https://gateway.trip.ir/api/

قرنطینه اجباری مسافران چین لغو می شود

به روز رسانی: 07 دی ، 1401 اخبار گردشگری

قرنطینه اجباری مسافران چین لغو می شود

به گزارش تریپ به نقل از پایگاه خبری یورونیوز، مقامات بهداشتی چین در بیانیه ای اعلام کردند که الزام قرنطینه را برای مسافران خارجی لغو خواهند کرد. براساس این بیانیه، کمتر از دو هفته دیگر در ۸ ژانویه الزام قرنطینه مسافران خارجی هنگام سفر به چین به پایان می‌رسد.

این تصمیم نمونه تازه‌ای از محدودیت‌هایی است که با کنار گذاشتن سیاست معروف به «کووید صفر» برداشته شده‌ است. اما این تصمیم در شرایطی اعلام شده که چین شاهد موج انفجاری دیگری از شیوع ابتلا به کووید است و کارکنان حوزه بهداشت و درمان گفته‌اند که برای مقابله با آن تلاش خواهند کرد.

رئیس جمهور چین در نخستین سخنانش در مورد این تغییرات از مقامات این کشور خواسته تمام آن‌چه را که «امکان‌پذیر» است برای نجات جان انسان‌ها انجام دهند. رسانه های دولتی به نقل از او گفته‌اند چین با شرایط جدیدی مواجه شده و رسیدگی به این شرایط نیازمند واکنش هدفمندتری است. چین انتشار آمار ابتلا به کرونا را متوقف کرده است، اما گمان می رود هر روز حدود هزاران نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جانشان را از دست می‌دهند.

قبلا همه مسافرانی که وارد کشور چین می‌شدند، باید قرنطینه متمرکز اجباری را پشت سر می‌گذاشتند. همه مسافران خارجی در یک مرکز تحت نظارت دولت به مدت 5 روز قرنطینه می شدند و سه روز قرنطینه در خانه نیز از دیگر مققراتی بود که برای مسافران ورودی به چین اجرا میشد. براساس اعلامیه جدید این محدودیت ها لغو خواهد شد و دیگر نیازی به قرنطینه اجباری نخواهد بود.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc