https://gateway.trip.ir/api/

شرایط پذیرش مسافر در پروازهای هواپیمایی آسمان

به روز رسانی: 25 بهمن ، 1400 بخشنامه ها

شرایط پذیرش مسافر در پروازهای هواپیمایی آسمان

بروز شده در 1400/11/25

هواپیمایی آسمان

بخشنامه هواپیمایی آسمان

هواپیمایی آسمان بر اساس شرایط جدید آخرین مقررات پذیرش مسافر در پروازهای ورود به ایران را اعلام کرد.

شرایط پذیرش مسافر در پروازهای ورودی به ایران

پیرو نامه 24069 تاریخ 99/5/27 سازمان هواپیمایی کشوری، مستند به نامه های شماره 300/1394 تاریخ 99/4/25 و 1772/300 تاریخ 99/5/22 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ مبنی بر الزامات راه اندازی مجدد پروازهای خارجی با هدف رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از انتقال و شیوع بیماری کووید-19 الزامات پذیرش مسافر در پروازهای ورودی بین المللی به شرح زیر اعلام می شود:

1.دریافت و به همراه داشتن گواهی سلامت و پاسخ آزمایش عدم ابتلا به کووید 19 به زبان انگلیسی یا مورد تایید کنسولگری ایران برای مسافران ورودی به کشور الزامی است. این گواهی باید ضمن اخذ تست مولکولی کووید 19 به روش (RT-PCR) از سوی مراکز تشخیصی درمانی مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا و در فاصله زمانی حداکثر 96 ساعت پیش از ورود به کشور صادر شده باشد.

2. در صورت به همراه نداشتن گواهی سلامت کووید 19 در فرودگاه مقصد، به مسافران غیرایرانی اجازه ورود به کشور داده نشده و به مبدا پرواز بازگردانده خواهند شد و مسافران ایرانی به مدت 14 روز به قرنطینه تعیین شده توسط وزارت بهداشت هدایت می شوند. در طول این مدت هزینه های آزمایش و اقامت بر عهده مسافر خواهد بود.

3. همه مسافران متقاضی ورود به کشور باید فرم خوداظهاری را پس از اخذ از شرکت هواپیمایی، قبل یا هنگام پرواز تکمیل و به نماینده شرکت تحویل دهند.

4. غربالگری هنگام ورود برای همه مسافران ایرانی و خارجی( حتی در صورت دارا بودن گواهی سلامت) انجام خواهد شد و در صورت مشاهده فرد دارای علایم مشکوک به کووید 19 بنا بر تشخیص تیم بهداشتی مستقر در پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی و جهت ارزیابی بالینی بیشتر و نمونه گیری به مراکز درمانی و تشخیصی از پیش تعیین شده ارجاع شده و ضمن انجام آزمایش PCR، بیمار باید تا زمان اخذ پاسخ منفی تست آزمایشگاهی و رفع علایم ان در قرنطینه تعیین شده توسط وزارت بهداشت و درمان ( برای مسافران غیر ایرانی) یا پس از اخذ تعهدنامه کتبی در قرنطینه خانگی ( برای مسافران ایرانی) اقامت داشته باشند.

5. اگر هنگان ورود به ایران مدت اعتبار گواهی سلامت (96 ساعت) به دلیل طول مدت سفر یا دلایل دیگری سپری شده باشد، نیاری به آزمایش دوباره نبوده و پس از غربالگری هنگام ورود و ارزیابی های بالینی در صورت علامت دار بودن، از فرد ازمایش دوباره انجام شده و تا زمان تعیین تکلیف نتیجه آزمایش، در محل تعیین شده قرنطینه خواهد شد. در صورتی که پاسخ آزمایش مثبت باشد، حداگثر تا 14 روز باید در قرنطینه تعیین شده اسکان داشته باشد. کلیه هزینه های اقامت و آزمایش مجدد بر عهده مسافر خواهد بود.

تریپ سامانه فروش بلیط هواپیما سیستمی و چارتری از ایران به نقاط مختلف کشور و دنیا است و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پروازها با ما همراه باشید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc