قوانین و مقررات

کاربر گرامی قبل از کار با سیستم تریپ قوانین و مقررات مربوط به استفاده از خدمات تریپ را به شرح ذیل مطالعه بفرمایید:

شرایط و ضوابط عمومی

  1. تریپ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرایم اینترنتی و مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند.
  2. خدمات و محتوای عرضه شده توسط وب‌سایت تریپ جهت استفاده‌ در این وب‌سایت تولید می‌شوند. هر گونه سوءاستفاده از اطلاعات، متن‌ها، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و... از این وب‌سایت پیگرد قانونی دارد و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب این وب‌سایت را ندارد. ذکر مطالب این وب‌سایت در اینترنت، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی وب‌سایت تریپ و لینک به مطلب ذکر شده مجاز است و در رسانه‌های کاغذی، با کسب اجازه‌ی کتبی از مسئولان وب‌سایت.
  3. حقوق معنوی محتوایی که توسط کاربران وب‌سایت تریپ تولید شده و بر روی این وب‌سایت قرار می‌گیرد، متعلق به وب‌سایت تریپ است؛ وب‌سایت تریپ حق ویرایش، حذف و یا بازنشر این محتویات را برای خود محفوظ می‌دارد.
  4. هرگونه سوء استفاده از نام تریپ، سایت اینترنتی تریپ، مکاتبه از طرف تریپ و یا استفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجاد نماید ممنوع بوده از طریق شکایت به مراجع قانونی ذی‌صلاح، دادگاه‌های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاع‌رسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.
  5. تمامی اطلاعات موجود در این وب‌سایت از منابع معتبر و مرتبط و توسط کارشناسان این رشته جمع‌آوری، ترجمه و تدوین شده‌اند؛ با این حال به دلیل ماهیت تغییرپذیر این اطلاعات، وب‌سایت تریپ مسئولیتی در قبال صحت اطلاعات بخش راهنمای سفر، ویزای توریستی و... بر عهده نمی‌گیرد.
  6. هرگونه سوء استفاده از نام تریپ، سایت اینترنتی تریپ، مکاتبه از طرف تریپ یا استفاده از نام‌های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجاد نماید، ممنوع بوده و از طریق شکایت به مراجع قانونی ذی‌صلاح، دادگاه‌های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل یا خارج از کشور و نیز اطلاع‌رسانی به سرویس‌دهندگان و سرویس‌گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.
  7. وب‌سایت تریپ ، بستری برای رزرو آنلاین هتل‌ (و سایر مکان‌های اقامتی موقت) و پرواز است. با انجام رزرو در این وب‌سایت، شما با هتلی که در آن اتاق رزرو کرده‌اید یا با ایرلاینی که یکی از پروازهایش را رزرو کرده‌اید؛ قراردادی قانونی می‌بندید. در این قرارداد، ما تنها نقش واسطه را ایفا می‌کنیم؛ اطلاعات رزرو شما را برای هتل یا ایرلاین فرستاده و ایمیل تاییدیه نهایی را از طرف هتل یا ایرلاین برای شما ارسال می‌کنیم.
  8. بخش رزرو وب‌سایت تریپ طوری طراحی شده تا به شما در دسترسی به اطلاعات موجود درباره‌ی هتل‌ها و همچنین قانونی کردن ثبت این قرارداد کمک کند. تسهیلات رزرو موجود بر روی وب‌سایت، تنها برای قانونی کردن قرارداد بین شما و هتل/ایرلاین طراحی شده و مسئولیت هرگونه سوء استفاده و عواقب ناشی از استفاده‌ی نادرست از آن، بر عهده‌ی شخص خواهد بود. در صورت مشاهده‌ی تخلف، دسترسی کاربر به اطلاعات قطع خواهد شد.
  9. در صورت رعایت نکردن مورد فوق، مسئولیت هرگونه جریمه‌ی احتمالی، ضرر مالی و یا سوء استفاده‌های احتمالی اشخاص دیگر، بر عهده‌ی کاربر خواهد بود.
  10. قیمت‌های نمایش‌داده شده روی سایت به تومان و مبلغ پرداختی توسط کاربر از طریق بانک به ریال می‌باشند.
  11. برای انجام رزرو، کاربر با انتخاب مقصد و خدماتی که در نظر دارد، می‌تواند به بررسی هتل‌ها و پروازهای موجود بپردازد و در صورت نیاز با کارشناسان تریپ تماس بگیرد. بعد از انتخاب و اقدام برای رزرو هتل یا پرواز، از کاربر تایید نهایی گرفته می‌شود.
  12. اگر در جریان پرداخت پول، ارتباط با شبکه قطع شود، وظیفه‌ی حل مشکلات احتمالی بر عهده‌ی بانک می‌باشد و هزینه‌ی کم شده از حساب، طبق قوانین بانکی به حساب مشتری برخواهد گشت. وب‌سایت تریپ در این روند مسؤولیتی ندارد؛ چون این عمل مستقیما توسط بانک انجام می‌گیرد؛ اما در تسهیل آن تلاش خواهد کرد.
  13. بعد از انجام رزرو هتل و یا صدور رسید یا بلیط، تریپ تعهد می‌کند که هتل یا پرواز در آن تاریخ رزرو شده است؛ اما متضمن ارائه‌ی سرویس مناسب از طرف هتل یا ایرلاین به مسافر نیست.
  14. تریپ تلاش می‌کند درخواست‌های ویژه‌ی مشتریان در زمان انجام رزرو را به هتل یا ایرلاین منتقل کرده و آن‌ها را انجام دهد؛ اما چون پاسخ نهایی این درخواست‌ها از جانب هتل و ایرلاین خواهد بود، تعهدی نسبت به آن‌ها ندارد.
  15. با تایید رزرو پرواز یا تایید رزرو اتاق از یک هتل، کاربر با قوانین و مقررات مربوط به فسخ رزرو هم موافقت می‌کند. این قوانین در بخش اطلاعات هتل، بخش رزرو و ای‌میل تایید رزرواسیون قابل مشاهده‌اند. دقت داشته باشید که ممکن است کاربر مجبور شود به خاطر فسخ قرارداد هزینه‌ای بپردازد. این هزینه‌ها طبق مقررات هر هتل متفاوت‌اند؛ به همین دلیل به کاربران محترم توصیه می‌کنیم که قبل از تایید کردن هر قرارداد، مفاد آن را به دقت مطالعه فرمایند.
  16. اگر قرارداد توسط مسافر لغو شود، بازپرداخت آن تنها از طریق شماره‌ی حساب یا کارت بانکی که پیش از این توسط وی اعلام شده، خواهد بود. روند بازپرداخت وجه ممکن است تا یک هفته به طول انجامد.

شرایط و ضوابط رزور و خرید چارتر

  1. پروازهای چارتر در مقایسه با پروازهای سیستمی با تغییرات بیش‌تری مواجه هستند و در 1 درصد مواقع ممکن است قابل استفاده نباشند، در چنین مواقعی و درصورت خرید بلیط جایگزین، کل هزینه‌ی بلیط جدید به همراه مابه‌تفاوت قیمت آن، از طرف تریپ به شما برگردانده خواهد شد. تریپ تمام تلاش خود را می‌کند تا این موارد را به صفر برساند.
  2. در صورت کنسل شدن پرواز چارتر ، مبلغ بلیط به‌طور کامل استرداد خواهد شد.

شرایط و ضوابط رزرو و خرید بلیط هواپیما

  1. عملیات خرید بلیط در وب‌سایت تریپ مشمول مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی بلیط، متعهد می‌شود که از کلیه‌ی قوانین و مقررات خرید بلیط آگاهی کامل دارد.
  2. مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است.
  3. هنگام ثبت‌نام و رزرو بلیط، نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف انگلیسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیط وجود ندارد و تریپ، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده‌اند بر عهده ندارد و برای اصلاح اطلاعات، مسافر می‌بایست جریمه هایی که از طرف شرکت هواپیمایی تعیین شده است را پرداخت و یا بلیط را کنسل و مجدداً خریداری کند.
  4. بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر می‌باشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد.
  5. مسافران نوزاد کم‌تر از دو سال، مسافران کودک بین دو تا دوازده سال تمام و مسافران بزرگسال، بیش از دوازده سال سن دارند. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن رده‌ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. و بلیط کودک را به هیچ وجه نمی‌توان به تنهایی و جدا از بلیط بزرگسال خرید کرد.
  6. در هنگام خرید بلیط رفت و برگشت برای نوزادان و کودکان دقت شود که گروه سنی برای بلیط رفت و برگشت در تاریخ برگشت تغییر ننماید. در غیر این صورت تمامی مسئولیت های مربوطه بر عهده مسافر است.
  7. لازم به ذکر است که در بلیط‌های نرخ مصوب، قیمت بلیط برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیط‌های چارتری و غیر قابل استرداد، قیمت بلیط کودک با بزرگسال برابر است.
  8. پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو و خرید قطعی شده و اطلاعات بلیط به کاربر اس‌ام‌اس و ای‌میل می‌شود. هنگام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائه‌ی یک نسخه‌ی چاپ شده از بلیط و در پروازهای سیستمی، ارائه‌ی شماره‌ی بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.
  9. هر نوع کنسلی بلیط از طرف مسافر، مطابق قوانین ، شامل جریمه‌ی کنسلی می‌شود. مقدار این جریمه بنا بر قوانین کنسلی هر ایرلاین متفاوت است. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و بقیه‌ی پول، به‌طور آنلاین به حساب مسافر برمی‌گردد. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین 24 تا 72 ساعت) می‌باشد. این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست و هزینه‌ی بلیط این پروازها در صورت کنسلی به طور کامل پرداخت می‌شود.
  10. لغو یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز، جریمه‌ی کنسلی را شامل نمی‌شود. در این صورت مسافر فرم درخواست آن‌لاین استرداد بدون جریمه را پر می‌کند.
  11. لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه‌ی کنسلی شود.
  12. خریدار حق تغییر قیمت بلیط، دست بردن در مفاد بلیط به هر طریق و هر شکل، و یا فروش مجدد بلیط با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.
  13. همراه داشتن مجوز پزشک برای خانم‌های باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری‌های تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز می‌شوند یا کسانی که از داروهای تضعیف‌کننده‌ی سیستم ایمنی استفاده می‌نمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می‌باشد. همچنین لازم است که این مسافران، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.
  14. بر اساس قوانین موجود، صدور بلیط در مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان، هند، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیط توسط این افراد، تمام مسئولیت‌های بعدی، بر عهده‌ی خودِ کاربر خواهد بود.

شرایط خرید بلیط هواپیما در پرواز های خارجی

  1. قبل از رزرو پرواز اعتبار ویزای خود را چک کنید.
  2. در برخی موارد ممکن است صدور بلیط میسر نباشد، در این مواقع هزینه پرداخت شده به طور کامل بازگردانده می شود.
  3. پرواز یک‌طرفه تنها زمانی قابل صدور است که اقامت دائم یا موقت کشور مقصد را داشته باشید.
  4. پاسپورت مسافران باید در زمان بازگشت از سفر، حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
  5. ورود به اکثر کشورها نیازمند ویزا است. قبل از رزرو، شرایط ویزای کشور مقصد و کشورهای ترانزیت (کشورهایی که در فرودگاهشان توقف دارید)‌ را چک کنید و در صورت نیافتن اطلاعات کافی، با پشتیبانی تریپ تماس بگیرید. در غیر این‌صورت مسئولیت هر گونه مشکلی در این زمینه، به عهده مسافر خواهد بود.
  6. مدت زمان توقف برای ترانزیت در مقصدهای مختلف را قبل از رزرو پرواز چک کنید. زمان توقف ترانزیتی در هر فرودگاه متفاوت است و در صورت جا ماندن از پرواز، حضور با ویزای ترانزیت بیشتر از زمان مجاز، غیرقانونی خواهد بود.
  7. برای محاسبه زمان و جا نماندن از پرواز، به مسافت تا فرودگاه و ترمینال‌های ورودی و خروجی توجه داشته باشید.
  8. با داشتن ویزای آمریکا و کانادا فقط می‌توانید در یک مقصد اروپایی (شنگن)، ترانزیت داشته باشید. برای توقف بیشتر از یک مقصد در اروپا به ویزای شنگن نیاز خواهید داشت.
  9. با ویزای توریستی شنگن، ورود باید از همان کشوری باشد که ویزای توریستی از سفارت آن گرفته‌اید. برای ویزاهای غیرتوریستی، باید شرایط و نوع ویزا به شما اجازه ورود به کشورهای دیگر را بدهد.
  10. قبل از رزرو بلیط، سن فرزندتان در هنگام خروج و بعد از بازگشت را در نظر داشته باشید تا با شرایط و قوانین کودک یا نوزاد مطابقت داشته باشد. کودکان زیر ۲ سال٬ نوزاد و بین ۲ تا ۱۲ سال کودک محسوب می‌شوند.
  11. برای کنسلی یا تغییر تاریخ، می‌توانید از طریق ایمیلی که بعد از رزرو برایتان ارسال می‌شود، اقدام کنید.
  12. بار مجاز برای هر ایرلاین، متفاوت است؛ هنگام خرید بلیط، بار مجاز برای هر پرواز را چک کنید.
  13. هزینه کنسلی، تغییر تاریخ و «No Show» (زمانی که مسافر در گیت پرواز حضور پیدا نکند)، متناسب با شرایط اعلام‌شده از طرف ایرلاین و برای هر پرواز متفاوت است.
  14. پس از کنسلی یا «No Show»، بازگشت وجه از تریپ بعد از ۳ روز کاری انجام می‌شود.
  15. برای ایجاد هر تغییری در اطلاعات پرواز، لازم است با پرداخت هزینه، بلیط کنسل و دوباره صادر شود. بنابراین در وارد کردن اطلاعات مسافران، دقت کنید.
  16. مسئولیت ایجاد تاخیر در پرواز یا کنسل شدن آن، کاملا به عهده ایرلاین مربوطه است و تریپ مسئولیتی در این مورد ندارد.

شرایط و ضوابط رزور هتل

  1. اطلاعات مربوط به هتل‌ها که در این وب‌سایت قرار گرفته، توسط هتل‌ها تولید می‌شود. این اطلاعات شامل قیمت‌های به‌روز شده، خالی بودن اتاق‌ها و... است و مسئولیت صحت آن، بر عهده‌ی هتل می‌باشد. با وجود این که تریپ تلاش دارد این اطلاعات را به بهترین شکل ممکن ارائه کند، اما نمی‌تواند صحت و جامع بودن آن‌ها را تایید یا رد کند.
  2. قیمت‌های ارائه شده در این وب‌سایت، مبلغی است که کاربر باید برای کل مدت اقامت و برای یک اتاق بپردازد؛ مگر در قسمت‌هایی که خلاف این مطلب ذکر می‌گردد.
  3. رزرو هتل فقط در برگیرنده‌ی رزرو هتل است و شامل مواردی چون حمل و نقل، پارکینگ، اجاره‌ی خودرو و... نیست؛ مگر آنکه در قرارداد ذکر شده باشد.
  4. استفاده از امکاناتی نظیر خوراکی و نوشیدنی، سونا، جکوزی، استخر، اینترنت و... که در قرارداد هتل ذکر نشده‌اند، هزینه‌ی اضافی در بر دارد. این هزینه‌ها به عهده‌ی وب‌سایت تریپ‌دات‌کام نبوده و مسافر موظف است آن‌ها را مستقیما به هتل پرداخت کند.
  5. بر اساس قوانین برخی شهر ها و یا کشور ها گردشگران موظف به پرداخت مالیات و یا عوارض می باشند که هزینه آن در صورت وجود به عهده مسافر می باشد.
  6. زمان ورود/خروج مسافر به/از هتل، در بخش اطلاعات هتل، بخش رزرواسیون و ایمیل تایید رزرواسیون ذکر شده و مسافر موظف است طبق آن زمان‌بندی عمل کند. در غیر این‌صورت، هزینه‌ی آن بر عهده‌ی مشتری بوده و از تعهدات وب‌سایت تریپ نیست.

شرایط ویزا و اقامت

  1. بدون ویزا بودن کشورها به این معنی است که مسافران برای حضور در آن کشور احتیاج به ویزا ندارند؛ اما گاهی برای پرواز و رسیدن به یک کشور بدون ویزا، نیاز به یک یا چند ویزا دارید. برای پرواز به بعضی از کشورهای آمریکا و اقیانوسیه باید از چند کشور بگذرید و در آنها توقف داشته باشید که بدون داشتن ویزای این کشورها، سفرتان امکان‌پذیر نیست. بنابراین همیشه سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان به معنی نیاز نداشتن به ویزا و سفر بی‌دردسر نیست و باید حتماً از قبل درباره‌ی سفر به کشور مقصدتان تحقیق کنید.
  2. در صورتی که هنوز ویزای خود را از سفارت نگرفته اید، حداکثر تا 10 روز قبل از زمان پرواز اطلاعات ویزای خود را برای درج در بلیط به کارشناسان ما در پشتیبانی تریپ اطلاع دهید؛ چراکه در صورت‌ آماده نشدن ویزا از طرف سفارت، تریپ مسئولیتی در قبال بلیط خریداری شده ندارد و این بلیط مشمول قوانین کنسلی می‌شود. قبل از خرید بلیط هواپیمای خارجی در کشورهای نیازمند به ویزا، به تاریخ شروع ویزا، تاریخ انقضای ویزا، و حداکثر زمان ممکن برای اقامت تعیین‌شده که توسط سفارت در ویزا درج شده است، توجه کنید. پیش‌آمدن هرگونه مشکل ناشی از موارد ذکرشده برعهده‌ی مسافر است.
  3. ورود به اکثر کشورها نیازمند ویزا است. قبل از خرید بلیط، شرایط ویزای کشور مقصد و کشورهای ترانزیت (کشورهایی که در فرودگاهشان توقف دارید)‌ را چک کنید و در صورت پیدا نکردن اطلاعات کافی، با پشتیبانی تریپ تماس بگیرید. توجه داشته باشید که ترانزیت در اغلب کشور ها اعم ازکشورهای آسیایی و اروپایی و امریکایی تا 8 ساعت متعارف و قابل قبول از طرف شرکت‌های هواپیمایی مختلف می‌باشد، در غیر این ‌صورت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نیاز و یا عدم نیاز به ویزای ترانریت با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
  4. درصورت ترانزیت در دوکشور اروپایی (تحت شنگن) و بیشتر نیازمند ویزای شنگن خواهید بود.
  5. با ویزای توریستی شنگن، ورود باید از همان کشوری باشد که ویزای توریستی را از سفارت آن گرفته‌اید.
  6. در صورت داشتن ویزای شینگن 1 بار ورود، اجازه‌ی خروج از شینگن و ورود مجدد را ندارید.
  7. از آن جایی‌که هواپیمایی اتحاد در مسیر تهران ــ‌ تورنتو در دوبلین توقف دارد، داشتن ویزای ترانزیت الزامی است.
  8. تمام مسیرهای هواپیمایی چین جنوبی (سیزد) به جز مسیرهای داخل چین، به ویزای چین نیاز دارند.
  9. برای پرواز در مسیرهای بلاروس و قزاقستان با هواپیمایی ایرفلوت به ویزای روسیه نیاز دارید، اگر بلیط یک‌طرفه است ویزای یک‌طرفه و اگر دو طرفه است ویزای دو بار ورود ضروری است.
  10. برای سفر با ایرلاین تای ایرویز در پروازهای بالای 12 ساعت ترانزیت باید ویزای بانکوک تهیه کنید.
  11. پرواز هواپیمایی تای ایرویز در مسیر کره جنوبی (سئول) با یک توقف در هنگ‌کنگ انجام می‌شود که نیازمند به ویزای هنگ‌کنگ یا پاسپورت کره یا پاسپورت امریکا است.
  12. برای پرواز به شهرهای امریکای جنوبی در صورتی که یک ترانزیت در رفت و یک ترانزیت در برگشت داشته باشید، لازم است که ویزای ترانزیت شنگن دوبار ورود یا چندبار ورود (مولتی) بگیرید و در صورتی که دو ترانزیت در رفت و دو ترانزیت در برگشت داشته باشید، کلا باید ویزای شنگن چندبار ورود (مولتی) بگیرید.

نکاتی درباره‌ی سفر به کشورهای بدون ویزا

  1. مسافران ایرانی، می‌توانند بدون نیاز به ویزا به چند کشور دنیا سفر کنند؛ طبق فهرستی که در سال ۲۰۱۶ صادر شده، کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در مجموع ۱۱ کشور هستند. در ۲۷ کشور هم ویزا در مرز یا فرودگاه برای ایرانیان صادر می‌شود. صدور ویزا در مرز به این معنی است که مسافران در مقابل پرداخت مبلغی در مرز یا فرودگاه کشور مقصد، ویزای خود را دریافت می‌کنند. در این نوع ویزا، امکان ریجکتی وجود ندارد و دریافت ویزا ۱۰۰ درصد است.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آفریقا(صدور ویزا در مرز)

  1. کیپ‌وردر
  2. کومور
  3. جیبوتی: ویزای جیبوتی تنها تا ۱ ماه اعتبار دارد و بعد از ورود، بیشتر از این مدت نمی‌توانید در آن بمانید.
  4. کنیا: در صورت ورود به کنیا، تنها تا ۳ ماه اجازه‌ی اقامت در این کشور را دارید.
  5. ماداگاسکار: مدت زمان مجاز برای اقامت در ماداگاسکار بعد از ورود به آن، ۹۰ روز است.
  6. موزامبیک: بعد از ورود به موزامبیک تنها تا ۳۰ روز اجازه‌ی اقامت در آن را دارید.
  7. تانزانیا: ویزای تانزانیا بعد از ورود به کشور تا ۱ ماه اعتبار دارد و بعد از این تاریخ باید کشور را ترک کنید.
  8. توگو: ویزای توگو ۷ روزه است و بعد از این تاریخ باید از کشور خارج شوید.
  9. اوگاندا
  10. سیشل: مدت اقامت در سیشل تا ۳ ماه بعد از ورود است.
  11. موریتانی
  12. گینه بیسائو: بعد از ورود به گینه بیسائو تا ۹۰ روز اجازه‌ی اقامت در این کشور را دارید.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آسیا(بدون ویزا)

  1. کردستان عراق
  2. مالزی: بعد از ورود به مالزی، تنها تا ۱۴ روز اجازه‌ی اقامت در آن را دارید و بعد از این تاریخ باید کشور را ترک کنید.
  3. ارمنستان: بعد از ورود به ارمنستان تا 9۰ روز اجازه‌ی اقامت دارید.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آسیا(صدور ویزا در مرز)

  1. لائوس: بعد از ورود به لائوس می‌توانید تا ۳۰ روز در این کشور اقامت کنید.
  2. نپال: بعد از ورود به نپال، ۹۰ روز اجازه‌ی اقامت دارید.
  3. تیمور شرقی: ویزای تیمور شرقی ۳۰ روزه است و بعد از ورود، بیشتر از این تاریخ نمی‌توانید در آن بمانید.
  4. سوریه: بعد از هربار ورود به سوریه، تا ۹۰ روز می‌توانید در آن بمانید.
  5. لبنان: کشور لبنان بعد از ورود، تا ۱ ماه به شما اجازه اقامت در کشور را می‌دهد.
  6. مالدیو: برای سفر توریستی به مالدیو، بعد از ورود تا ۳۰ روز اجازه‌ی اقامت دارید.
  7. سریلانکا: ویزای سریلانکا تا ۳۰ روز بعد از ورود اعتبار دارد.
  8. کامبوج: ویزای کامبوج ۳۰ روزه است.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در اروپا(بدون ویزا)

  1. ترکیه: بعد از ورود به ترکیه تا ۹۰ روز اجازه‌ی ماندن در این کشور را دارید.
  2. صربستان: بعد از ورود به صربستان تا 30 روز اجازه‌ی ماندن در این کشور دارید و با این اجازه‌ی ورود نمی‌توانید به اتحادیه‌ی اروپا حوزه‌ی شنگن، کرواسی، بلغارستان، رومانی، امریکا و کانادا و استرالیا سفر کنید.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در اروپا(صدور ویزا در مرز)

  1. گرجستان: بعد از ورود به گرجستان تا 45 روز می‌توانید در این کشور بمانید.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آمریکا(بدون ویزا)

  1. اکوادور: بعد از ورود به اکوادور تا ۹۰ روز می‌توانید در این کشور بمانید.
  2. گویان: مدت زمان مجاز برای اقامت در گویان بعد از هر بار ورود، ۳۰ روز است.
  3. هائیتی: بعد از ورود به هائیتی تا ۳ ماه اجازه‌ی اقامت در آن را دارید.
  4. نیکاراگوئه: نیکاراگوئه تا ۹۰ روز اجازه‌ی اقامت بعد از هر بار ورود را به مسافران ایرانی می‌دهد.
  5. ونزوئلا: مدت زمان اقامت در ونزوئلا بعد از ورود تنها تا ۱۵ روز است.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آمریکا(صدور ویزا در مرز)

  1. بولیوی: ویزای بولیوی تا ۳۰ روز بعد از ورود اعتبار دارد.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در اقیانوسیه(بدون ویزا)

  1. نیووی: زمان مجاز برای اقامت در نیووی بعد از هربار ورود تا ۳۰ روز است.
  2. ایالات فدرال میکرونزی: بعد از ورود به میکرونزی باید تا ۳۰ روز بعد کشور را ترک کنید.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در اقیانوسیه(صدور ویزا در مرز)

  1. جزایر کوک: ویزای جزایر کوک تا ۳۱ روز بعد از ورود اعتبار دارد.
  2. پالائو: ایرانیان تا ۳۰ روز بعد از هربار ورود می‌توانند در پالائو بمانند.
  3. ساموآ غربی: ویزای ساموآی غربی تا ۶۰ روز اعتبار دارد.
  4. تووالو: ویزای تووالو ۱ ماهه است و باید بعد از این مدت کشور را ترک کنید.

شرایط صدور بلیط

  1. تغییر اسم مسافر امکان‌پذیر نیست، بنابراین در وارد کردن اطلاعات‌تان دقت کنید. در غیر این صورت، برای تغییر نام مسافر باید بلیط کنسل و دوباره صادر شود که شامل جریمه‌ی کنسلی خواهد شد.
  2. امکان رزرو آنلاین برای ارائه به سفارت وجود ندارد، لطفا در صورت نیاز با همکاران ما در آژانس تماس بگیرید.
  3. به منظور جا نماندن از پرواز، به مسافت فرودگاه و ترمینال‌های ورودی و خروجی توجه کنید و زمان کافی برای جابه‌جایی بین دو ترمینال را در نظر بگیرید.
  4. سن فرزندتان را هنگام خرید بلیط رفت و برگشت، با شرایط و قوانین کودک یا نوزاد مطابقت دهید.
  5. حضور مسافران پروازهای خارجی حداقل 4 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامی است.
  6. صدور پرواز یک طرفه تنها زمانی امکان‌پذیر است که یکی از شرایط زیر را داشته باشید:
    • اقامت دائم یا موقت کشور مقصد
    • ویزای بلندمدت با شرایط تاریخ انقضای بیش از یک‌سال (برای مثال ویزای دانشجویی و...)
    • داشتن بلیط ادامه‌ی مسیر
  7. پیش از خرید بلیط، تاریخ بلیط خود را با تاریخ ویزا انطباق دهید. مسئولیت مغایرت تاریخ بلیط و ویزا به عهده مسافر است.
  8. صدور بلیط یک‌طرفه به مقصد ارجان (قبرس شمالی) و بلگراد (صربستان) برای دارندگان گذرنامه ایرانی ممنوع است.

قوانین استثنایی شرکت‌های مختلف هواپیمایی

  1. در پروازهای هواپیمایی کویتی با ترانزیت بالای 8 ساعت، اقامت در هتل‌های کشور کویت با پرداخت هزینه توسط مسافر ضروری است.
  2. پروازهای هواپیمایی ایراسیا و پگاسوس و ایرعربیا بار و پذیرایی ندارند.
  3. مسافرانی که قصد سفر به کشورهای اروپایی حوزه‌ی شنگن دارند، نمی‌توانند با هواپیمایی بریتیش ایرویز با ترانزیت در لندن، بلیط تهیه کنند.
  4. در پروازهای هواپیمایی اکراینی برای بلیط‌های بین کشورها که مبداء پرواز از ایران نیست، چک این فقط به صورت آنلاین (Check in online) ممکن است.
  5. هواپیمایی امارات برای پرواز در مسیر نیوزلند (آکلند) در بریزبین (استرالیا) توقف دارد که نیازمند ویزای ترانزیت استرالیا است، در غیر این‌ صورت مبلغ 75 دلار از مسافر اخذ می‌شود یا مسافر دیپورت می‌شود.
  6. میزان بار هواپیمایی ایژین‌ در مسیرهایی که مبداء یا مقصدشان تهران باشد، هر بسته (PC) معادل 30 کیلو است. این میزان در مسیرهای داخلی اروپا هر بسته معادل 23 کیلو است.
  7. میزان بار هواپیمایی عمان ایر هر بسته (PC) معادل 15 کیلو است و در صورتی که 2 بسته باشد، مجموع بار نباید از 30 کیلو تجاوز کند.

قوانین استثنایی مسیر امریکا، کانادا و استرالیا

  1. مسافرانی که قصد سفر به امریکا و کانادا دارند، اگر 2 توقف در آمریکا و کانادا داشته باشند، در اولین توقف در آمریکا و کانادا بار مسافر تحویل داده می‌شود و مسافران می‌بایست خودشان بارشان را به ایرلاین بعدی تحویل دهند.
  2. در مسیرهای امریکا و کانادا به محض ورود در اولین شهر، مسافران باید فرآیند چک ویزا (امیگریشن) را طی کنند، بنابراین اگر قصد سفر در این مسیر را دارید، مدت ترانزیت تا پرواز بعدی را حداقل 3 ساعت در نظر بگیرید.
  3. در پرواز مسیر نیوزلند (آکلند) ویزای هوایی استرالیا ضروری است، لطفا قبل از تهیه‌ی بلیط شرایط اخذ ویزا را بررسی کنید.
  4. برای پرواز در مسیر کیتو (آمریکای جنوبی) با هر ایرلاینی، لازم است ویزای ترانزیت آن شرکت هواپیمایی را تهیه کنید.
  5. فقط مسافرینی که قصد پرواز به امریکا و کانادا دارند ، میتوانند با بریتیش ایرویز پرواز خود را انجام دهند.
  6. مسافرینی که کارت PR کانادا دارند نیز درصورت ترانزیت در دوکشور اروپایی (تحت شنگن) و بیشتر نیازمند ویزای شنگن خواهند بود.