https://gateway.trip.ir/api/

راهنمای سفر به چابهار و جزییات هزینه ها

به روز رسانی: 29 آبان ، 1402 راهنمای سفر

راهنمای سفر به چابهار و جزییات هزینه ها

زیر و بم سفر به چابهار را کامل بدانید و از جزییات هزینه راههای مسافرت شخصی و تور چابهار مطلع شوید. چابهار از بهترین مقاصد گردشگری جنوب است که هر سال علاقه مندان بیشتری پیدا می کند. سواحل کم نظیر، آب و هوای مطبوع، مردمان خونگرم و مهمان نواز، دریای آزاد و جاذبه های گردشگری منحصر بفرد بندر چابهار انگیزه های مسافرت را بیشتر می کند. با ما با راهنمای سفر به چابهار همراه شوید.

برنامه سفر به چابهار

به خاطر مسافت طولانی چابهار نسبت به اکثر شهرهای ایران، بهتر است زمان کافی برای سفر در نظر بگیرید. قبل از حرکت از سایت های مرجع گردشگری، با دانستنی های چابهار آشنا شوید. در اینستاگرام می توانید انواع سفرنامه چابهار را با تصاویر دیدنی پیدا کنید. اگر قصد دیدن جاذبه های گردشگری اطراف چابهار را دارید، همراهی راهنمای محلی باعث صرفه جویی در هزینه و زمان می شود. اگر سفرهای خلوت و آرام دوست دارید، تعطیلات عید اصلا زمان مناسبی نیست. قبل از سفر به چابهار اطلاعات کافی از محلهای بازدید خود داشته باشید و تا حد ممکن طبق آن پیش بروید. شرایط فرهنگی و عرفی جامعه میزبان را در نظر داشته باشید و به آن احترام بگذارید. اگر دوست دارید تفریحات آبی چابهار و سفر دریایی را تجربه کنید، وضعیت آب و هوا را در نظر بگیرید. معمولا در فصل پاییز دریا ناآرام و موج خیز است. گفتگو با مردم بومی هم شناخت شما را از محل بازدید بیشتر می کند هم به شما فرصت معاشرت با یک فرهنگ جدید می دهد. سفر به چابهار کاملا امن است و شما با خیال راحت می توانید به گردش و سیاحت بپردازید. از بهترین اپلیکیشن های سفر به چابهار، چابهار گردی است. علاوه بر مسیریابی اطلاعات کاملی از جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و تفریحی و اقامتی ... را به شما ارائه می دهد. از شنا در دریا آزاد خودداری کنید چون به شدت مرگبار است.

کوههای مینیاتوری چابهارکوههای مینیاتوری از پدیده های منحصر بفرد طبیعی چابهار

جاهای دیدنی منحصربفرد چابهار

در سفر به چابهار از دریاچه لیپار، کوههای مینیاتوری یا مریخی، ساحل درک، غارهای بان مسیتی، گل فشان، سواحل مکران، بندر گواتر، بندر بریس و مزرعه گاندو حتما دیدن کنید.

اطلاعات کاربردی چابهار

کد چابهار: 054

شماره‌های کاربردی چابهار: فرودگاه بین المللی چابهار 7- 35332005،  تلفن گویای سازمان منطقه آزاد چابهار 35312323، اداره میراث فرهنگی و گردشگری چابهار 35335051.

فرودگاه بین المللی چابهار در شهر کنارک قرار دارد. مسافت فرودگاه تا مرکز شهر چابهار با تاکسی حدود 50 دقیقه است.

بهترین زمان سفر به چابهار

چابهار همان طور که از اسمش پیداست، در همه فصول سال هوای معتدلی دارد. چابهار به خاطر آب و هوای مدیترانه ای تغییرات دمایی چندانی ندارد. نکته جالب اینکه تابستان چابهار خنک است و زمستان گرمتر از هر جای جنوب. طبیعت چابهار شبیه جزایر سوماترا در اندونزی است. شما می توانید هر زمان که فرصت داشتید برای سفر به چابهار اقدام کنید، اما به دلیل شرجی بودن هوا، بهترین زمان سفر به چابهار از اواسط پاییز تا اوایل بهار است.

هزینه سفر به چابهار

برای اینکه مخارج سفر به چابهار را محاسبه کنید، لازم است روش مسافرت خود را مشخص کنید. با تعیین روش سفر می توانید هزینه های عمومی را به آن اضافه کنید. اطلاعات کامل به خرج های اصلی شما را در ادامه خواید دید.

هزینه تور چابهار

شما می توانید در ایام تعطیلات و فصولی که هوا مناسب است، با تور چابهار مسافرت کنید. قیمت تور به عوامل مختلفی مانند فاصله مبدا شما تا چابهار، مدت تور، امکانات تور، محل اقامت و وسیله نقلیه تور دارد. در زیر با قیمت متوسط تورها آشنا شوید:

تور چابهار با قطار از تهران:

برای چهار روز از 2 میلیون و نیم به بالاست.

تور چابهار از تهران به صورت لوکس :

برای چهار روز از 4 میلیون به بالاست.

راه های سفر به چابهار و هزینه های آنها

برای رسیدن به چابهار راه های مختلفی دارید. ببینید چقدر زمان دارید، چقدر می توانید خرج کنید و ذائقه سفر شما به کدام روش نزدیکتر است. هواپیما، قطار، اتوبوس، ماشین شخصی روش های سفر به چابهار است.

1. سفر به چابهار با هواپیما

مرسوم ترین و راحت ترین روش سفر به چابهار، خرید بلیط هواپیما چابهار است. از شهرهای مختلف ایران مانند اصفهان، تبریز؛ مشهد و شیراز نیز به صورت مستقیم پرواز چابهار برقرار است. شرکت های هواپیمایی ایران ایر، زاگرس، معراج، کاسپین و سپهران پرواز چابهار را انجام می دهند. معمولا بلیط هواپیما تهران چابهار در تابستان ارزانتر است. فاصله هوایی تهران تا چابهار با هواپیما 1451کیلومتر است. مدت زمان سفر با هواپیما از تهران به مقصد چابهار حدود 2 ساعت است. نزدیکترین راه از تهران به چابهار، خرید بلیط هواپیماست

قیمت بلیط هواپیما تهران چابهار: از 900 هزار تومان به بالاست.

2 . سفر به چابهار با قطار

طبق شنیده ها قطار مسیر چابهار در حال ساخت است. با راه اندازی این خط، شما می توانید از تهران مستقیم با قطار به چابهار بروید. در حال حاضر اگر قصد سفر به چابهار با قطار دارید، می توانید تا زاهدان با خط ریلی سفر کنید. مدت زمان سفر با قطار تهران زاهدان هر روز 12 ظهر قطار از تهران به مقصد زاهدان حرکت می کند و تا ساعت 9 صبح روز بعد به مقصد می رسد.

قیمت بلیط قطار تهران زاهدان: به طور متوسط 200 هزار تومان

3.سفر به چابهار با اتوبوس

برای کسانی که می خواهند سفر ارزانتری داشته باشند، سفر با اتوبوس به چابهار نیز ممکن است. مساله اصلی در این سفر، مسافت طولانی است. فاصله زمینی تهران به چابهار حدود 1800 کیلومتر است. مسیر اتوبوس از شهرهای کاشان، یزد، کرمان، بم و ایرانشهر به سمت بندر چابهار می رود. مدت زمان سفر با اتوبوس تهران چابهار حدود 18 ساعت طول می کشد.

قیمت بلیط اتوبوس تهران چابهار: از 200 هزار تومان بالاتر

4.هزینه سفر به چابهار با ماشین شخصی

مسیر طولانی جاده ای از تهران به چابهار نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. ناگفته نماند که مسیر شگفتی در انتظار شماست. اگر به اندازه کافی وقت داشته باشید، جاهای دیدنی بکری در استان سیستان و بلوچستان خواهید دید. مهمترین هزینه شما بنزین و خورد و خوراک است. بسته به مبداتان، می توانید هزینه بنزین را محاسبه کنید.

 5.روش ترکیبی

 در روش ترکیبی، می توانید وسیله حمل و نقل خود را تا رسیدن به چابهار عوض کنید.

  1. با قطار تهران زاهدان وارد شهر زاهدان شوید. از آنجا تا چابهار را به صورت زمینی طی کنید. این مسیر 650 کیلومتر است و حدود 7 ساعت زمان می برد.
  2. شما می توانید با اتوبوس یا قطار به زاهدان بروید. از آنجا با پرواز هواپیما زاهدان به چابهار سفر کنید.

نکته مهم: اگر می‌خواهید از بندرعباس به چابهار بروید باید بدانید که یا باید مسیر زمینی را برگزینید و یا از طریق بلیط هواپیما بندرعباس چابهار اقدام به سفر به چابهار کنید. هیچ سفر دریایی از بندرعباس به چابهار و یا هیچ‌گونه بلیط کشتی بندرعباس به چابهار وجود ندارد و تنها راه‌های شما سفر هوایی یا زمینی هستند.

درباره سفر به چابهار بیشتر بخوانید:

چه زمانی می توان شگفتی دریای مکران را دید؟

خلیچ گواتر آخرین بندر ایران

سوغات چابهار

هزینه‌ حمل و نقل درون شهری چابهار

تاکسی رایج ترین وسیله جابجایی در چابهار است. هزینه تاکسی مناسب است و در همه جای شهر در دسترس است. برخی مسیرها نیز در شهر چابهار اتوبوس خطی دارد که با توجه به زمانبر بودن حرکت اتوبوسها به صرفه نیست. شما می توانید خودروهای مدل بالا با قیمت روزی 700 هزار تومان اجاره کنید.

هزینه های اقامت در چابهار

در بندر چابهار گزینه های متنوع با قیمت های مختلف برای اقامت دارید. طبق بودجه و سبک سفر خود هزینه های زیر را دارید:

1.قیمت هتل در چابهار 

در زیر حدود قیمت هر نوع هتل در هر شب ارائه شده است. هتل لیپار، هتل فردوس و هتل آذین از بهترین هتل های چابهار هستند.

  • هتل های ۲ ستاره: از 200 هزارتومان به بالا
  •  هتل های ۳ ستاره: حدود 500 هزار تومان.
  • هتل های ۴ ستاره: از 500 هزار تومان به بالا

هزینه هتل در چابهارهتل لیپار از معروفترین هتلهای چابهار

2.هزینه هاستل در چابهار: 

در چابهار فقط یک هاستل به نام هاستل مکران چابهار فعال است. قیمت پایه برای یک نفر 130 هزار تومان است.

3.قیمت هتل آپارتمان در چابهار:

از 300 هزار تومان به بالا.

هزینه‌ های غذا و خوراک در رستوران های چابهار

به طور متوسط برای هر وعده غذایی در رستوران از 40 هزار تومان به بالا باید پرداخت کنید. بسته به نوع غذا و کیفیت رستوران، این قیمت افزایش پیدا می کند. بهترین رستورانهای چابهار شامل رستوران بلوچ، رستوران بام چابهار، رستوران ساحلی خلیج، رستوران براسان و رستوران مکران است.

هزینه فست فود در چابهار مشابه جاهای دیگر ایران است.

معروفترین غذاهای چابهار

تجربه غذاهای بومی چابهار را از دست ندهید. از غذاهای معروف می توان به کورک، ناروش، دلگ، بتو ماش، ماشينگ، شودوده، کيش،  بتو هوارى ، پاکگين ماهيک، گلو هک اشاره کرد. علاوه بر این انواع نان های خوشمزه محلی چابهار همچون نان تينى، نان گچری، نان پناريک و نان تيموش هم به وعده غذایی تان اضافه کنید.

هزینه تفریحات در چابهار

برای دیدار از جاذبه های طبیعی چابهار نیازی به پرداخت هزینه نیست. هزینه ورودی جاذبه های گردشگری نیز بین 5 تا 10 هزار تومان است.

هزینه تفریحات آبی چابهار:

اسکی روی آب: هر نفر 95 هزار تومان

کانو سواری: 40 هزار تومان

شاتل سواری 4-2 نفره: 85 هزار تومان

ویک برد: هر نفر  95 هزار تومان

غواصی: 220 هزار تومان

بنانا 5-3 نفره: 85 هزار تومان

قایق سواری: نفری 40 هزار تومان

بهترین مراکز خرید و بازار در چابهار

مرکز خرید صدف، مرکز خرید چابهار، مرکز خرید پردیس، بازار ابریشم، بازار زنان، بازار سنتی و بازار زرگرها.

مسیرهای دریایی چابهار

شما از چابهار به چند کشور هند و عمان می توانید سفر کنید.

خرید بلیط کشتی چابهار به مسقط

از سال 98 خط دریایی چابهار به مسقط فعال شده است. شما می توانید بلیط این مسیر را به صورت اینترنتی خریداری کنید. بلیط کشتی چابهار مسقط به صورت رفت و برگشت عرضه می شود. فاصله دریایی چابهار تا مسقط حدود 3 ساعت است. در حال حاضر حرکت این کشتی یک روز در هفته است. قیمت بلیط کشتی چابهار به مسقط از 400 هزار تومان به بالاست.

فاصله دریایی چابهار تا مسقط 318 کیلومتر معادل 172 مایل دریایی است.

سفر دریایی چابهار به هند

بلیط کشتی چابهار به هند

مسیر دریایی چابهار به بمبئی اولین خط کشتیرانی مسافری بین ایران و هند است. هنوز اطلاعات دقیقی از فعالیت این خط مسافربری در دست نیست.

فاصله دریایی چابهار تا بمبئی 1733 کیلومتر معادل 936 مایل دریایی است. قیمت بلیط کشتی چابهار به هند بسیار بیشتر از هزینه سفر هوایی به هند می‌باشد.

مدارک لازم برای سفر دریایی خارجی از چابهار

۱- اصل گذرنامه معتبر 
۲-ارائه اصل ویزای سه ماهه و یا اقامت معتبر 
۳-پرداخت عوارض خروج از کشور
۴-حضور خود شخص و یا وابستگان درجه اول (پدر ,مادر, خواهر ,برادر, فرزند) هنگام صدور بلیط
۵-فروش بلیط به اتباع ایرانی به ریال و اتباع خارجی به دلار( آمریکا )انجام می شود .

سفر دریایی از بندر عباس به چابهار

برای مسافرت از بندرعباس به چابهار و برعکس، شما از راه زمینی حدود 667 کیلومتر مسیر دارید. در این جاده از بندرجاسک و میناب بعبور می کنید. مدت زمان رسیدن شما تا مقصد حدود 8 ساعت و نیم است. سفر دریایی از بندر عباس به چابهار فعلا مقدرو نیست. 

فاصله دریایی بندرعباس 661 کیلومتر معادل 357 مایل دریایی است.

سوالات متداول 

نزدیک ترین راه از تهران به چابهار چیست؟

بهترین و نزدیکترین راه تهران به چابهار، مسیر هوایی است که دوساعته به مقصد می رسید.

آیا شنا در چابهار مجاز است؟

شما فقط در پلاژ های دریایی مانند پلاژ تیس امکان شنا  دارید.

آیا مهاجرت به چابهار راحت است؟

برای کسانی که دارای موقعیت شغلی در چابهار هستند و از زندگی در مناطق جنوبی لذت می برند، راحت است.

سوغات چابهار چیست؟

لباس بلوچی، زیورآلات سنتی، سوزن‌دوزی، حصیربافی، شیرینی لندو، ماهی و میگو، ادویه است.

چگونه از بندر عباس به چابهار برویم؟

مسیر دریایی فعلا فعال نیست و باید از راه زمینی به چابهار بروید.

فاصله تهران تا چابهار با هواپیما چقدر است؟

فاصله هوایی تهران تا چابهار 1451 کیلومتر است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc