https://gateway.trip.ir/api/

بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 راهنمای سفر

بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان

سفر و تابستان با یکدیگر عجین شده‌اند. اگرچه بسیاری از شهرها و کشورها تابستان‌هایی داغ و سوزان دارند؛ اما آمار سفرهای تابستانی بیشتر از سایر ماه‌های سال است. ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران و برخورداری از طبیعت زیبا و آثار تاریخی تماشایی، یکی از اصلی‌ترین مقاصد تابستانی گردشگران ایرانی به شمار می‌رود. سوال اینجاست که بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان کدام است؟ در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر تابستانی داغ و جذاب می‌پردازیم. اگر در تصمیم‌گیری مردد هستید و هنوز مقصد مورد نظرتان را برای تعطیلات تابستانی پیدا نکرده‌اید، راه‌حل شما مطالعه مطلب پیش‌رو است.

استانبول؛ بهترین شهر ترکیه برای خرید در تابستان

وقتی نام کشور ترکیه به میان می‌آید، اولین شهری که به ذهنمان خطور می‌کند، استانبول است؛ تنها شهر دنیا که نیمی از آن در اروپا و نیم دیگرش در آسیا قرار دارد. استانبول از لحاظ اقتصادی، گردشگری و تاریخی، یکی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه به شمار می‌رود. این شهر تاریخچه‌ای پرفرازونشیب دارد و در کلیه ادوار، جزو مناطق مهم ترکیه بوده است. در سفر به استانبول با بقایای تاریخی خیره‌کننده و مناظر طبیعی چشم‌نوازی روبه‌رو خواهید شد.

آب‌وهوای استانبول شباهت بسیاری به تهران دارد و فقط رطوبت آن کمی بیشتر است؛ در نتیجه تحمل گرما و سرمای آن در تابستان و زمستان اصلا دشوار نیست. این شهر در کلیه فصل‌های سال به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگران ایرانی شناخته می‌شود؛ اما تابستان‌ها به دلیل جشنواره‌ها و حراجی‌های متعدد که در مراکز خرید استانبول برگزار می‌شود، گردشگران بیشتری به این شهر سفر می‌کنند. پس اگر اهل خرید هستید، استانبول بهترین مقصد تابستانی در ترکیه برای شماست.

از جاذبه‌های گردشگری استانبول می‌توان به مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، آب انبار باسیلیکا، کاخ دولما باغچه، برج گالاتا و بازار بزرگ اشاره کرد. ما قبلا در مقاله راهنمای سفر به استانبول تمام جزئیات سفر به این شهر زیبا را مرور کرده و هزینه‌های آن را نیز برآورد کردیم.

پل گالاتا در استانبول

نمایی از پل گالاتا در استانبول

آنتالیا؛ بهترین مقصد تابستانی برای تفریح در ترکیه

سواحل آنتالیا در تمام دنیا مشهور است. فصل تابستان بهترین زمان برای استفاده از امکانات و تفریحات موجود در این سواحل مدیترانه‌ای به حساب می‌آید. آنتالیا آب‌وهوایی مدیترانه‌ای دارد؛ ازاین‌رو در سفر به این شهر شاهد زمستان‌های معتدل و تابستان‌های داغ خواهید بود؛ اما سرگرمی‌ها و تفریحات موجود در سواحل آنتالیا، ارزش تحمل گرما را دارند.

ساحل کنیالتی، ساحل لارا، ساحل پاترا و ساحل کمر، از معروف‌ترین سواحل آنتالیا هستند. شما می‌توانید انواع تفریحات آبی مانند شنا، قایق‌سواری، حمام آفتاب، جت‌اسکی، فلای برد، غواصی و پاراسل را در این سواحل زیبا تجربه کنید. اگر علاقه‌ای به دریا ندارید به سراغ سایر جاذبه‌های گردشگری آنتالیا مانند دروازه هادریان، آمفی تئاتر آسپندوس، شهر باستانی پرگا، موزه‌ها، مراکز خرید و پارک‌های آبی این شهر بروید. تور آنتالیا از پرطرفدارترین تورها در تابستان است.

کوش آداسی؛ جزیره‌ای تاریخی با تابستان‌های تماشایی

کشور ترکیه فقط در استانبول و آنتالیا خلاصه نمی‌شود. کوش آداسی، در استان آیدین و در مجاورت دریای اژه، یکی از جذاب‌ترین شهرهای ترکیه به شمار می‌آید که طبیعتی خیره‌کننده و تاریخچه‌ای کهن دارد.

فصل گردشگری کوش آداسی، تابستان است. در این فصل گردشگران از سراسر دنیا به تماشای زیبایی‌های کوش آداسی می‌آیند. فستیوال‌های سالانه، تفریحات ساحلی، زندگی شبانه، رستوران‌ها و کافه‌های دنج و گالری‌های هنری از جذابیت‌های این شهر کوچک و دوست‌داشتنی هستند. حتی پیاده‌روی در کوچه‌های کوش آداسی نیز حال و هوایتان را عوض می‌کند و حس مطلوبی به شما می‌دهد. تور کوش آداسی فرصت مناسبی برای لذت بردن از سواحل در تابستان است.

از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر می‌توان به ساحل بانوان، جزیره کبوتر، شهرهای باستانی افه سوس و پرینه، شبه جزیره دیلک و پارک‌های آبی آن اشاره کرد.

کوش آداسی ترکیه

نمایی از سواحل کوش آداسی ترکیه

مارماریس؛ سرسبزترین شهر ترکیه در بهار و تابستان

اگر عاشق طبیعت هستید، سفر به سرسبزترین شهر ترکیه در تابستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. مارماریس همچون بهشت روی زمین است که در قلب سواحل دریای مدیترانه می‌درخشد. کوه‌های مرتفع و درختان کاجی که اطراف این شهر بندری را پوشانده‌اند، طبیعت شگفت‌انگیزی را به نمایش درآورده‌اند. با تور مارماریس در رویاهای خود قدم بزنید.

طبیعت این شهر در بهار و تابستان بی‌نظیر است؛ همچنین تفریحات آبی متعدد همچون غواصی و کشتی‌سواری در مارماریس، حال و هوای خاص خود را دارد. از جاهای دیدنی مارماریس می‌توان به دالیان، آبشار تورگوت، پارک آبی مارماریس، قلعه مارماریس و جزیره سدیر اشاره کرد.

بدروم؛ بهترین شهر ترکیه برای سفر مجردی در تابستان

یکی از شهرهای ترکیه که توجه بسیاری از مجردها را به خود جلب می‌کند، بدروم است؛ زیرا زندگی شبانه در آن موج می‌زند. همچنین سواحل آن بهترین مکان برای حمام آفتاب و شنا محسوب می‌شوند. البته این شهر فقط محبوب مجردها نیست و خانواده‌های بسیاری نیز به آن سفر می‌کنند. جاذبه‌های تاریخی و طبیعی همچون قلعه و موزه باستان‌شناسی سنت پیر، آرامگاه هارلیکارناسوس، موزه باستان‌شناسی زیر آب، ساحل بیتز، ساحل یاتسی، جزیره خرگوش و مراکز خرید بدروم، توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

ازمیر؛ لوکس ترین شهر ترکیه برای سفر تابستانی

ازمیر، سومین شهر و بندر مهم در ترکیه است. این شهر ۸هزار ساله، بقایای تاریخی متعددی را در خود جای داده است و همچنین از لحاظ تجاری اهمیت بالایی دارد. تور ازمیر نیز مانند سایر شهرهای ترکیه در لیست مقاصد محبوب ایرانی‌ها برای سفر خارجی قرار دارد.

اگر به دنبال علت محبوبیت ازمیر هستید، باید به تاریخچه غنی، سواحل زیبا، طبیعت بکر، آفتاب بی‌غروب، تفریحات آبی و عجایب هفتگانه موجود در آن توجه کنید. شهر ازمیر به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، حدود ۳۰۰ روز در سال آفتابی است و در آنجا از هوای ابری خبری نیست. معبد آرتمیس، منطقه آلسانجاک، برج ساعت، بازار کمرالتی، آسانسور تاریخی و پارک حیات وحش ازمیر، از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این شهر تاریخی و زیبا به شمار می‌روند. در تعطیلات تابستان، سفر به ازمیر گزینه ایده‌آلی است.

کاپادوکیا؛ سفر تابستانی به شهر بالن ها در ترکیه

کاپادوکیا یا کاپادوکیه در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و زمستان‌های سردی دارد؛ ازاین‌رو بهترین فصل برای سفر به این شهر، تابستان است. سفر به این شهر باستانی در قلب آناتولی، تجربه‌ای تازه و بی‌نظیر را برای شما رقم خواهد زد. حتما تابه‌حال تصاویر بالن‌سواری در کاپادوکیا را در اینترنت و فضای مجازی مشاهده کرده‌اید. مناظر شگفت‌انگیز و آثار باستانی کاپادوکیا در دنیا همتا ندارند.

شهر زیرزمینی درینکو، روستای گورمه، صومعه‌سرای سلیمه، دره کبوتر، دودکش‌های جن و پری و دره ایهلارا از جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا به شمار می‌روند. در سفر به این شهر، در هتل‌هایی که در دل صخره‌ها ساخته شده‌اند، اقامت کنید و خاطراتی فراموش نشدنی رقم بزنید.

کاپادوکیا ترکیه

نمایی از کاپادوکیا ترکیه

وان؛ ارزانترین شهر ترکیه برای سفر

اگر می‌خواهید سفر به خارج از ایران را تجربه کنید؛ اما بودجه کافی برای این کار ندارید، شهر وان، یعنی ارزانترین شهر ترکیه برای سفر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

وان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران ایرانی به شمار می‌رود؛ زیرا علاوه بر ارزان بودن، دسترسی به آن از طریق زمینی امکان‌پذیر است و همچنین طبیعت زیبا و مراکز خرید متعددی دارد. از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی شهر وان می‌توان به دریاچه وان، دریاچه آکدامار، قلعه وان، آبشار مرادیه، مسجد کایا چلبی و موزه وان اشاره کرد.

این شهر که آب‌هوایی مشابه با تبریز و ارومیه دارد، در زمستان‌ها بسیار سرد است. ازاین‌رو اغلب گردشگران، فصل‌های بهار و تابستان را برای سفر به وان انتخاب می‌کنند. اگر به دنبال یک مقصد تابستانی ارزان قیمت با آب‌وهوای مناسب هستید، شهر وان ترکیه انتخاب هوشمندانه‌ای است.

انتخاب شما برای سفر تابستانی کدام یک از شهرهای ترکیه است؟

در مقاله «بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان» نتوانستیم به معرفی تنها یک شهر اکتفا کنیم و چندین شهر جذاب و تماشایی ترکیه را به عنوان بهترین مقاصد تابستانی، به شما عزیزان معرفی کردیم. هر یک از این شهرها، زیبایی خاص خود را دارند و از محبوب‌ترین اماکن گردشگری دنیا به شمار می‌روند.

با خرید بلیط یا تور ترکیه از سایت تریپ، همین حالا برای یک تابستان شاد و به‌یادماندنی برنامه‌ریزی کنید. کلیه تورهای داخلی و خارجی این مجموعه با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. کافی است در ابتدا قیمت‌ها را مقایسه کنید و سپس با خیال آسوده خرید خود را از سایت تریپ انجام دهید.

سوالات متداول

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در تابستان کدام است؟

آنتالیا، استانبول، مارماریس و کوش آداسی از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر تابستانی است.

کدام شهر ترکیه برای خرید در تابستان بهتر است؟

اگر به قصد خرید به ترکیه می روید، شهر استانبول را انتخاب کنید که در فصل تابستان حراجی های مختلف در آن برگزار می شود.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc