https://gateway.trip.ir/api/

هزینه ویزای قطر برای ایرانیان

به روز رسانی: 20 فروردین ، 1401 جاذبه های گردشگری

هزینه ویزای قطر برای ایرانیان

آیا برای سفر به قطر نیاز به گرفتن ویزا هست؟ هزینه ویزای قطر برای ایرانیان  چقدر است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات در ادامه با ما همراه باشید.  کشور کوچک خلیج فارس قطر عمدتاً به دلیل منابع عظیم نفت و گاز خود به شهرت جهانی رسیده است. 
دوحه، پایتخت قطر که در ساحل خلیج فارس در شرق کشور قرار دارد، بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می کند. دوحه به‌خاطر ساختمان‌ های مدرن دیدنی و میراث فرهنگی ‌اش شناخته می ‌شود.
قطر با سابقه فرهنگی طولانی، آثار بسیاری از قدرت های بزرگ منطقه ای گذشته از جمله امپراتوری های ایرانی، بیزانسی و عثمانی را در خود جای داده است. 
امروزه این کشور به سرعت در حال توسعه با جمعیتی گذرا است که توسط تعداد زیادی از مهاجران از سراسر جهان افزایش یافته است. 

ویزای قطر برای ایرانیان 2022

ویزای قطر برای ایرانیان 2022

تفریحات محبوب قطر

تفریحات در قطر تا حد زیادی به آب و هوا بستگی دارد و گرمای شدید تابستان معمولاً اکثر فعالیت های خارج از منزل را متوقف می کند.
هنگامی که دما کاهش می یابد، قطری ها از ورزش های سنتی خود مانند شاهین، ماهیگیری، شتر دوانی و اسب دوانی و همچنین ورزش های محبوب جهانی مانند تنیس و گلف لذت می برند. این کشورعلاقه خاصی به فوتبال دارد و شما می توانید با تهیه تور قطر جام جهانی در سال 2022 که به میزبانی قطر برگزار می شود شرکت کنید.

بهترین زمان برای سفر به قطر

قطر به خاطر تابستان های بسیار گرمش معروف است. دما در ماه های تیر و مرداد می تواند به 50 درجه سانتی گراد می رسد و با رطوبت اغلب بالا، تهویه مطبوع ضروری خواهد بود.
و در فصل زمستان دما به حدود 15 درجه سانتیگراد کاهش می یابد، اما میزان بارندگی کم است و به ندرت در یک ماه به 20 میلی متر می رسد. 
اندازه کوچک و زمین مسطح قطر به این معنی است که تغییرات منطقه ای حداقل است و آب و هوا برای دوره های زمانی طولانی ثابت است.

انواع ویزاهای قطر

ویزهای توریستی : اعتبار یک ماه و قابل تمدید برای یک ماه دیگر 
ویزای تجاری : اعتبار تا سه ماه می باشد و غیر قابل تمدید است
ویزای بازدید مقیم GCC : همه ساکنان شورای همکاری خلیج فارس (با ویزای اقامت معتبر در هر کشور شورای همکاری خلیج فارس) می توانند این ویزای را در فرودگاه دوحه دریافت کنند. اعتبار برای یک ماه و قابل تمدید می باشد.
ویزای کار : اعتبار یک تا سه سال و صادر شده توسط وزارت امور داخله (MOI) می باشد.
ویزای خانواده : صادر شده توسط وزارت اطلاعات؛ توسط اسپانسر محلی ترتیب داده می شود.
ویزای تجاری : صادر شده توسط MOI و توسط اسپانسر محلی ترتیب داده می شود.

هزینه ویزای توریستی قطر

هزینه ویزای توریستی قطر

ویزای توریستی

برای دیدن جاهای تاریخی و تماشای جذابیت های کشور قطر شما نیاز به ویزای توریستی دارید. ویزای توریستی قطر فقط در بدو ورود ارائه می شود. شما باید ویزای خود را از بندر قطر پس از رسیدن به آنجا دریافت کنید. این نوع ویزا برای شهروندان کشورهای معدودی در دسترس است. دو نوع ویزای قطر وجود دارد: ویزای توریستی کوتاه مدت قطر (2 هفته) و ویزای توریستی بلند مدت قطر (3 ماه) است.

راه های مختلفی اخذ ویزای توریستی

برای گرفتن ویزای توریستی قطر راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

ویزای توریستی قطر از طریق آژانس هواپیمایی

آژانس های هواپیمایی مکلف هستند تا برای کسانی که قصذ سفر به کشور قطر را دارند ویزای توریستی که به اصطلاح e-visa نامیده می شود را صادر کنند. شما می توانید با مراجعه به آژانس های هواپیمایی و با ارائه پاسپورت خود که حداقل 6 ماه اعتبار دارد، و پرداخت هزینه صدور ویزا و چک و سفته برای ضمانت برگشت فرد ویزای خود را دریافت کنید.

ویزای توریستی قطر از طریق VFS Global

سامانه VFS Global یک سرویس معتبر است که می توانید از طریق آن اقدام به دریافت ویزا کنید، در این سامانه شما می بایست تصویر بلیط رفت و برگشت خود را و رسید خرید بلیط هواپیما و همچنین حساب بانکی خود را وارد کنید.
لازم به ذکر است که شما باید یک پرین بانکب از حساب شخصی خود که معادل مبلغ 8 هزار دلار در گردش هست را نیز نشان دهید.
اگر فرد بلیط هواپیمای خود را از هواپیمایی قطر دریافت کرده باشد می تواند بدون نیاز به ارائه تصویر کافیست شماره بلیط خود را در سامانه درج کند.
همچنین هزینه صدور ویزا نیز به صورت آنلاین پرداخت می شود، بنابراین باید قبل از پرداخت یک عدد مستر کارت اعتباری بین المللی مانند مستر کارت یا ویزا کارت تهیه کنید.

ویزای توریستی فرودگاهی 

شما می توانید پس از سفر به قطر از داخل فرودگاه نیز ویزا تهیه کنید، که به آن ویزای فرودگاهی قطر می گویند. برای دریافت این ویزا باید بلیط رفت و برگشت خود، واچر هتل، و حداقل مبلغ 1500 دلار معادل تقریبا 40 میلیون تومان  به همراه داشته باشید تا بتوانید ویزای خود را دریافت کنید.

ویزای کار قطر برای ایرانیان

ویزای کار قطر برای ایرانیان

ویزای کار قطر

اخذ ویزای کاری یکی دیگر از راه های رفتن به قطر است. اگر حداقل 2 سال برای کارفرمای خود در قطر کار کرده اید، ویزای کار قطر توسط خود کارفرما صادر می شود. علاوه بر این، یک چکاپ سلامت جهانی قبل از ورود به قطر انجام خواهد شد. آزمایشاتی همچون آزمایش خون و اسکن اشعه ایکس از قفسه سینه را انجام دهد. انجام این مراحل 5 تا 6 هفته زمان می برد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری 

برای دریافت ویزای کاری توسط کارفرما می بایست مدارک زیر را داشته باشید.

پاسپورت معتبر
دو قطعه عکس پرسنلی
گواهی عدم سو پیشینیه
سند ازدواج (در صورت تاهل)
مدارک شناسایی

ویزای تجاری قطر

اگر قصد شما برای سفر به قطر راه اندازی کسب و کار باشد، باید شما برای ویزای تجاری اقدام کنید . برای دریافت این نوع ویزا می توانید از طریق آژانس های که ارتباط تجاری با کشور قطر را دارند انجام دهید.

ویزای بازدید قطر

اگر یکی از اقوام در قطر داشته باشید که حامی شما باشد، واجد شرایط دریافت این نوع ویزا خواهید بود. مدت اعتبار آن 6 ماه است.

ویزای خانوادگی قطر

این ویزا با ویزای بازدید متفاوت است زیرا ویزای خانوادگی تاریخ انقضا ندارد. یک مهاجر خارجی که در قطر کار می کند می تواند از خانواده خود حمایت کند تا بیایند و با او زندگی کنند.

ویزای اقامت GCC قطر

اگر مقیم شورای همکاری خلیج فارس هستید، ممکن است در بدو ورود واجد شرایط دریافت ویزای اقامت شورای همکاری خلیج فارس باشید. اما در برخی موارد به شغل شما نیز بستگی دارد.

مراحل درخواست ویزا قطر برای ایرانیان

پر کردن فرم درخواست ویزای قطر
ارائه مدارک کامل مورد نیاز
برنامه سفر، صورتحساب بانکی و سایر مدارک معتبر
هیچ مصاحبه ای انجام نخواهد شد. تمامی مدارک توسط مقامات بررسی و تایید خواهد شد.
در صورت ریجکت شدن دلایل ریجکت شدن ویزا ارائه می شود.
زمان پردازش ویزای قطر 7 تا 10 روز پس از ارسال هزینه ها طول می کشد.

کشورهایی که می توانند بدون ویزا به قطر سفر کنند

اتباع کشورهای زیر برای ورود به قطر تا 90 روز در یک دوره 180 روزه نیازی به ویزا ندارند:

کشورهای عضو اتحادیه اروپا (به جز ایرلند)
آنتیگوا و باربودا
آرژانتین
ارمنستان
باهاما
برزیل
جمهوری دومینیکن
ایسلند
لیختن اشتاین
مالزی
نروژ
روسیه
صربستان
سیشل
سوئیس
بوقلمون
اوکراین

ویزای توریستی قطر برای ایرانیان

ویزای توریستی قطر برای ایرانیان

نرخ ویزای قطر 

هزینه ویزای قطر بسته به نوع ویزایی که شما دریافت می کنید می تواند متفاوت باشد، دولت قطر برای هر یک از انواع ویزا مبلغی را در نظر گرفته است. که این مبلغ با توجه به این که شما مقیم کدام کشور هستید نیز متغییر است.
برای مثال می تواند گفت ویزای توریستی مبلغی حدود 200 ریال قطر هزینه دارد، لیکن شهروندان حوزه خلیج فارس (GCC) و همراه آن می توانند 100 ریال قطر پرداخت کنند.

چرا باید به قطر سفر کرد ؟

با توجه به اینکه این کشور یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان است، دلایل مختلفی برای سفر به این کشور وجود دارد که در ادامه به چند مورد آن می پردازیم.
1. از بازارهای سنتی عربی دیدن کنید، جایی که می توانید لباس های سنتی عربی، صنایع دستی، ادویه جات و سوغاتی بخرید و به کشور خود بیاورید.
2. از موزه هنرهای اسلامی دیدن کنید.
3. ادغام فرهنگ یک کشور را با فرهنگ سنتی و فرهنگ معاصر تجربه کنید.
4. قطر علاوه بر خرید، جنبه سنتی غذاهای خود مانند غذاهای خیابانی و سبک مدرن و امروزی و بین المللی را نیز ارائه می دهد.
5. دیدن ریتز کارلتون دوحه بزرگترین لوستر جهان است که از 2300 کریستال سواروسکی درخشان ساخته شده است.
6. پرواز با قطر ایرویز به شما این امکان را می دهد که سبک زندگی لوکس را تجربه کنید، حتی قبل از اینکه پا به این کشور بگذارید.
7. قطر محل حضور علاقه مندان به ورزش است و همچنین قطر میزبان جام جهانی 2022 خواهد بود.
8. اگرچه زبان عربی زبان مادری قطر است، اما هیچ مانع زبانی وجود ندارد، زیرا تقریباً همه می توانند انگلیسی صحبت کنند.

 سخن آخر

قطر کشور عربی و شبه جزیره ‌ای، ترکیبی از سنتی و مدرن است. این کشور دارای آسمان ‌خراش‌ های بی نظیر، معماری فوق ‌مدرن و هنرهای رو به رشد است. 
قطر دارای زیبایی و فرهنگ فراوانی است که برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان ارائه می کند. این کشور در سال 2022 میزبان جام جهانی فوتبال نیز می باشد.
اگر قصد سفر به کشور قطر را دارید مسلما نیاز به اخذ ویزا خواهید داشت، افراد زیادی هر ساله برای اخد ویزای قطر اقدام می کنند. برای سال 2022 نیز ایرانیان زیادی ویزای قطر برای جام جهانی را دریافت می کنند.
ما در این مقاله به انواع ویزاهای قطر و نحوه دریافت آن اشاره کرده ایم، شما همچنین می توانید برای خرید بلیط پرواز تهران دوحه به سامانه رزرواسیون تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین بلیط های پرواز را به صورت آنلاین تهیه فرمائید.

سوالات متداول درباره ی ویزای قطر برای ایرانیان

آیا ویزای قطر را می توان تمدید کرد ؟

ویزای توریستی قطر را می توان تا ماه دیگر تمدید کرد، لیکن ویزای کاری6 ماهه قطر قابل تمدید نیست.

مدت زمان اعتبار ویزای قطر برای ورود چقدر است ؟

از زمانی که برای شما ویزا صادر می شود به مدت 3 ماه وقت دارید تا از طریق این ویزا وارد خاک کشور قطر شوید.

کی باید برای دریافت ویزا اقدام کرد ؟

اگر برای ویزای شما مشکلی نباشد، ویزای شما در عرض  حداکثر تا 48 ساعت بعد از ارسال و پرداخت هزینه صادر می شود.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc