https://gateway.trip.ir/api/

میدان جمهوری ایروان معماری ابدی

به روز رسانی: 13 شهریور ، 1402 مقاصد پر طرفدار

میدان جمهوری ایروان معماری ابدی

یکی از زیباترین مکانهای دیدنی ارمنستان، میدان جمهوری ایروان با معماری باشکوه و کلاسیک است. قدیمی ترین میدان شهر که سالانه هزاران توریست را جذب زیبایی و عظمت خود می کند.

میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری ایروان که با نام هرا پارک و با نام قدیمی لنین، بزرگترین میدان ایروان محسوب می شود. مساحت میدان 14 هزار متر مربع است. ایده ساخت میدان سال 1924 مطرح ولی 32 سال طول کشید تا به پایان برسد. از گذشته تا به امروز میدان جمهوری محل برگزاری جشنها و مراسمهای دولتی و رویدادهای مهم فرهنگی بوده است. 

تصویر میدان جمهوریمیدان جمهوری ایروان و برج ساعت معروف

میدان معروف ارمنستان

میدان جمهوری مقصد اصلی دوستداران هنر است. گالری ملی ارمنستان همواره میزبان نمایشگاههای دایمی و موقت است. در موزه تاریخ ارمنستان هم برشی از تاریخ ایروان آشنا خواهند شد.  در این موزه قدیمی ترین ابزار نجوم دنیا نگهداری می شود. میدان جمهوری را می توان نماد کاملی از فرهنگ و هنر ارمنی است. در معماری آن انواع سمبلهای مردم ارمنستان به کار رفته است مانند انگور، انار. بخشی از ساختمانها دارای سنگ صورتی هستند مانند ساختمان دولتی و هتل ماریوت.

میدان اصلی ایروان

میدان اصلی ایروان زمانی قبلا به نام میدان لنین شهرت داشت. این میدان زمانی میزبان بزرگ ترین جشن های دوران شوروی مانند رژه اول ماه مه، روز پیروزی بر نازیها و انقلاب اکتبر بود. این میدان درست نقطه مقابل میدان آزادی که به مردم تعلق داشت، برای نمایش رسمی دولتی استفاده می شد. با فروپاشی شوروی، میدان لنین به جمهوری تغییر یافت و مجسمه بزرگش آن در دهه 1990 تخریب شد. با ایجاد جمهوری ارمنستان سه نقطه ایروان به استقبال تغییرات جدید رفت: میدان جمهوری، خیابان شمالی و میدان اپرا.

میدان اصلی ایروانمیدان اصلی ایروان با فروپاشی شوروی تغییر نام یافت.

تاریخچه میدان جمهوری ایروان

سال 1926 کار بازسازی میدان به معمار با استعداد ارمنی، تامانیان واگذار شد. تامانیان اولین نقشه جدید شهر ایروان را ترسیم کرد. در طرح او به آینده میدانها در شهر اهمیت زیادی داده شده بود. طرح او منتقدان زیادی داشت و غیر قابل اجرا خوانده شد. با این وجود کار ساخت میدان شروع شد. تعداد زیادی خانه ها، مغازه ها و رستورانها کامل تخریب و ساختمانهای جدید با سبک ملی جایگزین گردید. این میدان شامل پنج ساختمان اصلی است که بین 1920 تا 1950 ساخته شد: ساختمان دولتی 1و2، موزه ملی ارمنستان، گالری ملی ارمنستان و هتل ماریوت. همچنین یک فواره موزیکال نیز در میدان جمهوری قرار دارد.

درباره ایروان بیشتر بخوانید:

خیابان شمالی ایروان محبوب گردشگران

غذاهای ایروان

جاهای دیدنی ارمنستان

موزه ملی ارمنستان

ساخت موزه ملی ارمنستان در سال 1919 شروع و در سال 1921 افتتاح گردید. از آن زمان تا کنون چندین بار نام موزه تغییر یافته است مانند موزه انسانشناسی و موزه مرکزی ارمنستان. موزه ملی بهترین موزه منطقه قفقاز به شمار می رود. این موزه شامل چهار قسمت باستان شناسی، سکه شناسی، قوم شناسی و تاریخ معاصر است که شما را با گذشته ارمنستان از دوران سنگی تا دوره مدرن آشنا خواهید شد. در این موزه بیش از 15 هزار اثر نگهداری می شود. بزرگترین کلکسیون متعلق به آثار برنز سده دوم و سوم قبل از میلاد است. به شما اجازه عکاسی در موزه داده نمی شود. ساعات کاری موزه از 11 تا 17 می باشد و روزهای دوشنبه تعطیل است.

موزه ملی ارمنستان میدان جمهوریموزه ملی ارمنستان دارای قدیمیترین آثار از دوران ماقبل تاریخ تا امروز است.

گالری ملی ارمنستان

گالری ملی ارمنستان سال 1921 با  اولین نمایشگاه از نقاشان ارمنی آغاز به کار کرد. هنوز بیشترین آثار موزه به هنرمندان ارمنستان تعلق دارد. در این مکان از هنر دوران اورارتو، نسخه‌های موزاییک معبد گارنی و نقاشی‌های دیواری و مینیاتورهای متعلق به قرون وسطی را خواهید دید. بیش از 20 هزار اثر هنر بومی، اروپایی و روسیه در این محل نگهداری می شود. ساعت بازدید از موزه 10 تا 13 است و روزهای دوشنبه تعطیل می باشد.

ساختمان دولتی میدان جمهوری ایروان

ساختمان دولتی ارمنستان به صورت متقارن در میدان قرار گرفته اند. برج ساعت ساختمان توسط تامانیان طراحی شد. نمای ساختمان با تزیینات سنتی پوشیده شده است. این نقشها برگرفته از طبیعت ارمنستان است. ساختمانها ترکیبی از خطوط کلاسیک با جزییات معماری ارمنی در سرستونها و کتیبه هاست. کل بناها با سنگ چند رنگ توف پوشانده شده است.

هتل ماریوت میدان جمهوری

ساخت هتل ماریوت در سال 1950 آغاز و در سال 1958 افتتاح شد. در آن زمان به نام هتل ارمنیا معروف بود. طراحی هتل به مارک گرگوریان واگذار گردید. همزمان با چالش های اقتصادی دهه نود، هتل ماریوت توسط شرکت توسعه AK مورد بازسازی و سرمایه گذاری مجدد قرار گرفت. در حال حاضر این هتل 5 ستاره محبوبیت زیادی بین گردشگران دارد.

هتل ماریوت ایروانهتل ماریوت میدان جمهوری ارمنستان

فواره موزیکال میدان جمهوری ایروان

فواره ها هر روز از ساعت 9 صبح تا 11 شب  با نمایشی دیدنی گردشگران را جذب می کند. این فواره موزیکال با قطعاتی از موسیقی کلاسیک، موسیقی ملی، راک و پاپ فعال است و همیشه آخرین موسیقی آن به آهنگ عشق ابدی چارلز آزناوور اختصاص می یابد. همراه با تغییر ریتم موسیقی، رنگ و ریتم فواره ها نیز تغییر پیدا می کند. نگران نباشید این نمایش در طول روز نیز زیبایی خاص خود را دارد. 

فواره میدان جمهوری ایروانفواره موزیکال ارمنستان ترکیب رنگ و ریتم

کافه ها و رستورانهای میدان جمهوری ایروان

رستورانها و کافه های معروفی نزدیک میدان جمهوری ایروان قرار دارد مانند مارکوپولو، کاراس، دیاموند، آرارات و ایندیا پالاس.

هتلهای میدان جمهوری ایروان

شما به بهترین هتلها و اقامتگاههای ایروان نزدیک میدان جمهوری دسترسی دارید. برخی از این هتلها شامل هتل ماریوت، ایبیس ایروان، حیات پالاس ایروان، رامادا هتل، هتل جمهوری ایروان، هتل کانتار ، هتل پاریس ایروان، گررند هتل آنی است. در صورت سفر به ارمنستان شانس بلیط هواپیما لحظه آخری را از دست ندهید.

جاذبه های گردشگری میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری در بخش قدیمی شهر ایروان قرار دارد و اطراف آن نقاط گردشگری زیادی هست. شما می توانید از مجموعه کافسیجان، ساختمان اپرای ایروان، میدان آزناوور، مجموعه کاسکاد، خیابان آبوویان، موزه پاراجانف، موزه آرارات، ماتانداران، استادیوم هانراپتاکان و مسجد آبی دیدن کنید. برای داشتن سفر مقرون به صرفه بهتراست بلیط چارتر هواپیما تهران ایروان خریداری کنید.

ایروان قدیم در میدان جمهوری

ایروان جزو قدیمی ترین شهرهای دنیاست. به تازگی بقایای شهر قدیم ایروان در میدان جمهوری پیدا شده است. باستانشناسان با کاوش زیر میدان شواهدی از ساختمانها را یافته اند. در اوایل قرن 20 همزمان با ساخت میدان جمهوری، این آثار از بین رفته و مدفون شده اند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc