https://gateway.trip.ir/api/

شرایط پذیرش مسافر در هواپیمایی ایر عربیا

به روز رسانی: 16 اردیبهشت ، 1403 بخشنامه ها

شرایط پذیرش مسافر در هواپیمایی ایر عربیا

هواپیمایی ایر عربیا (العربيه للطیران) یک شرکت هواپیمایی اماراتی است که دفتر مرکزی‌ آن در شهر شارجه واقع شده‌ است و در حال حاضر یکی از بزرگترین ایرلاین های خاورمیانه به شمار می‌آید. در این پست، در خصوص آخرین اخبار، مقررات و شرایط پذیرش مسافر در پروازهای هواپیمایی ایر عربیا مطالبی را ارائه می‌کنیم.

(5اردیبهشت1403)

بار کابین مجاز در پروازهای ایر عربیا

هواپبمایی ایر عربیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد وزن کلی بار مجاز در کابین 10 کیلوگرم است. این 10 کیلوگرم شامل کیف دستی، اقلام شخصی و خریدهای مسافران از فروشگاه‌های duty free می‌شود. اقلام شخصی مورد پذیرش مثل کیف لپتاپ و کیف دستی بانوان و آقایان باید از لحاظ ابعاد امکان جا دادن در زیر صندلی روبرو را داشته باشد. بار دستی داخل کابین باید هنگام پذیرش در کانتر اعلام شود و برچسب شناسایی به تمام اقلام متصل شود. مسافرانی که نوزاد به همراه دارند، می‌توانند تا 3 کیلوگرم بیشتر بار دستی در کابین داشته باشند. 

(20 اسفند 1402)

حضور به موقع در فرودگاه برای سفرهای نوروزی

به دلیل ازدحام و شلوغی فرودگاه‌ها در ایام عید نوروز، هواپیمایی ایرعربیا در یک بخشنامه از تمامی آژانس‌های مسافرتی خواسته تا ضرورت حضور مسافران چهار ساعت پیش از پرواز و به‌منظور انجام اقدامات لازم به کلیه مسافران اطلاع داده شود. در ادامه تصویر این بخشنامه را مشاهده می‌کنید:

بخشنامه هواپیمایی ایرعربیا درباره زمان حضور مسافران در فرودگاه ها در ایام نوروز 1403

تصویر بخشنامه هواپیمایی ایرعربیا درباره زمان حضور مسافران در فرودگاه‌ها در ایام نوروز 1403

(10 آذر 1402)

 تکمیل فرم قبل از ورود به مالزی

اتباع خارجی که از اول دسامبر (10آذر1402) وارد مالزی می‌شوند باید کارت ورود دیجیتال را ارائه دهند. از اول دسامبر، تمام خارجی‌هایی که به مالزی سفر می‌کنند باید کارت ورود دیجیتال مالزی (MDAC) را پر کنند. اداره مهاجرت مالزی در 1 دسامبر اعلام کرد که کارت آنلاین باید قبل از ورود تکمیل شود. طبق این گزارش، کارت MDAC باید ظرف سه روز قبل از ورود به مالزی تکمیل شود. مسافران باید مشخصات شخصی خود، از جمله نام، ملیت، جزئیات گذرنامه و ورود و همچنین تاریخ عزیمت را در این وب سایت پر کنند.  

https://airc.ir/15606 

(10آبان1402)

شرایط پذیرش اتباع پاکستان

براساس اطلاعیه جدید شرکت هواپیمایی ایرعربیا، تا اطلاع ثانوی اتباع پاکستانی با رعایت سه شرط زیر می‌توانند از خدمات هواپیمایی ایر عربیا استفاده کنند:

  1. مقصد مسافران پاکستان باشد.
  2. کل مسیر پروازی مسافر در شبکه پروازی ایر عربیا باشد.
  3. از ایستگاه مقصد در پاکستان OK TO BOARD دریافت شود.

لازم به ذکر است اتباع افغانستان و پاکستان در صورتی که اقامت کشور امارات را داشته باشند و اطلاعات ایشان از طرف اداره مهاجرت امارات تایید شود، منعی بابت پذیرش ندارند.

در ضمن در این اطلاعیه نیز بر عدم پذیرش مسافران با ملیت افغانستانی بدون در نظر گرفتن مسیر پروازی تاکید شده است.

(28 اسفند 1401)

عدم پذیرش مسافران با ملیت افغانی

براساس اطلاعیه جدید شرکت هواپیمایی ایرعربیا، تا اطلاع ثانوی در پروازهای این شرکت از پذیرش مسافران با ملیت افغانی بدون در نظر گرفتن مسیر پروازی به طور قطع جلوگیری خواهد شد. همچنین اتباع پاکستانی با در نظر گرفتن سه شرط زیر پذیرش خواهند شد:

  1. مقصد مسافران پاکستان باشد.
  2. کل مسیر پروازی مسافر در شبکه پروازی ایر عربیا باشد.
  3. از ایستگاه مقصد در پاکستان تاییدیه OK TO BOARD دریافت گردد.

نکته: اتباع دو کشور افغانستان و پاکسنان اگر دارای اقامت معتبر کشور امارات باشند، در صورتی که اطلاعات ایشان از طرف اداره مهاجرت امارات متحده مورد تایید قرار گیرد منعی برای پذیرش ندارند.

(10بهمن1401)

الزام ورود مشخصات مسافران سریلانکا در سایت اداره مهاجرت این کشور قبل از سفر

هواپیمایی ایر عربیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مسافران ورودی سریلاکا باید در زمان پذیرش در کانتر فرودگاه مشخصات خود را از قبل از طریق اسکن بارکد زیر وارد کرده و فرم مشخصات را تکمیل و کارت ورود را دریافت کنند. پس از اسکن کد زیر، گزینه arrival card را انتخاب کنید و بعد از تکمیل مشخصات گزینه confirm را بزنید. بارکد را از تصویر زیر اسکن کنید:

بخشنامه ایر عربیا برای مسافران سریلانکا

(4 دی 1401)

قوانین مربوط به بار مجاز در پروازهای ایر عربیا

حداكثر وزن قابل پذيرش برای يک بسته بار در فرودگاه ٣٢ كيلوگرم است. بنابراین، مسافرين دارای بليط با بار مجاز ٤٠ كيلو باید حتما سقف ٤٠ كيلو بار خود را در دو بسته جداگانه تحويل دهند و امكان تحويل يک بسته ٤٠ كيلوگرمی وجود ندارد.

بليط‌هايی كه برای نوزاد صادر می‌شود، بدون بار است.

میزان بار مجاز داخل کابین هواپیما 10 کیلوگرم است.

بلیط‌های BASIC یا بدون بار فقط مجاز به حمل بار (به اندازه 10 کیلوگرم) داخل کابین هواپیما هستند.

جهت اطلاعات بيشتر می توانيد با شماره كارمندان دفاتر فروش ايرعربيا تماس حاصل فرماييد.

تعرفه ایر عربیا برای خرید نقدی بار در فرودگاه

تعرفه های خرید نقدی بار در فرودگاه برای پروازهای شرکت هواپیمایی ایر عربیا به قرار زیر است: براي مسافرين دارای بليط Basic یا بليط بدون بار: از صفر تا ٢٠ كيلوگرم اوليه يک بسته (يک چمدان) ٥٠ درهم.
در فرودگاه برای بليت های بدون بار كه با پرداخت ٥٠ درهم يک بسته ٢٠ كيلوگرمی خريداری مي‌كنند مازاد ٢٠ كيلوگرم با نرخ اضافه بار به ازاي هر كيلو محاسبه و دريافت می گردد.

اضافه بار مازاد بار مجاز خريداری شده همراه با بليط، براي تمامی بليط ها، هر يک كيلو تا مسير شارجه ٢٠ درهم، تا مسير كشورهای حاشيه خليج فارس ٤٠ درهم و مابقی كشورها ٥٥ درهم محاسبه می شود و باید به صورت نقدی (ريال يا دلار يا درهم يا واريز به شماره كارت حساب گردشگران دور دنيا) در فرودگاه به پرسنل هواپيمايی ايرعربيا پرداخت گردد. (نرخ تبديل درهم و دلار جهت پرداخت نقدی هزينه اضافه بار در فرودگاه، براساس نرخ سامانه نيما محاسبه مي شود).

همچنين براي بليط های داراي بار ٣٠ كيلوگرم يک و دو بسته و ٤٠ كيلوگرم دو بسته، به ازای هر بسته اضافه بر تعداد درج شده در بليت مبلغ ٥٠ درهم بابت هر بسته اضافه دريافت می شود.

توجه: مسافرين با هركدام از ٣ نوع بليت های هواپيمايی ايرعربيا تا ٢٤ ساعت قبل از پرواز می توانند مقدار بار خود را با تماس با دفاتر فروش ايرعربيا يا آژانس های نماينده فروش ايرعربيا به شرح زير ارتقا دهند:

تغيير بار بليط Basic

  • دو بسته مجموع ٤٠ كيلوگرم: ١٩٠ درهم
  • دو بسته مجموع ٣٠ كيلوگرم :٣٥ درهم
  • يک بسته ٣٠ كيلوگرم: ٢٥ درهم

١٠ درهم از قيمت های فوق به عنوان كميسيون خدمات افزودن بار به بليط مسافر جهت آژانس های همكار است.

تغيير بار بليط Value

  • يک بسته ٣٠ كيلوگرمی: رايگان
  • دو بسته مجموع ٤٠ كيلوگرم: ١٨٠ درهم
  • دو بسته مجموع ٣٠ كيلوگرم: ٢٠ درهم

١٠ درهم از قيمت های فوق به عنوان كميسيون خدمات افزودن بار به بليت مسافر جهت آژانس های همكار است.

لازم به ذكر است در برخی مسيرها و مقاصد پروازی اختلاف بسيار اندكی در قيمت بار وجود خواهد داشت كه در زمان انتخاب بار مشخص می شود.

آژانس مسافرتی ملزم است اطلاعات فوق را هنگام تهيه بليت در اختيار مسافران قرار دهد و دريافت هرگونه وجه اضافی به اسم بار مازاد نسبت به رقم های ذكر شده در اين بخشنامه ممنوع است و به منزله تخلف از قوانين بار ايرعربيا محسوب می شود و درصورت شكايت مسافر مبلغ دريافتی اضافه از مسافر باید توسط آژانس به مسافر عودت داده شود.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc