https://gateway.trip.ir/api/

معرفی 15 مقصد خارجی برای سفر با کودکان در نوروز

به روز رسانی: 14 فروردین ، 1403 راهنمای سفر

بهترین کشورهای خارجی برای سفر با کودکان در نوروز

سفر با کودکان به کشورهای خارجی آن هم در تعطیلات نوروز یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربیاتی است که می‌توانید در زندگی خود داشته باشید. گشت و گذار در شهرهایی که تا به حال ندیده‌اید، غذا خوردن در رستوران‌هایی که هرگز تصور نکرده‌اید، دیدن جاذبه‌هایی که فقط عکس‌های آن‌ها را دیده‌اید و... همه می‌تواند حس خوبی را به شما بدهد. اما سفر کردن با کودکان نسبت به سفرهای مجردی و یا دو نفره کمی متفاوت است.

به هر حال کودکان هر جایی را نمی‌پسندند. ممکن است شما از دیدن آثار باستانی لذت ببرید، اما کودکی که هیچ تصوری از امپراتوری روم باستان ندارد، چه حسی می‌تواند نسبت به این آثار داشته باشد؟ مطمئنا در سفر باید کودکان را به جاهایی ببرید که آن‌ها هم از سفر خود تجربه خوبی داشته باشند. اگر قرار باشد به یک کشور خارجی بروید، لازم است از قبل مقصد سفر خود را از نظر امکانات رفاهی و گردشگری بررسی کنید تا کودکان هم از این سفر نهایت لذت را ببرند. در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین مقاصد خارجی برای سفر با کودکان در نوروز را با هم مرور کنیم.

در دنیا شهرهای زیادی برای تور خارجی نوروز وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها بهترین را انتخاب کنید. در این مقاله فهرستی از 15 کشور جهان را آورده‌ایم که از بهترین کشورهای خارجی برای سفر با کودکان به حساب می‌آیند:

1. ترکیه؛ بهترین کشور برای سفر نوروزی با کودکان

شاید بتوان گفت بهترین و مقرون به صرفه ترین مقصد خارجی برای سفر با کودکان کشور ترکیه باشد. تور ترکیه نوروز اولین انتخاب بسیاری از خانواده‌هایی است که به سرگرم شدن فرزندشان در سفر فکر می‌کنند. با توجه به اینکه در کشور ترکیه نیز مانند ایران نوروز و آغاز بهار جشن گرفته می‌شود، هتل‌ها هم برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان تدارک می‌بینند. نیازی به تعریف نیست که این کشور جاذبه‌های گردشگری زیادی برای خانواده‌ها دارد. پارک مینیاتورک استانبول یکی از بهترین مناطقی است که می‌توانید برای نوروز آن را انتخاب کنید. همچنین سواحل بدروم و آنتالیا هم گزینه مناسبی برای سفر نوروزی است؛ کودکان شما می‌توانند از گردش و تفریح در کنار ساحل، تجهیزات بازی و تفریحات آبی کودکانه لذت ببرند.

همچنین در تور ترکیه می‌توانید به مرکز خرید سرزمین ژوراسیک هم سری بزنید. در اینجا سرگرمی‌های زیادی از جمله دایناسور انیماترونیک، یک گالری دیرین انسان‌شناسی، مرکز اکتشاف علم و سینمای ۶ بعدی برای خانواده‌ها تدارک دیده شده است. جزایر پرنس با دهکده‌های عجیب و غریب را هم در برنامه سفر نوروز خود به ترکیه قرار دهید؛ حتما فرزند شما از دیدن این دهکده‌ها لذت می‌برد.

پارک مینیاترک در استانبول

نمایی از پارک مینیاترک در استانبول

2. فرانسه؛ مقصدی لوکس برای سفر نوروزی

یکی دیگر از کشورهایی که می‌توانید همراه با خانواده بروید، فرانسه است. «دیزنی لند پاریس» از جمله بهترین مقاصد گردشگری در دنیاست که بی‌تردید کودکان هم علاقه زیادی به آن خواهند داشت. این مکان گردشگری به عنوان یک استراحتگاه تفریحی در 32 کیلومتری قلب شهر پاریس قرار دارد.

دیزنی لند پاریس
تصویری از عروسک‌های دیزنی در دیزنی لند پاریس

در اینجا بهترین تجهیزات برای سرگرمی و بازی کودکان فراهم شده است که از جمله آنها می‌توانیم به ترن هوایی، فیل پرنده، قطار و چرخ و فلک اشاره کنیم. فانتزی لند نیز یکی از بهترین پارک‌های این منطقه است که به خاطر رنگ‌های زنده‌اش شهرت دارد. برای انتخاب تور خارجی نوروز در سفر با کودکان، حتما پاریس را به عنوان یک گزینه ایده‌آل در نظر داشته باشید.

3. دبی؛ از بهترین مقاصد نوروزی برای سفر با کودک

امارات متحده عربی از دیگر کشورهایی است که اغلب به عنوان مقصد دوم ایرانی‌ها (بعد از تور ترکیه نوروز) انتخاب می‌شود. این کشور یکی از زیباترین سرزمین‌های خاورمیانه به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر به قطب توریست‌های خارجی تبدیل شده است. اگر همراه با خانواده به دبی سفر می‌کنید می‌توانید به برج خلیفه بروید و نمای پانورامای شهر را از بالا به کودکان نشان دهید. همچنین مرکز خرید مرکاتو یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این کشور است که کودکان از بازی‌ها و سرگرمی‌های این مرکز لذت می‌برند.

در سفر به دبی با کودکان حتما به دبی مال هم سری بزنید؛ اینجا یک آکواریوم بزرگ دارد که تماشای آن برای کودکان بسیار لذت بخش خواهد بود. همچنین پارک آبی «اسپلش ان پارتی» نیز بهترین پارک آبی دبی برای کودکان است؛ اینجا سرسره‌های متنوعی دارد و کودکان از آب بازی و شنا لذت خواهند برد. بازی در سواحل جزایر امارات از دیگر سرگرمی‌های کودکان در ایام نوروز خواهد بود. اسکای دایو دبی، باغ گل دبی و سواحل جمیرا نیز از دیگر جاذبه‌های توریستی است که توصیه می‌کنیم همراه با خانواده به این مکان‌های چشم نواز و مدرن سفر کنید.

پارک آبی کودکان دبی

نمایی از پارک آبی کودکان دبی

4. ویتنام؛ مقصدی شگفت انگیز برای سفر خانوادگی

یکی دیگر از بهترین مقصد‌های خارجی برای سفر با کودکان در نوروز کشور ویتنام است که در شبه جزیره هندوچین قرار دارد. «دلتای مکونگ» مکانی مناسب برای بازی کودکان است و در آنجا می‌توانند قایق‌سواری در دل طبیعتی بکر را تجربه کنند. همچنین در این کشور سواحل زیادی برای سرگرمی و تفریح کودکان وجود دارد. «تونل‌های کو چی» هم از دیگر مکان‌هایی است که بچه‌ها علاقه زیادی به آن دارند و می‌توانند درست مثل سربازان جنگ ویتنام در این تونل‌ها بازی کنند. کایاک سواری و تفریحات آبی از جمله سرگرمی‌های کودکان در تور نوروز ویتنام است.

5. انگلستان؛ انتخابی برای سفر نوروزی لوکس

یکی دیگر از بهترین مقاصد گردشگری برای تور خارجی در نوروز، انگلیس است؛ در این کشور می‌توانید به هاید پارک، موزه تاریخ ملی و قلعه ادینبورگ سری بزنید. در انگلیس می‌توانید همراه با خانواده خود در کرانه جنوبی رودخانه تایمز، بر روی چرخ هزاره سوار شوید و لندن را از نمای 360 درجه به تماشا بنشینید. قطعا کودکان هم از دیدن چنین مناظری لذت می‌برند. تماشای برج‌های آلتون، سوار شدن بر روی ترن هوایی و بازی با تجهیزات مدرن شهربازی لندن از دیگر سرگرمی‌های کودکان در سفر به انگلیس در نوروز خواهد بود.

شهربازی کودکان در لندن

تصویری از ورودی شهربازی کودکان در لندن

6. عمان؛ سفر نوروزی خارجی در خلیج فارس

اگر با نزدیکی به عید نوروز سوال «عید کجا بریم» فکر شما را مشغول کرده و علاقه مندید که در این ایام همراه با خانواده از یک کشور خارجی دیدن کنید، عمان می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

 این بار قرار نیست خیلی راه دوری بروید؛ بهتر است در کنار تور ترکیه به عمان هم به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود فکر کنید. در ایام نوروز شاید فرصت زیادی برای گرفتن تور و سفر به کشورهای دور را نداشته باشید، پس بهتر است همراه با خانواده نوروز را در کنار سواحل شنی عمان سپری کنید.

شهر مسقط یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه است که با داشتن جاذبه‌های مدرن می‌تواند در سفر خارجی در تعطیلات نوروز میزبان شما باشد. مسجد جامع سلطان قابوس با رنگ‌های خیره‌کننده و زیبا، جزیره مصیره در کنار دریا و صخره‌ها و صلاله و جبل اخدار از جمله مراکز گردشگری این کشور است. در هر یک از این مکان‌ها تفریحات و سرگرمی‌هایی نیز برای کودکانتان وجود دارد تا آن‌ها هم از این سفر بی‌نصیب نمانند.

7. مکزیک؛ مقصدی دور و هیجان انگیز برای کودکان

مکزیک هم یکی دیگر از کشورهایی که در لیست تورهای خارجی گران قیمت قرار می‌گیرد. اگر همیشه تور ترکیه را انتخاب کرده‌اید، این بار وقت آن رسیده است کمی از خاورمیانه دور شوید و به مرکز آمریکا سفر کنید. در اینجا برای کودکانتان تفریحات و سرگرمی‌های زیادی تدارک دیده شده است. مطمئنا کودکان از دیدن «چیچن ایتزا» که به دست قوم مایا ساخته شده است، لذت می‌برند. یک پارک ورزشی به نام آکاپولکو نیز در این کشور وجود دارد که می‌توانید کودکان خود را برای بازی با تجهیزات شهربازی، تماشای قلعه سن دیگو، موزه تاریخی آکاپولکو و دیوارنگاره دیگو ریورا آماده کنید.

8. اسپانیا؛ تجربه ای خاص در سفر نوروزی با کودک

یکی دیگر از بهترین مقاصد گردشگری در دنیا در فصل بهار، اسپانیا است که به کشور گاوبازها شهرت دارد. وقتی با خانواده به تور گردشگری رفته‌اید حتما سراغ پارک‌ها و مکان‌های تفریحی برای کودکان را می‌گیرید. «پارک گوئل» یکی از برترین نقاط گردشگری برای خانواده‌هاست که مجسمه‌های بی‌شماری را در دل خود جای داده است. حتما فرزندان شما هم از دیدن این حجم از هنر و زیبایی لذت می‌برند.

«پارک بزرگ ال رتیرو» یکی دیگر از مکان‌های گردشگری در اسپانیاست که قدمت آن به قرن 19 میلادی برمی‌گردد و به خاطر فواره‌هایش مشهور شده است. همچنین اگر فرزندان به حیوانات علاقه زیادی دارند، می‌توانید آن‌ها را به «پارک سیوتادلا» در بارسلونا ببرید.

9. فنلاند؛ تجربه نوروز برفی در اروپا

این کشور هم می‌تواند یکی از مقصدهای خارجی شما برای سفر با کودکان در نوروز باشد. فنلاند از نظر صلح و امنیت در رتبه پانزدهم جهان و در رتبه اول اروپا قرار می‌گیرد. شهرهای شلوغ با روستاهای زیبا همان جایی است که قطعا کودکان شما علاقه زیادی به آن دارند. 

فنلاند به عنوان کشوری با 55 هزار دریاچه شناخته شده است که بی‌تردید کودکان از بازی کردن در کنار سواحل آن لذت زیادی می‌برند. اگر فرزندان شما به اِسکی و اِسنوبورد علاقه زیادی دارند، به لیوای سفر کنید. در نوروز هنوز برف‌ها آب نشده است و این شهر حال و هوای برفی و زمستانی دارد؛ بنابراین کودکان می‌توانند از بازی روی یخ‌ها لذت ببرند.

برف بازی در فنلاند

تصویری از کودک و برف بازی با آدم برفی ها در فنلاند

10. کاستاریکا؛ سفر نوروزی به آمریکای مرکزی

یکی دیگر از بهترین مقاصد گردشگری برای سفر با کودک در آمریکای مرکزی دارد. کاستاریکا دارای سواحل متعدد با آب و هوای مطبوع است. در اینجا پارک‌های ملی با حیوانات واقعی سرگرمی جالبی برای کودکان خواهند بود. همچنین دوچرخه سواری در کوهستان، اسب سواری و بازی در آب از دیگر سرگرمی‌های لذت‌بخش برای بچه‌هاست.

کودکان از دیدن مکان‌هایی مثل «آبشار لا فورتونا» و «آتشفشان آرنال» واقعا لذت می‌برند. همچنین «پارک پوندروسا» جواهری برای کودکانی است که عاشق حیوانات هستند. «پارک مارینو دل پاسیفیکو» در کاستاریکا یک انتخاب عالی برای آنهایی است که می‌خواهند فرزندشان از سفر خارجی در نوروز لذت ببرند.

11. ایسلند؛ تجربه نوروز برفی در شمال اروپا

ایسلند هم یکی دیگر از بهترین مکان‌های گردشگری در دنیاست که می‌توانید در تور خارجی برای نوروز آن را انتخاب کنید. ضمن اینکه در این کشور می‌توانید همراه با خانواده به جاذبه‌های توریستی متعددی سر بزنید. غار یخی واتنایوکول، آبشار اسکوگافوس، آبفشان استروکور، دره فیادرارگیوور و وجود پارک‌ها و جشنواره‌های متعدد در ریکیاویک (پایتخت) می‌تواند کودکان شما را حسابی سرگرم کند.

در این کشور می‌توانید همراه خانواده به پارک‌ها و مراکز خریدی بروید که تفریحات مهیجی را برای فرزندانتان تدارک دیده‌اند. مطمئنا از رفتن به این کشور در تعطیلات نوروزی پشیمان نخواهید شد.

12. کانادا؛ گزینه‌ای ایده آل برای سفر با کودک

این کشور با وجود 17 میراث جهانی یونسکو، می‌تواند یکی از بهترین مقاصد خارجی برای سفر با کودکان در نوروز باشد. بچه‌ها عاشق کاوش در پارک‌های ملی و کسب اطلاعات از حیات وحش هستند. تعجب نکنید اگر بگوییم در این کشور 48 پارک ملی وجود دارد. برای مثال می‌توانید همراه با خانواده به پارک ملی وود بوفالو و یا پارک آلبرتا بروید. حتما فرزندان شما از بودن در این پارک‌ها و تجهیزات بازی مدرن آنها لذت خواهند برد. در نظر داشته باشید در ایام نوروز هوا در کانادا هنوز سرد است، پس لباس‌های گرم خود را فراموش نکنید.

13. هنگ کنگ؛ سفر بهاری به شهر پرهیاهو

هنگ کنگ هم می‌تواند یکی دیگر از مکان‌های گردشگری برای سفر با کودکان در ایام نوروز باشد. این کشور آسیایی دارای پارک‌های تفریحی متعددی است که همراه با خانواده می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. دیزنی لند هنگ‌کنگ یکی از پارک‌هایی است که روزانه جمع زیادی از گردشگران را به سمت خود جلب می‌کند.

قلعه ویکتوریا نیز جایی است که فرزندانتان می‌توانند از این ناحیه فضای شهر را تماشا کنند. قطار برقی از جمله سرگرمی‌های این قلعه برای کودکان است. قایق‌های کروز استار فری نیز یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌های آبی است که مطمئنا کودکان علاقه زیادی به سوار شدن آن‌ها دارند.

اوشن پارک و آکواریوم بزرگ هنگ کنگ از دیگر مکان‌هایی است که زمان سفر به این شهر باید به آنجا هم سری بزنید. در این نقاط گردشگری تفریحات شاد و هیجان‌آوری برای کودکان فراهم شده است.

14. سنگاپور؛ سفر نوروزی به شرق آسیا

سنگاپور هم می‌تواند یکی از بهترین مقاصد گردشگری در سفر با کودکان در نوروز باشد. برای رزرو تور خارجی در نوروز می‌توانید سنگاپور را هم یکی از گزینه‌های انتخابی خود قرار دهید. تماشای جنگل‌ها، باغ‌وحش‌ها و پارک‌های این کشور برای کودکان جذابیت زیادی دارد.

ساختمان ماریا بی‌سندز از سه ساختمان تشکیل شده است که یک کشتی نمادین روی پشت بام این ساختمان‌ها، آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند. در این ساختمان تعداد زیادی هتل، مرکز خرید، مکان‌های بازی و تفریح کودکان، رستوران و .... وجود دارد. با رفتن به طبقات بالای ساختمان می‌توانید نمای شهر را از بالا به نظاره بنشینید. باغ‌های کنار خلیج هم از دیگر جاذبه‌های گردشگری سنگاپور است که می‌توانید همراه با کودکان از آن‌ دیدن کنید.

15. نروژ؛ تجربه سفر نوروزی به کشوری سردسیر

نروژ هم می‌تواند یکی از گزینه‌های تور خارجی نوروز برای شما و خانواده‌تان باشد. در این کشور مسیرهای راه آهن که از میان جنگل‌ها و روستاهای سرسبز عبور می‌کند، کوه فلین با قطارهای کابلی و سوار شدن در کشتی‌های هورتیگروتِن از مهم‌ترین تفریحاتی است که حتما کودکان از آن لذت می‌برند.

جمع‌بندی

در این مقاله از سایت تریپ 15 کشور را برای سفر با کودکان در تعطیلات نوروز معرفی کردیم. شما هم دوست دارید در تعطیلات نوروز به یک کشور خارجی سفر کنید؟ انتخاب شما کدام یک از این مقاصد است؟ در انتخاب سفر خارجی با کودکان، به سراغ گزینه‌هایی بروید که بیشترین تفریحات و سرگرمی‌ها را برای کودکان تدارک دیده باشند. ما 15 کشور مختلف را در این مقاله معرفی کردیم، با این حال اغلب ایرانی‌ها همیشه تور ترکیه نوروز را به عنوان گزینه اول برای سفر خارجی انتخاب می‌کنند. مخصوصا که شهرهای ترکیه برای سفر با کودکان در نوروز تفریحات و برنامه های خاص آنها را تدارک دیده‌اند. اگر شما هم تجربه‌ای از سفر نوروزی به ترکیه یا کشورهای دیگر دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

     
بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc