https://gateway.trip.ir/api/

تعطیلات عید ۱۴۰۳ کجا بریم؟ 19 پیشنهاد برای سفر نوروزی

به روز رسانی: 14 فروردین ، 1403 جاذبه های گردشگری

عید کجا بریم

وقتی که آرام آرام صدای پای بهار به گوش می‌رسد و زمستان نفس‌های آخرش را می‌کشد، یک سوال مهم در ذهن بسیاری از ما ایرانی‌ها نقش می‌بندد: عید کجا بریم؟ عید نوروز و تعطیلات طولانی‌اش بهترین زمان برای گشت‌وگذار و مسافرت است. مسافرتی که بتواند خستگی‌های یک‌ساله را از تن بیرون کند. ایام عید نوروز، نه تنها به خاطر تعطیلات، بلکه به دلیل نو شدن طبیعت، آب‌وهوای دلربای بهاری و حال‌وهوای شادی که بر کشورمان حاکم است، یکی از بهترین زمان‌های سفر به شمار می‌رود. بنابراین عجیب نیست اگر از خودمان بپرسیم عید کجا بریم مسافرت؟ ما در این مقاله به کمک شما آمده‌ایم تا با ارائه 19 پیشنهاد مختلف از سراسر ایران و جهان به شما کمک کنیم سال ۱۴۰۳ را با سفری متفاوت و به‌یادماندنی آغاز کنید.

تعطیلات عید کجا بریم؟ گلستان

شمال ایران به واسطه هنرنمایی باشکوه طبیعت، آب‌وهوای دلچسب و سواحل زیبای دریای خزر همواره یکی از اولین انتخاب‌های ایرانیان، به‌ویژه ساکنین پایتخت برای سفر بوده است. استان گلستان یکی از شهرهای شمالی است که نسبت به دیگر استان‌های شمال کشور یعنی گیلان و مازندران، کمتر شناخته شده و این فرصتی است برای کشف ناشناخته‌ها در استانی که هرچه می‌خواهید را یک جا دارد: جنگل‌های بکر و بی‌نظیر، بناهای تاریخی، آبشارهای خروشان و پرآب و آشنایی با یکی از اقوام اصیل ایرانی یعنی ترکمن‌ها.

در استان گلستان این فرصت را دارید که با تمام توان از آب‌وهوای دلپذیر بهاری شمال کشور بهره ببرید و از جنگل‌های بکر و دست‌نخورده‌تری نسبت به سایر مناطق شمالی، دیدن کنید. حتی می‌توانید کمپینگ در این جنگل‌ها را نیز تجربه کنید. جنگل‌های ناهارخوران، النگدره، کردکوی، دَلَند و قُرُق، از دیدنی‌ترین جنگل‌های شمال کشور هستند.

با سفر به گلستان به قطب پرورش اسب کشور رفته و با اسب‌های اصیل ایرانی آشنا خواهید شد. اگر در اولین جمعۀ فروردین‌ماه در گنبد کاووس باشد، کورس بهاره مسابقات اسب‌سواری آغاز می‌شود و شاهد یک رقابت جذاب اسب‌سواری هم خواهید بود.

در شهر گرگان، مرکز استان گلستان، می‌توانید از بافت تاریخی این شهر مانند محله نعلبندان، محله میدان و محله سبزه‌مشهد، با قدمتی که به دوران سلجوقیان و صفویان می‌رسد، دیدن کنید و حمام‌ها، مدارس، مساجد، بازارها و خانه‌های تاریخی شمال کشور را از نزدیک ببینید. از دیگر دیدنی‌های استان گلستان نیز می‌توان به برج هزارسالۀ گنبد کاووس، گورستان خالد نبی، شهر تاریخی جرجان، شهر قدیمی گمیشان، کاخ موزه گرگان مربوط به دوران رضاشاه پهلوی و بازارهای جذابی همچون بازار ساحلی بندر ترکمن اشاره کرد.

تعطیلات عید کجا بریم

عکسی از میل گنبد قابوس

عید کجا بریم گرم باشه؟ چابهار

دومین پاسخ قاطعانه ما به پرسش پرتکرار عید کجا بریم ، شهر زیبای چابهار در استان سیستان و بلوچستان است. شهری که تنها بندرگاه اقیانوسی کشورمان بوده و به عنوان یک منطقه آزاد تجاری، علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوع و دیدنی، امکانات تفریحی و اقامتی بسیار خوبی را نیز برای شما فراهم می‌کند.

چابهار زیبا اگرچه همانطور که از نامش پیداست شهری همیشه‌بهار است، اما در ایام عید نوروز و آغاز فصل بهار، آب‌وهوایی بی‌نهایت دل‌انگیز دارد که نه گرم است و نه شرجی. بنابراین از هر جهت یک سفر ایده‌آل برای تعطیلات نوروزی محسوب می‌شود.

در چابهار می‌توانید به روستای دَرَک بروید و شاهد تلاقی کویر و دریا با یکدیگر باشید؛ می‌توانید از جنگل‌های حرا، جایی که درختان از دل آب سر بیرون می‌آورند، دیدن کنید؛ می‌توانید سفری به مریخ داشته باشید و از کوه‌های مریخی در نزدیکی روستای گواتر دیدن کنید؛ می‌توانید یکی از ۴ تالاب صورتی دنیا با پرندگانی همچون فلامینگو، تیهو، عقاب و... را از نزدیک ببینید؛ و حتی می‌توانید در یکی از بزرگترین کوه‌های گِل‌فشان دنیا، حمام گل بگیرید و خواص درمانی آن را به تن خود هدیه دهید.

اگر فکر می‌کنید شگفتی‌های چابهار به همین جا ختم می‌شود، در اشتباه هستید! چابهار با جاذبه‌های تاریخی از قبیل موزه محلی چابهار، مسجد جامع درک از مساجد دوران صفویه، مسجد جامع تیس با قدمت ۱۲۵۰ ساله، قلعۀ تلگراف‌خانه ساخته شده توسط انگلیسی‌ها، روستای باستانی تیس به جا مانده از دوران هخامنشیان و حتی گورستان جن که به باور مردم بومی محل دفن اجنه است، می‌تواند سفری به یادماندنی و هیجان‌انگیز را برایتان رقم بزند.

خلاصه آنکه سفر به چابهار در عید نوروز، سفری بی‌نظیر است که شما را به سواحل دریای عمان می‌رساند. همچنین فرصتی است که با منحصربه‌فردترین جاهای دیدنی چابهار آشنا شود و در بازارها و مراکز خرید متنوع این شهر یک خرید لذت‌بخش را تجربه کنید.

عید کجا بریم

عکسی از جنگل‌ حرا

عید کجا بریم مسافرت؟ بوشهر

بوشهر در ساحل خلیج همیشه فارس ایران، یکی از شهرهای دیدنی ایران است که به خاطر غذاهای دریایی متنوع، سواحل زیبا، جاذبه‌های تاریخی و اهمیت اقتصادی خود یکی از بندرهای مهم کشور نیز به شمار می‌رود.

یکی از دلایلی که بوشهر را به پاسخی درخور برای سوال عید کجا بریم تبدیل می‌کند، بدون شک بافت تاریخی بی‌نظیر و معماری باشکوه آن است. در قسمتی از بوشهر که به‌عنوان بافت تاریخی شهر شناخته می‌شود، شاهد ساختمان‌هایی با معماری سنتی و بومی خواهید بود که پیشینه آن‌ها به دوران افشاریان برمی‌گردد. این محله‌های تاریخی شامل محله‌های بهبهانی، دِهدشتی، کوتی و شنبدی هستند و از پربازدیدترین جاهای دیدنی بوشهر به شمار می‌آیند.

در بوشهر می‌توانید از بازار قدیمی یادگار دوران قاجار، عمارت مَلِک با ترکیبی از معماری فرانسوی و معماری بومی بوشهر، مسجد کوفه، گورستان ۴۵۰۰ سالۀ شغاب، موزه رئیسعلی دلواری، مدرسه سعادت (یکی از ۵ مدرسه مدرن ایران) از دوران قاجار، موزه دریانوردی، بندر باستانی سیراف و گنبد نمکی جاشک که از بزرگترین گنبدهای نمکی خاورمیانه است، دیدن کنید.

عید کجا بریم مسافرت

تصویری از عمارت ملک

عید کجا بریم در ایران؟ کرمان

تا در قسمت‌های جنوبی کشورمان هستیم، باید سری هم به یکی از جذاب‌ترین و متنوع‌ترین استان‌های کشورمان یعنی کرمان بزنیم. شهری که سابقه تاریخی و فرهنگی چشمگیری دارد و بسیاری از سازه‌های باستانی، مساجد تاریخی و آتشکده‌های زرتشتیان را در خود جای داده است.

کرمان که معمولاً به عنوان شهری خشک و کویری شناخته می‌شود، در تعطیلات عید نوروز آب‌وهوایی مطبوع و معتدل دارد که بر جذابیت‌های آن می‌افزاید. در سفر به کرمان صمیمیت بی‌اندازۀ مردم خونگرم و دوست‌داشتنی این دیار قطعاً توجهتان را جلب خواهد کرد؛ بی‌دلیل نیست که کرمان را «دیار کریمان» می‌دانند.

اگر تعطیلات نوروزی خود را در کرمان بگذرانید، می‌توانید از دیدنی‌های بسیار متنوعی در استان کرمان لذت ببرید. مجموعه گنجعلی‌خان شامل مسجد، بازار و حمام که قدمتشان به دوران صفویه می‌رسد، مجموعه ابراهیم‌خان شامل حمام، بازار و آب‌انبار تاریخی، گنبد جبلیه (یک گنبد ۸ ضلعی سنگی) یادگار دوران ساسانیان، سه‌گنبدان یا آرامگاه مشتاقیه، قلعه اردشیر به جا مانده از دوران ساسانیان، باغ شاهزاده ماهان (از جمله آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو)، حمام وکیل، آتشکده و موزۀ زرتشتیان، باغ فتح‌آباد و یخدان مؤیدی به عنوان بزرگترین یخچال خشتی جهان، تنها بخشی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کرمان هستند.

اگر بخواهید به طبیعت کرمان سری بزنید، جاذبه‌های کویر قطعاً شما را غافلگیر خواهد کرد. یکی از جاذبه‌های خاص کرمان، کلوت شهداد در کویر شهداد است. کلوت‌ها پدیده‌هایی طبیعی هستند که در مناطق بسیار خشک مانند صحراهای آفریقا یا آمریکا نیز دیده می‌شوند و در اثر جابجا شدن شن‌ و ماسه‌های صحرا توسط باد رخ می‌دهند. در کویر شهداد در دل کویر لوت، کلوت‌ها همانند سازه‌های ساخت دست بشر در پهنه کویر گسترش یافته‌اند و از دور به شهری با ساختمان‌های بلند شباهت دارند. باستان‌شناسان معتقدند کلوت شهداد به هزارۀ دوم و سوم میلاد متعلق است و نشانه‌های زندگی انسان نیز در این منطقه دیده شده است.

عید کجا بریم در ایران

عکسی از باغ شاهزاده ماهان

عید کجا بریم ارزون باشه؟ شاهرود

در استان سمنان، جایی که خطه شمالی کشور به پایان می‌رسد و خطه کویری آغاز می‌شود، شهر شاهرود به عنوان یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای ایران قرار گرفته است. این شهر بزرگ با تنوع آب‌وهوایی و طبیعتی که آن را به شهر چهارفصل تبدیل کرده، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی باشد که می‌پرسند عید کجا بریم؟

شاهرود دومین شهر بزرگ ایران است و با توجه به وسعت خود مناطق اقلیمی متنوعی را پوشش می‌دهد. به همین دلیل از جنگل‌های زیبای شمال کشور گرفته تا بخش‌هایی از کویر مرکزی ایران را می‌توانید در این شهر ببینید. اگر در عید نوروز به شاهرود سفر کنید، آب‌وهوای فوق‌العاده‌ای را شاهد خواهید بود؛ چرا که هوا نه آنقدر گرم است که گشت‌وگذار در بخش‌های کویری را غیرممکن کند و نه آنقدر سرد است که از تفریح در جنگل‌ پشیمان شوید.

جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شاهرود به‌قدری زیاد هستند که در این سفر حتی یک لحظه هم حوصله‌تان سر نرود. از جمله مناطقی که در سفر نوروزی خود حتما باید به آنها سر بزنید، می‌توان به آرامگاه بایزید بسطامی از عرفای ایرانی، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، روستای قلعه‌بالا یکی از روستاهای تاریخی با معماری بومی و سنتی، پارک ملی خارتوران و دشت توران زیستگاه یوزپلنگ آسیایی، روستای کویری رضاآباد با تپه‌های شنی و ماسه‌های روان، سیاه‌چادرهای عشایر و خانه‌های خشتی، جنگل ابر به عنوان زیباترین بخش جنگل‌های هیرکانی، خانه ۱۰۰ سالۀ یغمایی‌ها، آبشار مجن شاهرود، دشت آفتابگردان و شقایق کالپوش، بازار سنتی شاهرود و برج کاشانه بسطام اشاره کرد.

یادتان باشد که در سفر به شاهرود از غذاهای اصیل سمنانی نیز حتماً نوش‌جان کنید. ته‌چین شهمیرزادی، چرتمه پلو، ته‌چین اسفناج، دیگی سنگسر و تلخون از بهترین غذاهایی هستند که طعم جدیدی به سفر نوروزی شما می‌بخشند.

عید کجا بریم ارزون باشه

عکسی از جنگل هیرکانی

عید کجا بریم خوش بگذره؟ کاشان

یکی از اولین پاسخ‌های ایرانیان به سوال عید کجا بریم مسافرت، اصفهان زیباست. اگر شما هم تصمیم دارید به نصف جهان سفر کنید، پس یادتان نرود که حتماً به کاشان، شهر گل و گلاب و پایتخت فرش ایران هم سری بزنید. کاشان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران با قدمت ۷۵۰۰ سال و از جذاب‌ترین شهرهایی است که می‌توان برای آغاز سال جدید انتخاب کرد.

کاشان شهری است که حتی کویرهایش هم شهرت دارند و بسیاری از افراد برای کویرگردی یا رصد آسمان شب راهی کویرهای این شهر می‌شوند. اگرچه آب‌وهوای کاشان گرم و خشک است؛ اما در فصل بهار آن هم در ابتدای آن، شما می‌توانید هوایی خنک و معتدل را در این شهر تجربه کنید.

حتماً بسیاری از دیدنی‌ها و خانه های تاریخی کاشان را می‌شناسید. این شهر به داشتن خانه‌های قدیمی با معماری‌هایی بسیار باشکوه که نمایانگر اوج هنر معماری ایرانی است، شهرت دارد. خانه‌هایی که هر یک قصه‌ای از گذشته‌های دور را در آجربه‌آجر خود روایت می‌کنند و با زیبایی و شکوهی خیره‌کننده، گردشگران را به سمت خود می‌کشانند. مهم‌ترین خانه‌های کاشان که در فصل بهار با جذابیتی دوچندان انتظارتان را می‌کشند، عبارتند از:

  • خانه طباطبایی‌ها: خانه ۱۴۰ اتاقۀ یک تاجر فرش در دوران قاجار
  • خانه عباسیان: خانه‌ای ۷۰۰۰ متری با پنج حیاط و پنج طبقه
  • خانه بروجردی‌ها: خانه‌ای با تزیینات داخلی و نقاشی‌های دیواری از کمال‌الملک، نقاش بزرگ ایرانی
  • خانه عامری‌ها: ساختمانی با ۸۵ اتاق از دوران زندیه که اکنون تبدیل به یک اقامتگاه سنتی لوکس شده است.
  • خانه عادل: خانه‌ای با معماری قرینه و اتاق‌های سه‌در که امروزه به عنوان یک اقامتگاه سنتی فعالیت می‌کند.

حواستان باشد که دیدن این خانه‌های رویایی و اصیل ایرانی، شما را از تماشای سایر زیبایی‌های کاشان غافل نکند. باغ فین و حمام فین (محل قتل امیرکبیر) یکی از باغ‌های ثبت شده در یونسکو، حمام سلطان امیراحمد، بازار سنتی کاشان، شهر زیرزمینی نوش‌آباد که پیش از ظهور اسلام برای مقاصد نظامی استفاده می‌شد، مسجد و مدرسۀ آقابزرگ، آتشکده نیاسر، تپه‌های سیَلک (محل ظهور نخستین تمدن ایران مرکزی) با مقبره‌هایی به قدمت ۳۵۰۰ سال، غار ۲۰۰۰ سالۀ نیاسر، کویر ابوزیدآباد و کوه کرکس، تنها چند نمونه از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر شگفت‌انگیز هستند.

عید کجا بریم خوش بگذره

عکسی از خانه طباطبایی‌ها

مسافرت عید کجا بریم؟ تبریز

تبریز را به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی می‌شناسند. شهری که تا دلتان بخواهد جاهای دیدنی دارد و در هر کوی و برزن آن می‌توان ردپای تاریخ و فرهنگ ایرانی را مشاهده کرد. تبریز شهری است که بسیاری از اولین‌های تاریخ ایران در دل آن رخ داده است؛ نخستین چاپخانه، اولین سینمای عمومی، اولین کودکستان، اولین مدرسۀ ناشنوایان، اولین کتابخانۀ عمومی، اولین تراموا و اولین شهرداری ایران در این شهر بنیان گذاشته شدند؛ از این رو تبریز را به «شهر اولین‌ها» می‌شناسند! پس چه چیزی بهتر از اینکه اولین روزهای سال جدید را در این شهر بگذرانید؟

تبریز شهری مرتفع و نیمه‌کوهستانی است و زمستان‌های سردی دارد؛ اما به تدریج در اواخر اسفندماه دمای هوا بالاتر می‌رود و در آغاز سال کمی‌ گرم‌تر می‌شود. با این حال اگر در شهری گرمسیری زندگی می‌کنید و می‌خواهید سال جدید را در آب و هوایی خنک آغاز کنید، تبریز انتخاب بسیار مناسبی است. جاهای دیدنی تبریز در آذربایجان شرقی به قدری زیاد است که در سفری چندروزه نمی‌توان از همۀ آن‌ها دیدن کرد. فهرست زیر گزیده‌ای از معروف‌ترین و زیباترین جاذبه‌های این شهر است:

  • بازار بزرگ تبریز: از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو
  • مسجد جامع تبریز: نمایانگر شکوه و عظمت معماری ایرانی اسلامی
  • ارگ علیشاه: قلعه‌ای نظامی به‌جامانده از قرن هشتم هجری
  • مقبره شعرا: محل دفن بیش از ۴۰۰ شاعر و عارف ایرانی با قدمت بیش از ۸۰۰ سال
  • خانه مشروطه: پایگاه اجتماع مشروطه‌خواهان که اکنون تبدیل به موزه شده است.
  • کلیسای سرکیس مقدس: کلیسایی قدیمی با معماری ارمنی که نزدیک به ۲۰۰ سال قدمت دارد
  • مسجد کبود: یکی از ۴ مسجد آبی‌رنگ دنیا بازمانده از قرن نهم هجری که در سال ۱۳۵۵ بازسازی شد
  • تفرجگاه ائل گولی: محلی برای دورهمی‌، شب‌نشینی و پیاده‌روی در حوالی کاخ ییلاقی تاریخی عباس میرزا.
  • روستای کندوان: روستایی با کمترین نشانه‌های تکنولوژی
  • پارک جنگلی عینالی تبریز

مسافرت عید کجا بریم

عکسی از مسجد جامع تبریز

برای عید کجا بریم؟ رشت

رشت از جمله شهرهایی است که احتمالاً هیچ نیازی به معرفی ندارد. در استان سرسبز و دیدنی گیلان، نام رشت مانند ستاره‌ای می‌درخشد. شهری سرزنده و پویا، با مردمانی شاد و خونگرم که یک انتخاب عالی برای سفر نوروزی به شمار می‌رود. شاید وقتی به فکر سفر به استان‌های شمالی کشور می‌افتیم، در درجه اول به دریا و ساحل و جنگل فکر می‌کنیم؛ اما شهر رشت خود دیدنی‌های بسیاری دارد که سفر شما را به شدت دلپذیر می‌کند.

در شهر باران‌های نقره‌ای، خانه‌موزۀ میرزا کوچک‌خان جنگلی، موزه میراث روستایی گیلان با مساحتی بیش از ۲۶۰ هکتار، کاروانسرای عباسی گیلان، موزه مردم‌شناسی رشت، خانه ابریشمی، دریاچه سقالکسار در دل جنگل انبوه، پارک جنگلی سراوان، تالاب عینک رشت، میدان شهرداری (معروف‌ترین و پربازدیدترین منطقه رشت)، باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی، محله قدیمی ساغری‌سازان، سبزه‌میدان و در نهایت بازار سنتی این شهر جذاب‌ترین نقطه رشت با فضایی مملو از رنگ و عطر و هیاهو، از جمله جاهای دیدنی رشت هستند که نباید از دست بدهید.

رستوران‌ها و کافه‌های محلی رشت را هم فراموش نکنید و از غذاهای اصیل گیلانی نوش‌جان کنید. رشت شهری است که به عنوان یکی از شهرهای خلاق خوراک‌شناسی در جهان شناخته می‌شود و مقصد خوبی برای خوشمزه‌گردی به شمار می‌رود.

برای عید کجا بریم

تصویری از میدان شهرداری رشت

عید کجا بریم خلوت باشه؟ تهران

احتمالاً کمتر کسی در پاسخ به سوال عید کجا بریم مسافرت، تهران را پیشنهاد دهد؛ اما اگر بپرسید «عید کجا بریم خلوت باشه» ما بدون شک پاسخ خواهیم دادیم «تهران». اگر می‌خواهید چهره دیگری از تهران را بدون دود، بدون آلودگی، بدون شلوغی و هیاهوهای سرسام‌آور و بدون ترافیک ببینید، پس در نوروز به تهران بیایید و از جذابیت‌های پایتخت استفاده کنید.

تهران در نوروز گویی شهر دیگری است؛ آرام، دوست‌داشتنی و آماده برای نمایش زیبایی‌هایی که در روزهای عادی سال در شلوغی و ترافیک گم می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید یک تهران‌گردی بی‌نظیر داشته باشید، تعطیلات نوروزی را از دست ندهید. در ادامه به فهرستی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های داخلی و جاهای دیدنی اطراف تهران اشاره می‌کنیم که باید حتماً به آنها سر بزنید:

  • پل طبیعت: پلی که پارک طالقانی و بوستان آب‌وآتش را به یکدیگر متصل می‌کند.
  • پارک ساعی: از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی تهران با امکانات تفریحی متنوع
  • پارک جنگلی لویزان: شمالی کوچک در نواحی کوهستانی تهران
  • پارک ژوراسیک: تجربه‌ای بی‌نظیر برای کودکان
  • درکه: یکی از معروف‌ترین تفرجگاه‌های تهران و از مسیرهای محبوب کوهپیمایی
  • کاخ سعدآباد: مجموعه‌ای از عمارت‌ها و کاخ‌های خاندان پهلوی در یکی از خوش آب‌وهواترین مناطق شمالی تهران
  • کاخ نیاوران: محل زندگی خاندان پهلوی
  • کاخ گلستان: محل زندگی پادشاهان قاجار
  • شمس‌العماره: بلندترین عمارت و برج دوران قاجار
  • باغ موزه سینما: در باغ فردوس
  • خانه موزه مقدم: با قدمتی صد ساله
  • امامزاده صالح: در تجریش
  • بازار بزرگ تهران: معروف به سبزه‌میدان
  • بازار سنتی تجریش: در جوار امامزاده صالح
  • موزه هنرهای معاصر: نزدیک به پارک لاله
  • موزه جواهرات ملی: متعلق به بانک مرکزی
  • موزه تماشاگه زمان: در انتهای خیابان ولیعصر
  • کلیسای سرکیس مقدس
  • میدان و برج آزادی
  • برج میلاد
  • تله کابین توچال
  • باغ کتاب تهران
  • بوستان جمشیدیه
  • خیابان لاله‌زار

عید کجا بریم خلوت باشه

عکسی از کاخ سعدآباد

عید سفر خارجی کجا بریم ؟

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که دوست دارند سال نو را متفاوت‌تر از همیشه آغاز کنند، شاید دلتان بخواهد پایتان را از مرزهای کشور بیرون بگذارید و نوروز را در کشوری دیگر جشن بگیرید. اگر قصد سفر خارجی دارید، ۱۰ مقصد زیر می‌تواند سفری بی‌نظیر را برایتان به ارمغان بیاورد:

  • گرجستان: یکی از گزینه‌های نزدیک به ایران که سفری کم‌هزینه و فراموش‌نشدنی را برایتان رقم می‌زند، تور گرجستان نوروز است. تفلیس، پایتخت تاریخی و باستانی این کشور و باتومی، پایتخت گردشگری با سواحل زیبا و دلفریبش می‌توانند مقصدی دوست‌داشتنی برای سفر به‌یادماندنی نوروزی شما باشند.
  • استانبول: ترکیه همسایه شمال غربی ایران است که به دلیل نزدیکی به ایران، نیاز نداشتن به ویزا و کم‌هزینه بودن به مقصدی جذاب برای ایرانیان تبدیل شده است. با تور استانبول نوروز می‌توانید از پایتخت تاریخی و فرهنگی این کشور دیدن کنید و در هوای بهاری آن، در خیابان تاریخی استقلال و میدان تکسیم قدم بزنید.
  • آنتالیا: اگر می‌خواهید سال جدید را در نهایت آرامش آغاز کنید و تعطیلاتی مفرح و نشاط‌انگیز داشته باشید، تور آنتالیا نوروز با هتل‌های لوکس و پارک‌های آبی خود در سواحل دلربای مدیترانه بهترین انتخاب برای سفر نوروزی است.
  • تایلند: یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری در شهرهای ساحلی، تور نوروزی تایلند با سواحل دیدنی و خوش‌آب‌وهوای آن در فصل بهار است.
  • دبی: مدرن‌ترین شهر خاورمیانه که می‌توانید با تور دبی نوروز به دور از گرمای کویری، از تفریحات لوکس و جذاب آن لذت ببرید.
  • ایروان: بازدید از پایتخت و شهر زیبای ایروان در تور نوروز ارمنستان گزینه‌ای عالی و درعین‌حال اقتصادی برای سفر نوروزی به حساب می‌آید.
  • مالدیو: مجمع‌الجزایر مالدیو گزینه‌ای دیگر برای سفری لوکس و البته شگفت‌انگیز در تعطیلات سال نوی خورشیدی است. با تور مالدیو نوروز می‌توانید به این جزایر زیبا سفر کرده و از آب‌های شفاف و کریستالی، هتل‌های لوکس و هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی آن لذت ببرید.
  • پاریس: تجربه بهار اروپا در پایتخت گردشگری جهان. با تور نوروز فرانسه جاذبه‌های زیبای این شهر را از برج ایفل و کاخ ورسای تا خیابان شانزه لیزه ببینید و طعم شیرینی‌های خوشمزه فرانسوی را بچشید.
  • رم: سفر به شهر گلادیاتورها، تاریخ و هنر. تور ایتالیا در بهار سفری به قعر نور و زیبایی است و بناهای تاریخی آن، معابد و کلیساهای دیدنی‌اش در این فصل حال‌وهوای دیگری دارند.
  • آفریقای جنوبی: تجربه هیجان و شگفتی در نیم‌کرۀ جنوبی. با سفر با تور آفریقای جنوبی نوروز می‌توانید سال جدید را در طبیعت خارق‌العادۀ قاره آفریقا و مردمان بومی آن با سنت‌هایی بی‌نظیر جشن بگیرید.

عید کجا بریم؟ سفر نوروزی با تریپ

تعطیلات نوروز، در آغازین روزهای بهار، زمانی که همه چیز در حال نو شدن و شکفتن است، همیشه جذابیت‌های خود را دارد و اگر با سفر به شهرهای زیبای ایران و جهان همراه شود، می‌تواند همه خستگی‌ها را از تنتان بزداید. اگر قصد ایرانگردی در نوروز را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم جاهای کمتر شناخته‌شده را ببینید و لذت کشف ناشناخته‌ها را به خودتان هدیه دهید. اگر هم شرایط سفر خارجی را دارید، پس پایتان را از مرزها فراتر بگذارید و سال جدید را در جاهای جدید آغاز کنید. در هر حال، فرقی نمی‌کند عید کجا برید. بلیط هواپیما ارزان تریپ برای سفر به هر مقصدی همراه شماست.

شما چه کشوری را برای سفر نوروزی خود انتخاب می‌کنید؟ در فصل بهار به چه شهری سفر کرده‌اید که آب‌وهوای خوبی دارد و مقصدی جذاب برای تعطیلات سال نوست؟ حتما برایمان بنویسید.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ای با عنوان «سیزده بدر کجا بریم» را در سایت ما بخوانید.

سوالات متداول:

1. برای عید کجا بریم در ایران؟

شهرهای گرگان و رشت در شمال ایران و شهرهای بوشهر و چابهار در بین مناطق جنوبی، مقصدی عالی برای تعطیلات نوروزی هستند. همچنین شهرهای تاریخی شیراز، اصفهان، تبریز، کاشان و کرمان نیز می‌تواند خاطرات خوشایندی را از شروع سال نو در ذهنتان ثبت کند.

2. بهترین مقصد خارجی برای سفر عید کجاست؟

شهرهای استانبول و آنتالیا در ترکیه، شهرهای تفلیس و باتومی در گرجستان، شهر ایروان در ارمنستان و جزایر تایلند و مالدیو، مقصدی جذاب برای گذراندن تعطیلات سال نوی خورشیدی به شمار می‌روند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc