https://gateway.trip.ir/api/

هزینه سفر به سریلانکا را دقیق بدانید

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 راهنمای سفر

هزینه سفر به سریلانکا را دقیق بدانید

سریلانکا از مقاصد محبوب گردشگری در اقیانوس هند است که طبیعت بسیار بکری دارد و با جذابیت های فراوان خود هر گردشگری را به خود مجذوب می کند. سریلانکا جزو چند مقصد برتر گردشگری در جهان قرار دارد و سالانه مسافران زیادی برای گذراندن تعطیلات خود به سریلانکا می روند. در چند سال اخیر، سفر به سریلانکا برای ایرانی ها نیز جذاب تر شده است. بهتر است قبل از سفر به این کشور دوست داشتنی با هزینه های سفر به سریلانکا آشنا شوید تا با بودجه بندی مناسب بتوانید سفر خوبی را تجربه کنید. با خواندن مقاله پیش رو با جزییات هزینه سفر به سریلانکا آشنا شوید تا بهتر بتوانید برای مسافرت خود برنامه ریزی کنید.

راهنمای سفر به سریلانکا

برخی نکات مهم که قبل از سفر به سریلانکا باید بدانید از این قرار است:

  • غذاهای محلی سریلانکا را حتما امتحان کنید.
  • سریلانکا دو فرودگاه بین‌المللی در کلمبو و ماتالا دارد.
  • سفر با قطار در سریلانکا علاوه بر ارزان بودن، دیدن مناظر زیبای سریلانکا را نیز به همراه دارد. فقط یادتان باشد قطارها با سرعت کم حرکت می‌کنند و با تاخیر می‌رسند.
  • قطار سریلانکا از جاذبه های این کشور به حساب می آید.
  • در «کلمبو» و شهرهای دیگر می‌توانید از اپلیکشن «اوبر» استفاده کنید. هزینه حمل و نقل در سریلانکا خیلی بالا نیست.
  • مانند سایر کشورهای آسیای شرق برای حمل و نقل درون شهری «توک‌توک» نیز در دسترس شما قرار دارد؛ فقط یادتان باشد زمانی سوار آن شوید که سر قیمت با راننده توافق کرده باشید.
  • در مورد تخمین زمان مسیر مطمئن نباشید. جاده‌ها در اثر عبور گله‌گاو یا فیل ممکن است بند بیاید.
  • بدون کلاه ایمنی، موتور و اسکوتر سوار نشوید. پلیس، شما را جریمه خواهد کرد.
  • از اماکن دولتی به هیچ وجه عکاسی نکنید. در صورت عکاسی از اشخاص، اجازه بگیرید.
  • سریلانکا را با هند مقایسه نکنید. دو کشور با دو فرهنگ کاملا متمایز هستند.

هزینه ویزای سریلانکا

ویزای فرودگاهی یک ماهه برای عموم گردشگران دنیا که می خواهند وارد سریلانکا شوند، استفاده می شود. برای گرفتن این نوع ویزا نیازی به مراجعه سفارت نیست و با داشتن مدارک زیر در لحظه ورود به فرودگاه سریلانکا، ویزا دریافت خواهید کرد. در نظر داشته باشید که این ویزا قابل تمدید نیست. اسکن صفحه اول پاسپورت با حداقل 6 ماه تاریخ از زمان ورود به سریلانکا و اسکن عکس پرسنلی مورد نیاز است. هزینه ویزای 30 روزه سریلانکا 50 دلار است. داشتن بلیط هواپیما تهران کلمبو در صورت مراجعه به سفارت الزامی است. 

هزینه عوارض خروج از کشور برای سریلانکا

طبق قوانین جدید شما به هنگام مسافرت خارجی باید هزینه عوارض خروج از کشور بپردازید. مقدار این هزینه بر اساس تعداد دفعات خروج شما تعیین می شود. اصلی ترین مدرک لازم برای پرداخت عوارض، گذرنامه است. شما می توانید قبل از سفر عوارض را به صورت آنلاین پرداخت کنید و یا در گیت های هوایی و زمینی هنگام خروج پرداخت نمایید.

واحد پول سریلانکا

واحد پول رایج سریلانکا، روپیه است که با نماد LRK شناخته می شود. سکه های مرسوم این کشور  به صورت 25 و 50 سنت، 2، 5 و 10 روپیه ای می باشد. نرخ روپیه نسبت به دلار 0.0051 است.  با دلار سفر کنید و در مقصد تبدیل به روپیه کنید.

واحد پول سریلانکاهر روپیه سریلانکا شامل 100 سنت است.

راه های سفر به سریلانکا و هزینه های آن

1.تورهای مسافرتی سریلانکا

2. سفر شخصی به سریلانکا

هزینه سفر به سریلانکا با تور

تور سریلانکا به مقاصد کلمبو، کندی و بنتوتا برگزار می شود. تورهای این مقصد معمولا یک هفته است. هزینه تور سریلانکا با توجه به تعداد روزهای مسافرت، نوع تور، پکیج سفر، هتل محل اقامت و سفر زمینی یا هوایی متفاوت است. اگر دنبال سفری راحت و آسان هستید پرواز هواپیما بهترین گزینه است. در حال حاضر میانگین قیمت تور سریلانکا 46 میلیون تومان است.ما قبلا در مقاله جاهای دیدنی سریلانکا به بهترین جاذبه های گردشگری این کشور پرداختیم. 

سفر سفر به سریلانکا بدون تور

سفر شخصی برای کسانی که علاقه مند تجربه عمیق سفر با آزادی عمل هستند، گزینه جذابی است. بهترین راهی که می توانید از نزدیک و ملموس با فرهنگ جدیدی آشنا شوید . شما به دو روش می توانید سفر شخصی خود را انجام دهید.

  1. سفر هوایی به سریلانکا
  2. سفر زمینی به سریلانکا

هزینه سفر هوایی به سریلانکا

بسته به نوع ایرلاین و کلاس پروازی مورد انتخاب شما قیمت بلیط هواپیما سریلانکا متغیر است. قیمت بلیط کلمبو از 20 میلیون به بالاست. فراموش نکنید تاریخ سفر شما در قیمت پرواز سریلانکا موثر است. 

سفر زمینی به سریلانکا

سفر زمینی به سریلانکا از مبدأ ایران بسیار سخت است. شما باید از کشور پاکستان عبور کنید که گرفتن ویزای آن به راحتی امکان پذیر نیست؛ پس از این گزینه بگذرید.

بهترین زمان سفر به سریلانکا

بهترین زمان برای سفر به سریلانکا بین ماه دسامبر تا آوریل است. البته اگر رفتن به سواحل هم در برنامه سفر شماست، زمان مناسب برای آ،تاب گرفتن در سواحل غربی و جنوبی سریلانکا از ماه می تا اکتبر (اردیبهشت تا آبان) است. همچنین فصل مناسب برای گذراندن اوقات خوش در سواحل شرقی هم در همین بازه زمانی بهار تا پاییز است.

درباره سفر به سریلانکا بیشتر بدانید:

چرا سریلانکا باید در لیست سفرهای زمستانی باشد؟

هزینه اقامت در سریلانکا

شما در سریلانکا گزینه های مختلفی برای اقامت دارید که به سلیقه، سبک سفر و میزان بودجه شما بستگی دارد. هزینه اقامت در هتل های کلمبو به صورت زیر است:

هزینه هتل در سریلانکا

قیمت هتل های ۳ ستاره کلمبو: بین 30 تا 60 دلار برای هر شب اقامت در اتاق دونفره

قیمت هتل های ۴ ستاره کلمبو: بین 50 تا 100 دلار برای هر شب اقامت

قیمت هتل های ۵ ستاره کلمبو: از 100 دلار به بالا برای هر شب اقامت

هزینه هاستل در سریلانکا

برای گردشگرانی که دنبال سفر اقتصادی هستند، اقامت در هاستل بهترین گزینه است. هزینه اقامت در هاستل در کلمبو از شبی 10 دلار به بالاست.

هزینه هتل در سریلانکا

نمایی از یک هتل 5 ستاره در سریلانکا

هزینه حمل و نقل در سریلانکا

سریلانکا از لحاظ حمل و نقل کشور ارزانی محسوب می شود. هزینه حمل و نقل روزانه شما به طور متوسط 7000 روپیه سریلانکا خواهد بود. شما در کلمبو به وسایل حمل و نقل درون شهری اتوبوس، توک توک و تاکسی دسترسی دارید.

هزینه تاکسی در سریلانکا: هزینه تاکسی در این کشور ارزان است. نرخ پایه تاکسی از 100 روپیه سریلانکا به بالاست و به ازای هر مایل 160 روپیه حساب می شود.

هزینه توک توک در سریلانکا: نرخ متوسط توک توک از 150 تا 200 روپیه سریلانکا است.

هزینه اتوبوس در سریلانکا: رایج ترین و ارزان ترین وسیله حمل و نقل درون شهری سریلانکا است. هزینه بلیط یک طرفه اتوبوس 30 روپیه سریلانکا است. اتوبوس ها از ساعت 6 صبح تا 12 شب فعال هستند.

شما همچنین می توانید از اپلیکیشن pick up me ،Uber و Gett برای جابجایی در شهر کلمبو استفاده کنید.

هزینه غذا در سریلانکا

شما بر اساس سلیقه و بودجه خود می توانید انواعی از رستوران‌ها، کافه ها و فست فودها را برای صرف غذا انتخاب کنید. به طور متوسط قیمت غذا در سریلانکا برای یک روز حدودا 3000 روپیه به بالاست.

رستوران ارزان: از 500 تا 1000 روپیه سریلانکا

رستوران لوکس: از 2000 روپیه سریلانکا به بالا

فست فودهای زنجیره ای مانند مک دونالد: حدود 1600 روپیه سریلانکا

هزینه مواد غذایی در سریلانکا

برنج سفید: هر کیلو 225 روپیه سریلانکا 

نان: 194 روپیه سریلانکا

تخم مرغ 12 عددی: 579 روپیه سریلانکا

یک بطری آب 1.5 لیتری: 145 روپیه سریلانکا

شیر: هر لیتر 424 روپیه سریلانکا

گوشت قرمز: کیلویی 2000 روپیه سریلانکا

پیاز: 241 روپیه سریلانکا

سیب: کیلویی 1362 روپیه سریلانکا

گوجه فرنگی: 412 روپیه سریلانکا

پرتقال: کیلویی 1132 روپیه سریلانکا

موز: کیلویی 256 روپیه سریلانکا

سیب زمینی: کیلویی 341 روپیه سریلانکا

هزینه تفریحات سریلانکا

شما از برخی جاذبه های گردشگری مانند ریتاگالا، می توانید رایگان دیدن کنید. در ادامه با برخی هزینه تفریحات در سریلانکا آشنا می شوید:

جاذبه گردشگریقیمت ورودی
صخره سیگیریا و موزه آن30 دلار
موزه سیگیریا5 دلار
صخره پیدورنگالا1000 روپیه
شهر باستانی پلونارووا25 دلار
آکواریوم واترورلد550 روپیه
باغ وحش پیناولا250 روپیه
قلعه ریچموند500 روپیه
قایق سواری در سریلانکااز 5 دلار

هزینه پوشاک و لباس در سریلانکا

اگر قصد خرید لباس از سریلانکا را دارید، بدانید حدود قیمت اجناس در سریلانکا از این قرار است:

قیمت لباس تابستانی برند زارا: 4790 روپیه سریلانکا

قیمت شلوار جین برند لیوایز: 7400 روپیه سریلانکا

قیمت کفش ورزشی نایک: حدود 15500 روپیه سریلانکا

قیمت کفش چرمی مردانه: حدود 8820 روپیه سریلانکا

هزینه تفریح در سریلانکا

عکس قلعه سیگیریا از دیدنی های سریلانکا

هزینه موبایل در سریلانکا

جالب است بدانید سریلانکا رتبه دوم هزینه ارزان موبایل در دنیا را دارد. دو اپراتور اصلی سریلانکا ایرتل (Airtel) و موبی تل (Mobitel) هستند که شما می توانید برای تهیه سیم کارت به آنها مراجعه کنید. شرکت موبی تل به دلیل گستردگی شبکه، بهترین گزینه برای گردشگران است.

معمولا داشتن سیم کارت داخلی هر کشور در سفرهای بلند مدت کاملا به صرفه است. اگر قصد دارید در سفر خود از سیم کارت ایرانی استفاده کنید، قبل از سفر از هزینه رومینگ اپراتور خود مطلع شوید. در ضمن هنگام خرید سیم کارت در سریلانکا باید اصل پاسپورت همراهتان باشد.

جمع بندی

در این مقاله جزئیات هزینه سفر به سریلانکا را از قیمت بلیط هواپیما گرفته تا نرخ هتل و تفریحات پوشش دادیم. امیدواریم این مقاله در برنامه ریزی برای سفر به سریلانکا به شما کمک کرده باشد و با خواندن آن تا حدودی با هزینه ها در سریلانکا آشنا شده باشید. برای اطلاع از آخرین قیمت تور سریلانکا می توانید سایت تریپ را چک کنید. اگر تجربه سفر به سریلانکا را دارید، در قسمت نظرات با ما و خوانندگان تریپ در میان بگذارید.

بخش نظرات

niloofar 03 مهر 1402

خیلی مطالب کاربردی بود

zari 05 اردیبهشت 1402

مقاله بسیار جالبی بود ممنون

تحریریه تریپ
ممنون از همراهی شما با مجله تریپ
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc