https://gateway.trip.ir/api/

آنتالیا کارت چیست

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 جاذبه های گردشگری

آنتالیا کارت چیست

در چند سال گذشته، ترکیه به طور گسترده زیرساخت های خود را بهبود بخشیده است و اکنون به گردشگران و افراد محلی اجازه می دهد تا از آخرین فناوری های این کشور استفاده کنند. 
اگرچه سیستم های رفت و آمد کاملاً شبیه سایر شهرهای اروپا است، اما نکاتی برای دسترسی سریع تر و سفر راحت تر وجود دارد. سوار شدن اتوبوس یکی از ساده ترین، سریع ترین و مقرون به صرفه ترین روش برای رفت و آمد در آنتالیا ی ترکیه است. 
اولین چیزی که نیاز دارید کارت اتوبوس است. آنتالیا کارت را می ‌توانید در کیوسک‌ های کوچک نزدیک بسیاری از ایستگاه‌ های اتوبوس بزرگ خریداری کنید و آن ها را شارژ کنید.
آنتالیا کارت دسترسی زیادی برای حرکت در شهر و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای شما فراهم می کند. می توانید با آنتالیا کارت ارزان تر سفر کنید و ذهن خود را از نگرانی های غیر ضروری در مورد حمل و نقل رها کنید.
در این مقاله، اطلاعات مهمی در مورد حمل و نقل در آنتالیا و آنتالیا کارت را برای شما به اشتراک می گذاریم با ما همراه شوید.

آنتالیا کارت ترکیه

آنتالیا کارت ترکیه

در مورد آنتالیا کارت 

آنتالیا کارت، کارتی است که در تمام اتوبوس ها و ترامواهای عمومی آنتالیا معتبر است. این کارتی است که به شما امکان می دهد به راحتی در شهر حرکت کنید، در واقع بدون آن نمی توانید از وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا استفاده کنید.
این کارت به اندازه کارت اعتباری از پلاستیک ساخته شده و حمل آن بسیار آسان است. اگر از بازدیدکنندگان دائمی آنتالیا هستید، می توانید کارت را نگه دارید و هر زمان که به شهر برگشتید دوباره از آن استفاده کنید.
آنتالیا کارت را می توانید با کارت های اعتباری در ایران مقایسه کنیم، برای مثال کارت اعتباری مترو و BRT که می توانید با استفاده از این نوع کارت ها بدون نیاز به پرداخت نقدی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.
لازم به ذکر است، که برخی از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس اصلا کرایه نقدی قبول نمی کنند و برای پرداخت باید از آنتالیا کارت استفاده شود.

انواع آنتالیا کارت

آنتالیا کارت دارای چند نوع مختلف است.

آنتالیا کارت Full

کارت کامل آنتالیا برای خرید 11 لیر هزینه دارد و برای استفاده از اتوبوس و بقیه وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا باید مبلغ مورد نظر خود را شارژ کنید. آنتالیا کارت برای گردشگران بسیار مناسب است برای خرید کارت full آنتالیا نیازی به داشتن کارت شناسایی ندارید.
این کارت آنتالیا دارای نسخه قابل تنظیم نیز می باشد که قیمت آن 25 لیر است. برای نسخه قابل تنظیم باید عکس و شناسه خود را به آنها ارائه دهید.

کارت آنتالیا  Discounted

این کارت برای دانش آموزان، معلمان و بازنشستگان است. برای دریافت این کارت باید فرم مخصوص پر کنید و مدارکی که ثابت می کند جزو این گروه هستید را به آنها ارائه دهید.

کارت آنتالیا Independent

این کارت آنتالیا مخصوص پلیس ها، دامپزشکان و افراد بالای 65 سال می باشد.

آنتالیا کارت را از کجا تهیه کنیم ؟

آنتالیا کارت را می توان از مراکز فروش مجاز در سراسر شهر خریداری کرد. بسیاری از کیوسک های ایستگاه های اتوبوس آنتالیا کارت را می فروشند. 
می‌ توانید کارت را از برخی دستگاه‌ های فروش خودکار که عمدتاً در اطراف ایستگاه‌ های تراموا و ایستگاه‌ های اتوبوس اصلی قرار دارند، خریداری کنید. 
آنتالیا کارت را می توان از طریق کیوسک بلیط تراموا Otogar AntRay هر روز از ساعت 7 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است، تهیه کرد. تعدادی از مغازه‌ ها و دستگاه‌ های خودپرداز DenizBank در تمام نقاط شهر آنتالیا این کارت ها شارژ و بارگذاری می کنند.

دستگاه های شارژ آنتالیا کارت

دستگاه های شارژ آنتالیا کارت

چگونه آنتالیا کارت خود را شارژ کنیم ؟

برای شارژ آنتالیا کارت می توانید به چند طریق این کار را انجام دهید.

دستگاه های اختصاصی 

با مراجعه به دستگاه هایی که برای فروش و شارژ آنتالیا کارت اختصاص داده شده است، می توانید کارت مورد نظر خود را خریداری و یا آن را شارژ کنید و با این دستگاه ها وجه آنتالیا کارت را پرداخت کنید.

نمایندگان فروش آنتالیا کارت

در برخی از سوپرمارکت ها و فروشگاه ها امکان خرید و شارژ این کارت ها وجود دارد.

کیوسک های داخل شهر

می توانید آنتالیا کارت خود را در این کیوسک ها دریافت و شارژ کنید.

فرودگاه ها

مسافران می توانند آنتالیا کارت را در فرودگاه این شهر خریداری و شارژ کنند.

وب سایت آنتالیا کارت

شما همچنین می توانید از طریق سایت https://www.antalyakart.com.tr آنتالیا کارت را خریداری و شارژ کنید، و بر اساس آن می توانید محدودیت های خرید و شارژ کارت را مشاهده کنید.

نرم افزار Antalyakart Mobil

با استفاده از نرم افزار Antalyakart Mobil می توانید به راحتی سابقه استفاده از کارت خود را مشاهده کنید و ببینید چقدر از شارژ آن استفاده شده و چقدر باقی مانده است، و به این ترتیب قبل از اتمام اعتبار و شارژ کارت نسبت به تمدید و شارژ مجدد آن اقدام نمایید.

دریافت کد HES آنتالیا کارت

طبق آخرین قانون ترکیه تنها در صورتی می توانید از آنتالیا کارت و استانبول کارت استفاده کنید، که کد HES اختصاصی داشته باشید.
کد HES یک کد جداگانه برای هر فرد است که به عنوان بخشی از اقدامات امنیتی بحران بهداشتی Covid-19 معرفی شده است. شهروندان ترکیه ای که از خارج از کشور می آیند می بایست این کد را از طریق سایت https://hes.antalyakart.com.tr/ و یا به صورت حضوری دریافت کنند.
افرادی که شماره شناسایی ترکی خارجی (به عنوان مثال آلمانی) دارند یک پیام کوتاه به شماره 2023 ارسال می کنند. ساختار پیام باید به این صورت است، که HES فاصله شماره شناسایی خارجی فاصله سال تولد فاصله تعداد روزها که کد مورد نیاز است. 

موارد استفاده از آنتالیا کارت

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم از آنتالیا کارت برای پرداخت کرایه همه ی وسایل نمی توان استفاده کرد. از آنتالیا کارت صرفا برای پرداخت کرایه ی اتوبوس و تراموا قابل استفاده است.
قیمت تاکسی در آنتالیا بسیار گران است، همچنین می توانید از دلموش هم استفاده کنید که هزینه نسبتا کمتر از تاکسی دارند. بنابراین بهترین گزینه برای جابجایی در سطح شهر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.
شما می توانید با خرید آنتالیا کارت و شارژ آن به مبلغ دلخواه از وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی و با هزینه ای بسیار کمتر استفاده کنید.
تعداد ایستگاه‌ های اتوبوس در سرتا سر شهر آنتالیا بسیار مناسب است و همچنین گفتنی است که خطوط تراموا هم به گونه ‌ای هستند که در نزدیکی بسیاری از جاهای دیدنی آنتالیا قرار گرفته ‌اند. 

هزینه ی آنتالیا کارت

مسافران برای استفاده از حمل و نقل عمومی در آنتالیا دو گزینه دارند، یک راه خرید بلیط تکی  و راه دیگر خرید آنتالیا کارت است، که می توانید با پول آن را شارژ کنید. 
برای خرید آن نیازی به عکس یا مدرک شناسایی نیست. پس از خرید می توان کارت را به دلخواه بارگذاری کرد و همزمان چند نفر از آن استفاده کنند.
اگر می ‌خواهید از بلیط‌ های تکی استفاده کنید، می ‌توانید آن‌ ها را به ازای هر دو نفر 1800 لیر و برای هر چهار نفر 3600 لیره شارژ کنید.
برای بلیط های تکی نیز باید مبلغ 250 لیر پرداخت کنید. با آنتالیا کارت می توانید با بیش از یک نفر سفر کنید، قیمت آنتالیا کارت برای هر سفر 800 لیر است. 
اگر می خواهید به تنهایی یا به صورت گروهی سفر کنید، خرید آنتالیا کارت مقرون به صرفه تر است. شما می توانید آنتالیا کارت را در فرودگاه و در شهر خریداری کنید. این کارت را می توان در تمام اتوبوس ها، دولموش ها و تراموا در منطقه شهری آنتالیا استفاده کرد. 
اگر آنتالیا کارت پیدا کردید، می توانید در هر یک از ایستگاه های اتوبوس به کارکنان امنیتی بدهید. اگر کارت خود را گم کردید، با شماره 153 تماس بگیرید و مفقود شدن آن را گزارش دهید.

وسایل حمل و نقل در آنتالیا

حمل و نقل عمومی در آنتالیا شامل گزینه های مترو، اتوبوس و تراموا است، لیکن برای رفت و آمد وسایل حمل و نقل دیگری نیز وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

تاکسی ها

اگر وسایل حمل و نقل عمومی شما را عصبی می کند، تاکسی ها راهی مطمئن برای حرکت در شهر هستند. ایستگاه‌ه ای تاکسی در سرتاسر شهر وجود دارد. هزینه تاکسی در آنتالیا بسته به مسیری که می روید متفاوت است، تاکسی ها در آنتالیا از تاکسی متر استفاده می کنند.

دلموش 

دلموش ها ساختاری مانند می نی بوس های قدیم در شهر تهران را دارند. با این تفاوت که دلموش ها وسیله های نقلیه ی مدرن و امروزی هستند.
کرایه دلموش ها نسبت به تاکسی ها ارزان تر واز اتوبوس ‌ها گران ‌تر هستند. برای استفاده از دلموش ها نمی‌ توانید از آنتالیا کارت استفاده کنید. کرایه این وسیله ‌های نقلیه به‌ صورت نقدی حساب می ‌شود.

اسکوتر برقی

اسکوترهای برقی و به صرفه در آنتالیا در چند سال اخیر تازه وارد سیستم حمل و نقل شده اند که می توان آنها را در مکان های مختلفی در سرتاسر شهر پیدا کرد، که به نرده ها و میله های مخصوص بسته شده اند.
برای مسافت های کوتاه در اطراف مرکز شهر، به ویژه در اطراف شهر کالیچی یا در امتداد ساحل کنییالتی، این اسکوترها بسیار راحت و ارزان هستند.
سه گزینه اجاره اسکوتر کوتاه مدت در آنتالیا وجود دارد: اسکوتر مارتی سبز، اسکوتر فیروزه ای BinBin و اسکوتر تورنت فیروزه ای می باشد.
برای استفاده از هر یک از این اسکوترها، کافی است اپلیکیشن مربوطه را بر روی تلفن هوشمند خود دانلود کنید، شماره همراه خود را وارد کنید تا پیامک تاییدیه دریافت کنید، اسکوتر نزدیک خود را پیدا کنید، کد QR را اسکن کنید و قفل سواری خود را باز کنید. پس از اتمام، دستورالعمل های روی برنامه را دنبال کنید تا مطمئن شوید که آن را به درستی قفل کرده اید.
نرخ اجاره برای هر اسکوتر با یک بار هزینه برای هر استفاده از حدود 1.99 لیر شروع می شود، و سپس هزینه در دقیقه از 0.50 لیر تا 0.99 لیر در دقیقه متغیر است. این اسکوتر ها به طور خودکار با کارت اعتباری شما شارژ می شود.

کرایه ی دوچرخه در آنتالیا

کرایه ی دوچرخه در آنتالیا

دوچرخه

آنتالیا دارای آب و هوایی مطبوع است، به همین خاطر دو چرخه سواری گزینه ای بسیار مناسب برای رفت و آمد است. برای کرایه دوچرخه باید 18 سال سن داشته باشید. 
اجاره دوچرخه نسبتاً آسان است و می تواند به چندین روش انجام شود. با ارائه کارت شناسایی و شماره همراه خود به همراه کارت اعتباری، کارت عضویت را در ایستگاه İşıklar به قیمت 5 لیر دریافت کنید. 
پس از دریافت کارت، می توانید با کارت اعتباری خود پول را روی آن بارگذاری کنید. سپس رمز عبوری را در کیوسک ایستگاه دریافت خواهید کرد که قفل دوچرخه را برای شما باز می کند.
بدون کارت عضو، می توانید از کارت اعتباری خود در کیوسک استفاده کنید، اما بانک شما 24 لیر را بروی کارت شما مسدود می کند. هزینه‌ های ساعتی شما از آن مبلغ برداشته می ‌شود. 

چکیده مطلب

آنتالیا یکی از شهرهای بزرگ ترکیه و یکی از جاذبه های اصلی این کشور زیبا است. درست مانند هر شهر بزرگ دیگری در ترکیه برای رفت آمد در این شهر شما می توانید از وسایل نقلیه متفاوتی استفاده کنید.
زمانی که قصد سفر به آنتالیا را دارید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه روش های حمل و نقل در دسترس است. از تاکسی یا کرایه ماشین گرفته تا اتوبوس و تراموا، هیچ کمبودی در گزینه‌ های دسترسی آسان وجود ندارد. 
سفر با تاکسی در آنتالیا می تواند هزینه های سفر شما را افزایش دهد، بنابراین، استفاده از حمل و نقل عمومی می تواند در هزینه های شما در آنتالیا صرفه جویی کند. برای استفاده از حمل و نقل عمومی به آنتالیا کارت نیاز دارید.
کارت آنتالیا مانند استانبول کارت است، با این تفاوت که کاربری آنتالیا کارت نسبت به استانبول کارت محدودتر است. آنتالیا کارت دارای انواع مختلفی مانند کارت آنتالیا Independent، کارت آنتالیا  Discounted، آنتالیا کارت Full می باشد.
برای خرید و شارژ آنتالیا کارت می توانید از نمایندگان فروش آنتالیا کارت، دستگاه های اختصاصی، فرودگاه ها، وب سایت آنتالیا کارت استفاده کنید.

سوالات متداول درباره ی آنتالیا کارت 

گردشگران می توانند از آنتالیا کارت استفاده کنند ؟

بله. برای خرید و شارژ آنتالیا کارت نیازی به شماره ی شناسایی و کارت اعتباری نمی باشد، بنابراین گردشگران می توانند به راحتی آن را تهیه کنند.

آنتالیا کارت برای چه وسایل حمل و نقل عمومی قابل استفاده است ؟

آنتالیا کارت برای وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تراموا قابل استفاده می باشد و هزینه های سفر شما را کاهش می دهد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc