https://gateway.trip.ir/api/

هزینه سفر به قشم را کامل بدانید

به روز رسانی: 07 فروردین ، 1403 راهنمای سفر

هزینه سفر به قشم را کامل بدانید

دانستن هزینه سفر به قشم، برنامه ریزی شما برای مسافرت به جنوب ایران را راحت‌تر می کند. قشم مقصد اعجاب انگیزی است و سواحل آرام و جاذبه های طبیعی فراوانی دارد. بسیاری از افراد هم برای خرید و هم برای تفریح و استراحت به این جزیره در خلیج فارس سفر می کنند. اگر شما هم دوست دارید در زمستان و نوروز امسال سری به جزیره قشم بزنید، با ما همراه باشید تا قبل از هر کاری ابتدا با مخارج سفر به جزیره قشم آشنا شوید.

هزینه روش‌های مختلف سفر به قشم

قبل از هر چیز باید ببینید میزان بودجه شما چقدر است؟ قرار است چه مدت زمانی در قشم بمانید؟ بعد باید بررسی کنید متناسب با زمان و بودجه خود کدام راه به سلایق و هدف شما از سفر نزدیکتر است. راحتی و لوکس بودن سفر برایتان اهمیت دارید یا تجربه لحظه به لحظه مسیر سفر و کشف لذت های جدید در مسافرت؛ هیجان و ماجراجویی می خواهید یا مشخص و دقیق بودن برنامه هر روز سفر. برای سفر به قشم روش های مختلفی وجود دارد:

1.سفر به قشم با تور

2.سفر به قشم با هواپیما

3.سفر به قشم با قطار

4.سفر به قشم با اتوبوس

5. سفر به قشم با کشتی

6.سفر به قشم با ماشین شخصی

هزینه سفر با هر یک از روش‌های بالا با هم تفاوت دارد. در ادامه مقاله به جزئیات هزینه‌های سفر به قشم از قیمت بلیط هواپیما قشم گرفته تا هزینه اقامت و تفریح می‌پردازیم.

هزینه لنج بندرعباس به قشم سال 1402

لندینگ کرافت چیست؟

لندیگراف یا همان لندینگ کرافت یک وسیله حمل‌ونقل دریایی است که در طول جنگ جهانی اول و دوم برای جابجایی نیروها و وسایل نظامی استفاده میشد. در حال حاضر لندینگ کرافت علاوه بر کاربرد نظامی، برای مواردی مثل انتقال خودرو، جابجایی کانتینرها، کامیون‌ها، ماشین‌آلات سنگین و صادرات و واردات انواع کالا هم به کار برده می شود. برای سفر به قشم با ماشین شخصی باید از لندیگراف که برخی به آن لنج می گویند، استفاده کنید. لندینگ کرافت قشم همه روزه از ساعت 6 صبح تا 11 شب بین دو بندر پل در بندرعباس و بندر لافت در قشم در حال رفت و آمد است. فاصله این بندرها از  هم 20 تا 30 دقیقه است؛ ولی مسیر بین شهر تا بندر و معطلی آن چیزی حدود دو ساعت طول می کشد. به یاد داشته باشید که لندینگ کرافت ها برنامه زمانی مشخصی دارند و هر دو ساعت یک بار حرکت می‌کنند. برای این که معطل نشوید، بهتر است برنامه زمانی حرکت این شناورها را از قبل چک کنید و در زمان مشخص به بندر بروید.دقت داشته باشید که اسکله ها در زمان طوفانی بودن دریا تعطیل هستند و رفت و آمد لندینگ کرافت را متوقف می‌کنند. در واقع می توان گفت لندینگ کرافت در صورتی حرکت می‌کند که وضعیت آب وهوایی خوب بوده و دریا آرام باشد. از این رو، بهتر است قبل از سفر با اسکله تماس بگیرید و وضعیت جوی منطقه را جویا شوید. 

قیمت لندیگراف از بندر پل به قشم 1402

هزینه حمل خودرو با لندیگراف و هزینه لنج بندرعباس به قشم در سال 1402 حدود 200 هزار تومان است. این هزینه بابت هر خودرو بوده و دیگر هزینه ای برای نفرات دریافت نمی شود. برای اطلاع از آخرین شرایط جوی و هزینه ها با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره اسکله شهید حقانی بندرعباس: ۰۷۶۳۲۲۳۷۷۸۱
شماره اسکله شهید ذاکری قشم: ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶

هزینه سفر به قشم با تور

خوشبختانه در حال حاضر شما در هر جای ایران باشید می توانید تور قشم پیدا کنید. همان طور که می دانید هزینه تور به پکیج تور قشم ارتباط مستقیمی دارد؛ مانند محل اقامت در قشم، نوع بلیط قطار یا بلیط هواپیما، فصل سفر، تور لیدر و مدت برنامه. بسته به این موارد قیمت تور قشم متفاوت است. پس اگر با تور می روید امکانات آن را بررسی کنید تا انتخاب مناسبی بر اساس بودجه خود داشته باشید.

سفر به قشم با تور

نمایی از جزیره قشم

هزینه تور هوایی قشم

هزینه تور هوایی قشم در سال 1402 از سه میلیون تومان به بالاست که این قیمت شامل هزینه های بلیط هواپیما رفت و برگشت و محله اقامت می شود. برخی تورها گشت جزیره و لیدر هم دارند.

هزینه تور قشم با قطار

هزینه تور قشم با قطار از دو میلیون تومان به بالاست. 

هزینه تور قشم با اتوبوس

هزینه تورهای قشم با اتوبوس از یک میلیون تومان به بالاست.

هزینه تور ترکیبی قشم

هزینه تور ترکیبی قشم و هرمز و هنگام از سه میلیون تومان به بالاست.

در مورد سفر به جنوب ایران بیشتر بدانید:

انواع تفریحات آبی کیش برای تمام سنین

بندرعباس:موسیقی و رنگ

خلیج گواتر آخرین بندر ایران

سفر شخصی به قشم

سفر شخصی به قشم یکی از بهترین راههای گشت و گذار در بزرگترین جزیره شگفت انگیز خلیج فارس است. شما به یکی از روشهای زیر می توانید اقدام می کنید:

  1. سفر به قشم با هواپیما
  2. سفر زمینی به قشم با اتوبوس یا قطار
  3. سفر به قشم با خودروی شخصی

هزینه سفر به قشم با هواپیما

راحت ترین راه سفر به قشم با هواپیماست. قیمت بلیط هواپیما قشم با توجه به مبدا شما، نوع ایرلاین، کلاس پروازی و تاریخ سفرتان متغیر است. قیمت بلیط هواپیما تهران قشم از 1 میلیون و 300 هزار تومان به بالا است. مسافت هوایی تهران قشم 1072 کیلومتر و مدت زمان پرواز تهران قشم حدودا 2 ساعت است.

هزینه سفر به قشم با هواپیما

سفر به قشم با هواپیما، بهترین و سریع ترین راه رسیدن به جزیره

هزینه سفر به قشم با قطار

هیچ قطار مستقیمی به قشم وجود ندارد. شما برای رسیدن به قشم، باید بلیط قطار بندرعباس را خریداری کنید. مسافت ریلی تهران تا بندرعباس 1330 کیلومتر است و سفر شما حدودا 19 ساعت طول می کشد. در این خط ریلی قطار 4 ستاره غزال (کوپه 4 نفره)، قطار 3 ستاره جوپار (کوپه 6 نفره) و قطار 3 ستاره البرز (کوپه 6 نفره) فعال هستند. قیمت بلیط قطار بندرعباس شش تخته 227 هزار تومان و کوپه ای 4 تخته حدودا 480 هزار تومان است. بعد از رسیدن به بندرعباس باید با شناور یا اتوبوس های دریایی خود را به قشم برسانید.

هزینه سفر به قشم با اتوبوس

اتوبوس مستقیم به قشم به خاطر مسیر دریایی موجود نیست. شما می توانید تا بندر عباس با اتوبوس سفر کنید. متناسب با مبدا شما، قیمت بلیط اتوبوس بندرعباس فرق دارد. به طور متوسط قیمت بلیط اتوبوس VIP بندرعباس 325 هزار تومان است.

هزینه سفر به قشم با ماشین شخصی

بیشتر خانواده های ایرانی در ایام تعطیلات ترجیح می دهند با ماشین شخصی به مسافرت بروند. هزینه اصلی بنزین است که بسته به مبداتان باید حساب کنید. در نظر داشته باشید که شما تا بندر پل می توانید با ماشین برانید و از آنجا لازم است با کشتی های موسوم به لندینگ کرافت، خودرو خود را به صورت دریایی جابجا کنید. هزینه حمل خودرو به قشم در سال 1402 حدود 200 هزار تومان است. مقصد لندیگراف، بندر لافت در قشم است و سفر با لندیگراف از بندر پل تا بندر لافت حدود 20 دقیقه طول می کشد. البته هزینه کاپوتاژ و عوارض ورود خودرو به قشم را نیز باید به هزینه ها اضافه کنید. شما بابت سرنشینان خودرو دیگر مبلغی پرداخت نمی کنید. در مقایسه با خستگی و مسافت طولانی سفر خرید بلیط هواپیما به صرفه تر از سفر با ماشین شخصی است؛ اما سفر زمینی هم جذابیت های خاص خودش را دارد. مخصوصا اگر شما ساکن شهرهای مرکزی ایران باشید.


لوکیشن اسکله بندر پل برای حمل خودرو به جزیره قشم

هزینه سفر با کشتی از بندرعباس به قشم

اگر با اتوبوس یا قطار به بندر عباس برسید، می توانید از طریق اسکله شهید حقانی به قشم بروید. اتوبوس های دریایی این مسیر از ساعت 7 تا 17 فعال هستند. سفر در این مسیر دریایی یک ساعت طول می کشد و تجربه لذت بخشی است. هزینه اتوبوس دریایی از بندرعباس به قشم و برعکس نفری 89 هزار تومان است و تهیه بلیط برای افراد بالای 4 سال ضروری است. از راه دریایی می توانید سفر ازران به قشم داشته باشید. از طریق شرکت تعاونی کشتیرانی خیبر خلیج فارس قشم می توانید به صورت آنلاین قیمت بلیط شناورها را ببینید و بلیظ خود را رزرو کنید.

هزینه سفر با لنج

سفر به قشم با کشتی

هزینه رفت و آمد در قشم

هزینه رفت و آمد در قشم پایین است. شما به تاکسی، اتوبوس و ماشین اجاره ای به راحتی دسترسی دارید. برای کسانی که می خواهند کم هزینه سفر کنند، استفاده از اتوبوس شهری ارزان است؛ ولی برای دیدن جاذبه های جزیره لازم است ماشین کرایه کنید. قیمت تاکسی در قشم مناسب است؛ شما می توانید از اسنپ نیز در جزیره استفاده کنید که گزینه مناسب تری به حساب می آید. بین شهرهای جزیره نیز تاکسی خطی وجود دارد که قیمت آن مقرون به صرفه است. در قشم آژانس های مختلفی برای اجاره ماشین وجود دارد که با یک جستجوی ساده در اینترنت سایت بعضی از آنها را می توانید پیدا کنید و از قیمت اجاره خودرو در قشم مطلع شوید. اگر هم با ماشین شخصی به جزیره آمده باشید، هزینه رفت و آمد در قشم نخواهید داشت و فقط باید نگران هزینه بنزین خود باشید.

هزینه تاکسی از قشم تا درگهان

برای رفتن از قشم به درگهان بهتر است از تاکسی های اینترنتی استفاده کنید. در حال حاضر تردد از قشم به درگهان حدودا 80 هزار تومان است.

هزینه تاکسی از فرودگاه قشم تا قشم

فرودگاه قشم از شهر قشم فاصله زیادی دارد. برای رسیدن به شهر قشم کافی است پس از خروج از فرودگاه از تاکسی ها فرودگاه استفاده کنید. گزینه به صرفه تر ساتفاده از اسنپ است. هزینه اسنپ از فرودگاه قشم تا شهر قشم حدودا 150 تا 180 هزار تومان است.

هزینه غذا و رستوران در قشم

شما در قشم می توانید بهترین غذاهای دریایی را با قیمت مناسب میل کنید. خوشبختانه تنوع رستوران و فست فود در قشم به شما حق انتخاب زیادی می دهد. نگران هزینه غذا نباشید و از بهترین غذاهای محلی قشم لذت ببرید. هزینه غذا در رستوران به طور متوسط از 175 هزار تومان به بالا است. اما غذاهای محلی ارزان تر هم در همه جای جزیره در دسترس است.

اگر به دنبال غذاهای دریایی محلی هستید، باید بگوییم هزینه یک پرس ماهی حدودا 230 هزار تومان، ماهی مرکب 185 و چلو کباب 175 هزار تومان است. در شهر قشم چندین فست فودی در خیابان دانش وجود دارد که می توانید از آنها نیز استفاده کنید. قیمت پیتزا گوشت تک نفره در فطایر قشم 145 هزار تومان و شاورما 95 هزار تومان است.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی در قشم

هزینه ورودی جاهای دیدنی قشم ارزان و حدود 10 هزار تومان است. اگر بخواهید سفر به جزیره هنگام داشته باشید، باید قایق اجاره کنید که به صورت توافقی است و متوسط 200 تا 300 هزار باید بپردازید. همچنین گشت با قایق در جنگل حرا نفری 100 هزار تومان هزینه دارد.

اگر خودروی شخصی ندارید و با تور یا هواپیما و قطار به جزیره آمده اید، با خرید تور گشت جزیره می توانید در یک روز تمام جاذبه های قشم را ببینید. هزینه این تور از 480 هزار تومان است و شامل بازدید از دره ستارگان، جزایر ناز، تنگه چاهکوه، دلفین های جزیره هنگام، جنگل حرا قشم و رستوران محلی در روستای سهیلی است.

هزینه تفریحات در قشم

مشابه جزیره کیش، تفریحات جزیره قشم نیز شامل غواصی، جت اسکی، قایق سواری، شاتل و بنانا است. در ساحل زیتون می توانید این تفریحات را تجربه کنید. از نظر قیمت تفاوت چندانی با جزیره کیش ندارد.

هزینه سفر به هرمز از قشم

اگر قصد دارید از جاهای دیدنی جزیره هرمز هم دیدن کنید، با خرید بلیط شناور به قیمت 89 هزار تومان می توانید ظرف 40 دقیقه خود را به هرمز برسانید. سایر هزینه های سفر به هرمز را در مقاله راهنمای سفر به هرمز بخوانید.

هزینه اقامت در هتل های قشم

شما در جزیره قشم گزینه های مختلفی برای اقامت دارید از هتل های لوکس و متوسط تا خانه های بومگردی در دسترس شماست. بسته به انتخاب شما قیمت هتل ها و اقامتگاه ها متغیر است. قیمت هتل به طور متوسط از شبی یک میلیون و 500 هزار تومان شروع می شود. هزینه اقامتگاه بومگردی نیز به طور متوسط از 900 هزار تومان به بالا است. همچنین مردم محلی خانه های خود را هم به گردشگران اجاره می دهند که هزینه آن به مراتب پایین تر از رزرو هتل و اقامتگاه است. این خانه های ارزان قیمت را می توانید در شهر لافت و درگهان پیدا کنید. البته در خود شهر قشم هم خانه اجاره ای وجود دارد. برای آشنایی با بهترین هتل های قشم مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

بهترین فصل سفر به قشم

دمای هوا قشم در از اواخر پاییز و در فصل زمستان کاملا مطبوع می شود و بهترین زمان سفر به جزیره همین فصل زمستان تا اوایل بهار است.

شما کدام مسیر را انتخاب می‌کنید؟

در این مقاله هزینه سفر به قشم را از مسیرها و روش‌های مختلف بررسی کردیم. همچنین بازه قیمتی رزرو اقامتگاه و رستوران در جزیره قشم را هم با هم مرور کردیم. اگر هزینه ای را از قلم انداختیم، به ما بگویید تا آن را به مقاله اضافه کنیم. حالا نوبت شماست. برای سفر خود به جزیره قشم از کدام روش اقدام می کنید؟ اگر تجربه‌ای از سفر هوایی به قشم یا سفر زمینی با قطار یا خودروی شخصی به این جزیره زیبا دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

بخش نظرات

دهقانی 29 آذر 1401

بابت راهنماییتون خیلی ممنون

تحریریه تریپ
ممنون از همراهی شما

محمد 20 آذر 1401

سلام ممنون از اطلاعات کامل تون.

تحریریه تریپ
سلام ممنون از همراهی شما

فرناز 15 آذر 1401

مقاله جامعی بود ممنون از شما. فقط هزینه جابجایی از قشم تا درگهان حدودا چقدره؟

تحریریه تریپ
سلام مسیر قشم تا درگهان را با تاکسی یا اسنپ می توانید طی کنید و با توجه به ساعتی که تاکسی می گیرید متفاوت است.

فرناز 15 آذر 1401

مقاله جامعی بود ممنون از شما. فقط هزینه جابجایی از قشم تا درگهان حدودا چقدره؟

تحریریه تریپ
هزینه جابجایی از قشم تا درگهان با اسنپ در حال حاضر حدودا 70 هزار تومان است.

مسافر قشم 1401 17 فروردین 1401

سلام، من نمی دونم این اطلاعات را چطور تهیه کردین ولی کلا" برعکس می فرمایید غذای معمولی حدود 100 هزار تومن و کرایه قایق جنگل حرا نفری 60 هزار می گیرن ؟!

تحریریه تریپ
بله حق با شماست. مقاله قدیمی را به روز کردیم و قیمت ها جدیده.

داوود حیدری 24 دی 1400

از راهنمایی شما بسیار استفاده کردم بسیار سپاس گذارم

تحریریه تریپ
ممنون از اینکه نظرتون را با ما در میان گذاشتید.

شکوفه 12 دی 1400

ممنونم بابت اطلاعات و محتوای به روزی که ارائه می کنید، موفق باشید.

تحریریه تریپ
ممنون از همراهی شما.
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc