https://gateway.trip.ir/api/

بازارهای استانبول

به روز رسانی: 29 فروردین ، 1402 جاذبه های گردشگری

بازارهای استانبول

استانبول شهری پرجنب ‌وجوش است که ترکیبی هیجان‌ انگیز از میراث و تاریخ را ایجاد می کند. این شهر به خاطر فرهنگ غنی، غذاهای فوق العاده و بازارهای زیبا و فوق العاده ای که دارد شناخته شده است. در
بازارهای ارزان استانبول می توانید ساعت ها سرگرم شوید و به تماشای و خرید بپردازید، گردشگران می توانند چند ساعتی را در میان جمعیت هیجان انگیز و نوستالژی بازار سنتی استانبول بگذرانند، جایی که می توانند طیف وسیعی از غذاها و اقلام مختلف را پیدا کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با جذاب ترین بازارهای استانبول بیش تر آشنا کنیم. در ضمن پیشتر در مقاله ای با عنوان بهترین مراکز خرید استانبول به پاساژها و بازارهای مختلف این شهر اشاره کردیم.

بازار ادویه در استانبول

بازار ادویه در استانبول

بازار ادویه در استانبول

بازار ادویه که امروزه به آن بازار مصر نیز می‌ گویند، یک شگفتی آشپزی و تاریخی و یکی از بهترین مکان‌ ها برای بازدید در استانبول است. 
اسم بازار قدیمی استانبول به دلیل طیف گسترده ای از واردات از قاهره که توسط فروشندگان در طول سال ها فروخته می شد، به بازار ادویه نامگذاری شده بود.
این بازار پرهیاهو که در محله تاریخی امینونو در محله فاتح شهر واقع شده است، این بازار به قرن هفدهم برمی گردد. همچنین یکی از بزرگترین و محبوب ترین بازارها برای بازدید است. 
در مسیرهای باریک بازار قدم بزنید و از ادویه ها و گیاهان محبوب مانند سماق، هل، زعفران، دارچین، کاسنی و گلاب دیدن کنید. همچنین میوه‌ ها و سبزیجات خشک، آجیل، پنیر و قهوه، و همچنین تپه‌ های بزرگ نوقا و حنای سبز را خواهید یافت.
حتما مقداری شیرینی ترکی یا لوکوم را امتحان کنید، بازار ادویه یکی از جذاب ترین بازارهای استانبول برای بازدید است. بازار ادویه در ساعت 9 صبح باز می شود و در ساعت 19:00 بسته می شود.

بازار بزرگ یا کاپالی چارشی استانبول

به معروف ترین و مشهورترین بازار در کل شهر استانبول، بازار بزرگ یا کاپالی چارشی بروید. این بنای دیدنی شهر، واقع در منطقه فاتح، یکی از قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده در جهان است که قدمت آن به قرن پانزدهم باز می گردد. 
بیش از 60 کوچه با بیش از 4 هزار غرفه فروش انواع کالاهای ترکی را می توان در این بازار کشف کنید. بازاربزرگ دارای پیچ و خم های بسیار است، که به بخش ‌های مختلفی تقسیم می‌ شود که جواهرات، عتیقه ‌جات، غذاها، منسوجات و موارد دیگر را در آن می ‌فروشند.
بازار بزرگ بدون شک برجسته ترین بازار استانبول است، زیرا سالانه 91250000 گردشگر را به خود جذب می کند. این بازار که در ابتدا برای ابزارهای ناوبری در دوره امپراتوری بیزانس استفاده می شد، به یک بازار مرکزی تحت امپراتوری عثمانی تبدیل شد. 
با قدم زدن در کوچه‌ های بازار اصلی و کوچه‌ های فرعی کوچک‌  تر، احساس کنید به دوران عثمانی بازگشته‌ اید. فرش های دستبافت و منسوجات طرح دار زیبا مانند حوله و پتو را می توانید در آنجا خریداری کنید. 
های چرمی، کیف پول، بازار ظرف و ظروف استانبول مسی، پارچه ها و روسری های ابریشمی، عتیقه جات، ست های شطرنج و حتی لباس های عروس را خواهید یافت. شما همچنین می توانید مغازه های نقره و طلا فروشی با جواهرات درخشان را در این بازار پیدا کنید. 

بازار کتاب بیازیت در استانبول

دوستداران کتاب می توانند به بازار کتاب بیازیت، واقع در منطقه فاتح استانبول بروند، و در آنجا انواع کتاب های ادبیات، کتاب های تاریخی، کتاب های جغرافیایی و دیگر انواع کتاب ها را تهیه کنند.
گفته می شود که این بازار محل چاپ اولین کتاب در ترکیه و همچنین بازار کتاب و کاغذ از دوران بیزانس بوده است. مجسمه ای از محقق ابراهیم موتفریکا در حیاط این بازار قرار دارد، و برای ادای احترام به مردی که اولین چاپخانه عثمانی را در اوایل دهه 1700 افتتاح کرد درست شده است.
مجموعه گسترده ای از کتاب های جدید و قدیم و حتی کتاب های دست دوم، بین المللی، و مصور و همچنین متون کمیاب را می توانید در این بازار کتاب پیدا کنید.

بازار کادیکوی استانبول

بر فراز تنگه بسفر به سمت آسیایی استانبول بروید، جایی که بازار کادیکوی را در آنجا خواهید دید، بهشتی برای کسانی که عاشق خرید کردن هستند.
مجموعه گسترده ای از اقلام، از گیاهان خشک گرفته تا روغن زیتون و غذاهای دریایی تازه را ارائه می دهد. بازار کادیکوی به دلیل داشتن اقلام متنوع و باکیفیت مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. از پیش غذا و پنیر گرفته تا ترشیجات و قهوه را می توانید در حین بازدید از بازار پیدا کنید.

بازار فاتح یا چهارشنبه بازار استانبول

هر چهارشنبه، محله تاریخی فاتح به یک بازارهای خیابانی استانبول شلوغ تبدیل می شود. این بازار مورد علاقه مردم محلی است، جایی که فروشندگان هر چیزی از مواد غذایی گرفته تا پوشاک و لوازم جانبی را می فروشند. 
منطقه فاتح به دلیل قرار گرفتن در بخش تاریخی استانبول، قدیمی ترین و بزرگترین بازار شهر را در خود جای داده است. مردم محلی از آن به عنوان آرسامبا پازار یاد می کنند، زیرا آرسامبا به ترکی چهارشنبه بازار است. 
خرید کیف، لوازم آرایش، عطر، عینک آفتابی و کفش، علاوه بر میوه‌ ها و سبزیجات تازه، پنیر، زیتون و ترشیجات، را می توان با قیمت های ارزان پیدا کنید.
بازار فاتح در خیابان گسترده شده است، در نزدیکی بازار می توانید از مسجد سلطان فاتح تاریخی نیز دیدن کنید این منطقه مملو از رستوران‌ها و کافه ‌ها نیز می ‌باشد.
ساعت بازار فاتح از 7 صبح تا 19 بعد از ظهر است. این بازار تقریباً شامل 1290 فروشنده، 4800 غرفه و بیش از 2500 دستفروش است. 

بازار اورتاکوی در استانبول

بازار اورتاکوی در استانبول

بازار اورتاکوی یا بازار جامعه

اورتاکوی که هر پنجشنبه در محله اورتاکوی میزبانی می شود، یکی از معروف ترین بازارهای عالی استانبول است. بازار هفتگی که به آن بازار جامعه می گویند، به دلیل پوشاکش مشهور است. پنج‌ شنبه‌ ها آن را در حومه ی رودخانه اورتاکوی، با فضایی تقریبا 1000 فروشنده خواهید یافت.
نام های تجاری مانند گپ و رالف لورن و همچنین بسیاری دیگر را در این بازار خواهید یافت که برخی معتبر و برخی جعلی هستند. 
منسوجات، چرم و کت های متنوعی را با قیمت تور ارزان استانبول می توانید پیدا کنید. اکثر اقلام ممکن است دارای ایرادات جزئی باشند که به این امکان را می دهد با قیمت های فوق العاده ارزان و با تخفیف فروخته شوند، ساعت کار بازار اورتاکوی از 10 صبح تا 15 بعد از ظهر می باشد.

بازار اینبولو پازاری یا بازار دهکده

با بازدید از اینبولو پازاری، یا بازار دهکده، واقع در منطقه کاسیم پاشا در سمت اروپایی شهر، می توانید علاوه بر خرید از غذاهای لذیذ نیز میل کنید. به ویژه منطقه ساحلی دریای سیاه را کشف خواهید کرد.
این بازار در میان ساکنان محلی بسیار مورد علاقه است، از میان طیف وسیعی از نان طعم ‌دار، میوه‌ها و سبزیجات تازه و خشک شده مانند انجیر، لوبیا یا قارچ، ماست سوزمه، پنیر بز دستی، و عسل و مربا، همه از دهکده‌ های کوچک در امتداد دریای سیاه انتخاب کنید.

بازار تارلاباشی 

هر یکشنبه در نزدیکی میدان تکسیم در قلب استانبول، در بازار تارلاباشی می توانید محصولات فصلی را با قیمت های فوق العاده خریداری کنید. 
بازدید از این بازار تجربه اصیل بازار ترکیه را برای شما به ارمغان می آورد و با مردم محلی برای خرید آووکادوی گردو، فندق و شاه بلوط بره، انجیر خوش طعم و گوجه فرنگی آبدار همراه می شوید. علاوه بر میوه وسبزیجات امکان خرید انواع کالاهای دیگر، از وسایل منزل گرفته تا پوشاک نیز وجود دارد. 

بازار ماهی بشیکتاش

بازار ماهی واقع در منطقه بشیکتاش در سمت اروپایی تنگه بسفراست. در این بازار شما می توانید ماهی تازه، صدف، خرچنگ دریایی، و انواع خوراکی های دریایی را تهیه کنید. در این بازار همه ی محصولات دریایی به صورت صید روزانه و تازه می باشند.
اگر گرسنه شدید می توانید به رستوران های دریایی اطراف این بازار بروید و از ساندویج های ماهی کبابی آنجا میل کنید، و پس از آن، از مناظر اسکله لذت ببرید، سوار قایق ‌ها شوید وبه تماشای تنگه ی بسفر بروید.

بازار فری کوی یا یکشنبه بازار

یکی دیگر از بازارهای استانبول بازار فری کوی است، که  یکشنبه ها برگزار می شود. این بازار در قسمت اروپایی  منطقه عثمان بی استانبول واقع شده است.
در این بازار شما می توانید انواع بدلیجات، سوغاتی ‌های منحصر به فرد قدیمی، عکس‌های قدیمی، تجهیزات دوربین عکاسی، لوازم خانه و خیلی چیزهای دیگر در حدود 200 غرفه سرپوشیده پیدا کنید.

بازار آراستا

بازار خیابانی آراستا واقع در پشت مسجد آبی، یکی از شناخته ‌شده ‌ترین مکان‌ های دیدنی استانبول است. در اینجا، مغازه‌ های کوچکی را خواهید دید که اقلام سنتی ترکیه مانند فرش ‌های قدیمی، منسوجات و ظروف شیشه ‌ای را می ‌فروشند.
مجموعه‌ای از ادویه‌ها، بدلیجات نقره و مس و چای‌ های سنتی و گیاهی را نیز می ‌توان خریداری کرد. اینجا مکانی فوق العاده برای خرید سوغاتی بدون شلوغی و هرج و مرج بازار بزرگ است. 
وقتی در بازار آراستا هستید چیزهای بیشتری برای دیدن وجود دارد. موزه موزاییک کاخ بزرگ از موزه های دوران بیزانس است، که به قرن ششم باز می گردد.
این موزاییک‌ های دست ‌نخورده، زمانی  حیاط کاخ بزرگ قسطنطنیه را تزئین می ‌کردند. تصاویر شکار تنها برخی از قطعات پیچیده ای است که خواهید دید.

بازار یشیل کوی در استانبول

بازار یشیل کوی در استانبول

بازار یشیل کوی

یکی دیگر از مکان های شناخته شده، بازار یشیل کوی به معنی دهکده سبز است. این محله به دلیل محیط نسبتاً سرسبز و مرفه آن شناخته شده است.
این بازار به خوبی سازماندهی شده مجموعه ای از محصولات با کیفیت بالا را ارائه می دهد. بازار یشیل کوی  12000 متر مربع وسعت دارد و دارای 2000 غرفه، نمایشگاه گل، کافه چای و سرویس بهداشتی است. 

کلام پایانی

بازارهای استانبول شباهتی بسیار جذاب و پر هیاهو هستند. آنها همه چیز را از میوه های تازه گرفته تا لوازم خانه می فروشند و هر کدام سرشار از سرزندگی است. 
بازدید از بازارهای پر جنب و جوش استانبول، منظره ای تعاملی از فرهنگ شهر و شلوغی تجاری روزانه ارائه می دهد. خرید در بازار برای مردم محلی استانبول بسیار رایج است و همیشه یک تجربه رنگارنگ است.
در بازارهای استانبول برای هر سلیقه ای اقلام متنوع وجود دارد. بازدید از بازارهای پر جنب و جوش استانبول نوید یک تجربه جذاب از فرهنگ شهر و شلوغی تجاری روزمره آن را می دهد. 
در بازارهای استانبول شما می توانید انواع میوه ها، سبزیجات، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، چرم، ادویه جات و لوازم خانه و آشپزخانه را با قیمتی ارزان و مقرون به صرفه پیدا کنید، و همچنین می توانید از مزه ی طعم های خوراکی شهر لذت ببرید. 
برای اطلاع از قیمت تور استانبول تابستان 1401 به سایت تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین تورهای مسافرتی را به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی بازارهای استانبول

چهارشنبه بازار استانبول کجاست ؟

چهارشنبه هر هفته بازاری در محله ی تاریخی فاتح استانبول به اسم  بازار فاتح برگزار می شود.

بازار ادویه استانبول کجاست ؟

بازار ادویه که امروزه به آن بازار مصر نیز می‌ گویند، در محله تاریخی امینونو در محله فاتح شهر واقع شده است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc