https://gateway.trip.ir/api/

محله ببک استانبول

به روز رسانی: 08 خرداد ، 1401 جاذبه های گردشگری

محله ببک استانبول

استانبول همیشه یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری بوده و هست، ببک ترکیه توسط فاتح دهکده ماهیگیری فردی یونانی به نام ببک نام ببک چلبی را به خود گرفته است. 
محله ببک مصادف با دوره  شاه سلطان احمد است. در آن زمان یک تفرجگاه تابستانی بود، با شروع خدمات کشتی در اواسط قرن نوزدهم به منطقه ای دائماً مسکونی تبدیل شد.
پس از سال 1980، خانه های ببک استانبول بر اثر ساخت و سازهای فراوان به سرعت پیشرفت کرد، ببک با جمعیتی حدود 6000 نفر یکی از مراکز مهم زندگی در استانبول است.
محله ببک در ساحل اروپایی بسفر واقع شده است. دارای یک خلیج عمیق و وسیع خوب است که مناظر خیره کننده ای از تنگه بسفر را در هر دو جهت ارائه می دهد. 

(اگر میخواهید تجربه هلیکوپتر سواری در استانبول را داشته باشید این صفحه را مطالعه کنید)

مروری بر تاریخ محله ببک استانبول

مروری بر تاریخ محله ببک استانبول

مروری بر تاریخ محله ببک استانبول

می توانم بگویم که ظهور ببک و اطراف آن با ساخت قلعه روملی آغاز می شود. قبل از آن، دهکده های کوچک ماهیگیری در امتداد خط ساحلی وجود دارد.
ببک که تنها یک دهکده ماهیگیری یونانی در دوره بیزانس بود، امروزه با ساختارهای تاریخی و زندگی اجتماعی یکی از زیباترین مناطق استانبول است. 
این منطقه نام خود را از شرکتی به نام ببک چلبی گرفته شده است، توسط فاتح سلطان محمد در هنگام ساخت قلعه روملی منصوب شده بود.
اگرچه تا پایان قرن 18 مکانی ناشناخته بود، اما توسط سلطان احمد و وزیر اعظمش نوشهیرلی و دامادش ابراهیم پاشا معروف شد، در نتیجه در محله ببک امروزی مسجد ببک، کوشک همایون آباد، مدرسه، چشمه، حمام و مغازه ها بسیاری ساخته شد. 
ترک‌ ها، یونانی‌ ها، یهودیان، گرجی ‌ها و ارمنی‌ ها به تدریج شروع به ساخت عمارت ‌ها، در ببک کردند و در اواسط قرن نوزدهم این منطقه به تپه ‌ای سرسبز با عمارت‌ ها زیبا تبدیل شد. 
با ورود خدمات کشتی و تراموا به ببک، این منطقه از یک مکان تابستانی به مکانی دائمی تبدیل شد. عمارت ها رو به افزایش رفت و انگلیسی ها، فرانسوی ها و آمریکایی ها به همراه اکثریت جمعیت مسلمان در ببک زندگی کردند.
هنگامی که دومین سلطنت مشروطه اعلام شد، باغ ملت در کنار ترمینال کشتی ببک و مسجد ببک ساخته شد. پس از سال 1965، تپه ها و نخلستان های بسفر به دلیل ساخت و ساز سریع ویران شد، آپارتمان ها افزایش یافت و ببک از طریق اینشیرا به اتیلر متصل شد. 
ببک، جایی است که قایق‌ های بادبانی و قایق‌ های تندرو در خلیجی به همین نام امروز لنگر می ‌اندازند. با کافه ‌های شیک، رستوران ‌ها و پارک زیبا معروف است. ببک، یکی از زیباترین مناطق استانبول در خلیجی فوق العاده زیبا است.

جاهای دیدنی در ببک 

در ببک استانبول جاهای دیدنی جذابی است، که گردشگران بسیاری را  که تور استانبول تابستان را خریداری کرده اند مجذوب خود می کند. در ادامه ما شما را با زیباترین جاهای دیدنی در ببک بیش تر آشنا می کنیم، پس با ما در ادامه مقاله همراه شوید. 

قلعه روملی حصار

یکی از مهم ترین نقاط توریستی استانبول، به لطف تاریخ باستانی آن که به قرن شانزدهم می رسد قلعه روملی است. طراحی دقیق آن به عنوان یک قلعه دفاعی قوی است.
علاوه بر بعد تاریخی این قلعه، می توانید از مهم ترین و معروف ترین نقاط دیدنی استانبول و منظره پانورامای بسفر لذت ببرید و اگر عکاس هستید شگفت انگیزترین عکس ها را بگیرید.
قلعه روملی یکی از سازه های دفاعی کمیاب است که توانسته شکوه گذشته خود را حفظ کند. امروزه، کنسرت های بسیاری در قلعه برگزار می شود. این ساختمان که در حال حاضر به عنوان یک موزه در فضای باز عمل می کند، و یک اثر تاریخی واقعی است. 

فانوس دریایی آشیان در ببک

فانوس دریایی آشیان در ببک

فانوس دریایی آشیان

فانوس موج شکن آشیان در پایین تنگه بسفر قرار دارد که از بندر سمت آسیایی بسفر را محافظت می کند. ارتفاع آن 9 متر و سطح کانونی آن 11 متر است و هر 2 ثانیه 1 بار چشمک قرمز  رنگ می زند. 

قبرستان آشیان

قبرستان آشیان گورستانی مشرف به تنگه بسفر در استانبول، در منطقه آشیان در خط الراس بین ببک و روملی حصار است. قبرستان آشیان، گورستانی است که مسلمانان محله ببک از قرن شانزدهم در آن دفن شده اند.
از دفن شدگان افراد مدافع وطن در این قبرستان می توان به اورهان ولی کانیک، توفیک فیکرت، یحیی کمال بیاتلی، احمد حمدی تانپینار، ادیپ کانسور، منیر نورتین سلچوک، احمد آیدین بولاک، آتیلا ایلهان، اوزدمیر اساف، تزر اوزلو، عثمان یاغموردرلی، گوندوزدین پاسیناها نام برد.

پارک کودک در ببک

پارک کودک ببک یکی از مکان های جذاب برای کودکان است. افتتاحیه رسمی این پارک در تاریخ 29 سپتامبر 2021  اوایل سپتامبر برای استفاده عموم افتتاح شد.

مسجد ببک 

این مسجد توسط میمار کمال ‌تین که یکی از مهم‌ ترین استادان تاریخ عثمانی به حساب می ‌آید ساخته شده است. مسجد ببک در سال 1912 تکمیل شد، هرچند که تحت نظر استاد بی ‌نظیری هچون معمار سینان نیز قرار گرفته است.
نام آن برگرفته از مسجدی است که قبلاً در همان مکان قرار داشته است. مسجدی کوچک و ساده ای در میان درختان، مشرف به دریا می باشد.

عمارت هیدیوا 

عمارت هیدیوا که با خروج عباس هلمی پاشا از استانبول در دهه 930 توسط شهرداری خریداری شد تا سال 1982 تقریباً هرگز مورد استفاده قرار نگرفت. 
در سال 1984 این عمارت شروع به مرمت کرد، و به عنوان رستوران و کافه شروع به کار کرد، اکنون به عنوان کافه و رستوران به گردشگران خدمت می کند.
عمارت هیدیوا به دلیل معماری، و منظره  سرسبزی که دارد، قطعاً یکی از مکان‌ هایی است که می ‌خواهند صبحانه‌ های خود را در رستوران آنجا میل کنید.

کنسولگری مصر

هنگامی که در محله ببک استانبول قدم می زنید، ساختمان های فوق العاده زیبایی را در گوشه و اطراف آن می بینید. یکی از این ساختمان های کنسولگری مصر است.
این بنا در دوران سلطان احمد سوم ساخته شد. نام آن از Emine Hanım که مادر خدیو مصری بود و مدتی  در اینجا زندگی می کرد، یعنی خدیوا گرفته شده است.

شیرینی فروشی های معروف ببک

شیرینی فروشی های معروف ببک

شیرینی فروشی های معروف ببک

همانطور که دریای زیبای استانبول را تماشا می کنید و در محله ببک قدم می زنید. می توانید مغازه های خوراکی متعددی را در آنجا ببینید.

شیرینی بایلان

ممکن است با رسیدن به ببک خسته و گرسنه باشید. دسر منحصر به فرد شیرینی فروشی بایلان برای خنک شدن در تابستان عالی است. برای یک استراحت خوش منظره، ما به شما شیرینی فروشی بایلان را توصیه می کنیم. اگر خوش شانس باشید می توانید میزی مشرف به تنگه بسفر پیدا کنید و از هوای آزاد و زیبایی بی نظیر لذت ببرید.
این یک شیرینی ‌فروشی زنجیره‌ ای تاریخی است که از زمان افتتاح اولین شعبه آن در بی اوغلو در سال 1923 به قدمت جمهوری ترکیه می رسد.

وافل عباس

وافل عباس در واقع یک وافل ساز معروف است، که شهرتش در سراسر ترکیه گسترش یافته و در بسیاری از شهرها واقع شده است، این وافل فروشی در سال 1983 افتتاح شده است.

نحوه رفتن به محله ببک استانبول

روش های متنوعی برای رفتن به محله ببک وجود دارد. اگر قصد دارید با اتوبوس به آنجا بروید، می توانند با خط 22، 22RE، 25E، 40، 40T و 42T اتوبوس به این محله بروید. اگر ماشین دارید، باید به شما بگوییم رانندگی در نزدیکی ساحل ببک در استانبول نیز لذت بخش است.

نتیجه گیری

ببک یک محله تاریخی استانبول است که در محدوده و اداره منطقه بشیکتاش قرار دارد. این شهر در خلیج ببک در امتداد سواحل اروپایی تنگه بسفر واقع شده است و توسط محله‌های ثروتمند مشابهی مانند Arnavutköy و اتیلر احاطه شده است.
این محله در دوران شاه سلطان احمد یک تفرجگاه تابستانی بوده است، اما با شروع خدمات کشتی در اواسط قرن نوزدهم به منطقه ای دائماً مسکونی تبدیل شد.
پس از سال 1980، خانه های ببک استانبول بر اثر ساخت و سازهای فراوان به سرعت پیشرفت کرد، ببک با جمعیتی حدود 6000 نفر یکی از مراکز مهم زندگی در استانبول است.
مردم به ببک می روند تا فضای عالی این محله را ببینند. آنها معمولاً از یک صبحانه مفصل در کنار آب، دیدن مرکز خرید ببک استانبول و پیاده روی در امتداد بسفر لذت خواهند برد. 
شما می توانید برای اطلاع از قیمت تور استانبول به سایت تریپ مراجعه کنید و خرید های خود را به صورت آنلاین و ارزان تهیه فرمائید.

سوالات متداول درباره ی محله ببک استانبول

محله ببک استانبول کجاست ؟

ببک یک محله تاریخی استانبول است که در قسمت اروپایی ترکیه و در محدوده منطقه بشیکتاش قرار دارد.

جاهای دیدنی محله ببک کجاست ؟

عمارت هیدیوا، مسجد ببک، پارک کودک، قبرستان آشیان، فانوس دریایی آشیان، قلعه روملی حصار است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc