https://gateway.trip.ir/api/

چگونه از قشم به کیش برویم

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

چگونه از قشم به کیش برویم

جزایر جنوب ایران مقاصدی دیدنی برای گذراندن تعطیلات رویایی هستند و سفری خاطره انگیز را برای شما رقم خواهند زد. در میان جزایر زیبای جنوب ایران، کیش و قشم بیشتر مورد استقبال گردشگران قرار دارند و امکانات رفاهی مناسبی برای بازدیدکنندگان دارند.

فاصله قشم تا کیش

فاصله قشم تا کیش

فاصله قشم تا کیش

از نظر جغرافیایی فاصله آبی قشم تا کیش حدود  195 کیلومتر است، شما می توانید برای طی کردن این مسافت به وسیله قایق ‌ها تندرو و کشتی خود را به کیش برسانید.
همچنین شما می توانید این مسیر را هم از طریق زمینی و هم دریایی طی کنید. در این صورت، فاصله از بندر لافت تا بندر آفتاب حدود 280 کیلومتر است، حال اینکه طی کردن این مسافت چقدر زمان می برد بسته به نوع وسیله نقلیه می تواند متفاوت باشد.
اگر قصد دارید با شناورهای مسافربری بروید حدود 1 ساعت و نیم تا 2 ساعت و نیم طول می کشد. اگر بخواهید با شناورهای لندینگ بروید نیز حدود 2 ساعت تا 3 ساعت زمان می برد.
وسیله ی دیگری که می توانید برای سفر خود استفاده کنید لندینگ کرافت هست، با لندینگ کرافت نیز سفر شما بیش از 3 ساعت طول خواهد کشید.
این زمان هایی که اعلام کردیم برای سفر از کیش تا بندر چارک بود، حال مسافت بندر چارک تا بندر پل را نیز باید با ماشین طی کنید، فاصله قشم تا کیش با ماشین حدود 2 ساعت و نیم تا 3 ساعت می باشد.

پس از رسیدن به بندر پل باید از طریق دریا به سمت بندر لافت در قشم بروید، این فاصله نیز حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد، در مجموع برای سفر از قشم به کیش و بلعکس شما بایستی حدود 7 ساعت و نیم را طی کنید.

سفر هوایی از قشم به کیش

برای پرواز از قشم به کیش و بلعکس پروازی به صورت مستقیم وجود ندارد. نه تنها پرواز مستقیمی بین این دو جزیره وجود ندارد، بلکه تمام شهرها نیز به این دو جزیره پروازی ندارند.
تنها راه حلی که می توانید از طریق هوایی خود را به این دو جزیره برسانید این است که ابتدا به جزیره قشم یا کیش از طریق هوایی اقدام کنید و از آنجا از طریق زمینی و دریایی جابه جا شوید.
نرخ بلیط هواپیما جزیره کیش و بلیط قشم روز به روز تغییر می کند. شما می توانید با رزرو بلیط های خود از 2 تا 3 هفته قبل آن ها را با نرخ ارزان تری دریافت کنید. 

سفر به قشم یا کیش با ماشین شخصی

اگر بخواهید با ماشین شخصی خود به یکی از جزایر زیبای ایران یعنی قشم و کیش سفر کنید، فرقی ندارد در کجای ایران باشید. شما ابتدا باید با ماشین شخصی خود را به بندرعباس برسانید.
سپس برای رفتن به هر کدام از جزایر باید از طریق دریایی سفر کنید، باید برای خود و برای ماشین خود بلیط اتوبوس دریایی قشم به کیش تهیه کنید. از طریق دریایی خود را به بندر پل برسانید، و بعد از آن با خودرو شخصی خود مسافتی زمینی را تا بندر چارک طی کنید.
سپس از آنجا نیز بلیطی دیگر برای خود و خودرو خود تهیه کنید تا خود را به جزیره ی زیبای کیش برسانید. نکته جالب این است که شما در ظول سفر با کشتی خسته نخواهید شد، بلکه می توانید از خودرو خود خارج شوید به آبی نیلگون دریای خلیج فارس و نسیم ملایم آن نگاه کنید و از آن لذت ببرید.

سفر به کیش و قشم با قطار

سفر به کیش و قشم با قطار 

سفر به کیش و قشم با قطار 

باید این را بدانید که نمی توانید با تهیه یک بلیط قطار یا اتوبوس به صورت سرراست خود را به مقاصد کیش و قشم برسانید، زیرا بخشی از سفر شما از طریق دریا صورت می گیرد.
ابتدا شما بایستی خود را به بندرعباس برسانید، شما این کار می توانید از تمامی شهر های ایران از طریق اتوبوس و قطار انجام دهید. اگر می خواهید از تهران سفر کنید باید به شما بگوییم مسافت زیادی تا بندرعباس وجود دارد.
ما به شما قطار را پیشنهاد می کنیم، که یکی از بهترین گززینه ها برای سفر است. حال بلیط خود را از طریق سامانه رزرواسیون آنلاین تریپ تهیه کنید.
پس از آنکه خود را به بندر عباس رساندید، از آنجا از طریق کشتی یا لنج به جزیره قشم یا کیش بروید، شما می توانید از این طریق هزینه سفر دریایی از قشم به کیش خود را کاهش دهید، و خاطره ای خوش را رقم بزنید.

بهترین مسیر از قشم به کیش

برای رفتن از قشم به کیش و بلعکس راه های متعددی وجود دارد، اما اینکه کدام یک بهتر هستند بستگی به انتخاب شما دارد. اگر می خواهید مدت زمان زیادی در مسیر سفر نباشید و از تعطیلات خود بیش ترین استفاده را ببرید، سفر هوایی گزینه خوبی برای شما خواهد بود.
برای سفر دریایی از قشم به کیش نیز ما به شما پیشنهاد می کنیم که از طریق بندر چارک خود را به جزیره کیش برسانید، نه از بندر آفتاب، زیرا در بندر چارک تعداد شناورهایی که مسافران را به مقصد می رسانند بیش تر از بندر چارک است و لازم به ذکر است که این شناورها سرعت بیش تری دارند و شما را سریع تر به مقصد می رسانند.

بهترین زمان برای سفر به کیش

جزیره کیش یکی از جنوبی ترین نقاط ایران است. با توجه به موقعیت مکانی آن، عملا زمستانی در این شهر وجود ندارد. اما تابستان های کیش گرم است و رطوبت هوا نیز بالاست. البته عموما دما زیر 40 درجه است اما به دلیل رطوبت زیاد گرما بیشتر احساس می شود.
هوای کیش از اواخر بهار تا تابستان و اوایل پاییز نسبتاً گرم است. بسیاری از مسافرانی که به دریا و سواحل زیبای کیش علاقه دارند از اواخر پاییز تا اوایل بهار به این جزیره سفر می کنند زیرا در این دوره جزیره کیش دارای آب و هوای خنک و دوست داشتنی است.

بهترین زمان برای سفر به قشم

بهترین زمان برای سفر به قشم

بهترین زمان برای سفر به قشم

میانگین دمای جزیره در گرم ترین زمان سال یعنی از اوایل تیرماه تا اوایل مرداد، 34 درجه سانتیگراد است و تا 38 درجه سانتیگراد افزایش می یابد. 
میانگین دمای سردترین زمان سال که از اوایل دی ماه تا اوایل بهمن ماه ادامه دارد، 18.5 درجه سانتیگراد، حداقل دما 13.5 درجه سانتیگراد و حداکثر دما 23 درجه سانتیگراد است. به طور کلی بهترین زمان برای سفر به قشم از این نظر از اوایل آذر تا اوایل فروردین است. در این ماه ها میانگین دما حدود 20 درجه سانتیگراد است و دما از 24.5 بیشتر نمی شود. 

کیش بهتر است یا قشم؟

اگر بخواهیم این دو جزیره زیبا در خلیج فارس را با هم مقایسه کنیم، باید فاکتورهای زیادی را مورد بررسی قرار دهیم؛ از جمله: هزینه های اقامت، بلیط هواپیما، تفریحات، مراکز خرید، امکانات رفاهی، طبیعت و بافت هر دو جزیره. با این حال پس از مقایسه کامل کیش و قشم می‌توان گفت اگر به دنبال فضای مدرن تری هستید به کیش سفر کنید و اگر دوست دارید فضای سنتی تری را تجربه کنید به قشم سفر کنید. سفر به هر دو جزیره جذابیت های خاص خود را دارد و برای هر گردشگری دیدنی خواهد بود.

جمع ‌بندی

جزیره کیش و قشم هر دو در جنوب ایران قرار دارند و جزو پربازدیدترین جزایر ایران هستند، این جزایر هر ساله میزبان هزاران نفر از سراسر جهان هستند. از زیبایی های این دو جزیره آب های نیلگون خلیج فارس و هوای دلپذیر آن است. سفر کردن با شناورها و کشتی های مسافربری بر روی این آب ها لذت سفر را دو چندان می کند. باید به شما بگوییم که هر کدام از جزایر زیبایی های منحصر به فرد خود را دارند و با یکدیگر متفاوت هستند، هر کدام دارای تفریحات مهیج، بافت تاریخی و سنتی زیبا هستند. شما می توانید برای سفر به این دو جزیره از چند طریق سفر کنید؛ هم از طریق هوایی و هم با خودروی شخصی و قطار که می تواند گزینه خوب و ارزانی برای شما باشد.

سوالات متداول درباره ی سفراز قشم به کیش 

فاصله قشم تا کیش چقدر است؟

فاصله قشم تا کیش بر روی نقشه 195 کیلومتر است است اما اگر بخواهی از راه دریایی سفر کنید این مسافت بیشتر است مسافتی حدود 280 کیلومتر است.

چگونه از کیش به قشم سفر کنیم؟ 

برای سفر از کیش به قشم و بلعکس هم از طریق دریایی - زمینی و هم از طریق کاملا دریایی امکان پذیر است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc