https://gateway.trip.ir/api/

خلیج گواتر آخرین بندر ایران

به روز رسانی: 22 آذر ، 1399 جاذبه های گردشگری

خلیج گواتر آخرین بندر ایران

ایران کشوری با پدیده های گردشگری شگفت انگیز است. خلیج گواتر آخرین بندر ایران در کرانه های مکران از مناطق ساحلی عجیب است. اگر تا به حال سواحل صخره ای و جاذبه های بی نظیراین منطقه را ندیده اید، سفر مهیجی در انتظار شماست.

خلیج گواتر ایران

خلیج گواتر از بنادر قدیمی ایران است که زمانی دور آباد و پر رونق بوده است. این خلیج از بزرگ ترین خلیج هاي نعل اسبی در دریاي عمان و سواحل مکران است. از لحاظ جغرافیایی مرز ایران و پاکستان قرار گرفته و در جنوبی ترین نقطه استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. خلیج گواتر، آخرین بندر اقیانوسی ایران در خط ساحلی مکران است. زندگی مردم اینجا بیشتر از راه صیادی، ماهیگیری و حصیربافی می گذرد. همچنین گواتر از از مراکز اصلی پرورش و صادرات میگو در ایران است. خلیج گواتر به دلیل موقعیت نزدیک به جنگل های حرا، در محدوده حفاظت شده‌ محیط زیست قرار دارد.  

خلیج گواتر خلیج گواتر آخرین بندر ایران در ساحل مکران است.

آب و هوای خلیج گواتر

آب و هوای خلیج گواتر معتدل است ولی تابستان به شدت شرجی و گرم است. بهترین زمان سفر به خلیج گواتر، اواخر زمستان و پاییز است. بارش باران‌های موسمی و شدید خلیج گواتر در نیمه دوم سال اتفاق می افتد، اگر در این زمان عازم گواتر هستید، حتما از وضعیت پایدار جوی مطمئن شوید. به دلیل شرایط خاص اقلیمی، گواتر دارای پوشش گیاهی درخت حرا، درخت چش، درختچه گز، درخت انجیر معابد و درخت شیریش است. اگر قصد مسافرت به این بندر زیبا را دارید می توانید با خرید بلیط هواپیما چارتر سفری مقرون به صرفه داشته باشید.

تالاب گواتر

تالاب بین المللی گواتر شامل شامل رودخانه باهو کلات، خور و خلیج گواتر است. این تالاب دریایی-ساحلی در سال 87 به عنوان بیستمین تالاب بین المللی کشور در فهرست کنوانسیون رامسر به ثبت رسید.  

جنگل های حرا خلیج گواتر

از بهترین جاذبه های دیدنی گواتر جنگل های حرا به مساحت 10 کیلومتر مربع است. کارشناسان معتقدند جنگل حرای گواتر، قدیمی ترین و اولین جایی ست که درخت حرا در رشد کرده و بعد در چابهار و مناطق دیگر پیدا شده است. این جنگل کم نظیر دارای سه اکوسیستم جنگل هاي بارانی، آبسنگ هاي مرجانی و جنگل هاي مانگرو است. پرندگان مختلفی در جنگل آشیانه دارند مانند حرا حواصیل بزرگ هندى، حواصیل سبز و خاکسترى، فلامینگو و پلیکان.

جاذبه های دیدنی خلیج گواتر

از سمت چابهار وقتی به بندر گواتر سفر می کنید، یکی از نادرترین جاده های ایران را طی می کند. از یک طرف کوههای مریخی قرار گرفته و در طرف دیگر سواحل اقیانوسی عمان و کرانه های مکران. شما در این جاده به ترتیب جاذبه های گردشگری زیر را خواهید دید:

روستای رمین

یک روستای ساحلی کوچک در نزدیکی چابهار است. شما در رمین می توانید از خور قديم، نوار ساحلي كلات رود و ماسه های طلایی منتهی به تالاب رنگی لیپار دیدن کنید.

 بندر بریس

بریس یک بندر صیادی زیباست که باید از بلندای صخره ها منظره قایق ها و لنجهای رنگارنگش را دید. خرید شاه میگو را فراموش نکیند

پسابندر

پسابندر نیز مانند بریس پر از ماهگیران و قایقهای صیادی است. دیدن جزیره مرجان و مناظر بندر از جاذبه های پسابندر است.

سواحل صخره ای مکران

اگر در سواحل دریای خزر فقط منظره ای دور از دریا دیده می شود، سواحل صخره ای مکران به شما زیباترین منظره دریای عمان را نشان خواهد داد.  

ساحل صخره ای مکرانسواحل صخره ای مکران با بهترین مناظر دریا

کوه‌ های مینیاتوری

شما یکی از نادرترین کوههای فضایی ایران را در سفر به خلیج گواتر خواهید دید.  این رشته کوه خاکی و با کمترین پوشش گیاهی برای پیاده روی و عکاسی حرف ندارد. وقتی شما در بین این کوهها قرار می گیرید، اتمسفر عجیب و رمزآلودش را تجربه می کنیدو نام دیگر این محل، کوههای مریخی است.

پرنده نگری در گواتر

خلیج گواتر یکی از بهترین مناطق گردشگری ایران برای پرنده نگری است. 192 گونه پرنده به صورت بومی، مهاجر فصل تابستان یا مهاجر فصل زمستان و یا عبوري در این محل وجود دارد. فصل پاییز به دلیل مهاجرت پرندگان، حال و هوای جذابی برای گردشگران دارد.

لاک پشت های سواحل مکران

جالب است بدانید سواحل شني مكران زيستگاه پنج گونه لاك پشت سبز، نوك عقابي، زيتوني، پشت سرخ و پشت چرمي است. دیدن لاک پشت ها را از دست ندهید.

قبرستان قدیمی گواتر

این قبرستان قدیمی از قبرهایی سنگی و ساده تشکیل شده است که در ساحل و نزدیک کپر ماهی گیران قرار دارد.

دلفین های خلیج گواتر

کافیست کمی از خلیج گواتر فاصله بگیرید و وارد آبهای آزاد شوید تا دسته دلفین های رقصان را ببنید. شما این منظره بی نظیر شنای دلفینها را فقط در قشم، چابهار و گواتر می توانید ببنید. عکاسی با دلفینها را فراموش نکنید.

دلفینهای خلیج گواتردلفینهای خلیج گواتر در نقاط مشخصی از دریا دیده می شوند.

فاصله چابهار تا گواتر

شهر چابهار تا خلیج گواتر 100 کیلومتر فاصله دارد. این مسیر ساحلی به موازات دریا یکی از زیباترین جاده های جنوب ایران است. رزرو بلیط هواپیما تهران زاهدان را برای برخورداری از یک سفر بی نظیر به صورت سریع در تریپ تجربه کنید 

خلیج گواتر دریای دو رنگ

یکی از موارد عجیب و دیدنی در سفر به خلیج گواتر، دیدن دریای دو رنگ است. عده ای از کارشناسان علت این پدیده را فعال شدن گل فشان زیر دریایی می دانند. این محدوه را فقط با راهنمایی مردم محلی پیدا خواهید کرد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc