https://gateway.trip.ir/api/

موزه لوور ابوظبی

به روز رسانی: 01 مرداد ، 1401 جاذبه های گردشگری

موزه لوور ابوظبی

موزه لوور ابوظبی یک موزه هنری در امارات متحده عربی است. نام آن از موزه لوور پاریس گرفته شده است و با آن همکاری نزدیک دارد. 
گالری‌ های موزه تاریخچه خلاقیت انسان را روایت می ‌کند که ایده‌ ها و مسائل مشترکی را که بشریت مشترک ما را از پیش از تاریخ تا کنون تعریف کرده است، بررسی می ‌کند.
این موزه لووردر جزیره ای به نام سعدیات قرار دارد، از ویژگی آن می توان گفت که این موزه یک موزه ی جهانی بحساب می آید.
این موزه در تلاش است که تمامی فرهنگ ها و دوره ها را به نمایش بگذارد. موزه لوور ابوظبی اوج خلاقیت معماری را نشان می دهد. 
این موزه با داشتن مجموعه ای جهانی حدود 600 شاهکار به این معنی است که همیشه چیز جدیدی برای بازدیدکنندگان وجود دارد که آن ها را کشف کنند.
معمار موزه لوور ابوظبی، یکی از معماران برجسته است، که  برنده جایزه پریتزکر را دریافت کرده است. ژان نوول طراحی موزه ی لوور ابوظبی را از مفهوم مدینه که محله باستانی بسیاری از شهرهای عربی محسوب می شود الهام گرفته است.

پلان موزه لوور ابوظبی

پلان موزه لوور ابوظبی

تحلیل موزه لوور ابوظبی

مساحت موزه لوور دبی 97 هزار متر مربع است، که 6400 متر آن برای نمایشگاه های دائمی و 2000 برای نمایشگاه های ویژه در نظر گرفته شده است.
موزه نمادین لوور ابوظبی اولین موزه جهانی در جهان عرب است که روح باز بودن فرهنگ ها را ترجمه و تقویت می کند. این رویای هنردوستان به عنوان یکی از برترین مؤسسات فرهنگی واقع در قلب منطقه فرهنگی در جزیره سعدیات، آثاری با اهمیت تاریخی، فرهنگی و جامعه شناختی از دوران باستان تا دوران معاصر را به نمایش می گذارد.
این موزه دارای گنبد عظیم 180 متری از هشت لایه ستاره فلزی هندسی تشکیل شده است و به نظر می رسد در بالای مجموعه موزه شناور است. 
لوور ابوظبی توسط آب احاطه شده است و بازدیدکنندگان می توانند از طریق زمین یا دریا به آنجا بروند. گردشگران در امتداد گذرگاه‌ های بیرونی می ‌توانند استراحت کنند.
گنبد موزه لوور ابوظبی علاوه بر زیبایی، مصرف انرژی ساختمان های را نیز کاهش می دهد. طراحی لوور ابوظبی برای رتبه بندی محیطی برنده ی جایزه "Silver LEED" شده است. همچنین موفق به کسب رتبه طراحی سه مروارید Estidama شده است.
موزه لوور ابوظبی همچنین از صرفه جویی غیرفعال آب و انرژی و سیستم های گرمایش، تهویه مطبوع  بسیار کارآمد و همچنین تجهیزات روشنایی استفاده می کند. هر ساله موزه لوور ابوظبی نمایشگاه های مشترکی را با بخش های موزه ی لوور پاریس برگزار می کند.

معماری موزه لوور ابوظبی

موزه لوور ابوظبی که اکنون به عنوان یکی از عجایب مدرن شهری جهان در نظر گرفته می شود، نه تنها اولین موزه جهان عرب است، بلکه نمادی قدرتمند از جاه طلبی و دستاورد امارات متحده عربی است.
موزه لوور ابوظبی با سقف ‌های مسطح و مسیرهای بین آن‌ ها، ما را به یاد یک شهر قدیمی عربی می ‌اندازند که توسط چندین حوض آب احاطه شده است. 
کانسپت موزه لوور ابوظبی در طراحی بیرونی این موزه به این صورت به نظر می رسد، که دارای یک گنبد نقره ای بزرگ است و در بالای موزه شناور است. با وجود بی وزنی ظاهری، وزن گنبد حدود 7500 تن است.
گنبد موزه ی لوور ابوظبی یک ویژگی متمایز در معماری عربی است، که ساختاری پیچیده و هندسی متشکل از 7850 ستاره است. این ستاره ها در اندازه ها و زوایای مختلف در هشت لایه مختلف تکرار می شوند.
همانطور که خورشید از بالا می گذرد، نور آن از سوراخ های گنبد عبور می کند تا جلوه ای مسحور کننده در موزه ایجاد کند که به "باران نور" معروف است. 
این ادای احترام به طبیعت از درختان نخل ابوظبی الهام گرفته شده است. برگ‌ های آن ‌ها نور درخشان خورشید را از بالا فیلتر و نرم می ‌کنند تا یک الگوی داپلی ‌شده روی زمین پخش شود.

آثار هنری موزه لوور ابوظبی

موزه لوور ابوظبی شامل یک گالری دائمی و یک گالری موقت است. 600 اثر این موزه به صورت دائمی به نمایش گذاشته می شود و 300 اثر دیگر آن از فرانسه آمده است.
 موزه لوور ابوظبی به دلیل کنار هم قرار گرفتن تمدن های مختلف را در یک فضا نشان می دهد، شباهت ها و تبادلات تجربی مشترک بشری را به تصویر می کشد که فراتر از جغرافیا، ملیت و تاریخ است.
موزه ی لوور در ابوظبی شامل تعدادی آثار قابل توجه است، از جمله یکی از بهترین نمونه های آن شاهزاده باختری که متعلق به حدود 2000 سال قبل از میلاد است.
یک دستبند طلای 3000 ساله خاورمیانه که دارای سر شیر است، و نقاشی 1878 عثمان حمدی بیگ با عنوان امیر جوان در حال تحصیل می باشد.
از دیگر آثار مهم می توان به شاهکار پل گوگن به نام «کشتی کودکان» اشاره کرد. نقاشی رنه ماگریت، کولاژ 1928 پیکاسو با عنوان پرتره یک بانو و.... است.

بخش های مختلف موزه ابوظبی

این موزه دارای بخش های مختلفی است، که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

موزه ی کودکان

بخش موزه ی کودکان به عنوان بخشی برای آموزش کودکان و کارگاه هایی مختص به خانواده ها در نظر گرفته شده است. هدف از این بخش از موزه آموزش های تکنیکی و الهام بخشیدن به ذهن کودکان است، بخش موزه ی کودکان برای کودکان بین 6 تا 12 سال مناسب است.

گالری بزرگراه

این گالری تنها گالری هنری در دنیا است، که راهنمای صوتی پیچیده ای دارد، این گالری در سال 2018 جایزه های بسیاری را کسب کرده است.
در این بخش از موزه ی لوور ابوظبی 10 اثر جدید در بیلبوردهایی به ارتفاع 10 متر و 3 مجسمه ی بزرگ وجود دارد، هر زمان که خودرویی به این آثار نزدیک می شوند راهنمای صوتی این مجموعه از بلندگوها به مدت 30 ثانیه پخش می شود.

بخش سرگرمی کودکان

در این بخش از موزه برنامه های سرگرم کننده ای برای خانواده ها و کودکان وجود دارد، این سرگرمی ها شامل کارگاه های خلاقیت، کلاس های نقاشی و قصه گویی است. در این مجموعه کودکان می توانند با اجسام سه بعدی برای خود ماسک بسازند.

امکانات و هزینه ی ورودی موزه لوور ابوظبی

در موزه ی لوور ابوظبی بازدید کنندگان می توانند از امکانات داخل موزه شامل کافی شاپ ها، اینترنت وای فای رایگان، پارکینگ رایگان، صندوق های امانات، دستگاه خود پرداز، خدمات معلولین، اتاق های استراحت و اتاق برای نماز را می توان نام برد.
هزینه موزه لوور ابوظبی برای بزرگسالان 63 درهم و برای افراد خاص مانند افرادی که عضو ارتش امارت متحده ی عربی هستند 31 درهم و برای افراد زیر 18 سال، دانشجویان، اعضایی که در کارهای داوطلبانه فعال هستند، اعضای موزه لوور رایگان می ‌باشد.
لوور ابوظبی از ساعت 10 صبح تا 8 شب باز است و روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 10 شب بسته می شود. موزه روزهای دوشنبه تعطیل است.
کافه ی موزه از شنبه تا چهارشنبه بین 10 صبح تا 8 شب و از پنجشنبه تا جمعه بین 10 صبح تا 22 شب باز است. گردشگران فقط برای قدم زدن در موزه حدود دو ساعت زمان نیاز دارید. شما می ‌توانید با استفاده از سایت رسمی این موزه  بلیط های لوور ابوظبی را به‌ صورت آنلاین خریداری کنید.

دیدنی های اطراف موزه لوور ابوظبی

در اطراف موزه ی لوور ابوظبی شما می توانید از مکان های جذاب دیگری نیز دیدن کنید. این مکان ها عبارتند از موزه ملی زاید ابوظبی، مناره سعدیات، ساحل سعدیات، دانشگاه نیویورک ابوظبی است.

اقامتگاه های اطراف موزه ابوظبی دبی

اگر قصد اقامت در نزدیکی موزه ی لوور ابوظبی را دارید، نزدیک ترین هتل ها و اقامتگاه ها به این مکان عبارتند از اقامتگاه اس تی رجیس ابوظبی، اقامتگاه و ویلا های سعدیات روتانا، هتل اس تی رجیس جزیره سعدیات، هتل پارک حیات ابوظبی است.

موزه لوور در ابوظبی

موزه لوور در ابوظبی

چگونه به موزه لوور ابوظبی برویم ؟

برای رفتن به موزه ی لوور ابوظبی هم با خودروی شخصی و هم با وسایل حمل و نقل عمومی می توان به این موزه رفت. اگر می خواهید با خودروی شخصی به موزه لوور ابوظبی بروید، بابد ابتدا به سمت جزیره سعدیات حرکت کنید.
برای رفتن به جزیره باید از سمت جاده ی E11 ابوظبی به سمت بزرگراه شیخ خلیفه بروید و از آنجا وارد جزیره سعدیات می شوید. بعد از آن شما از طریق تابلو های راهنما می توانید مسیر خود را به سمت موزه پیدا کنید.
اگر قصد دارید برای رفتن به موزه ی لوور ابوظبی با وسیله ی حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس بروید، باید به شما بگوییم نزدیک ترین ایستگاه به موزه ی لوور ابوظبی اتوبوس های خط شماره 94 هستند، که شما را به جزیره ی سعدیات می رسانند.
برای خرید بلیط خارجی و اطلاع از قیمت تور دبی و تور امارات به سایت مهتبر تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین بلیط ها را به صورت آنلاین و بدون واسطه تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی موزه لوور ابوظبی

ویژگی اصلی موزه لوور ابوظبی چیست ؟

طراحی نمایشگاه لوورابوظبی بسیار منحصر به فرد است، و به بررسی ارتباطات بین تمدن ‌ها و فرهنگ ‌ها می پردازد.

ساعت کار موزه لوور ابوظبی کی می باشد ؟

لوور ابوظبی از ساعت 10 صبح تا 8 شب باز است و روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 10 شب موزه روزهای دوشنبه تعطیل است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc