https://gateway.trip.ir/api/

محلات استانبول شهر خلاق گردشگری

به روز رسانی: 27 اردیبهشت ، 1400 راهنمای سفر

محلات استانبول شهر خلاق گردشگری

کدام محلات استانبول را برای گردش و اقامت انتخاب می کنید؟ شناخت محله های استانبول به شما کمک می کند تا راحتتر محل اقامت خود را انتخاب کنید و برای گشت و گذارتان در شهر بهتر برنامه ریزی کنید. تنوع محلات و جاذبه های گردشگری هیجان انگیز استانبول، شما را تشویق می کند به دیدن گوشه و کنار شهر بروید. به خاطر همین زیبایی و شگفتی، استانبول به عنوان یکی از شهرهای خلاق گردشگری شناخته می شود. پیش از گرفتن بلیط چارتر تهران استانبول درباره محلات این شهر بیشتر بدانید. 

محله های استانبول

نقشه شهر استانبول دارای 39 محله در بخش اروپایی و آسیایی است. مناطق اروپایی استانبول 25 محله شامل آرناووت کوی، آویجلار، باجیلار، به جیلولار، باکری کوی، باشاک شهیر،بایرام پاشا، بیشکتاش، بیلیک دوزو، بی اوغلو، بویوک کیمچی، کاتالاکا، اسنلر، اسن یورت، ایوب، فاتیح، قاضی عثمان پاشا، گونگورن، کاییت هانه، کوچوک چکمچه، ساریر، سیلیوری، سلطان قاضی، شیشلی و زیتین بورنو است. محلات آسیایی استانبول شامل آدالار، اتاشهیر، بیکوز، جکمکوی، کادیکوی، کارتال، مال تپه، پندیک، سانجاک تپه، سلطان بی لی، شیله، توزلا، عمرانیه و اسکودار است. انتخاب زمان مناسب سفر در کاهشقیمت بلیط هواپیما شما موثر است. 

نقشه شهر استانبولنقشه محلات استانبول

رتبه بندی مناطق استانبول

استانبول مانند هر شهر دنیا دارای محلاتی با کیفیت بالا از لحاظ استانداردهای زندگی است. بر مبنای رفاه اجتماعی و خدمات شهری بالا، محلات بیشکتاش، کادیکوی و شیشلی در صدر قرار می گیرند.

محله های ارزان استانبول

بر اساس قیمت خانه و زمین، محله اسن یورت از مناطق ارزان اما در حال پیشرفت استانبول است.

محله های زیبای استانبول

محله چوکور، محله بالات، بشیکتاش استانبول، کادیکوی استانبول، بی‌اوغلو، ساریر استانبول، فاتح و منطقه سلطان احمد از محلات خوب استانبول به شمار می روند.

محله های بالا شهر استانبول

آتاشهیر استانبول، باکرکوی استانبول، شیشلی استانبول، اسکودار، ایستینیه استانبول از مناطق بالا شهر استانبول محسوب می شوند.

بهترین مناطق استانبول برای زندگی

محلات ببک و آکاتلار در بیشکتاش، استانیه در ساریر، آراناووت کوی، مودا در کایکوی، اتاکوی در باکرکوی، اتاشیهر، آتاکوی استانبول، ولسوالی استانبول وبیلیک‌دوزو، جزو بهترین محلات برای زندگی هستند.

بدترین محله های استانبول

کوش تپه، محله قاضی عثمان پاشا، باغچیلار استانبول، تارلاباشی استانبول، منطقه ساریگل استانبول از محلات خطرناک استانبول هستند.

بهترین محلات استانبول برای گردشگران

گردشگران محلات سلطان احمد، سیرکجی، تقسیم، کاراکوی و گالات، ماچکا و نیشانتاشی، کاباتاش و بیشکتاش را طبق جذابیت و سرزندگی محلی، دسترسی به خدمات گردشگری، حمل و نقل عمومی آسان و جاذبه های توریستی معروف استانبول را برای اقامت انتخاب می کنند.

بهترین مله های استانبولمحله کاراکوی از بهترین محله های استانبول

بهترین محلات استانبول در سفر خانوادگی

برای کسانی که همراه خانواده مسافرت می کنند، محله نزدیک به بازار بزرگ استانبول برای اقامت توصیه می شود. این منطقه به یکی از زیباترین بازارهای قدیمی جهان نزدیک است. شما فرصت کافی دارید تا خانوادگی خرید کنید، از دیدنی های بازار بازدید کنید و سوغات استانبول به ارمغان ببرید.. در این محدوده معروفترین جاذبه های گردشگری مانند کاخ توپکاپی، ایاصوفیه و مسجد آبی قرار دارد.

درباره اطلاعات گردشگری استانبول بیشتر بدانید:

بهترین کارها در بازار استانبول چیست؟

راهنمای سفر به استانبول و هزینه های آن

بهترین محلات استانبول برای زندگی شبانه

استانبول شهری ست که خواب ندارد و زندگی شبانه پر جنب و جوشی دارد. برای علاقه مندان به زندگی شبانه، و گردش شب هنگام در محلات استانبول، محله گالاتا و تقسیم توصیه می شود. گالاتا با داشتن انواع کافه و رستوران، برج منحصربفرد گالاتا، شب شما را می سازد. تقسیم هم مرکز جمع شدن گردشگران بین المللی از سراسر دنیاست که تا پاسی از شب در رستورانها و کافه ها حضور دارند.

محلات معروف استانبول

استانبول محلات مشهوری دارد که توسط گردشگران دیجیتال به دنیا معرفی می شود. این انتخاب از تجربه زندگی و لذت بخش بودن اقامت در این محلات به دست آمده است.

محله کاراکوی استانبول

محله کاراکوی استانبول در گولدن هورن قرار گرفته است. از سال 2010 با تغییرات زیادی که انجام گرفت، به محله مورد علاقه گردشگران تبدیل شد. شما از این محله به سایر نقاط شهر دسترسی راحتی دارید. جایی که غذاهای بین المللی و فروشگاه های خرید متنوعی پیدا می‌کنید.

جاهای دیدنی کاراکوی: حمام علی پاشا از قدیمیترین حمام های ترکیه، گذراندن یک روز در ساختمان فرهنگی هنری سالت، مسجد نصرتیه، دیدن چشم انداز استانبول از شاخ طلایی، بازدید از پل گالاتا، رستوران لکانتاسی برای خوردن غذاهای محلی استانبول، مسجد زیرزمینی یرالتی جامی.

محله بی اوغلو استانبول

بی اوغلو محله ای بوهمی و شگفت با جاذبه های تاریخی زیبا است. اگر می خواهید اقتصادی سفر کنید، به این محله بروید تا علاوه بر غذاهای ارزان، از جاهای دیدنی رایگان بازدید کنید. محله به میدان تقسیم و محله سلطان احمد نزدیک است. جایی مناسب برای عکاسان و طرفداران اینستاگرام. اتمسفر محله آرام است و شما در عین فضای راحت در استانبول از زیبایی شهر لذت می برید.

جاهای دیدنی بی اوغلو: گشت زدن با تراموا قدیمی، دیدار از خیابان معروف استفلال، بازدید از موزه نقاشی و مجسمه ترکیه، تجربه غذاهای یونانی و شمال آفریقا، بالا رفتن از پله های کاموندو با منظره عالی، دیدن موزه هنر مدرن بی اوغلو به عنوان اولین موزه مدرن ترکیه، تجربه زندگی شبانه در استانبول.

محله گالاتا استانبول

گالاتا یکی از قدیمی ترین محلات استانبول است. که به دوران میانه مسیحی بر می گردد. این محله هم در شاخ طلایی استانبول قرار گرفته است. محله ای شگفت برای قدم زدن و دیدن زندگی پر جنبش با فرهنگ ترکیبی که جوانان زیادی را جذب می کند. به همین دلیل به یکی از پاتوق های محبوب استانبول برای دیدن غروب و گذراندن عصری دلپذیر تبدیل شده است.

جاهای دیدنی گالاتا: گشت و گذار شبانه و زندگی مهیج گالاتا، دیدار از برج گالاتا.

محله معروف گالاتامحله گالاتا از مناطق معروف گردشگری استانبول

محله اسکودار استانبول

اسکودار دروازه بسفر در استانبول است. این محله یک گزینه عالی برای گذراندن گردش و اقامت در شهر است. این محله در گذشته مرکز تجارت آناتولی بوده و  کاروانهای ایرانی هم به آنجا رفت و آمد داشتند.

جاهای دیدنی اسکودار: بازدید از کاخ بیلربی، معماری نئوکلاسیک مودا، بالن سواری بر فراز محله کادیکوی، چشمه آبگرم اچملر، کروز سواری در بسفر، قایق سواری هنگام غروب آفتاب، بازدید از موزه اسباب بازی ترکیه.

سوالات متداول

معروفترین محلات استانبول از دید گردشگران کدامند؟

محلات سلطان احمد، تقسیم، کاراکوی و گالات، ماچکا و نیشانتاشی، کاباتاش و بیشکتاش

بهترین محلات استانبول برای سفر خانوادگی کدام است؟

محله نزدیک بازار بزرگ استانبول

استانبول از چند محله تشکیل شده است؟

39 محله که 25 مورد آن در بخش اروپایی استانلو قرار گرفته است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc