https://gateway.trip.ir/api/

روستای کانلیکا استانبول

به روز رسانی: 29 دی ، 1400 جاذبه های گردشگری

روستای کانلیکا استانبول

استانبول به عنوان شهری که دو قاره را در بر می گیرد، شهری شگفت انگیز است. استانبول دارای تاریخ غنی و رنگارنگی است و جاذبه های فرهنگی بی شماری در سراسر این شهر گسترده وجود دارد. 
از تماشای ساختمان ‌های باشکوه، گشت و گذار بین موزه‌ ها و سفرهای دریایی در بسفر گرفته تا خرید، غذا خوری و شب‌ های به یاد ماندنی، مکان‌ های خارق ‌العاده زیادی در استانبول وجود دارد.
استانبول مناظر و نقاط دیدنی عالی را برای بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد. درست در شمال پل دوم بسفر، دهکده زیبا و قدیمی وجود دارد که حداقل 300 سال  قدمت دارد.
این دهکده سنتی به خاطر ماست خوشمزه اش معروف بوده است و رستوران های کوچک اطراف میدان در کنار اسکله این غذا را سرو می کنند. ماهیگیری نیزیکی از تفریحات این روستا می باشد.

نزدیکترین روستا به استانبول

نزدیکترین روستا به استانبول

درباره ی روستای کانلیکا

کانلیکا یک منطقه ساحلی زیبا در سواحل آناتولی بسفر است که به خاطر آرامش، نخلستان های آن ، گل ها، خیابان های سنگفرش شده، عمارت های باشکوه و ماست آن معروف است. 
این روستا مناسب ماهیگیری است که در آن منظره عمارت های تاریخی واقع در مقابل تنگه بسفر شما را مجذوب خود می کند و با گشت و گذار در خیابان فرعی می توانید استانبول قدیمی را ببینید. 
نام یونانی این ناحیه به بیکوز معروف است، شایعات مختلفی برای نام فعلی آن وجود دارد. به گفته برخی منابع، این نام از نام Kağanlıca گرفته شده است زیرا در آن زمان محل تولید گاری گاو بوده است، برخی می گویند از رنگ عمارت هایی است که به رنگ قرمز عثمانی رنگ آمیزی شده اند و برخی می گویند که قبیله ای ترک به نام Kanglı در آن زمان اینجا زندگی می کرد.
بندر فری کانلیکا نمایی رو به میدانی زیبا و جذاب دارد. در مجاورت آن باغ های چای، کافه ها و رستوران هایی وجود دارد که می توانید در آن ها استراحت کنید و از خوردن و نوشیدن و لذت بردن از منظره بسفر لذت ببرید.

ماست کانلیکا چه ویژگی هایی دارد؟

کانلیکا  درواقع یک مارک ماست است که از سال 1893 تولید می شود. این ماست به راحتی در کشتی های توریستی و در ترمینال کشتی به فروش می رسد. 
چیزی که آن را از سایر ماست های ترکی متمایز می کند این است که با پودر قند خورده می شود در حالی که بقیه معمولاً با غذاهای خوش طعم خورده می شوند، به دلیل ویژگی منحصر به فردش کاملا طبیعی و رنگ آن صورتی است.
گاو و گوسفند های این روستا با خوراک های طبیعی و چرای خاص منطقه تغذیه می شود، می توان آن را با مربا یا عسل نیز سرو کرد، ماست یک غذای مغزی خوب است. ارزان ترین قیمت تور استانبول را از سایت تریپ بخواهید.

جاذبه های روستای کانلیکا

چرا باید از روستای کانلیکا دیدن کرد؟ این روستا به خاطر ماستی که با پودر قند سرو می شود بسیار معروف است. جنگل محرابات که در این منطقه قرار دارد، با چشم ‌اندازهای زیبای بسفر در تمام طول سال، همچنان مکانی مورد علاقه برای گردشگران است.
کانلیکا بهترین روستاهای ترکیه برای زندگی است این روستا، در منطقه ای است که به خاطر ماست معروف است. شهرت و تفاوت ماست کانلیکا از شیر گاوهای است که در آن منطقه زندگی می کنند.
به دلیل علف خاصی که گاوها می خورند، رنگ شیر آنها صورتی است و ماست آنها نیز بسیار خوشمزه است. ماست واقعی کانلیکا از شیر بوفالو، گاو و گوسفند تهیه می شود. چشیدن ماست کانلیکا در باغ‌ های چای و کافه ‌های اطراف بندر کشتی بسیار لذت بخش است.

قهوه خانه یا کافه اسماعیل

می توان گفت قدیمی ترین و معروف ترین باغ چای اینجا اسماعیل آقا کاهوسی است که از سال 1870 در آنجا فعالیت دارد. این کافه بهترین مکان برای خوردن ماست کنالیکای قرنی در این روستا است، تاریخچه قهوه خانه اسماعیلی به دوران باستان باز می گردد.
موقعیت مکانی، کافه اسماعیل آقا درست در کنار بندر کشتی کانلیکا قرار دارد، ساختمان مجزا تک طبقه، 42 متر مربع، ساخته شده در سال 1892 است.
این ساختمان بارها تعمیر شده است. قرنیز سقف داخلی به صورت تجربی و قرنیز پنجره بیرونی با نقش برجسته های التقاطی مزین شده است. 
اگرچه هنوز به آن قهوه خانه می گویند، اما این ساختمان که امروزه به عنوان کافه خدمت می کند، نه تنها استانبولی ها، بلکه گردشگران خارجی را نیز جذب خود می کند. توصیه می کنیم ماست را با آلبالو، مربای توت فرنگی و عسل به صورت پودر شده و کلاسیک میل کنید.
آدرس: کانلیکا – استانبول  - کنار Iskele، شماره 2

روستاهای معروف ترکیه

روستاهای معروف ترکیه

باغ خدیو

اگرچه کانلیکا یک منطقه کوچک به نظر می رسد، اما در آن  فعالیت های زیادی وجود دارد. باشکوه ترین مکان بیکوز، که به نام خدیو عباس هلمی پاشا مصری نامگذاری شده است. 
یکی از جذاب ترین مناظر طبیعی را دارد، طبیعتش و منظره بسفر که فقط در افسانه ها می توانیم رویای آن را داشته باشیم درست روبروی شما خواهد بود، این طبیعت با برجی که به یک قلعه جادویی شباهت دارد، با باغ‌ های وگل‌ های رنگارنگ خود شما را در آغوش می ‌گیرد. برای خرید تور استانبول نوروز 1401 به سایت تریپ مراجعه کنید.

باغ آدا بارو

در مسیر پایین رفتن از باغ خدیو به سمت ساحل، می توانید با تماشای خانه های تاریخی با پنجره های رنگارنگ از دوره عثمانی، در کنار باغ آدا بارو توقف کنید که آرامش را برای شما به ارمغان می آورد و به شما اجازه می دهد با سکوتی که در طبیعت می باشد استراحت کنید. 
باغ آدا بارو باغ بزرگی با درختان در هم تنیده است و در آن جشن های سالیانه مختلفی برگزار می ‌شود و فضای داخلی آن با ظاهری مدرن شما را مجذوب خود می ‌کند.

نخلستان محرابات

یکی دیگر از مکان هایی که بدون بازدید از کانلیکا نمی توان از آن بازدید کرد، نخلستان محراب است. در این مکان که چشم انداز باشکوهی از بسفر مشرف به دو پل دارد. می توانید پیاده روی طولانی داشته باشید یا کتاب بخوانید و چای خود را در مقابل منظره زیبای بسفر بی نظیر بنوشید.
سلطان دوم این نخلستان را به عنوان هدیه توسط نسیبه حنیم، همسر سعدالله پاشا، سفیر عبدالحمید هان در برلین، به رکیه حنیم، دختر عباس حلیم پاشا از مصر اهدا کرد. در داخل نخلستان نیز کوشک محراب وجود دارد، شعر یحیی کمال هنگام تماشای تنگه بسفر در نخلستان محرابات سروده شده است.

روزها کوتاه تر می شوند
به یاد پاییزها یکی یکی
عمر ما کوتاه است فقط برای دوست داشتن این روستا
اگر تابستان‌ها به آرامی تمام نمی ‌شوند ...

درنخلستان محراب، می توانید صبحانه بخورید و قدم بزنید. هنگام قدم زدن در نخلستان، خانه های تاریخی عثمانی را با پنجره های خلیجی خواهید دید. استانبول قدیمی را هنگام گشت و گذار در خیابان هایی که بافت تاریخی خود را از دست نداده اند احساس خواهید کرد.

مسجد قاضی اسکندر پاشا

مسجد قاضی اسکندر پاشا

مسجد قاضی اسکندر پاشا

این مسجد در میدان کوچک روبروی اسکله کانلیکا، در کولیه، ناحیه بیکوز واقع شده است. و در زمان سلطان سلیمان بزرگ ساخته شده است، به خصوص با فضای داخلی چوبی اش ارزش دیدن دارد.
این مسجد توسط معمار اسکندر پاشا معروف به فاتح ماگوس ساخته شده و نمونه ای از معماری عثمانی است. این مسجد به نام مسجد کانلیجا نیز شناخته می شود، تاریخ 967/1559-60 که روی کتیبه سردر حریم مسجد دیده می شود را می توان به عنوان تاریخ اتمام مجموعه پذیرفت.
همچنین این مسجد شامل مقبره، مدرسه و مجموعه حمام که توسط معمار سینان کبیرساخته شد. این مسجد معروف به "فاتح فاماگوستا" در قرن شانزدهم میلادی بنا شده است، یکی از آثار تاریخی است که باید دید و فقط بخش هایی از مسجد و مقبره این مجموعه تا به امروز باقی مانده است. 

عمارت Yağcı Shefik Bey

یکی از قابل توجه ترین عمارت های ساحلی روستای کانلیکا، عمارت Yağcı Şefik Bey Yalısı است که درست در شمال اسکله قرار دارد. 
این عمارت در سال 1905 بنا شده است و محل اقامت دختر سلطان عبدالمجید است این عمارت در سال 1871 در در اثر آتش سوزی آسیب دیده است. تور آنتالیا نوروز 1401 را از سایت تریپ تهیه کنید.

رستوران های روستای کانلیکا

از آنجایی که کانلیکا یک شهر ساحلی است، بلافاصله به فکر ماهی می افتید.  رستوران های زیادی در این روستای زیبا وجود دارد که چند مورد از آن را در این مقاله ذکر می کنیم.

رستوران یکاموز

رستوران یکاموز که یکی از زیبا ترین مناظر را دارد می توانید در آن ماهی بخورید. رستوران یاکاموز فقط یک رستوران ماهی نیست، اگر صبح به آنجا بروید، می توانید یک صبحانه خوب کانلیکا نیز میل کنید. شما همچنین هنگام صرف صبحانه یا خوردن ماهی از تماشای موج آبی دریا لذت می برید. کانلیکا مکان بسیار خوبی برای صبحانه است.
این مکان کوچک و دنج که با موقعیت عالی خود که به شما این امکان را می دهد تا منظره دریا درست در کنار اسکله کانلیکا و مناظر باشکوه غروب خورشید را تماشا کنید.
قطعا یکی از بهترین انتخاب ها برای خوردن غذا ماهی راکی خواهد بود. با پیش غذا های خوشمزه و سرویس های عالی این رستوران را جذاب می کند.
آدرس: کانلیکا – استانبول - جنب ایسکله، شماره 1
تلفن:  331 00 13 0216 

رستوران تاک

این رستوران در خط ساحلی کانلیکا واقع شده است. رستوران تاک، یکی از قدیمی ترین رستوران های ماهی دراین روستا است، با مناظر پر جنب و جوش ساحلی، پیش غذای خوشمزه و غذاهای دریایی تازه خود متمایز است.
این مکان به شما این امکان را می دهد که با عزیزان خود یک شام دلچسب داشته باشید. یکی از دسر های خوشمزه این رستوران خرمای بستنی است حتما آن را امتحان کنید.

رستوران بهار دوم

این رستوران یکی از محبوب ترین مکان ها در کانلیکا است که اغلب افراد مشهور از آن بازدید می کنند، بهار دوم با منوی سالم و ارگانیک و کارکنان خوش برخورد خود یک تجربه لذت فراموش نشدنی را برای شما فراهم می کند. 
اگر به اینجا سر زدید، Vedat Milör و نان پیتای ترد را حتما امتحان کنید، که به آرامی در فر گرم شده با آتش زغال سنگ پخته می ‌شود.

کافه رایفا لانژ

وقتی به کانلیکا می روید، حتماً باید در جاده ساحلی که تا Çubuklu امتداد دارد، برخلاف منظره دریا قدم بزنید. اگر می خواهید استراحت کنید و قهوه ای بنوشید، حتما سری به کافه رایفا لانژ بزنید. این کافه با معماری خارق العاده و خدمات حرفه ای یکی از گزینه های خوب برای استراحت است.

عمارت راسیم پاشا

عمارت راسیم پاشا

عمارت راسیم پاشا

عمارت‌ های باشکوه بسفر که مانند مروارید در خط ساحلی کانلیکا قرار گرفته‌ اند، بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار می ‌دهند. یکی از این عمارت ها عمارت راسیم پاشا است که در قرن نوزدهم به سبک امپراتوری ساخته شده است که امروزه به هتل عاجیا معروف است. 
اگرچه در سال 1897 به دلیل آتش سوزی کاملاً سوخت اما به اندازه نصف این بنا بازسازی شد. زمانی که در سال 1925 توسط شهرداری خریداری شد، متأسفانه قسمتی که به سمت باغ خدیو امتداد داشت تخریب شد.
تصور این عمارت باشکوه در هنگام نوشیدن قهوه با چشم انداز بی پایان بسفر بسیار هیجان انگیز است، این عمارت پس از باسازی و مرمت، امروزه  به عنوان یک هتل و رستوران خدمت می کند.

چگونه به روستای کانلیکا برویم؟

ساده ترین راه برای رسیدن به روستای کانلیکا از طریق اسکودار است. با یک قایق به اسکودار بروید و سوار اتوبوس با شماره 15 سوار شوید تا به روستای کانلیکا برسید. روش دیگر از طریق مترو است، که می توانید در مدت 10 دقیقه این روستا بروید.
اگر با اتوبوس به کانلیکا بروید کمی بیشتر طول می کشد، قایق های موتوری که در نزدیکی کانلیکا پهلو گرفتند می توانند شما را به این روستا برسانند. 
قایق های موتوری هر 10-15 دقیقه یکبار در نزدیکی Emirgan Iskelesi در سمت اروپایی حرکت می کنند، گزینه بعدی با اتوبوس هایی IETT است که نزدیک ایستگاه Üsküdar است خود را به روستا برسانید. یا با یک dolmuş در بیکوز از اسکودار بروید.

سوالات متداول در باره ی روستای کانلیکا استانبول

چگونه به روستای کانلیکا برویم؟

با یک قایق به ایستگاه اسکودار بروید و سوار اتوبوس با شماره 15 سوار شوید تا به روستای کانلیکا برسید. 

چرا روستای کانلیکای استانبول معروف است؟

روستای کانلیکا به خاطر ماستی که با پودر قند سرو می شود بسیار معروف است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc