https://gateway.trip.ir/api/

پارک ساحلی زیتون قشم لذت تماشای غروب خورشید

به روز رسانی: 30 مهر ، 1402 جاذبه های گردشگری

پارک ساحلی زیتون قشم لذت تماشای غروب خورشید

جزیره قشم سرزمین تابش آفتاب دل انگیز، رقص امواج، ماهی‌های رنگارنگ و دلبری دلفین‌هاست.  یکی از زیباترین مکان‌های تفریحی جزیره قشم، پارک ساحلی زیتون می‌باشد که دارای امکانات تفریحی فراوان و مناظری دیدنی ست. برای آشنایی با امکانات و اطلاعات بازدید از این پارک با تریپ همراه باشید.

معرفی پارک زیتون قشم

پارک ساحلی زیتون دارای مساحتی حدود 45هزار متر مربع می‌باشد که به درختان نخل بلندقامت و انبوهش و ساحل زیبای صخره‌ای خود معروف است. معماری این پارک زیبا پلکانی ست و می‌توانید در این پارک زیباترین صحنه‌های غروب خورشید را تماشا کنید. درون مجموعه سرسبز پارک زیتون قشم که با درختان نخل پر شده است، برای راحتی گردشگران آلاچیق‌هایی تعبیه شده اند. از آنجایی که پارک مشرف به دریاست، می‌توانید درون آلاچیق‌ها بنشینید، با خانواده خود اسنکی بخورید و غروب خورشید را روی موج‌های دریا تماشا کنید.

غروب خورشید در ساحل زیتون قشم

غروب خورشید در پارک ساحلی زیتون قشم

امکانات پارک زیتون قشم

پارک زیتون قشم امکانات تفریحی بسیار زیادی دارد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را برایتان لیست کرده‌ایم.

  • در مجموعه پارک انواع زمین‌های ورزشی فوتسال، والیبال، والیبال ساحلی و بسکتبال قرار دارد. در این زمین‌ها می‌توانید با دوستان خود به بازی و رقابت بپردازید و همزمان از محیط بسیار دلنشین ساحل نیز بهره ببرید.
  • پارک ساحلی دارای رستوران‌های متعدد با تنوع غذایی بالا می‌باشد. از انواع غذاهای دریایی، انواع فست فود و غذاهای ایرانی در پارک زیتون یافت می‌شود. کافه‌ها و چای‌خانه‌های زیادی نیز در محوطه پارک قرار دارد که در آن‌ها می‌توانید یک عصر دلنشین و عاشقانه را با دوستان خود بگذرانید.
  • پارک زیتون دارای مسیر پیاده روی بسیار دیدنی و لاین دوچرخه سواری می‌باشد. همچنین قسمتی از پارک به اسکیت سواری اختصاص داده شده است که خبر خوبی برای اسکیت سواران می‌باشد.
  • برای آسایش خانواده‌ها زمین‌های بازی مخصوص کودکان در پارک تعبیه شده‌اند. پس نگران تفریح کودک دلبندتان نباشید و برای رفتن به پارک ساحلی قشم تردید نکنید.
  • در قسمتی از فضای سبز پارک زیتون قشم، انواع محصولات صنایع دستی بومیان جزیره عرضه می‌شود و موسیقی سنتی بومی جزیره به صورت زنده اجرا می‌شود. به صورت ویژه نیز در بعضی از شب‌ها جنگ‌های شبانه به همراه کنسرت‌های زنده برگزار می‌شود و شب‌های پرخاطره‌ای را برای مسافران به ارمغان می‌آورد.
  • پارک ساحلی زیتون دارای کلوپ غواصی است که گردشگران از مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند از امکانات غواصی پارک استفاده کرده و تجربه‌ای به یاد ماندنی برای خود رقم بزنند. همچنین در این کلوپ‌ها اصول اولیه غواصی به طور حرفه ای زیر نظر مربیانی کارآزموده درس داده می‌شود و در پایان دوره‌ها نیز گوهی‌هایی معتبر به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.
  • در پارک ساحلی زیتون تفریحات آبی بسیار متنوعی وجود دارد. از جت اسکی، پاراگلایدر، قایق سواری، بنانا، شاتل تا فلای بورد و اسکی روی آب همگی در پارک ساحلی زیتون امکان‌پذیر هستند.

تفریحات آبی در پارک ساحلی زیتون قشم

تفریحات آبی در پارک ساحلی زیتون قشم

  • شنا در پارک ساحلی زیتون قشم امکان‌پذیر است اما باید حتما مراقب آفتاب سوختگی باشید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید یا بعد از غروب خورشید درون آب بروید. آفتاب جزیره بسیار سوزان است و اگر هنگام ظهر به درون آب بروید به احتمال زیاد دچار سوختگی خواهید شد و به پوستتان صدمه خواهید زد. همچنین بهتر است در هنگام مد در دریا شنا کنید چراکه هنگام مد آب بالا آمده و می‌توانید در ساحل شنی که بسیار امن‌تر از ساحل سنگی ست شنا کنید.

جاهای دیدنی قشم را بیشتر بشناسید:

پارک کروکودیل قشم سرزمین خزندگان

هزینه سفر به قشم را کامل بدانید

جاهای دیدنی قشم

بهترین زمان بازدید از پارک زیتون قشم

از آنجایی که چزیره قشم در تابستان‌ها بسیار گرم و شرجی ست، رفتن به پارک زیتون در تابستان احتمالا تجربه خوبی برای شما نخواهد بود. بهترین زمان رفتن به پارک در فصل زمستان تا اواسط بهار است. آب و هوای قشم در این زمان‌ها بسیار معتدل و ایده‌آل است، شما می‌توانید با تریپ بلیط هواپیما تهران قشم تهیه کرده و از اقامت خود در جزیره لذت زیادی ببرید.

راه دسترسی به پارک زیتون قشم

پارک ساحلی زیتون قشم در ایران، استان هرمزگان، جزیره قشم و در دوکیلومتری ساحل جنوبی قرار دارد. پارک زیتون بین میدان حافظ و میدان گل‌ها قرار دارد. در این منطقه مراکز خرید و پاساژهای مجهزی قرار دارند که می‌توانید در حین برگشت از پارک ساحلی زیتون سری نیز به آن‌ها بزنید. با خرید بلیط هواپیما می‌توانید با آسان‌ترین روش ممکن به قشم رفته و تجربه‌ای ماندگار برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

هزینه بلیط و ساعات دسترسی

استفاده ازامکانات پارک ساحلی زیتون برای عموم مردم رایگان است و همه روزه در تمامی ساعات شبانه روز می‌توانید از طبیعت این پارک ساحلی بهره ببرید.

سوالات متداول

تفریحات پارک ساحلی زیتون قشم چیست؟

در پارک ساحلی زیتون قشم انواع تفریحات آبی از جمله اسکی روی آب، جت اسکی، فلای بورد، پاراگلایدر و ... و تفریحات ساحلی مانند دوچرخه سواری، اسکیت سواری وجود دارد. همچنین می‌توانید در انواع زمین‌های ورزشی پارک مانند زمین بسکتبال، والیبال و فوتسال با دوستان خود به رقابت بپردازید.

پارک ساحلی زیتون کجاست؟

پارک ساحلی زیتون در استان هرمزگان، جزیره قشم، خیابان دریا، مقابل تقاطع بلوار چارباغ و خیابان دریا و در خیابان زیتون قرار دارد.

ساعات بازدید از پارک زیتون چه زمانی ست؟

همه روزه در تمامی ساعات شبانه روز می‌توانید از طبیعت این پارک ساحلی بهره ببرید.

آیا پارک زیتون ورودی دارد؟

استفاده ازامکانات پارک ساحلی زیتون برای عموم مردم رایگان است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc