https://gateway.trip.ir/api/

شرایط پذیرش مسافر در پروازهای پگاسوس

به روز رسانی: 05 اسفند ، 1402 بخشنامه ها

شرایط پذیرش مسافر در پروازهای پگاسوس

در این صفحه اطلاعیه‌ها و شرایط پذیرش مسافر در هواپیمایی پگاسوس را مشاهده می‌کنید:

(20بهمن1402)

تغییر استاندارد در پروازهای شرکت هواپیمایی پگاسوس برای بلیط‌های بدون بار

هواپیمایی پگاسوس اعلام کرد از این به بعد مسافران بلیط‌های بدون بار مجاز هستند دفقط یک کیف دستی برای زیر صندلی با خود وارد کابین کنند. قبلا مسافران بلیط‌های بدون بار مجاز به حمل بار تا 8 کیلوگرم داخل کابین بودند که اخیرا این استاندارد تغییر کرده است.

(30مرداد1402)

الزام ویزا برای ورود اتباع افغانستان و پاکستان به قبرس

هواپیمایی پگاسوس با انتشار اطلاعیه‌‍ای اعلام کرد از این به بعد شهروندان 57 کشور جهان از جمله افغانستان و پاکستان برای ورود به قبرس شمالی نیاز به اخذ ویزا دارند. براساس این اطلاعیه مسافران این کشورها لازم است برای ورود به قبرس ویزا ترانزیت ترکیه (ویزای دوبار ورود و چند بار ورود) یا ویزای کنسولگری ترکیه را برای سفر به قبرس از طریق فرودگاه‌های ترکیه دریافت کنند.

فهرست این 57 کشور در تصویر زیر آمده است:

ویزا قبرس

شهروندان این کشورها برای ورود به قبرس نیاز به ویزا دارند

(8اردیبهشت1401)

عدم صدور بلیط سه مسیره کشور ترکیه برای مسافران اتباع 

هواپیمایی پگاسوس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مسافران اتباع از رزرو بلیط سه مسیره (دو توقف) شرکت هواپیمایی پگاسوس خودداری کنند. در این صورت پذیرش عواقب آن بر عهده شخص خریدار خواهد بود.

(8اسفند1400)

افزایش میزان بار مجاز در پروازهای پگاسوس

بخشنامه پگاسوس

بخشنامه پگاسوس

اطلاعیه شرکت هواپیمایی پگاسوس در خصوص نرخ ویژه پرواز تهران-آنکارا

(به روز رسانی 7 تیر 1400)

شرکت هواپیمایی پگاسوس در تهران، پرواز تهران-آنکارا خود را که در روزهای شنبه، سه شنبه و پنج شنبه هر هفته انجام می‌پذیرد با قیمت ویژه 2 میلیون و 200 هزار تومان به فروش گذاشته است. این پرواز دارای مسیرهای ترانزیت به شهرهای قبرس، دبی، ازمیر، بدروم، آنتالیا، دوسلدورف، کلن، وین و ... می‌باشد. مسافران می‌توانند در هر هفته‌ای که قصد سفر از تهران به آنکارا  را داشتند در روزهای مذکور هفته بلیطشان را با قیمت ویژه شرکت پگاسوس خریداری کنند.

ممنوعیت‌های پروازی براساس دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا و سازمان هواپیمایی کشوری (1400/02/07)

به استحضار می‌رساند که پیرو دستورات ستاد مبارزه با کرونا و بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری ایران ورود مسافر از مبدا کشورهای جکهوری چک، عراق و فرانسه در شبکه پروازی ممنوع می‌باشد. لذا صدور بلیط در مسیرهای پراگ، پاریس، مارسی، بغداد، اربیل، بصره و... به ایران ممنوع بوده و پرسنل فرودگاهی پگاسوس در فرودگاه مبدا از پذیرش مسافران به مقصد جلوگیری خواهند کرد و بلیط‌های مسافران یا بازپرداخت می‌شود و یا تا زمان رفع ممنوعیت باز خواهند ماند.


ثبت اطلاعات مسافرین بالای 5 سال 72 ساعت قبل از پرواز در سامانه 
(1399/12/24)

به استحضار می‌رساند از تاریخ 15 مارس 2021 برابر 25 اسفند 1399 مسافرین محترمی که قصد سفر به مسیرهای کشور ترکیه را دارند دارای 6 سال سن و بالاتر، می‌بایست 72 ساعت قبل از پرواز به وب سایت www.register.health.gov.tr مراجعه نموده و نسبت به پر کردن اطلاعات درخواستی و اخذ تاییدیه به صورت QR Code اقدام نمایند.

شرایط سفر به انگلیس با هواپیمایی پگاسوس

احتراما با توجه به مشکلات به وجود آمده از نوع جدید ویروس کرونا در کشور انگلیس و ممنوعیت ورود مسافر از کشور انگلیس به ایران چه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم، رزرو و صدور بلیط از مبدا انگلیس به ایران از هواپیمایی پگاسوس تا تاریخ 2021/1/20 برای کلیه آژانس‌های مسافرتی و سایت‌های فروش آنلاین ممنوع بوده و مسئولیت پاسخگویی به مسافر با آژانس‌های مربوطه می‌باشد، توضیح اینکه پذیرش مسافر از ایستگاه هواپیمایی پگاسوس در هر یک از شهرهای انگلیس ممنوع بوده و هزینه بلیط صادر شده به حساب مسافر از طریق آژانس صادر کننده عودت خواهد شد و مبلغ 200 یورو بابت جریمه صدور بلیط برای آژانس در نظر گرفته شده است.

فلذا متنمی است حداکثر همکاری لازم را با این شرکت به عمل آورید.


اطلاعات تکمیلی در مورد آزمایش کووید-19 هواپیمایی پگاسوس

احتراما به استحضار می‌رساند پیرو قوانین کشور ترکیه برای ورود اتباع ایرانی که از طریق هواپیمایی پگاسوس به این کشور سفر می‌کنند تست PCR به مدت 72 ساعت قبل از پرواز الزامی است. لازم به ذکر است چنانچه اقامت مسافر در شهرهای ترکیه و یا اروپا بیش از 14 روز باشد در هنگام برگشت به ایران برای تمام افراد بالای 2 سال نیاز به تست منفی PCR برای ارائه به ایرلاین پگاسوس وجود دارد.

همچنین برای پروازهای اروپایی مسافر میبایست تا 48 ساعت قبل از ورود به کشور اروپایی تست منفی PCR خود را همراه داشته باشد.

دیپلمات‌های خارجی از ارائه تست PCR در هنگام ورود به ایران معاف می‌باشند.

مسافرین محترم این شرکت می‌توانند به هر آزمایشگاهی که مورد تایید وزارت بهداشت است مراجعه نمایند با در نظر گرفتن موارد زیر:

  • نتیجه تست به زبان انگلیسی تهیه شود.
  • کلیه مشخصات شامل نام و نام خانوادگی و شماره پاسپورت مسافر مطابق با پاسپورت به زبان لاتین باشد.
  • تاریخ تست PCR به تاریخ میلادی ذکر شود.
  • مهر و امضا آزمایشگاه مورد تایید در گزارش تست به صورت لاتین باشد.

شرایط سفر به ایتالیا با هواپیمایی پگاسوس

آنچه باید انجام دهید: فرم اعلامیه سلامتی که در طول پرواز توزیع میشود باید پر شود.

اتباع یا افراد مقیم ایتالیا 
مسافران کاری و تجاری، افراد با دلایل (پزشکی) سلامتی فوری، پرسنل بهداشت و درمان در حال ماموریت، دلایل اضطراری
اعضای اتحادیه اروپا، اعضای شینگن، شهروندان کشورهای سوئیس، انگلستان، آندورا، موناکو، سان مارینو و واتیکان، دارندگان اقامت / کارت عضویت خانوادگی و دارندگان ویزای نوع D
شرکای زندگی (partners) اتباع و یا مقیمان ایتالیا می‌بایست مدرک وابستگی و قرابت ارائه دهند.
مسافرانی که از الجزایر، استرالیا، کانادا، گرجستان، ژاپن، کره جنوبی، مونته نگرو، مراکش، نیوزلند، رواندا، صربستان، تایلند، تونس یا اروگوئه وارد می‌شوند.
مسافران باید فرم خوداظهاری تکمیل شده را به شرکت هواپیمایی که با آن سفر می‌کنند ارائه کرده و همچنین می‌بایستی ورود خود را به بخش پیشگیری واحدهای محلی بهداشت (ASL) ناحیه ورودی اطلاع دهند.
مسافران مشمول قرنطینه به مدت 14 روز می باشند. این موضوع در مورد مسافران کاری و تجاری در صورتی که اقامت آنان در ایتالیا بیشتر از 72 ساعت نبوده و یا مشمول تمدید 48 ساعت اقامت اضافی به دلیل نیازهای خاص شده اند صدق نمی‌کند.

شرایط سفر به ترکیه با هواپیمایی پگاسوس

آنچه باید انجام دهید: فرم اعلامیه سلامتی که  در طول پرواز توزیع میشود باید پر شود.

• محدودیت های خاصی برای مسافران بالای 65 سال وجود دارد. قوانین رسمی ویزا برای سایر مسافران اعمال میگردد.
• قوانین برای مسافران بالای 65 سال؛ 
o مسافران بالای 65 سال که در ادامه پرواز داخلی خود ادامه مسیر برای پروازهای بین المللی دارند، یا ادامه مسیر پرواز داخلی از پرواز بین المللی را دارا میباشند در صورت در اختیار داشتن بلیط پرواز تایید شده میتوانند بدون نیاز به اجازه سفر اقدام به سفر کنند.
• بررسی های بهداشتی برای مسافران انجام میگیرد و همچنین مسافرانی که وارد ترکیه شده اند باید فرم بهداشت عمومی را پر کنند. در صورت نیاز و همچنین مشاهده علائم مرتبط با بیماری COVID-19 در مسافران آزمایش PCR به صورت رایگان انجام می شود.
• بر اساس تصمیم مقامات مرزی بلژیک مسافران از مبدا بلژیک می توانند در صورت دارا بودن شرایط زیر وارد ترکیه شوند.
o اتباع جمهوری ترکیه، دارندگان کارت آبی، دارندگان اجازه اقامت/کار ترکیه و مسافران عبوری(ترانزیت)
o اتباع و دارندگان اقامت خارج از اتحادیه اروپا/حوزه شینگن، اگر در مسیر سفر به کشور محل اقامت خود در حال ترانزیت هستند.
o متخصصان بهداشت، کارگران مرزی، کارگران کشاورزی فصلی، کارکنان بخش حمل و نقل که مسئول حمل و نقل کالا و در صورت لزوم سایر پرسنل حمل و نقل هستند، کارکنان سازمانهای بین المللی و افراد دعوت شده توسط سازمانهای بین المللی  که حضور فیزیکی آنها برای عملکرد صحیح سازمان آنها ضروری است، کارکنان نظامی و  بشردوستانه و پرسنل حفاظت مدنی در حال انجام وظیفه، مسافرانی که به دلایل خانوادگی متقاعد کننده سفر میکنند (به شرطی که دلیل سفرشان مستند و قابل اثبات باشد)، دریانوردان، اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا/حوزه شینگن که به منظور تحصیل سفر میکنند، کارگران برجسته (highly qualified) خارج از اتحادیه اروپا/حوزه شینگن در صورتیکه کار آنها از نظر اقتصادی ضروری بوده و امکان  تعویق و یا انجام آن در خارج از کشور میسر نباشد.


بخش نظرات

REZA 22 دی 1400

من سوار هواپیما این شرکت شدم ، اصلن راضی نیستم ، بسیار شرایط بدی داره از لحاظ پذیرایی صفر ،از لحاظ صندلی بسیار بده مثل صندلی خط واحده ، صندلی ها به هم چسبیده و هیچ حرکتی ندارن باید تا آخر سفر سیخ بشینی ، یه قطره آب هم دست مردم نمیدن، نه آب نه غذا ، البته داره ولی پولی مقام آب دو یورو که میشه ۶۵ هزار ، نوشابه سه یورو میشه ۹۵ هزار ، ساندویچ ۶ یورو که میشه ۱۹۰ هزار ، درکل بد بود ، ولی با هواپیما ایران سفر کردم خیلی راضی بود

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc