https://gateway.trip.ir/api/

خیابان شمالی ایروان محبوب گردشگران

به روز رسانی: 18 آبان ، 1399 مقاصد پر طرفدار

خیابان شمالی ایروان محبوب گردشگران

هر توریستی عاشق گشت زدن در شهرها و کشف جاهای جذاب و لذت بخش است. اگر به ایروان سفر می کنید خیابان شمالی محبوب گردشگران را از دست ندهید. این خیابان مدرن 500 متری پر از فروشگاه و مغازه های لوکس، شما را هیجان زده خواهد کرد. از برندهای معتبر خرید کنید و در بهترین کافه ها و رستورانها طعم غذاهای ارمنی را امتحان کنید.

خیابان شمالی ایروان کجاست؟

خیابان شمالی یا نورث آونیو یک پیاده گذر سنگفرش در ایروان است. مسیری که در محله کنترون قرار گرفته و خیابان هنری آبوویان را به میدان آزادی وصل می کند. این خیابان در مرکز شهری ایروان دارای ساختمانهای مسکونی گرانقیمت، مرکز خرید برندهای معروف، دفاتر تجاری، کافه ها، هتلها، رستورانها و کلوپ هاست.

خیابان شمالی ایروانخیابان شمالی ایروان در مرکز شهر قرار دارد.

تاریخچه خیابان شمالی ایروان

شورای مردمی ایروان در سال 1924 طرح شهری معمار ارمنی تامانیان را قبول کرد. بر مبنای طرح قرار بود شهر به چند قسمت اداری، فرهنگی مسکونی و اوقات فراغت تقسیم شود. این بخشها با کوتاهترین خیابانها به هم وصل می شدند. در این طرح سه میدان اصلی آزادی، جمهوری و شاهمویان نقش کلیدی داشتند. خیابان شمالی با اتصال میدان آزادی به جمهوری اهمیت زیادی در طرح داشت. با وجود پذیرش طرح اولیه الکساندر تامانیان اما در دوران شوروی کمونیستی هرگز اجرا نگردید. یک دهه پس از فروپاشی جماهیر شوروی، شورای شهر ایروان تصمیم به ساخت این مسیر گرفت.

ساخت خیابان از سال 2002 بر اساس پلان قدیمی تامانیان و بازبینی طراحی نارک سارگسیان آغاز گردید. بخش خصوص حامی اصلی اجرای طرح شد و طبق برنامه 4 میدان کوچک و 11 ساختمان با ارتفاع متوسط 9 طبقه آماده بهره برداری گشت. برای خیابان یک پارکینگ زیرزمینی دو طبقه هم در نظر گرفته شد. در طراحی نماها انواع سنگ ساختمانی بازالت، گرانیت، تراورتن و توف به سبک معماری ارمنی دوران جنگ جهانی به کار رفت. خیابان سال 2007 به صورت افتتاح رسمی شد. جشن هفتادمین سالگرد تاسیس اتحادیه اروپا سال 2019 در ایروان برگزار گردید و  بخشی از خیابان شمالی به میدان اروپا اختصاص یافت.

تصویر خیابان شمالیمیدان اروپا در خیابان شمالی

برندهای معروف خیابان شمالی

شهرت این خیابان به مراکز خرید متعدد و فروشگاه برندهای معروفی چون گانت، دسیگوال، اکو، باتا، جئوکس، کلارک، کلوین کلاین، ماسیمودوتی، تامی هایلفیگر و آرمانی است. از تاشیر استریت و فروشگاه زیرزمینی غافل نشوید.  

در مورد جاذبه های ایروان بیشتر بدانید:

میدان چارلز آزناوور هنر و زندگی

مراکز خرید ایروان

بهترین خیابان ایروان

خیابان شمالی بهترین محل برای گشت و گذار گردشگران در مراکز خرید، رستوران ها و کافه ها کوچک است. مسیر دلخواهی برای قدم زدن به دور از ماشین در قلب شهر است. در گوشه های از مسیر، هنرمندان خیابانی مانند نوازندگان، نقاشها و خوانندگان اجرای زنده دارند. انواع بساط صنایع دستی، سوغات و اشیا هنری نیز در طول مسیر دیده می شود. خیابانی هیجان انگیز که تا پاسی از شب عابران در رفت و آمد هستند. در اواخر سپتامبر مملو از جمعیتی ست که از جاهای مختلف دنیا به ایروان سفر می کنند. شما در خیابان شمالی انواع ملیت ها از هر سن و سالی خواهید دید.

بهترین خیابان ایروانبهترین خیابان ایروان برای قدم زدن، خیابان شمالی است.

هتلهای خیابان شمالی ایروان

به خاطر معروفیت خیابان شمالی و حضور همیشگی گردشگران و مسافران، هتلهای مختلفی در این منطقه هست شامل هتل خیابان شمالی، هتل پاریس، هتل نوا، هتل گلدن پالاس، گرند هتل ایروان و هتل ایبیس ایروان. البته انواع اقامتگاه، هاستل و هتل آپارتمان نیز در این خیابان به راحتی پیدا می شود. بهتر است زمان های اوج سفر را برای خرید بلیط هواپیما خارجی انتخاب نکنید.

جاذبه های گردشگری خیابان شمالی

به دلیل موقعیت خیابان شمالی در مرکز شهر ایروان، شما به جاهای دیدنی نزدیک هستید. از جاذبه های گردشگری این محدوده می توان به موزه تاریخ ارمنستان، گالری ملی ارمنستان، مجموعه کافسیجان، ساختمان اپرای ایروان، میدان جمهوری، مجموعه کاسکاد، موزه تاریخ ایروان، موزه پاراجانف، موزه آرارات، ماتانداران، استادیوم هانراپتاکان و مسجد آبی اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری خیابان شمالیگالری ملی ارمنستان از جاذبه های گردشگری نزدیک خیابان شمالی است.

بهترین رستورانها و کافه های خیابان شمالی

در خیابان شمالی انواع کافه و رستوران وجود دارد که شما می توانید بر اساس سلیقه و میل خود انتخاب کنید. از بین آنها می توان به رستوران گرین هاوس، جاست کافه، کافه طاووس، رستوران لواش ایروان، رستوران تومانیان، رستوران تولما، کافه سوریسو، کونگ کافه، رستوران آرمات، وینا کافه، رستوران سیگفردو، رستوران اپیکور، رستوران پاتیو و رستوران بازار اشاره کرد.

بهترین زمان بازدید خیابان شمالی

فصل تابستان به خصوص از عصر تا آخر شب بهترین زمان بازدید از خیابان شمالی است. هوای مطبوع، جنب و جوش خیابان و سرزندگی کافه ها و مراکز خرید اتمسفر جذابی به این پیاده گذر می بخشد. برای سفری آسوده از دو ماه قبل از حرکت، بلیط هواپیما تهران به ایروان را خریداری کنید.

مسیر دسترسی به خیابان شمالی

از فرودگاه ایروان تا خیابان شمالی حدود 12 کیلومتر فاصله است. شما به راحتی می توانید با صرف 20 دقیقه زمان به این محل برسید و در یکی از هتلهای زیبای بلوار اقامت کنید. همچنین ایستگاه مترو میدان جمهوری 10 دقیقه پیاده با خیابان شمالی فاصله دارد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc