https://gateway.trip.ir/api/

کیش یا قشم؟ مقایسه کامل سفر به دو جزیره کیش و قشم

به روز رسانی: 07 فروردین ، 1403 راهنمای سفر

کیش یا قشم؟ مقایسه کامل سفر به دو جزیره کیش و قشم

کیش بهتر است یا قشم؟ خرید در کیش بهتر است یا قشم؟ هزینه سفر به کیش بیشتر است یا قشم؟ جاهای دیدنی قشم بهتر است یا قشم؟ شما هم بین انتخاب کیش یا قشم برای سفر مردد مانده‌اید؟ کیش و قشم دو جزیره دوست‌داشتنی در جنوب کشور هستند که سالانه توریست‌های ایرانی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کنند. این دو جزیره زیبا در خلیج فارس ویژگی‌های مشابه و متفاوتی از یکدیگر دارند که سفر به هر یک از این جزایر را جذاب و خاص می‌کند. با این حال، هزینه‌های سفر از جمله بلیط هواپیما و محل اقامت برای رفتن به یکی از این دو جزیره دغدغه بسیاری از توریست‌ها است. برای همین بسیاری از افراد بین انتخاب این دو جزیره برای سفر سردرگم می‌شوند

در اینجا قصد داریم سفر به دو جزیره کیش و قشم را براساس تمام فاکتورها از جمله هزینه سفر، هزینه اقامت، طبیعت و بافت دو جزیره، مسیرهای دسترسی و همچنین سواحل و تفریحات آبی با هم مقایسه کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با مقایسه کامل دو جزیره کیش و قشم مقصد سفر جنوبی خود را با آگاهی کامل انتخاب کنید.

هزینه‌های سفر به کیش و قشم چقدر است؟

اولین فاکتور مد نظر بسیاری از مسافران و توریست‌ها برای انتخاب قشم یا کیش به عنوان مقصد سفر خود، توجه به هزینه‌های سفر است. این هزینه‌ها شامل بلیط کیش و قشم، هزینه اقامت و هتل، هزینه‌های غذا و نوشیدنی، بازدید از مکان‌های توریستی و گردش و تفریح است. در مجموعه می‌توان گفت هزینه سفر به دو جزیره کیش و قشم تا حد زیادی به انتخاب‌های شما بستگی دارد. اگر دوست دارید سفر مقرون‌به‌صرفه‌تری داشته باشید در هر دو جزیره اقامتگاه‌های ارزان و رستوران با رده قیمتی پایین وجود دارد. در ادامه هزینه‌های سفر به کیش و قشم را با هم مقایسه می‌کنیم.

ساحل مرجان کیش

نمایی از کشتی یونانی در جزیره کیش

مقایسه قیمت بلیط هواپیما کیش و قشم

هزینه خرید بلیط هواپیما کیش و قشم تفاوت زیادی با همدیگر ندارد. ضمن اینکه بلیط ایرلاین‌های مسافربری از نظر خدماتی که ارائه می‌دهند، هزینه متفاوتی را درنظر می‌گیرند. برای مثال هزینه بلیط هواپیما ایرلاین‌های کیش ایر و ایر تور نسبت به ایرلاین‌هایی همچون زاگرس بالاتر است. اما از آنجا که مسافت کیش و قشم از تهران تقریبا یکی است، هزینه بلیط هواپیما برای سفر به آنجا نیز تقریبا شبیه همدیگر است. با این حال، در برخی موارد هزینه بلیط هواپیما قشم کمی بالاتر از بلیط هواپیما کیش است اما تفاوت آن خیلی زیاد نیست. همچنین برای شهرهای جنوب کشور که دسترسی به کیش و قشم برایشان کمی متفاوت است، هزینه های بلیط تا حد بسیار ناچیزی با یکدیگر تفاوت دارد.

مقایسه قیمت هتل محل اقامت در کیش و قشم

یکی دیگر از موضوعات مهم برای مقایسه کیش و قشم به عنوان دو مقصد توریستی گردشگران، توجه به هزینه‌های اقامت است. به هر حال وقتی قرار است چند روزی را در یکی از جزیره‌ها باشید، باید به اجاره یک اقامتگاه یا رزرو هتل هم فکر کنید. در این دو جزیره هتل‌های متعدد 5 ستاره، 4 ستاره، 3 ستاره و... وجود دارد که برحسب توانایی مالی خود می‌توانید در یکی از آن‌ها اقامت داشته باشید. هزینه اقامت در هتل در این دو جزیره به اعتبار و امکانات هتل بستگی دارد. اقامت در هتل‌های لوکس و گران‌ قیمت که به طور معمول در هر دو جزیره در دسترس توریست‌ها قرار دارند، به هزینه مشخصی نیاز دارد. هر چقدر اعتبار و ستاره‌های یک هتل بیشتر می‌شود، هزینه اقامت بالاتر می‌رود و این هیچ ارتباطی به کیش یا قشم بودن ندارد.

برای آشنایی با بهترین هتل های قشم مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

با این حال اگر قصد اقامت در هتل‌های لوکس را دارید، سفر به کیش را انتخاب کنید. از هتل‌های گران قیمت و رده بالا کیش به هتل ترنج، هتل داریوش، هتل مارینا و هتل شایان می‌توان اشاره کرد. در قشم هتل‌های لوکس کمتر به چشم می‌خورد؛ اما به جای آن اقامتگاه‌های بومگردی زیادی با تنوع قیمتی بالا وجود دارد.

در مناطق مختلف جزیره قشم اقامتگاه‌های بومگردی و خانه‌های ساکنین محلی نیز به توریست‌ها اجاره داده می‌شود که هزینه بسیار پایین‌تری نسبت به هتل دارد. به عنوان گردشگری که قصد انتخاب یکی از این دو مقصد را دارد، می‌توانید شرایط خود را درنظر بگیرید و سپس محل اقامتتان را انتخاب کنید.

در مجموع می‌توان گفت هزینه اقامت ارتباط مستقیمی به امکانات هتل یا اقامتگاه دارد؛ اما در نهایت باید بگوییم اگر به دنبال محل اقامت مقرون به صرفه هستید، اقامتگاه‌های قشم قیمت مناسب‌تری دارند و اقامت در کیش برایتان بیشتر آب می‌خورد.

مقایسه هزینه تفریحات آبی کیش و قشم

بخش دیگری از هزینه‌ها به بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تفریحات در جزیره مربوط می‌شود. هزینه تفریحات آبی قشم و کیش تقریبا یکی است و در هر دو جزیره تمام تفریحات از غواصی، پاراسل، قایق سواری و شاتل را می‌توانید امتحان کنید. در جزیره قشم جاذبه‌های طبیعی بیشتری برای بازدید وجود دارد و در مقابل جزیره کیش امکانات و فضای مدرن‌تری دارد؛ هر یک از سواحل و مراکز خرید کیش به تنهایی یک جاذبه گردشگری به حساب می‌آید. اما در جزیره قشم می‌توانید دیدنی‌های جذابی نظیر تنگه چاهکوه، دره ستارگان، جزایر ناز و خانه‌های تاریخی بندر لافت را از نزدیک ببینید. در کیش هم کلبه هور، کشتی یونانی و خانه بومیان کیش انتظار شما را می‌کشد.

پاراسل کیش

پاراسل سواری از تفریحات آبی در جزیره کیش و قشم

بهترین زمان سفر به قشم و کیش

همیشه در ایام کاری و در زمان باز شدن مدارس مسافران کمتری به این دو جزیره سفر می‌کنند و در نتیجه هزینه‌های سفر نیز کاهش می‌یابد. در روزهای تعطیل رسمی و ایام نوروز شاهد حجم عظیمی از ورود مسافران و گردشگران به مناطق کیش و قشم هستیم و به دنبال آن میزان هزینه‌های سفر نیز بالاتر می‌رود. در فصل تابستان هم به دلیل شرجی شدن هوا در هر دو جزیره کیش و قشم، تا حدودی میزان مسافران کمتر می‌شود. در هر دو جزیره کیش و قشم، وقتی میزان درخواست‌ها برای خرید بلیط هواپیما و اقامت در هتل کاهش می‌یابد، هزینه‌ها و قیمت‌ها نیز کمتر می‌شود.

کیش و قشم از نظر آب و هوایی شباهت زیادی به یکدیگر دارند و هیچ تفاوتی بین این دو نیست. دمای هوای هر دو شهر در ماه‌های مختلف سال درست شبیه به هم است. از نظر موقعیت قرار گرفتن در دریا و فاصله از خط استوا دو جزیزه شرایط نزدیک به هم دارند. بنابراین اگر آب و هوا برایتان مهم است، زمان خرید بلیط کیش یا قشم تفاوت زیادی قائل نشوید. هر دو جزیره به یک اندازه جذابیت دارند.

مقایسه هزینه سفر زمینی به کیش و قشم

یکی از راه‌های سفر به دو جزیره زیبای قشم و کیش، سفر زمینی است که به افراد ماجراجو پیشنهاد می‌شود. قطارهایی از شهرهای مختلف کشور از جمله مشهد، اصفهان و تهران به بندرعباس وجود دارد که می‌توانید از طریق آن در نزدیکی دو جزیره اطراق کنید و با شناور به قشم یا کیش بروید.

تا اینجای کار می‌توان گفت مسیر سفر زمینی به کیش و قشم تا شهر بندرعباس یکسان است. اما از آنجا که جزیره قشم به بندرعباس نزدیک‌تر است، بنابراین در مدت زمان کوتاه‌تر و با هزینه کمتری می‌توانید با شناورهای مسافربری به این جزیره بروید. جزیره کیش در سمت غربی قشم قرار دارد و مسافت طولانی‌تری را باید طی کنید تا از بندرعباس به بندر لنگه یا بندر چارک برسید. سپس از بندر چارک یا بندر لنگه با شناور می‌توانید خود را به کیش برسانید.

لندینگراف قشم

نمایی از لندیگراف که برای حمل خودرو به جزیره کیش و قشم استفاده می شود

امکان بردن خودروی شخصی به کیش یا قشم

برای هر دو جزیره قشم و کیش شناورهای مخصوصی به نام «لندیگراف» (لندینگ کرافت) وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید خودروی شخصی خود را به یکی از این جزایر ببرید. اما موضوعی که وجود دارد، بالا بودن هزینه لندیگراف است که شاید برای مسافران شهرهای دور مثل اصفهان، تهران یا مشهد مقرون به صرفه نباشد. برای بردن خودرو به جزیره قشم باید تا بندر پل بروید و از آنجا با پرداخت هزینه خودرو را سوار لندیگراف کنید و بعد از حدود 15 دقیقه به جزیره قشم برسید. اما بردن خودرو به جزیره کیش شرایط متفاوت‌تری دارد. شما باید مسافت طولانی‌تری را تا بندر لنگه یا بندر چارک طی کنید. سپس آنجا با پرداخت هزینه برای کاپوتاژ، خودروی خود را سوار لندیگراف کنید.

بهتر است بدانید مدت زمان سفر دریایی با لندیگراف به جزیره کیش حدود 2 تا 3 ساعت است و در مقایسه با سفر دریایی از بندر پل به قشم با لندیگراف زمان بیشتری را طی خواهید کرد. به همین علت، هزینه کاپوتاژ خودرو و حمل آن تا جزیره کیش خیلی بیشتر از هزینه حمل خودرو به جزیره قشم (حدودا 4 تا 5 برابر) است. هزینه های مربوط به لندیگراف به کیش یا قشم به بندری که در آن قرار دارید، بستگی دارد. هر چقدر بندر به جزیره نزدیک‌تر باشد، هزینه کمتر است.

امکان اجاره خودرو در کیش و قشم

اگر بردن ماشین به جزیره به نظرتان کار دشواری می‌آید، باید بدانید اگر با هواپیما به جزیره بروید برای رفت و آمد در کیش یا قشم امکان اجاره خودرو وجود دارد. به طوری که می‌توانید خودروهای لوکس و خارجی را با قیمت پایین و بدون راننده اجاره کنید. هزینه اجاره خودرو بدون راننده هم در هر دو جزیره تفاوت زیادی با هم ندارد و تا حدودی به نوع خودرو و مدل آن بستگی دارد؛ اما به طور میانگین از 800 هزار تومان شروع می‌شود و با توجه به مدل ماشین تا 10 میلیون هم می‌رسد.

شماره تماس برای اطلاع از قیمت و اجاره خودرو در کیش: 07644458700 - 09126060886

شماره تماس برای اطلاع از قیمت و اجاره خودرو در قشم: 09171999927 - 09171999926

خرید در کیش بهتر است یا قشم؟

اگر بخواهیم کیش و قشم را از نظر مراکز خرید و قیمت اجناس با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم خرید در قشم به مراتب مقرون به صرفه تر از کیش است. بازارهای قشم و درگهان شاید به زیبایی و مجللی مراکز خرید کیش نباشند، اما قیمت اجناسشان مناسب‌تر است. مخصوصا در درگهان می‌توانید اجناس باکیفیت خارجی با قیمت مناسب خریداری کنید. اینجا لوازم آرایش‌های چینی و عربی زیاد به چشم می‌خورد. همچنین پوشاک درجه یک خارجی را نیز می‌توانید از بازارهای درگهان و قشم با قیمت مناسب خریداری کنید. علاوه براین، در درگهان می‌توانید اجناسی را با قیمت پایین از دست‌فروش‌ها بخرید.

اما در کیش اوضاع کمی فرق می‌کند؛ اینجا اجناس لوکس‌تری دارد و قیمت ها نیز کمی بالاتر است. پاساژها و مراکز خرید کیش فضای مجلل‌تر و زیباتری دارند و اجناس آنها هم شیک‌تر است. کیفیت اجناس عرضه شده در مراکز خرید کیش بالا است و فرصت خوبی برای خرید پوشاک خارجی باکیفیت وجود دارد. در هر دو جزیره فروشگاه‌هایی برای عرضه تنقلات و شکلات خارجی وجود دارد، اما شاید این شکلات فروشی‌ها در کیش بیشتر  به چشمتان بخورد و البته قیمت شکلات‌ها در کیش هم مناسب‌تر از قشم است.

اگر قصدتان از سفر به دو جزیره کیش و قشم فقط خرید باشد، پیشنهاد ما به شما سفر به قشم و درگهان است. اما اگر صرفا به دنبال خرید نیستید و می‌خواهید به تفریح و استراحت هم بپردازید، با توجه به مواردی که گفتیم می‌توانید به سلیقه خود یکی از دو جزیره کیش یا قشم را برای سفر انتخاب کنید.

مراکز خرید کیش

نمایی از یکی از مراکز خرید کیش

طبیعت قشم بهتر است یا کیش؟

شاید بتوان گفت یکی از تفاوت‌های اصلی بین قشم و کیش به طبیعت آن‌ها مربوط می‌شود. با ورود به کیش یا قشم قطعا انتظار دارید چیزهای نو، متفاوت و جدیدی را مشاهده کنید که باید بگوییم کاملا درست است. وقتی به شهر جزیره‌ای کیش قدم می‌گذارید، درختان نخل، اکالیپتوس، کهور و لور در انتظارتان است. قطعا این درختان را در هیچ کجای دیگر مشاهده نمی‌کنید. اما وقتی به جزیره قشم می‌روید، دیگر خبری از پوشش گیاهی شهر کیش نیست؛ اینجا با جنگل‌های حرا و درختان نخل مواجه می‌شوید.

علاوه بر این، دست طبیعت پدیده‌های شگفت انگیزی را در قشم ایجاد کرده است؛ از جمله تنگه چاهکوه و دره ستارگان. قشم یکی از ژئوپارک های اسرارآمیز ایران است. در قشم ساحلی برای تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی وجود دارد که با تدابیری می‌توانید از آن بازدید کنید و در پارک کروکودیل‌ها نیز می‌توانید به تماشای این جانوران وحشی بنشینید. در مقابل سواحل مرجانی جزیره کیش انتظار شما را می‌کشد تا لحظات آرامش بخشی را در خلیج همیشه فارس تجربه کنید.

بافت شهری قشم زیباتر است یا کیش؟

وقتی بلیط هواپیما یکی از دو جزیره قشم یا کیش را خریداری می‌کنید، احتمالا انتظار دارید از نظر بافت شهری شبیه به یکدیگر باشند. اما ما به شما توصیه می‌کنیم در کنار بلیط کیش حتما یک بلیط قشم هم خریداری کنید. زیرا این دو شهر از نظر بافت و ساختار شهری تفاوت زیادی با هم دارند.

طبق تجربیات و گفته‌های سایر توریست‌ها، بافت شهری کیش نسبت به قشم مدرن‌تر و زیباتر است. همچنین امکانات شهری بیشتری را برای گردشگران فراهم کرده است. در جزیره قشم زیرساخت‌ها اغلب کهنه و قدیمی است و چیزی که انتظار دارید، دیده نمی‌شود. با این حال اگر به بافت سنتی علاقه زیادی دارید، می‌توانید به قشم سفر کنید. در سفر به قشم با زندگی و فرهنگ بومیان جزیره قشم آشنا می‌شوید و بافت سنتی این منطقه بیشتر به چشمتان می‌آید. اما اگر دوست دارید فضای مدرن‌تری را تجربه کنید و در پاساژهای لوکس‌تری قدم بزنید، کیش را انتخاب کنید.

بافت جزیره قشم

تصویری از بافت سنتی جزیره قشم

سواحل کیش بهتر است یا قشم؟

یکی دیگر از معیارهای مقایسه بین این دو جزیره توریستی، توجه به سواحل آنها است. اغلب کسانی که قصد سفر به کیش، قشم  و سایر جزایر جنوبی ایران را دارند، بیشتر شوق و اشتیاقشان برای قدم زدن در سواحل این جزایر است. از نظر زیبایی سواحل هر دو جزیره رتبه یکسانی می‌گیرند. در سواحل قشم و کیش، مجموعه‌ای از رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل‌هایی راه‌اندازی شده است که می‌توانید در آنجا روزهای خوشی را برای خود رقم بزنید. رنگ آبی زیبای دریای خلیج فارس در هر دو جزیره شما را به وجد خواهد آورد. برای سفر به کیش یا قشم تردید نکنید و فرصت قدم زدن در سواحل نیلگون خلیج فارس را از دست ندهید.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ای با عنوان جاهای دیدنی قشم را مطالعه کنید تا اطلاعات کامل‌تری درباره مکان‌های دیدنی قشم بدست آورید.

انتخاب شما کدام است؟ کیش بهتر است یا قشم؟

در این مقاله سعی کردیم دو جزیره کیش و قشم را براساس فاکتورهای مختلفی با هم مقایسه کنیم و تمام جزئیات مرتبط با این جزایر را  مورد بررسی قرار دهیم. به نظرتان چیزی را از قلم انداخته‌ایم؟ اگر فکر می کنید مورد دیگری برای مقایسه وجود دارد، در قسمت نظرات بنویسید. خب حالا که تا اینجا همراه ما بودید، بگویید با توجه به اطلاعات این مقاله دوست دارید به کیش سفر کنید یا قشم؟ چقدر به خرید بلیط هواپیما برای سفر به کیش و قشم اشتیاق دارید؟ در ضمن برای اطلاع از ارزان‌ ترین قیمت بلیط هواپیما کیش و بلیط هواپیما قشم می‌توانید در سایت تریپ جستجو کنید.


بخش نظرات

رویا 19 دی 1401

ممنون از مطالب شما، چطور از قشم بریم کیش؟

تحریریه تریپ
اگر با خودروی شخصی به قشم سفر کردید، باید از بندر پل به سمت بندر آفتاب یا بندر چارک بروید و سپس از آنجا با لندیگراف خودروی خود را به کیش ببرید. فاصله بندر پل تا بندر چارک حدود 3 ساعت است. همچنین با هواپیما هم می توانید از فرودگاه قشم به سمت کیش پرواز کنید.

احمد 20 آذر 1401

مطالب خوب و جامعی بود - ممنون

تحریریه تریپ
از همراهی شما با مجله گردشگری تریپ متشکریم.
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc