https://gateway.trip.ir/api/

راهنمای سفر به آنتالیا برای خوشگذرانی

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 مقاصد پر طرفدار

راهنمای سفر به آنتالیا برای خوشگذرانی

آنتالیا شهری ساحلی در کشور ترکیه است که به مرکزی برای خوشگذرانی و استفاده از تفریحات آبی برای ایرانیان تبدیل شده است. این شهر علاوه بر تفریحات آبی و سواحل بسیار زیبا دارای جاذبه های فرهنگی و گردشگری بسیاری است. پس امکان ندارد به آنتالیا سفر کنید و راضی نباشید. در این پست از بلاگ تریپ به این شهر زیبا می پردازیم که راهنمای جامع سفر به آنتالیا خواهد شد برای شما که قصد سفر به این شهر فوق العاده هیجان انگیز را دارید.

این شهر در فاصله 2440 کیلومتری از تهران و 700 کیلومتری از استانبول واقع شده است. موقعیت آنتالیا به این صورت است که در جنوب غربی ترکیه واقع شده است. آب و هوای عالی این شهر در بهار، تابستان و حتی پائیز باعث شده که مسافران زیادی از کشورهای مختلف دنیا به این شهر توریستی سفر کنند.

نکات ضروری سفر به آنتالیا

در این شهر مردم با زبان ترکی استانبولی سخن می گویند. واحد پول نیز همانند سایر شهرهای ترکیه، لیر می باشد. کد کشور 0090 است و اگر نیازمند شماره های اضطراری بودید می توانید با شماره 112 تماس بگیرید. جمعیت آنتالیا حدود 2 میلیون نفر است. سطح قیمتی اجناس در آنتالیا نسبت به استانبول بالاتر است. حتماً در حد سلام و احوال پرسی و پرسیدن چند جمله مهم، قبل از سفر، ترکی استانبولی یاد بگیرید.

تاریخ

آتالوس دوم را می شناسید؟ البته که شخصیت مهم و سرشناسی نیست ولی از شواهد تاریخی اینطور پیدا است که نام آنتالیا از این شخصیت گرفته شده است که یک قرن قبل از میلاد مسیح بر این منطقه فرمانروا بوده است. همچنین شواهدی مبنی بر وجود نیروهای دریایی رم در این منطقه حکایت دارد. رم در زمان های دور قسمتی از آنتالیا کنونی را شامل می شد. بعد از میلاد مسیح، دین مسیحیت در این منطقه گسترش پیدا کرد. در قرن سیزدهم میلادی بود که سلجوقیان این شهر را فتح کردند و در قرن چهاردهم و پانزدهم میلادی مرکز کشور بود.

سالها گذشت و این شهر به یک شهر فوق العاده هیجان انگیز برای سفر تبدیل شد. سواحل دریای مدیترانه در کنار سرسبزی آنتالیا باعث شده است که این شهر به عنوان مقصد ساحلی برتر ترکیه شناخته شود.

آب و هوا

آنتالیا در منطقه ی مدیترانه ای واقع شده است و به همین دلیل دارای تابستان گرم و خشک و زمستان های بارانی و معتدل است. اگر قصد سفر به این شهر را در تابستان دارید دمای حدود 35 درجه  سانتیگراد را می توانید متصور شوید، معمولا بارش برف در این مناطق به ندرت اتفاق میافتد و در اواخر پاییز دما به حدود 10 درجه سانتیگراد می رسد. آنتالیا نیز مانند بیشتر شهرهای ساحلی شرجی است و رطوبت آن به حدود 60 درصد می رسد که قبل از خرید بلیط هواپیما می توانید از طریق اینترنت به شرایط آب و هوایی و میزان شرجی بودن هوا دست پیدا کنید تا سفری لذت بخش را تجربه کنید.

آب و هوا آنتالیا

بهترین زمان سفر

بهترین زمان سفر به آنتالیا از ابتدای اردیبهشت تا اواخر آذر است، یعنی به غیر از زمستان و اوایل بهار میتوانید به این شهر ساحلی زیبا سفر کنید و از سفرتون لذت ببرید. منظور از زمان سفر، زمانی است که میتوانید از دریا استفاده کنید و هوا زیاد سرد نیست، ذکر این نکته لازم است که هتل ها در تمام طول سال امکانات عالی و استخر سرپوشیده دارند.

سواحل آنتالیا

هزینه های اقامت در آنتالیا

با توجه به تورهای آنتالیا که 6 شب و هفت روز است، شروع نرخ هتل ها در مجموع 6 شب از حدود 190 دلار با صبحانه ، ناهار و شام است که می توانید از طریق سایت تریپ به صورت آنلاین قیمت ها رو بررسی و اقدام به رزرو هتل آنتالیا نمایید.

رستوران های آنتالیا

از رستوران های معروف آنتالیا می توان به رستوران کلاب آرما، لارا بالیکوی و مرمرلی اشاره کرد که در رتبه های اول بهترین رستوران ها با مناظر عالی و غذای بی نظیر ترکی قرار می گیرند.

رستوران آنتالیا

هتل های محبوب آنتالیا

1-هتل کرون پلازا

این هتل 5 ستاره که در منطقه کنیالتی واقع شده است بسیار مجلل و با شکوه است و در رتبه اول محبوب ترین هتل آنتالیا قرار می گیرد. این هتل تا مرکز شهر حدود 10 دقیقه فاصه دارد

هتل کرون پلازا

2-هتل تایتانیک بیچ لارا

همانطور که از اسم این هتل مشخص است به صورت کشتی تایانیک ساخته شده است و این ایده جذاب باعث شده است که افراد زیادی درخواست اقامت در این هتل لوکس 5 ستاره را داشته باشند.این هتل تا ساحل لارا حدود 5 دقیقه پیاده روی فاصله دارد.

هتل تایتانیک بیچ لارا

3-هتل ریکسوس دان تاون

این هتل 5 ستاره نیز در ساحل کنیالتی واقع شده است. برای رسیدن به ساحل حدود 12 دقیقه باید پیاده روی داشته باشید.

هتل ریکسوس دان تاون

غذاهای محبوب

غذاهای دریایی در آنتالیا بسیار محبوب هستند. همچنین لابا، هیبش و سالاد پیاز نیز را فقط در آنتالیا می توانید میل کنید. همانطور که از نام کباب ترکی مشخص است این غذای لذیذ را نیز می توانید در آنتالیا سفارش دهید.

تصویری از یک غذای ترکیه‌ای

برای دسر نیز می توانید بستنی دوندورما ترکیه را امتحان کنید، در واقع بسیار زیاد توصیه میکنیم که حتما دوندورما را امتحان کنید، فرقی نمی کند که به کدوم شهر کشور ترکیه می روید، در هر جا که رفتید بستنی مخصوص ترکیه را میل کنید که بسیار خوشمزه و لذیذ است. برای دسر گزینه دیگری نیز وجود دارد تا در تور 6 شب آنتالیا مدل های مختلفی را امتحان کنید و این دسر چیزی نیست جز، باقلوای ترکی لذیذ و خوشمزه که خیلی هیجان انگیز است.

بازدید از جاذبه ها

آنتالیا شهری است که به بیشتر افراد برای استفاده از دریا و مراکزی که به آب و دریا مرتبط است به آنجا سفر می کنند، در رتبه اول مراکز گردشگری این شهر پارک آبی آکوالند قرار می گیرد که بهترین و جذاب ترین مرکز آبی در کشور ترکیه به شمار می رود. سرسره های آبی و استخرهای آن که هم خاصیت درمانی دارد و هم یک تفریح به یاد ماندنی برای توریست ها است بسیار عالی است.

از دیگر مراکز گردشگری می توان به تور رفتینگ و کشتی، سواحل متعدد با جاذبه بصری فوق العاده، برج ساعت، پارک ملی آنتالیا و شهر باستانی المپیوس نام برد. از مناطق مهم این شهر می توان به منطقه کمر و منطقه بلک اشاره کرد.

آنتالیا

فرودگاه آنتالیا

فرودگاه اصلی این شهر با کد AYT در رتبه دوم فرودگاه های پرتردد کشور ترکیه قرار دارد ولی قبل از خرید بلیط چارتر آنتالیا به این نکته دقت داشته باشید که هیچ پرواز ایرانی به فرودگاه اصلی آنتالیا پرواز ندارد و پروازها در اسپارتا می نشیند و باید از آنجا زمینی خود را به این شهر برسانید. اگر به دنبال پرواز مستقیم آنتالیا هستید باید پروازهای ترک مانند هوایمایی اطلس گلوبال را انتخاب کنید.

باید ها و نباید ها در سفر به آنتالیا

جریان برق 220 ولت است و در بیشتر اماکن پریزها 2 شاخه هستند پس از این موضوع نگرانی نداشته باشید. در هنگام بازدید از مساجد حتماً لباس پوشیده بر تن داشته باشید. بلیط هواپیما را زود خرید کنید تا نگرانی بابت سفر خود نداشته باشید. به این نکته دقت داشته باشید که نرخ تاکسی ها در روز و شب با هم تفاوت دارد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc