https://gateway.trip.ir/api/

بهترین جاهای دیدنی پاریس در سفر به شهر نور

به روز رسانی: 15 فروردین ، 1403 جاذبه های گردشگری

جاهای دیدنی پاریس

اگر به لیست توریستی‌ترین شهرهای جهان نگاه کنید، حتما نام پاریس را در آن پیدا خواهید کرد. این شهر به‌عنوان پایتخت فرانسه و یکی از زیباترین شهرهای دنیا شناخته شده است و سالانه از هزاران گردشگر پذیرایی می‌کند. جالب است بدانید که جاهای دیدنی پاریس فقط به برج ایفل، موزه لوور و کلیسای نوتردام ختم نمی‌شوند؛ بلکه در هر گوشه از این شهر یک جاذبه پنهان شده است.

در این مقاله می‌خواهیم بهترین جاذبه های گردشگری پاریس را به شما عزیزان معرفی کنیم تا برای سفر به شهر نور و عشاق، بتوانید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید. اگر چند دقیقه از وقت ارزشمندتان را به مطالعه مقاله زیر اختصاص دهید، اطلاعات مفید و جالبی درباره جاهای دیدنی شهر پاریس به دست خواهید آورد. 

آشنایی با پاریس؛ رویایی ترین شهر دنیا

پاریس، پایتخت فرانسه و از مهم‌ترین شهرهای اروپایی دنیا است. این شهر پس از انقلاب صنعتی فرانسه رشد چشمگیری داشت و اکنون از تاثیرگذارترین شهرها از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به شمار می‌رود. از پاریس با القابی همچون مهد مد و فشن، شهر عشاق و شهر نور یاد می‌کنند.

آب‌وهوای پاریس اقیانوسی است و مردم آن به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. این شهر جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و هر نقطۀ آن تماشایی است. اگر همراه ما باشید، در ادامه با مراکز دیدنی پاریس آشنا خواهید شد.

آشنایی با محله های دیدنی پاریس

پیش از آشنایی با مکان های دیدنی پاریس، بد نیست با تعدادی از محله‌های معروف این شهر آشنا شویم. اغلب کوچه‌ها و خیابان‌های پاریس بسیار تماشایی و مناسب قرارهای عاشقانه و دوستانه هستند. موزه‌ها، گالری‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های دنجی که در گوشه و کنار خیابان‌های پاریس دیده می‌شوند، جذابیت محله‌ها را چندین برابر کرده‌اند. تعدادی از محله‌های دیدنی پاریس عبارتند از:

  • محله لومره
  • محله لا دفانس
  • خیابان ریوولی
  • خیابان شانزه لیزه
  • خیابان ویکتور هوگو
  • بلوار سن ژرمن
  • خیابان سنت روستیک

در سفر به پاریس، علاوه‌بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری همچون برج ایفل و موزه لوور، حتما در کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر نیز قدم بزنید. شاید نمونه این محله‌ها را در هیچ‌کجای دنیا پیدا نکنید. در ادامه، با زیباترین و معروفترین جاهای دیدنی پاریس آشنا خواهیم شد.

برج ایفل؛ محبوب ترین سازه فولادی دنیا

اولین و معروف‌ترین مکان در فهرست اماکن دیدنی پاریس، برج ایفل (Eiffel Tower) است. این برج در سال ۱۸۸۹ میلادی برای جشنواره جهانی پاریس ساخته شد و قرار بود پنجاه سال بعد تخریب شود؛ اما محبوبیت این سازه فلزی به‌سرعت افزایش پیدا کرد و آوازه‌اش در جهان پیچید. در حال حاضر، برج ایفل نماد پاریس و فرانسه است. ایفل ۳۳۰ متر ارتفاع دارد و سالانه پذیرای هزاران گردشگر از سراسر دنیا است. سکوهای تماشای نوک برج، پرطرفدارترین قسمت برج محسوب می‌شود و چشم‌اندازی خارق‌العاده دارند. همه روزه از ساعت ۰۹:۳۰ تا ۲۲:۴۵ می‌توانید برای بازدید از برج ایفل بلیط تهیه کنید.

برج ایفل از جاهای دیدنی پاریس

عکسی از برج ایفل

موزه لوور؛ از زیباترین جاهای دیدنی پاریس

از دید بسیاری از گردشگران، پاریس به دلیل تعداد زیاد مکان‌های معروف دیدنی و گردشگری، بهترین شهر فرانسه به شمار می‌آید. یکی از محبوب‌ترین مراکز دیدنی که همه ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به این شهر پرآوازه جذب می‌کند، موزه لوور (Louvre Museum) است. این موزه بزرگ‌ترین موزه فرانسه است. این موزه در سال ۱۷۹۳ و با کاربری قصر ساخته شد و سال‌ها محل زندگی پادشاهان فرانسه بود. جالب است بدانید که موزه لوور، بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین موزه فرانسه به شمار می‌رود و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر دنیا دارد. بیش از ۳۵۰۰۰ اثر هنری و تاریخی در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند.

نورپردازی هرم این موزه پس از غروب آفتاب، بسیار تماشایی است. اگر به تاریخ و هنر علاقه دارید یا به‌دنبال جاهای دیدنی پاریس در شب هستید، حتما از لوور دیدن کنید.

موزه لوور از جاهای دیدنی پاریس

عکسی از موزه لوور

کلیسای سنت شاپل؛ از مهم ترین کلیساهای تاریخی فرانسه

کلیسای سنت شاپل یکی از مهم‌ترین کلیساهای تاریخی پاریس، واقع در خیابان شانزلیزه است. این کلیسا در قرن دوازدهم ساخته شده و در طول زمان به دلیل جاذبه فرهنگی و تاریخی خود، بسیار محبوب شده است. در کلیسای سنت شاپل، مجسمه‌های زیبایی از مادر مقدس قرار دارد و دیوارهای آن با نقاشی‌های جذابی تزئین شده است. همچنین، کلیسای سنت شاپل به عنوان محل برگزاری مراسمات مذهبی و همچنین کنسرت‌های موسیقی کلاسیک شناخته شده است. از جمله جاذبه‌های دیدنی این کلیسا، مجسمه‌ی طلاکاری از صلیب‌ستیزان با ارتفاع 6.5 متر و وزن ۴ تن است که در سال ۱۹۳۰ نصب شد.

کلیسای سنت شاپل از مکان های دیدنی پاریس

عکسی از نمای داخلی کلیسای سنت شاپل

کلیسای جامع نوتردام؛ پربازدیدترین جاذبه گردشگری پاریس

شاید تصور کنید که برج ایفل محبوب‌ترین جاذبه گردشگری در فرانسه است؛ اما آمارها نشان‌دهنده چیز دیگری هستند. کلیسای جامع نوتردام (Cathédrale Notre Dame de Paris) سالانه بیشترین بازدید را به خود اختصاص می‌دهد؛ البته پس از آتش‌سوزی سال 2019 و تخریب بخش قابل‌توجهی از کلیسا، نوتردام به‌طور موقت بسته شد و احتمالا تا سال 2024 بازگشایی می‌شود.

قدمت کلیسای نوتردام به قرن دوازدهم میلادی برمی‌گردد. بنای این کلیسا به سبک گوتیک ساخته شده و یک شاهکار معماری به شمار می‌رود. رعایت نسبت طلایی در ساخت این بنا، شکوه و عظمت آن را بیشتر به رخ می‌کشد. کلیسای نوتردام پاریس تاریخچه جذابی دارد و داستان‌های بسیاری را از سر گذرانده است. امیدواریم که این جاذبه تاریخی هرچه سریع‌تر بازگشایی شود تا مردم دنیا فرصت بازدید از آن را داشته باشند.

کلیسای جامع نوتردام از مکان های دیدنی در پاریس

عکسی از کلیسای جامع نوتردام 

کلیسای قلب مقدس؛ از نمادهای اصلی شهر پاریس

کلیسای قلب مقدس (Church of the Sacred Heart of Paris) یکی از مهم‌ترین و زیباترین کلیساهای شهر پاریس، واقع در منطقه مونت‌مارتر است. این کلیسا در سال ۱۹۳۶ ساخته شده و به عنوان یکی از نمادهای شهر پاریس شناخته می‌شود. طراحی زیبای این کلیسا با الهام از معماری رومی و بیزانسی صورت گرفته است. در داخل کلیسا، آثار هنری زیبای چشمگیری مانند مجسمه‌های بزرگ و نقاشی‌های خیره کننده وجود دارد؛ همچنین، از بالای برج‌های کلیسا منظره‌ای فوق‌العاده از شهر پاریس قابل‌مشاهده است. کلیسای قلب مقدس پاریس به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب پاریس شناخته می‌شود و هر ساله میلیون‌ها نفر را از سراسر جهان برای بازدید به سمت خود جذب می‌کند.

کلیسای قلب مقدس از بهترین جاهای دیدنی پاریس

تصویری از کلیسای قلب مقدس 

موزه اورسای؛ مهم ترین موزه هنری فرانسه

موزه اورسای (Musée d'Orsay) یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنری جهان، در قلب شهر پاریس است. این موزه در سال ۱۷۹۳ تاسیس شده و به عنوان یکی از موزه‌های بزرگ و معتبر جهان شناخته می‌شود. مجموعه هنری موزه اورسای پاریس شامل بیش از ۳۵۰۰۰ اثر هنری از قبیل نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، طلاکاری‌ها و دست‌نوشته‌هایی از پابلو پیکاسو، وینسنت ون گوگ، لئوناردو داوینچی و بسیاری از دیگر هنرمندان معروف است. همچنین، موزه اورسای پاریس به عنوان یکی از مقاصد توریستی محبوب جهان شناخته شده و هر ساله میلیون‌ها نفر از سراسر جهان برای دیدن آن به پاریس سفر می‌کنند.

تصویری از نمای بیرونی موزه اورسای

تصویری از نمای بیرونی موزه اورسای 

موزه هنرهای زیبا؛ از قدیمی ترین موزه های پاریس

موزه هنرهای زیبا از جذاب‌ترین جاهای دیدنی شهر پاریس است. این موزه در سال 1900، داخل کاخ پتی پله راه‌اندازی شد و در میان گردشگران، طرفداران بسیاری دارد. بنای شگفت‌انگیز موزه هنرهای زیبا پاریس در ابتدا برای نمایشگاه جهانی ساخته شد؛ اما سپس به موزه تغییر کاربری داد. معماری این موزه به سبک نئو باروک است و شیشه‌های بزرگ و چشم‌انداز بی‌نظیر آن، جاذبه ساختمان را دوچندان کرده‌اند.

در موزه هنرهای زیبا پاریس انواع نقاشی‌ها، آثار و مجسمه‌های مربوط به جنبش‌های هنری از دوره یونان باستان تا جنگ جهانی اول به نمایش گذاشته شده‌اند. مطمئن باشید که در بازدید از این موزه، اطلاعات بسیار مفیدی کسب خواهید کرد.

موزه هنرهای زیبا از معروفترین جاهای دیدنی در پاریس

تصویری از موزه هنرهای زیبای پاریس

موزه انولید؛ از جاهای تاریخی و دیدنی پاریس

در لیست جاهای دیدنی پاریس باید به هتل یا موزه نظامی انولید (les invalids) نیز اشاره کنیم. این بنای تاریخی در سال 1671 به دستور لویی چهاردهم و به منظور پناهگاهی برای جانبازان جنگ یا افراد بی‌بضاعت ساخته شد. حیاطی بزرگ و باشکوه، یک کلیسا و تعدادی ساختمان در انولید وجود دارند. قرار بود خاندان سلطنتی فرانسه در این کلیسا دفن شوند؛ اما پس از فوت لویی چهاردهم، این رویداد منتفی شد.

در سال 1840، جسد ناپلئون بناپارت به دستور لوئی فیلیپ اول، از جزیره سنت هلن به کلیسای انولید انتقال داده شد و اکنون افراد بسیاری برای بازدید از آرامگاه ناپلئون به سراغ این موزه می‌آیند. اگر به سیاست علاقه‌مند هستید، موزه انولید برایتان مکان جذابی خواهد بود.

موزه انولید پاریس

عکسی از موزه انولید

کاخ اپرای گارنیه؛ از بهترین جاهای دیدنی پاریس

در فهرست بهترین جاهای دیدنی پاریس فرانسه باید به کاخ اپرای گارنیه (Palais Garnier) نیز اشاره کنیم. ساختمان این کاخ توسط چارلز گارنیه طراحی شد و ساخت آن حدود 13 سال طول کشید. این بنای نئوباروک با ظرفیت بیش از 1200 نفر، در حال حاضر محل برگزاری نمایش‌های باله و اپرا است. رنگ‌های قرمز و طلایی به کار رفته در داخل سالن اپرا و نقاشی‌های موجود روی سقف تالار، شکوه و عظمت اپرای گارنیه را دوچندان کرده‌اند. در سفر به پاریس، حتما برای تماشای تئاتر به این کاخ بروید.

کاخ اپرای گارنیه از بهترین جاذبه های دیدنی پاریس

عکسی از کاخ اپرای گارنیه

کاخ ورسای؛ باشکوه ترین کاخ فرانسه

یکی دیگر از جاهای تاریخی و دیدنی پاریس، کاخ ورسای (Palace of Versailles) است. این کاخ سلطنتی باشکوه، در قرن هفدهم میلادی و با پیروی از سبک معماری باروک در 20 کیلومتری جنوب غرب پاریس احداث شد. ورسای تا سال 1789، محل اصلی زندگی اشراف‌زادگان و همچنین مکانی برای برگزاری جلسه‌های مهم بود؛ تا اینکه لوئی فیلیپ، آخرین پادشاه فرانسه، کاربری این کاخ را به موزه تغییر داد و درهای آن را به روی عموم مردم باز کرد.

کاخ ورسای 2300 اتاق دارد و مساحت آن به حدود 65000 مترمربع می‌رسد. این کاخ، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی پاریس است. اگر به تاریخ، هنر، معماری و سیاست علاقه‌مند هستید، حتما از کاخ ورسای فرانسه بازدید کنید. درهای این کاخ همه روزه از ساعت 09:00 تا 17:30 به روی عموم باز است.

کاخ ورسای از جاهای دیدنی پاریس

عکسی از کاخ ورسای 

مرکز ژرژ پمپیدو؛ عجیب ترین جای دیدنی پاریس

مرکز ژرژ پمپیدو (The Centre Pompidou) جالب‌ترین سازه در سبک معماری پست‌مدرن است که چهره پاریس را برای همیشه تغییر داد. طراحی این بنا توسط ریچارد راجرز و رنزو پیانو، دو معمار مشهور انجام شده و ساخت آن از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۷ طول کشید. مرکز ژرژ پمپیدو، ساختمانی ۴۲ متری است که کاربری موزه و کتابخانه دارد. اگر به معماری علاقه‌مند هستید، حتما از این موزه جذاب بازدید کنید. مرکز پمپیدو همه روزه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۰۹:۰۰ به روی عموم باز است.

مرکز ژرژ پمپیدو پاریس

تصویری از مرکز ژرژ پمپیدو 

باغ تویلری پاریس؛ از محبوب ترین جاذبه های گردشگری پاریس

پس از فوت هنری دوم در سال ۱۵۵۹، همسرش کاترین دومدیچی تصمیم به ساخت باغ تویلری (Tuileries Garden) گرفت. این باغ با حمایت خاندان سلطنتی و فرانسیس دوم در سال ۱۶۶۷ به روی عموم بازگشایی شد. باغ سلطنتی تویلری در کرانه رود سن و در نزدیکی موزه لوور احداث شده است و اکنون یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاریس به شمار می‌رود. در گذشته، بسیاری از پادشاهان فرانسه در باغ تویلری زندگی کرده‌اند. همه روزه از ساعت ۰۷:۰۰ تا ۰۹:۰۰ می‌توانید از این مجموعه جذاب بازدید کنید.

باغ تویلری پاریس

عکسی از باغ تویلری پاریس 

دیزنی لند؛ از جاهای دیدنی پاریس برای کودکان

دیزنی لند پاریس (Disneyland Paris) معروف به دیزنی لند اروپا در سال 1992 در حومه شهر، منطقه مارنی لا والی ساخته شد. فرانسوی‌ها در ابتدا از این مجموعه استقبال نکردند و آن را تقلیدی کورکورانه از نمونۀ آمریکایی آن دانستند؛ اما با گذشت زمان، دیزنی لند پاریس به یکی از توریستی‌ترین جاذبه‌های فرانسه و اروپا تبدیل شد.

از جاهای دیدنی دیزنی لند پاریس می‌توان به دو پارک قلعه و استودیو والت دیزنی اشاره کرد. بخشی از دنیای زیبای دیزنی در هر یک از این پارک‌ها شبیه‌سازی شده است. قلعه زیبای خفته، برج هالیوود و سفید برفی و هفت کوتوله، فقط گوشه‌ای از زیبایی‌های دیزنی لند پاریس هستند. رستوران‌ها و هتل‌های متعددی نیز برای رفاه حال بازدیدکنندگان در محوطه این پارک موضوعی قرار گرفته‌اند. دیزنی لند پاریس همه روزه از ساعت 09:30 تا 23:00 میزبان علاقه‌مندان است. این مرکز به قدری گسترده است که برای گشت‌وگذار کامل در آن به حدود یک روز کامل نیاز خواهید داشت.

دیزنی لند پاریس

تصویری از دیزنی لند پاریس

خیابان شانزلیزه؛ مشهورترین خیابان پاریس

خیابان شانزلیزه (Champs-Elysées Passage) یکی از مهم‌ترین خیابان‌های پاریس است که در قلب این شهر واقع شده و به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی و تجاری آن، شهرت بسیاری دارد. این خیابان به طول ۱۹۱۰ کیلومتر از میدان کنکور تا میدان شارل دوگل کشیده شده است. تعدادی از بهترین هتل‌های پاریس، فروشگاه‌های بزرگ، رستوران‌های معروف، سالن‌های بزرگ سینما و تئانر، موزه‌ها و بازارچه‌های شناور، پارک‌های زیبا و جاذبه‌های گردشگری معروفی همچون برج ایفل، قصر ورسای و موزه لوور در خیابان شانزلیزه قرار دارد؛ خیابان شانزلیزه پاریس همچنین به عنوان یکی از محله‌های معروف خرید در جهان شناخته می‌شود که برندهای مشهور و لوکسی همچون شنل، دیور و گوچی محصولات خود را در فروشگاه‌های آن عرضه می‌کنند.

خیابان شانزلیزه از بهترین مکان های دیدنی پاریس

عکسی از خیابان شانزلیزه

طاق پیروزی؛ از نمادهای تاریخی پاریس

طاق پیروزی پاریس (Arc de Triomphe) یکی از نمادهای بارز و تاریخی شهر پاریس، واقع در میدان شارل دو گل است. این طاق پس از پایان جنگ جهانی اول برای گرامی‌داشت پیروزی فرانسه در جنگ با بریتانیا، آلمان و اتریش ساخته شد. طراحی این طاق هنر ذهن خلاق معمار پاریسی، جورج آلبرت هینتز بوده و از سنگ مرمر و فلز ساخته شده است. این طاق با بلندای ۵۰ متر و تزئینات زیبایش از جمله نقاشی‌های منحصر به فرد، نمایشگاه‌های مختلف و نورپردازی‌های شگفت‌انگیز، همواره توجه گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ پاریس را به خود جلب کرده است.

طاق پیروزی پاریس

تصویری از طاق پیروزی

معبد پانتئون؛ از جاهای دیدنی معروف پاریس

معبد پانتئون (Panthéon) از جاهای دیدنی معروف پاریس است که شکوه و عظمت آن، هوش از سر بازدیدکنندگان می‌برد. لویی پانزدهم در سال ۱۷۴۴ تصمیم به بازسازی کلیسای سنت ژنویو گرفت و ایده خود را در سال ۱۷۸۰ عملی کرد. این بازسازی حدود ۱۰ سال طول کشید و نتیجه آن، معبد پانتئون شد. افراد مشهوری همچون ماری کوری در این معبد به خاک سپرده شده‌اند.

معبد پانتئون، ترکیبی از دو سبک گوتیک و نئوکلاسیک است و ۲۴ ستون دارد. این بنا از لحاظ تاریخی و معماری بسیار ارزشمند است و اهمیت بسیاری برای کشور فرانسه دارد. همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰ می‌توانید از معبد پانتئون پاریس بازدید کنید.

معبد پانتئون پاریس فرانسه

عکسی از نمای داخلی معبد پانتئون 

میدان کنکورد؛ از میدان‌های اصلی شهر پاریس

میدان کنکورد پاریس (Place de la Concorde) یکی دیگر از میدان‌های مشهور و تاریخی فرانسه است که در ابتدای خیابان شانزلیزه قرار دارد. این میدان در دوران فرانسه ناپلئونی به وجود آمده و در آن زمان با نام میدان لویی پانزدهم شناخته می‌شد؛ اما پس از سقوط ناپلئون، نام آن به میدان کنکورد تغییر پیدا کرد. این میدان، جاذبه‌های گردشگری فراوانی از جمله برج ایفل، موزه لوور و چندین سفارتخانه را در خود جای داده است؛ همچنین کنکورد به عنوان یکی از مهم‌ترین میدان‌های پاریس شناخته می‌شود و اکثر تجمع‌ها در آن برگزار می‌شوند.

میدان کنکورد از مکان های دیدنی در پاریس

عکسی از میدان کنکورد 

میدان جمهوری پاریس؛ پرترددترین میدان شهر

میدان جمهوری پاریس یکی از مهمترین و مشهورترین میدان‌های فرانسه است. این میدان در قلب شهر پاریس و در محله مونمارتر قرار دارد. این میدان به دوران فرانسه ناپلئونی مربوط می‌شود و در آن زمان با نام میدان ناپلئون شناخته می‌شد. اما پس از سقوط ناپلئون، نام آن به میدان جمهوری تغییر پیدا کرد. این میدان، جاذبه‌های توریستی متعددی از جمله برج ساعت مونپارناس، فروشگاه‌های بزرگ، رستوران‌های شیک و هتل‌های لوکس را در خود جای داده است. همچنین به عنوان یکی از پرترددترین میدان‌های پاریس شناخته می‌شود.

میدان جمهوری پاریس از معروفترین جاهای دیدنی پاریس

تصویری از میدان جمهوری پاریس

گورستان پرلاشز پاریس؛ پربازدیدترین گورستان جهان

گورستان پرلاشز (Père Lachaise Cemetery) یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی پاریس، در فاصله 3 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است. این گورستان به دلیل دور بودن از پاریس، در سال‌های ابتدایی محبوبیت چندانی نداشت؛ اما به تدریج به یکی از گورستان‌های اصلی شهر تبدیل شد. پرلاشز، ۴۴ هکتار مساحت دارد و وسیع‌ترین قبرستان پاریس محسوب می‌شود. افراد مشهوری همچون پل الوار، مارسل پروست، انوره دو بالزاک، اسکار وایلد، غلام‌حسین ساعدی و صادق هدایت در این گورستان به خاک سپرده شده‌اند. سالانه بیش از سه میلیون نفر از این قبرستان زیبا بازدید می‌کنند. شما نیز می‌توانید همه روزه از ساعت ۰۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ از قبرستان پرلاشز بازدید کرده و برای روح نویسندگان معروفمان آرزوی آرامش داشته باشید.

گورستان پرلاشز پاریس از جاذبه های گردشگری در پاریس

تصویری از گورستان پرلاشز پاریس 

سفر رویایی به پاریس، با تور اروپای تریپ

برج ایفل، نماد پاریس است؛ اما جاهای دیدنی پاریس به این برج خلاصه نمی‌شود. در این مطلب به معرفی تعدادی از مشهورترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهر دوست‌داشتنی پاریس پرداختیم. سالانه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا به این شهر سفر می‌کنند تا یکی از رویایی‌ترین تجربه‌های خود را رقم بزنند. اگر شما نیز آرزوی سفر به فرانسه را دارید، با خرید تور فرانسه به آرزوی خود جامه عمل بپوشانید.

اما اگر قبلا به این شهر دوست‌داشتنی که شهر نور و رویا شناخته می‌شود، سفر کرده‌اید، حتما از تجربۀ خود برایمان بنویسید. دیده‌های شما واقعی‌ترین راهنمای سفری است که هر گردشگری می‌تواند از آن استفاده کند.

سوالات متداول:

1. اگر بخواهیم از جاهای دیدنی پاریس در سه روز بازدید کنیم، کدام مکان‌ها مناسب‌ترند؟

در برنامۀ سفر سه روزۀ خود به پاریس از برج ایفل، موزه لوور، کلیساها و موزه‌های این شهر دیدن کنید و با قدم‌زدن در باغ تویلری، خستگی را از تن به در کنید.

2. زیباترین جاهای دیدنی پاریس در شب کدامند؟

طاق پیروزی، سوار شدن بر کشتی کروز روی رودخانۀ سن، هرم موزه لوور، کاخ رویال، باغ تویلری و میدان‌های تاریخی شهر پاریس از زیباترین تفریحات شبانۀ این شهر تاریخی هستند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc