکین بزرگترین موزه هنر اروپا در مسکو است که حدود 700 هزار اثر هنری را در خود جای داده است. در ساختمان اصلی، بازدید کنندگان می‌ توانند نقاشی‌ ها، طراحی‌ ها، مجسمه ‌ها و مجموعه‌ ای از بازتولید های گچ بری را تحسین کنند.
علاوه بر این، این موزه یک مرکز فرهنگی مهم در روسیه است که دارای کارهای هنری و آموزشی کودکان و بزرگسالان وهمچنین برگزاری جشنواره های موسیقی و ارائه فعالیت های علمی است.

9. موزه پلی تکنیک مسکو

موزه پلی تکنیک، موزه اصلی علم و فناوری در مسکو است. در دسامبر 1991 به عنوان یک دارایی فدرال اعلام شد و به عنوان یک شیء با ارزش ویژه از میراث ملی روسیه، از جمله خود موزه و کتابخانه مرکزی پلی تکنیک تعریف شد.
موزه بیش از 100 مجموعه با بیش از 190 هزار نمایشگاه دارد.،بسیاری از آنها یادگارهای بی نظیری از علم و تکنیک هستند.
این مکان عالی برای بازدید از یک دانشمند تازه کار است. موزه دارای تعدادی بخش های مختلف از جمله زمین شناسی و معدن، متالورژی، فناوری شیمیایی، مهندسی، اتوماسیون و کامپیوتر، حمل و نقل خودرو، الکترونیک و ارتباطات رادیویی، اپتیک، هواشناسی و مهندسی قدرت می باشد که هر بیننده ای را جذب خود می کند. بازدید کنندگان می توانند در آزمایش های فیزیکی سرگرم کننده در بخش جدید Igroteka که یک نمایشگر تعاملی است، شرکت کنند.

موزه اتاق اسلحه خانه مسکو

موزه اتاق اسلحه خانه مسکو

10. موزه اتاق اسلحه خانه مسکو

کاوش در اتاق اسلحه خانه در مسکو به شما فرصتی می دهد تا به گذشته مجلل روسیه بازگردید. این موزه یک گنج خانه و بخشی از مجموعه کاخ بزرگ کرملین است، زندگی پادشاه روسیه در اقلام گرانبها منعکس شده است.
در آنجا، بازدید کنندگان می‌ توانند جواهراتی از قرن دوازدهم تا انقلاب روسیه در اکتبر 1917 را ببینند. شما می توانید مجموعه‌ های باشکوه شامل لباس ‌های سلطنتی تشریفاتی و لباس‌ های تاج‌ گذاری، سپرها و زره‌ های تشریفاتی، کالسکه‌ ها، و عظیم ترین مجموعه طلا و نقره ساخته شده توسط صنعتگران را از نزدیک ببینید.

سوالات متداول در مورد موزه های مسکو

موزه جنگ جهانی دوم مسکو در چه سالی تاسیس شد؟

ساخت موزه جنگ جهانی دوم مسکو در تاریخ 3 مارس 1986 آغاز شد و موزه در 9 می 1995 به روی عموم باز شد. 

در موزه هوانوردی مسکو چه چیزهایی می توان دید؟

بازدید کنندگان در این موزه فرصتی برای دیدن بیش از 36 هزار نمایشگاه از جمله مدل های هواپیما، شبیه سازهای منحصر به فرد مورد استفاده برای آموزش فضانوردان، لباس های فضایی و موارد دیگر را می توانند ببینند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc