https://gateway.trip.ir/api/

استانبول چند مسجد زیبا دارد؟

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 دانستنی های سفر

استانبول چند مسجد زیبا دارد؟

گذر از دوران بیزانس و عثمانی موجب شد تا کلیساها به مساجد تبدیل شوند، آیا از تعداد این مساجد برای بازدید در استانبول خبر دارید؟ با توجه به دین رسمی کشور ترکیه که اسلام می باشد توجه ویژه ای به مساجد و معماری آنها شده است. برای تبدیل یک کلیسا به مسجد لازم بود تا در آنها تغییراتی ایجاد شود برای مثال مناره ها به ساختمان اضافه شدند، سپس محراب و گنبد و منبر و سایر موضوعاتی که به معماری مرتبط بودند در آنها تغییراتی ایجاد کردند. این اتفاقات دقیقاً همزمان با تغییر دوران بیزانس به عثمانی اتفاق افتاد که دین اسلام وارد منطقه کنونی ترکیه شد. هر کدام از سلطان های عثمانی بر معماری داخلی مساجد تاثیر گذار بودند، به آنها رسم الخط اضافه می کردند و از معماری خود در بناها استفاده می کردند. البته همه مساجد در ابتدا کلیسا نبودن و مساجد جدید نیز در این دوره به مجموعه ها اضافه شد. اگر قصد سفر به استانبول را در قالب تور و یا سفر انفرادی دارید، بازدید از مسجدهای مهم این شهر را به شما توصیه می کنیم. اگر از تعداد این مساجد بی خبر هستید، مهم ترین آنها را که، در یک سفر 5 روزه می توان بازدید کرد برای شما عنوان می کنیم.

مسجدهای استانبول

خاص ترین مسجد استانبول مسجد سلطان احمد و یا به قول گردشگران مسجد آبی است. تعجب نکنید این مسجد داخل آب نیست! فقط به علت استفاده از کاشی های بی شمار آبی رنگ در این مسجد به آن لقب مسجد آبی را داده اند. علت خاص بودن این مسجد نیز به علت استفاده از 6 مناره در ساخت آن است.

مسجد مهم دیگری که در این شهر توریستی وجود دارد مسجد ایا صوفیه است که با توجه به تبدیل آن به موزه، می توان از آن با عنوان موزه ایاصوفیه نام برد. معماری داخلی آن واقعاً شکوهمند است و زیبایی خاصی دارد.

از دیگر مساجد مهم این شهر می توان به مسجد سلیمانیه، مسجد جدید و مسجد فاتح نام برد.

با توجه به اینکه برای هر مسجد حدود 2 ساعت باید وقت صرف کنید و قبل از ساعت 4 بعد از ظهر نیز باید از آن ها دیدن کنید بهتر است که در صورت خرید تور 4 شب و 5 روز استانبول می توانید در هر روز یک مسجد را بازدید کنید و باقی وقت خود را به بازدید از مراکز گردشگری دیگر استانبول مثل میدان تکسیم، برج گالاتا، خیابان استقلال، تنگه بسفر و شکم گردی در استانبول بگذارید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc