https://gateway.trip.ir/api/

برنامه سفر به قشم، هرمز و هنگام

به روز رسانی: 07 فروردین ، 1403 راهنمای سفر

برنامه سفر به قشم

در برنامه سفر قشم قصد داریم یک راهنمای جامع برای سفر 3 روزه و 4 روزه به قشم را به شما ارائه دهیم. قشم جزیره ای پر از دیدنی های شگفت انگیز است که تماشای هر گوشه آن شما را به وجد می آورد. البته نباید از بازارهای ارزان و قیمت مناسب قشم هم چشم‌پوشی کنیم؛ می توانید در برنامه ریزی برای سفر به قشم هم خرید و هم تفریح را در نظر بگیرید. اگر برای اولین بار قصد سفر به قشم را دارید و برای روزهای سفر خود به دنبال یک برنامه قشم گردی کامل هستید، این پست را تا انتها بخوانید. در این پست به برنامه سفر سه روزه و چهار روزه به قشم می پردازیم.

برنامه سفر سه روزه به قشم

اگر با هواپیما یا قطار برای سه روز به جزیره قشم سفر می‌کنید یا تورهای 3 روزه قشم را خریداری کرده‌اید، این برنامه سفر 3 روزه به شما کمک می‌کند از زمان اقامت خود در این جزیره دوست داشتنی نهایت استفاده را ببرید.

روز اول سفر به قشم؛ تفریحات ساحلی و خرید

  • پارک های ساحلی قشم
  • صرف ناهار در رستوران های ساحلی (شب های طلایی، گلدن فود یا دریم لند)
  • مراکز خرید سیتی سنتر 1 و 2 قشم
  • قلعه پرتغالی ها
  • صرف شام در رستوران خاله در قشم

روز اول سفر خود را به گشت و گذار در شهر قشم اختصاص دهید. از ساحل سینما دریا و پارک زیتون قشم شروع کنید. ساحل سینما دریا، پارک کودک و پارک زیتون سه پارک ساحلی نزدیک به هم در شهر قشم هستند که ویوی بی نظیری از خلیج فارس را پیش چشمان شما می‌گذارند. پارک زیتون پارکینگ اختصاصی و مکان هایی برای چادر زدن هم دارد. همچنین دو کلوپ غواصی و تفریحات دریایی (کلوپ غواصی نگین قشم و مدرسه غواصی قشم) نیز در پارک زیتون فعال هستند که می توانید از خدمات آنها استفاده کنید. اگر تا به حال تجربه غواصی را نداشته اید، پیشنهاد می کنیم غواصی در سایت های غواصی قشم را حتما امتحان کنید.

بادباک بازی، قایق سواری، جت اسکی و شاتل سواری از دیگر تفریحات قشم است که در پارک زیتون می توانید سراغ آنها بروید. پارک زیتون از معدود پارک های ساحلی در قشم است که حداقل امکانات را برای اقامت و استفاده از ساحل دارد، به همین خاطر اغلب کمی شلوغ و پر رفت و آمد است. اگر فقط قصد تماشای آبی دریا و قدم زدن در کنار ساحل را دارید، می توانید به ساحل سینما دریا یا باغ ساحلی ایران زمین بروید.

پس از لذت بردن از سواحل زیبای قشم، موقع ناهار می رسد. نزدیک پارک زیتون و ساحل سینما دریا چند رستوران ساحلی وجود دارد که می توانید ناهار روز اول را با ویوی خلیج فارس میل کنید. پس از صرف ناهار، گشت و گذار خود را از معروف ترین مراکز خرید قشم یعنی سیتی سنتر 1 و سیتی سنتر 2 از سر بگیرید. این دو مرکز خرید در فاصله کمی از ساحل و رو به روی هم قرار دارند. از پارک زیتون نیز با کمتر از 10 دقیقه پیاده روی می توانید به سیتی سنتر برسید.

در ورودی سیتی سنتر 1 کانترهای گردشگری زیادی را می بینید  که خدمات گشت جزیره ارائه می دهند. اگر با قطار یا هواپیما به جزیره آمده‌اید و خودروی شخصی در دسترس شما نیست، بهتر است برای بازدید از تمام جاذبه‌های قشم از تورهای گشت جزیره استفاده کنید؛ برای این کار می توانید تور گشت جزیره قشم را از کانترهای گردشگری یا سایت قشم گردی تهیه کنید. در حال حاضر هزینه گشت یک روزه دور جزیره 480 هزار تومان به ازای هر بزرگسال است.

اگر مراکز خرید قشم زمان زیادی از شما نگرفت، برای بازدید از قلعه پرتغالی‌های قشم هم زمان بگذارید. پس از بازدید از قلعه پرتقالی ها برای صرف شام به رستوران خاله در قشم بروید. رستوران خاله یکی از رستوران های محلی و معروف قشم است که انواع غذاهای دریایی را سرو می کند. البته این رستوران به سمبوسه های دریایی اش معروف است و اگر گذرتان به اینجا افتاد و غذای دریایی دوست داشتید، حتما سمبوسه های دریایی خاله را امتحان کنید. روز اول سفر اینجا به پایان می رسد. به اقامتگاه خود بروید تا برای فردا و گشت دور جزیره آماده شوید.

روز دوم سفر به قشم؛ گشت دور جزیره

  • دره ستارگان 
  • جزایر ناز
  • قایق سواری برای بازدید از دلفین های جزیره هنگام
  • تنگه چاهکوه 
  • صرف ناهار در یکی از رستوران های سنتی روستای سهیلی (رستوران ناخدا صالح)
  • قایق سواری در جنگل های حرا 

روز دوم از سفر خود را به گشت دور جزیره اختصاص دهید. اگر از تورهای گشت جزیره استفاده کنید، صبح زود ون یا مینی بوس گروه به دنبالتان می آید تا با بقیه همسفرها گشت و گذار در جزیره قشم را شروع کنید. زمان بندی گشت های جزیره به گونه ای است که در یک روز می توانید بیشتر جاذبه های قشم را از نزدیک ببینید. یادتان باشد حتما در یک کوله آب و خوراکی با خود ببرید و کرم ضدآفتاب و عینک آفتابی را هم فراموش نکنید. در ضمن بهتر است به جای صندل کفش مناسب پیاده روی یا کتانی بپوشید تا هنگام بازدید از جاهای دیدنی قشم اذیت نشوید.

اولین مقصد تور روستای برکه خلف و دره ستارگان است. مردم محلی باور دارند این منطقه در اثر برخورد یک ستاره به وجود است، اما زمین شناسان نظر دیگری دارند. این مکان اسرارآمیز فضای عجیبی دارد؛ با ورود به دره انگار پا به سیاره دیگری گذاشته اید. اینجا می توانید کلی عکس های جالب بگیرید. راستی فقط به قدم زدن داخل دره اکتفا نکنید و از مسیرهای مشخص شده به بالای دره بروید؛ منظره دره ستارگان از بالا دیدنی تر است.

پس از بازدید از دره ستارگان، به سمت جزایر ناز می روید. جزایر ناز به دلیل جزر و مد دریا همیشه در حال قهر و آشتی با جزیره قشم هستند. وقتی آب دریا بالا می آید، ارتباط جزیره ناز با قشم قطع می شود و به اصطلاح قهر می کند؛ وقتی آب دریا پایین می رود، راه باریکی بین دو جزیره برقرار می شود و دو جزیره با هم آشتی می کنند! شترسواری در ساحل جزایر ناز از تفریحاتی است که تجربه جالبی را برایتان رقم خواهد زد. همچنین می توانید در این ساحل از فروشنده ها میوه استوایی خریداری کنید. در بیشتر سواحل قشم زنان محلی در ازای دریافت مبلغی برایتان نقش حنا می زنند که تجربه جالبی در سفر به جنوب است.

بعد از بازدید از جزایر ناز به سمت اسکله کندالو می‌روید تا برای دیدن دلفین ها سوار قایق شوید. اینجا هیجان انگیزترین قسمت گشت دور جزیره است. تماشای دلفین های بازیگوش و قایق سواری در خلیج فارس حسابی شما را سر کیف می آورد. با خودتان کمی خوراکی شبیه نان یا بیسکویت ببرید تا در آب بریزید و مرغ های دریایی اطراف قایق شما جمع شوند. بعد از بازدید از دلفین ها و ماهی های آکواریومی، با قایق به جزیره هنگام می روید و می توانید از بازار ساحلی آن نیز دیدن کنید.

مقصد بعدی در تور دور جزیره تنگه چاهکوه است. بسیاری از گردشگران اینجا را زیباترین جای دیدنی قشم می دانند. مسیر تنگه چاهکوه حدود 10 دقیقه پیاده روی دارد. قبل از اینکه مسیر پیاده روی را شروع کنید، می توانید از غرفه های ابتدای مسیر آب و خوراکی تهیه کنید.

بعد از بازدید از تنگه چاهکوه حدود ساعت 3 و 4 برای صرف ناهار به روستای سهیلی می روید. در روستای سهیلی چند رستوران سنتی و محلی وجود دارد که غذاهای دریایی خوشمزه و تازه سرو می کنند؛ رستوران ناخدا صالح قشم یکی از همین رستوران ها است که به ماهی مرکب و قلیه ماهی معروف است. راستی اگر با غذاهای دریایی میانه ای ندارید، باید بگویم شانس با شما یار نیست؛ چون بیشتر رستوران های قشم غذای دریایی سرو می کنند و نهایتا شاید زرشک پلو با مرغ هم داشته باشند!

گشت دور جزیره کم کم به انتهای مسیر خود می رسد. بعد از صرف ناهار به سمت جنگل های حرا در شمال جزیره قشم می روید. اگر با گشت جزیره به اینجا می آیید، آنها زمان را طوری تنظیم می کنند که هنگام غروب به جنگل حرا برسید. اگر خودتان قصد بازدید دارید، پیشنهاد می کنیم زمانتان را طوری تنظیم کنید که هنگام غروب اینجا باشید؛ مناظر جنگل حرا قشم هنگام غروب خورشید بسیار بی نظیر و دیدنی است! با اجاره قایق می توانید در میان جنگل های حرا بچرخید و گونه های نادری از پرنده ها را تماشا کنید.

مینی بوس تور شما را به اقامتگاهتان برمی گرداند و روز دوم سفر به قشم با یک دنیا خاطره به یادماندنی از این جزیره زیبا به پایان می رسد. حتما حسابی خسته شده‌اید؛ پیشنهاد می کنیم زود بخوابید که صبح ساعت 6 باید در اسکله شهید ذاکری قشم باشید تا با شناور به هرمز و عحایب آن سفر کنید!

روز سوم سفر به قشم؛ بازدید از هرمز و جاهای دیدنی آن

  • سفر به جزیره هرمز
  • صرف صبحانه در جزیره هرمز
  • بازدید از جاهای دیدنی هرمز
  • صرف ناهار در رستوران سنتی در هرمز (خُنجی زاده یا سِنگار)
  • بازگشت به قشم
  • بازدید از بازار قدیمی قشم
  • شام: رستوران فطایر

صبح روز سوم را از اسکله شهید ذاکری قشم شروع کنید. پس از خرید بلیط شناور سوار قایق های تندرو از قشم به هرمز شوید. قبلا در مقاله راهنمای سفر به هرمز به تمام جزئیات بازدید از این جزیره زیبا پرداختیم. تنها نکته ناگفته این است که زمان سفر شما به هرمز از 6 صبح تا 3 عصر است. پس از برگشت از هرمز می توانید گشت و گذار خود را در بازار قدیمی قشم ادامه دهید که فاصله کمی با اسکله دارد. اگر هم دوست داشتید می توانید با یک اسنپ در کمتر از نیم ساعت خود را به درگهان برسانید و عصر خود را به خرید اختصاص دهید. این کاملا به شخص شما بستگی دارد؛ اگر احساس خستگی می کنید بهتر است بازدید از مراکز خرید درگهان را فراموش کنید و بازار قدیمی قشم را در برنامه خود بگذارید.

برای شام آخرین شب نیز پیشنهاد می کنیم رستوران فطایر قشم را امتحان کنید. این رستوران در نزدیکی بازار قدیم و در خیابان دانش قرار دارد. رستوران فطایر یک جور فست فود عربی است که شاورماهای خوشمزه ای دارد؛ در ضمن این رستوران پیک بیرون بر هم دارد. اگر دوست دارید در محل اقامتتان یک شام متفاوت میل کنید یا مثل من از غذاهای دریایی خسته شده‌اید، می‌توانید با رستوران فطایر تماس بگیرید و از آنها بخواهید غذای موردنظرتان را پیک کنند. فطایر از معدود رستوران های قشم است که پیک بیرون بر دارد.

خب سفر سه روزه شما به قشم اینجا به پایان می رسد. اگر برای تفریح به قشم می آیید، همین سه روز کافی است؛ اما اگر قصد خرید از بازارهای قشم و درگهان را دارید، پیشنهاد می کنیم برای سفر چهار یا پنج روزه برنامه ریزی کنید و یک روز کامل را برای خرید از درگهان اختصاص دهید.

دره ستارگان قشم

تصویری از دره ستارگان قشم

برنامه سفر چهار روزه به قشم

اگر با خودروی شخصی خود یا تورهای گردشگری به قشم آمده اید و برای بازدید از جزیره 4 روز زمان در اختیار دارید، می توانید از این برنامه سفر 4 روزه به قشم استفاده کنید. بالاتر در برنامه ریزی سفر 3 روزه به قشم به اندازه کافی به جزئیات پرداختیم و از تکرار آنها خودداری می کنیم.

روز اول سفر به قشم؛ شهر قشم را بگردید!

تفریحات آبی در پارک های ساحلی قشم (پارک زیتون، پارک ایران زمین و...)
صرف ناهار در رستوران ساحلی در سینما دریا یا پارک زیتون قشم
گشت و گذار در مراکز خرید قشم (سیتی سنتر 1 و 2، پردیس، زیتون و...)
بازدید از قلعه پرتغالی ها

روز دوم سفر به قشم؛ از جزیره هنگام تا دره ستارگان

  • بازدید از جزیره هنگام و دیدن دلفین ها
  • بازدید از جزایر ناز
  • صرف ناهار در رستوران دفاری در روستای دفاری
  • بازدید از غار خربس
  • بازدید از دره ستارگان

روز سوم سفر به قشم؛ از جنگل های حرا تا تنگه چاهکوه

  • بازدید از جنگل های حرا
  • بازدید از کارگاه لنج سازی
  • بازدید از بندر لافت
  • صرف ناهار در رستوران سنتی در روستای سهیلی
  • بازدید از تنگه چاهکوه
  • بازدید از مراکز خرید درگهان در مسیر برگشت به قشم
  • صرف شام در رستوران دودلفین درگهان

روز چهارم سفر به قشم؛ جزیره هرمز را ببینید!

  • سفر به جزیره هرمز از اسکله شهید ذاکری قشم
  • صرف صبحانه در جزیره هرمز
  • بازدید از جاهای دیدنی هرمز
  • صرف ناهار در رستوران سنتی در هرمز (خُنجی زاده یا سِنگار)
  • بازگشت به قشم در ساعت 15
  • بازدید از بازار قدیمی قشم
  • صرف شام در رستوران فطایر

چک لیست سفر به قشم

  • کارت های شناسایی (شناسنامه، کارت ملی) و کارت های بانکی
  • لباس نخی خنک
  • کلاه
  • عینک آفتابی
  • کرم ضدآفتاب
  • قمقمه آب
  • کتانی و صندل
  • دوربین عکاسی
  • شارژر و پاور بانک
  • وسایل آرایشی بهداشتی (لوازم آرایش، برس، حوله، مسواک و...)
  • دستمال مرطوب

سوغات قشم

زنان محلی در حال فروش سوغات قشم

نکات مهم در قشم گردی

ممکن است در سفر به قشم بیشتر از برنامه وقت خود را در مراکز خرید سپری کنید و مجبور شوید برخی از جاهای دیدنی را از برنامه خود حذف کنید. در این صورت پیشنهاد می کنیم بازدید از تنگه چاهکوه، جنگل های حرا، دره ستارگان، دلفین های جزیره هنگام و جزایر ناز را حتما در برنامه سفر به قشم بگنجانید. هرمز هم که واقعا ارزش دیدن دارد و حیف است حالا که تا قشم آمده اید زیبایی های هرمز را از نزدیک نبینید.

همچنین حواستان باشد برخی از جاهای دیدنی قشم مثل دره ستارگان و تنگه چاهکوه نیاز به پیاده روی دارد؛ پس اگر افراد مسن یا کودکان با شما همسفر هستند، به این نکته توجه کنید. اما برخی از جاهای دیدنی قشم مثل جنگل های حرا نیازی به فعالیت بدنی ندارد و همه افراد می توانند در برنامه شرکت کنند.

اگر به عکاسی علاقه مند هستید، احتمالا زمان زیادتری را در دره ستارگان و تنگه چاهکوه می گذرانید؛ حواستان به زمان بندی برنامه باشد تا بازدید از دیگر جاهای دیدنی قشم را از دست ندهید.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ای با عنوان جاهای دیدنی قشم را مطالعه کنید تا اطلاعات کامل‌تری درباره مکان‌های دیدنی قشم بدست آورید.

حرف آخر

سفر به قشم سفر به سرزمین عجایب است. بیشتر مسافران برای خرید به قشم و درگهان می روند اما این جزیره طبیعت بی نظیری دارد و نباید آن را به مراکز خرید آن تقلیل داد. در این مقاله برنامه ریزی جامعی برای سفر سه روزه و همچنین سفر چهار روزه به جزیره قشم ارائه کردیم. امیدواریم این برنامه سفر به شما در برنامه ریزی سفر به قشم کمک کند. اگر تجربه سفر به این جزیره دوست داشتنی را دارید، با ما و خوانندگان تریپ در میان بگذارید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc