https://gateway.trip.ir/api/

بزرگراه شیخ زاید دبی

به روز رسانی: 03 خرداد ، 1401 جاذبه های گردشگری

بزرگراه شیخ زاید دبی

دبی یک سیستم چشمگیر خوبی از جاده ها و بزرگراه ها را به ساکنان کشورخود ارائه می دهد. همه بزرگراه ‌های اصلی امارات متحده عربی به خوبی برنامه‌ ریزی شده ‌اند و تمرکز اصلی بر اتصال بهتر و کارایی ترافیک است. 
یک زیرساخت قوی و مدرن همیشه یکی از قوی ترین جاذبه های امارات بوده است. جاده ‌ها و بزرگراه‌ ها در امارات متحده عربی مطابق با الزامات اتصال و شرایط محیطی کشور ساخته شده‌اند. 
بزرگراه شیخ زاید  به عنوان یکی از بزرگراه های اصلی دبی و بزرگراهی که هفت امارت را به هم متصل می کند، شناخته می شود. این بزرگره نه تنها شلوغ ترین بزرگراه دبی است، بلکه دارای ساختمان های مرتفع زیادی است که آپارتمان های مسکونی و هتل آپارتمان های خدماتی را در خود جای داده است. این منطقه به دلیل نزدیکی به بسیاری از مراکز تجاری، در میان مردمی که بلیط تهران به دبی را تهیه کرده اند بسیار محبوب است. 

عکس خیابان شیخ زاید دبی

عکس خیابان شیخ زاید دبی

بررسی اجمالی بزرگراه شیخ زاید

ساخت بزرگراه شیخ زاید که به عنوان طولانی ترین بزرگراه در امارات شناخته می شود در سال 1971 آغاز شد. این بزرگراه در سال 1980 تکمیل شد. 
این بزرگراه به نام رئیس جمهور وقت امارات و حاکم ابوظبی، اعلی حضرت شیخ زاید بن سلطان آل نامگذاری شده است. بزرگراه شیخ زاید در دبی از تقاطع در نزدیکی منطقه عود متا تا جبل علی در نزدیکی مرز ابوظبی دبی شروع می شود. 
این بزرگراه از مرکز تجارتی، برج ‌های بلند، مراکز خرید، برج خلیفه و بسیاری از مکان‌ های دیدنی دیگر عبور می ‌کند. ساختمان های واقع در امتداد بزرگراه از منطقه مرکز تجارت به خلیج تجاری در بزرگراه شیخ زاید در نظر گرفته می شود. 
این ساختمان ها نه تنها استاندارد زندگی بالایی را ارائه می دهند، بلکه با بسیاری از امکانات مجلل در نزدیکی خود نیز ارائه می شوند. 
ساختمان های بزرگراه شیخ زاید در بین ساکنان دبی بسیار محبوب هستند. اگر به فکر اجاره آپارتمان در بزرگراه شیخ زاید هستید، ممکن است با طیف وسیعی از گزینه های مجلل تا مقرون به صرفه روبرو شوید. 
علاوه بر این، این منطقه دارای چندین آسمان خراش مدرن است، اکثر آپارتمان ها در این منطقه دارای تهویه مطبوع مرکزی هستند و سیستم گرمایش مرکزی دارند. 

ویژگی های بزرگراه شیخ زاید

بزرگراه شیخ زاید تا 558.44 کیلومتر امتداد دارد، نقطه تلاقی همه بزرگراه هایی است که به 7 امارت دیگر متصل می شود. مهم ترین شهرهایی که در سفرهای دبی خود خواهید دید، از طریق این بزرگراه  منتهی می شود. 
موقعیت استراتژیک بزرگراه شیخ زاید به آن ارزش بالاتری می بخشد تا مکان انتخابی برای لوکس ترین و مهم ترین هتل ها، مراکر خریدها و مکان های دیدنی باشد. با عبور از بزرگراه شیخ زاید چشمان شما آپارتمان‌های مسکونی و هتل‌ هایی را که به آسمان دبی می ‌آیند، جلب می ‌کند.
در اکثر ساختمان های اطراف این بزرگراه امکانات خوبی مانند استخر، سالن های ورزشی و پارکینگ خواهید یافت. بزرگراه شیخ زاید مکانی مناسب برای زندگی است زیرا مرکز شهر و برج خلیفه نمادین تنها دو دقیقه با آن فاصله دارند. 
دسترسی آسان ساکنان به بانک ها، مغازه های مبلمان ، نمایشگاه ها و نمایندگی های خودرو، دفاتر املاک، داروخانه ها و بسیاری از رستوران ها و کافه ها است.

دیدنی های اطراف بزرگراه

بزرگراه شیخ زاید دبی، آسمان خراش های بسیاری از جمله برج امارات را در دل خود جای داده است. همچنین بزرگراه شیخ زاید مراکز توسعه یافته مختلفی مانند فاصله جمیرا تا شیخ زاید، جزایر نخل دبی و دبی مارینا را به یکدیگر متصل کرده است.
شمال غربی بزرگراه شیخ زاید شامل برج دفتری پادشاه، برج سما، اچ هتل، فرمونت دبی، پارک قصر، برج نسیم، برج تجاری گراسونوربر، آپارتمان‌ های برج بازار، برج متحد، برج السُندُس، برج هتل روتانا، برج شیخ مروان، برج الهاوایی، برج زبیل، برج خلیفه و ... است. 
در قسمت جنوب شرقی خیابان شیخ زاید شما می توانید مرکز تجارت جهانی، برج دفتری امارات، هتل برج‌ های جمیرا، برج الیعقوب، برج الغدیر، برج رز، برج اوسیس و برج دبی را ببینید.

عکس شیخ زاید دبی

عکس شیخ زاید دبی

شیخ زاید کیست ؟

مرحوم شیخ زاید بن سلطان آل نهیان اولین رئیس جمهور امارات متحده عربی بود. تحت حکومت چهل ساله او، کشور از مجموعه ای متشکل از هفت امارت به یک کشور قدرتمند مدرن با یکی از بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه در جهان عرب و زیرساخت های پیشرفته و سیستم اجتماعی تبدیل شد. 
علیرغم درآمدهای اندک دولت، شیخ زاید موفق شد پیشرفتی را در العین به ارمغان بیاورد، مدیریت اولیه را ایجاد کند، شخصاً بودجه اولین مدرسه مدرن در امارت را تأمین کند و اقوام و دوستان خود را تشویق کند تا در توسعه در مقیاس کوچک مشارکت کنند.
او حقوق مالکیت آب محلی را برای اطمینان از توزیع عادلانه ‌تر مورد بازنگری قرار داد، که منجر به توسعه کشاورزی و ایجاد مجدد واحه به عنوان مرکز بازار غالب شد. برنامه ریزی شهری او در العین کمک کرد تا اطمینان حاصل شود که امروز این شهر یکی از سبزترین شهرها در عربستان است.
مرگ او در 2 نوامبر 2004، پایان دورانی برای امارات متحده عربی بود. شیخ زاید به عنوان رئیس جمهور امارات، اعتماد و احترام جامعه بین المللی را به خود جلب کرد و توانست امارات را به عنوان یک بازیگر جهانی در میان کشورهای صنعتی مدرن معرفی کند.
او به عنوان حاکم مردم امارات، نقش سنتی یک پدر را برای مردمش حفظ کرد، شیخ زاید تصویر یک دولتمرد مدرن را با ویژگی ها و ارزش های یک رهبر سنتی ترکیب کرد.

چکیده مطلب

بزرگراه شیخ زاید یکی از معروف ترین بزرگراه های جهان است. این بزرگراه عنوان طولانی ترین بزرگراه امارات متحده عربی را به خود اختصاص می دهد که با طول 558.44 کیلومتر از ابوظبی تا راس الخیمه امتداد دارد. 
در این بین، وسعت دبی را طی می کند و به موازات خط ساحلی خلیج فارس حرکت می کند. امتداد بین میدان تجاری مرکز تجاری و بسیاری از آسمان ‌خراش‌ های دبی، اعم از قدیمی و جدید است، و این بخش به عنوان بازوی مسکونی اصلی بزرگراه در شهر شناخته می‌ شود. 
جاده ‌های عریض بی ‌پایان، ساختمان ‌هایی که ابرها را لمس می ‌کنند و خط افق مسحورکننده، چیزی است که می ‌توانید هنگام رانندگی در این بزرگراه معروف جاده شیخ زاید به راحتی ببینید. 
این جاده دو شهر بزرگ دبی وابوظبی را به هم متصل می کند. بلندترین آسمان‌ خراش‌ های دبی را می ‌توان دید که شانه ‌های خود را به هم چسبانده ‌اند و این یکی از دلایل اصلی تبدیل شدن جاده شیخ زاید به یکی از توریستی ‌ترین مقاصد دبی است. 
از خرید در مراکز خرید برجسته گرفته تا غذا خوردن در غذاخوری‌ های شیک و گشت و گذار در هتل ‌های بوتیک، نزدیک این بزرگراه جذابیت زیادی دارد. 
بزرگراه شیخ زاید کاملاً منحصر به ‌فرد است زیرا به موجب آن یک توسعه‌ دهنده خصوصی مالک هر برج است. بر خلاف جوامع مالکیت آزاد که در آن مالکان مختلف از توسعه ‌دهنده خرید می‌ کنند.
برای اطلاع از قیمت تور دبی می توانید به سامانه ی رزرواسیون تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین و با کیفیت ترین بلیط ها را بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی بزرگراه شیخ زاید دبی

در بزرگراه شیخ زاید چند خط خودرو وجود دارد ؟

بزرگراه شیخ زاید دارای 14 خطوط رانندگی است که همه ی قسمت های امارات را به یکدیگر متصل می کند.

بزرگراه شیخ زاید چه ویژگی خاصی دارد ؟

بزرگراه شیخ زاید به عنوان یکی از بزرگراه های اصلی دبی که هفت امارت را به هم متصل می کند، شناخته می شود. 

بزرگراه شیخ زاید از کجا شروع و به کجا ختم می شود ؟

بزرگراه شیخ زاید از العین شروع می شود و تا مرز امارات متحده عربی و عربستان سعودی ادامه می یابد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc