https://gateway.trip.ir/api/

موزه لوور جادوی خیال

به روز رسانی: 15 آبان ، 1402 جاذبه های گردشگری

موزه لوور جادوی خیال

پاریس شهر سوگلی گردشگران است. شما می توانید ساعتها بی خستگی در زیبایی این شهر غرق شوید. شهری که نماد هنر و عشق است و به هر جای آن سر بزنید، چیزی دندانگیر برای دیدن و لذت در انتظار شماست. یکی از این جاها موزه لوور جادوی خیال پاریس است.  شما در بزرگترین موزه هنر جهان و قلب شاهکارهای ابدی هستید. 

داستان موزه لوور

موزه لوور داستان شگفت و عجیبی تا کنون از سر گذرانده است. از ساختمان موزه و سرگذشت آن تا هزاران اثری که در این مجموعه قرار گرفته و یا خارج شده است. موزه ای که سالانه 10 میلیون بازدید کننده از سراسر جهان دارد، مهمترین سمبل شهر پاریس است. زمانی که فرانسیس اول شاه فرانسه در دوره رنسانس ساکن کاخ لوور شد، فکر نمی کرد این بنا مشهورترین موزه جهان شود. او طرفدار سرسخت هنر بود، برای همین هنرمندان معروف ایتالیایی از جمله داوینچی را به این کشور دعوت کرد. سفری که بعدها باعث آوردن تابلوی مونالیزا به لوور شد. موزه لوور در اواخر قرن 18 با 500 اثر نقاشی افتتاح شد. بیشتر این آثار از خانواده سلطنتی و اشراف فرانسه مصادره شده بود! ریشه واژه لوور یک کلمه قدیمی فرانسوی به معنای برج نگهبانی است که به کاربری گذشته لوور به عنوان قلعه اشاره دارد. وقتی ناپلئون بناپارت در فرانسه به قدرت رسید، نام قدیمی موزه را تغییر داد و به موزه ناپلئون تبدیل شد. تابلوی مونالیزا از موزه خارج شد و در محل زندگی ناپلئون به دیوار آویخته شد. بعد از اینکه ناپلئون در قرن 18، موزه به نام قبلی خود بازگشت.

عکس موزه لوورتصویر موزه لوور و هرم معروف

معماری موزه لوور

معماری ساختمان عظیم لوور در 5 طبقه با سه فضای جناحی با دهها گالری و سالن طی چهار سده اخیر شکل گرفته است. موزه لوور در اصل یک قلعه قدیمی 400 ساله بود که در دوره رنسانس تخریب و به کاخ سلطنتی تغییر کاربری داد. هنوز در زیر زمین موزه، بقایای قلعه قدیمی وجود دارد. با این کار، ساختمان لوور با هنر رنسانسی بازسازی شد و مساحت آن با ادغام کاخ مدیچی وسیعتر شد. در دوران هنری چهارم با جابجایی خاندان سلطنتی به کاخ ورسای، ساختمان لوور رها و متروک ماند. با انقلاب فرانسه موزه لوور به دنیا آمد. در اواخر دهه 1980 در اقدامی بیسابقه یک ورودی جدید با هرمی بزرگ در لوور جایگذاری شد. هرم شیشه ای لوور 21 متر ارتفاع دارد و توسط معمار چینی یومینگ پی طراحی شده است. این هرمها 4گانه هستند و مردم فقط هرم اصلی را می شناسند.

موزه لوور خالی

در جنگ جهانی دوم و با اشغال فرانسه توسط ارتش نازی، متولیان موزه کل آثار هنری به جز مجسمه ها را جمع و پنهان کردند. نازیها با یک موزه خالی روبرو شدند و به جای موزه، آنرا به انبار تبدیل کردند. بخشی از آثار که به دست نازیها افتاد مانند نقاشی های پیکاسو سالوادور دالی به عنوان هنر ضد اخلاقی به کلکسیونرها فروخته شد. بخشی دیگر از آثار سوزانده شد. برای اطلاع از بلیط هواپیما لحظه آخری به سایت تریپ مراجعه کنید.

دیدنیهای موزه لوور

 موزه لوور مجازی به شما امکان دیدن آنلاین آثار هنری می دهد.

موزه لوور مجازی

شما می توانید با تور مجازی لوور به دیدن آثار باشکوه این موزه بروید. همزمان اطلاعات مربوط به هر بخش موزه نیز در اختیار شما قرار می گیرد. در بازدید مجازی یادتان باشد موزه لوور دو جاذبه اصلی دارد. یکی خود موزه و آثار هنری و دومی طاق پیروزی است. این طاق در دوره ناپلئون بعد از پیروزی در جنگ ساخته شد.

در مورد موزه ها بیشتر بدانید:

آیا موزه پرا در استانبول ارزش دیدن دارد؟

استانبول و موزه ای که نمی شود از آن گذشت.

دیدنیهای موزه لوور

فکر دیدن کل آثار موزه را از سرتان بیرون کنید. شما با گنجینه ای از 35 هزار اثر هنری روبرو هستید که چندین ماه وقت شما را خواهد گرفت! تازه این بخشی از 380 هزار اثر موزه است که بسیاری از آنها به معرض نمایش گذاشته نمی شود.معمولا شما بر اساس راهنمای موزه و یا سلیقه شخصی از بعضی گالریها و آثار دیدن می کنید. نگران نباشید نقشه‌های موزه به زبان‌های مختلف برای راهنمایی شما وجود دارد که موقعیت هر اثر هنری در آن مشخص است. جدا از تابلوی مونالیزا که هر تازه واردی را دعوت می کند، موزه گردهای حرفه ای به شما توصیه می کنند در بازدید از دیدنی های لوور این آثار را حتما ببینید:

نقاشی گراند ادالایسک

مجسمه برده در حال مرگ و برده شورشی

دروازه قدیمی لاماسو

لوح سنگی حمورابی

مجسمه همافرودیت

نقاشی تاج گذاری ناپلئون

نقاشی آزادی پیشوای مردم

نقاشی قایق مدوسا

مجسمه ونوس دو میلو

مجسمه پیروزی بالدار ساموتراس

بهترین آثار موزه لووراز دیدنیهای موزه لوور، مجسمه ساموتراس است.

موزه لوور پاریس قسمت ایران

به گفته صاحب نظران قسمت ایران موزه لوور، چکیده ای از فرهنگ و تمدن است. حتما شما هم مانند هر ایرانی دوست دارید از نزدیک این گنجینه را ببینید. پس به سالن های 12 و 20 موزه باید مراجعه کنید تا 2500 اثر تاریخی این مجموعه را ببینید. برخی از این آثار شامل:

بقایای شهر شوش، نقش برجسته کاخ آپادانا، سرستون کاخ داریوش، بزکوهی بالدار، نقاشی های دوران صفوی و قاجار، برگهای شاهنامه، شمشیرهای طلا دوره ساسانی و صدها اثر منحصربفرد ارزشمند از قرنها فرهنگ و هنر ایرانی.

بهترین زمان بازدید موزه لوور

اگر قصد بازدید لوور را دارید، بلیط هواپیما پاریس را در اولین فرصت تهیه کنید. برای دیدن محوطه لوور عصر بروید وقتی نورهای طلایی به هرم شیشه ای موزه می خورد. روزهای سه شنبه به لوور نروید چون تعطیل است. در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 6 عصر باز است. روزهای چهارشنبه و جمعه هم از ساعت 9 صبح تا 9.45 شب فعال است. گالریهای موزه 30 دقیقه قبل از پایان کار موزه بسته می شود، پس درزمانبندی خود دقت کنید.

بازدید موزه لوورموزه لوور سه شنبه ها تعطیل است.

بلیط موزه لوور رایگان

لوور 4 ورودی دارد. عموم بازدیدکنندگان از ورودی هرم شیشه ای بزرگ وارد می شوند که همیشه شلوغ است. برای اینکه در صف انتظار نمانید از ورودیهای دیگر استفاده کنید. موزه لوور برای برخی افراد شرایط بازدید رایگان فراهم کرده است:

افراد زیر 18 سال

ساکنین 18 تا 25 سال منطقه اقتصادی اروپا مانند لیختن اشتاین

معلمین تاریخ هنر، هنر و هنرهای کاربردی

معلمین مدارس عمومی فرانسه

هنرمندان وابسته به انجمن AIAP

دارندگان کارت ایکوم و ایکوموس

بازدید کنندگان با معلولیت جسمی و همراه

همچنین اگر ماه مارس یا اکتبر پاریس باشید، می توانید همه یکشنبه ها مجانی از موزه دیدن کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc