https://gateway.trip.ir/api/

از چابهار چی بخریم؟ ۸ سوغات چابهار

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 دانستنی های سفر

از چابهار چی بخریم

گردشگران برای خرید سوغاتی معمولا به سراغ خوراکی‌های سنتی یا صنایع دستی هر شهر می‌روند. در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم به معرفی تعدادی از مشهورترین سوغاتی‌های چابهار بپردازیم و ببینیم که باید از چابهار چی بخریم. اگر می‌خواهید با سوغاتی‌ها، اجناس ارزان چابهار و بهترین بازارهای این بندر آزاد آشنا شوید، مطالعه متن این مقاله را از خود دریغ نکنید.

از چابهار چی بخریم؟ سوغات خوراکی چابهار

اگر قصد سفر به چابهار را دارید و برایتان سوال پیش آمده که سوغات از چابهار چی بخریم، خوراکی‌های خوشمزه این شهر را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در این بخش، با تعدادی از مشهورترین سوغات خوراکی چابهار آشنا خواهید شد.

میگو و ماهی

شهرهای جنوبی کشور، بهترین مکان برای خرید ماهی و میگوی تازه هستند. قیمت ماهی و میگو در چابهار بسیار پایین‌تر از سایر شهرها است. اگر می‌خواهید ماهی تازه و باکیفیت به شهر خود ببرید و آن را به عنوان سوغاتی به عزیزانتان دهید، حتما به بازار ماهی چابهار در انتهای خیابان دریا سری بزنید. اگر نگران خراب شدن این محصولات هستید، باید خاطرنشان کنیم که قالب‌های یونولیتی حاوی یخ از فساد ماهی‌ها و میگوها جلوگیری می‌کنند.

میگو و ماهی از سوغات چابهار

عکسی از میگو و ماهی چابهار

انبه

میوه‌های استوایی از جمله انبه در شهرهای جنوبی و مناطق گرمسیر رشد می‌کنند. در هر فصل از سال می‌توانید این میوه بهشتی را با قیمتی بسیار مناسب از بازارهای چابهار خریداری کنید و به عنوان سوغاتی خوشمزه به دوستان و آشنایان بدهید.

ادویه

یکی دیگر از سوغاتی‌های خوراکی چابهار، ادویه‌های رنگارنگ و خاص است. جالب است بدانید که برخی از ادویه‌های چابهار مانند ادویه کراهی و ادویه ماهی در سایر نقاط ایران پیدا نمی‌شوند. پس اگر می‌خواهید یک سوغات متفاوت و کاربردی به دوستان و اقوام بدهید، حتما ادویه‌های کمیاب چابهار را از بازار خریداری کنید. این محصولات قیمت بسیار مناسبی دارند و جزء مایحتاج هر خانه‌ای به شمار می‌روند.

شیرینی لندو

در سفر به چابهار با خوراکی‌ها و شیرینی‌های مختلفی روبه‌رو خواهید شد که یکی از آن‌ها شیرینی لندو است. خرما، کنجد و گندم از ترکیبات اصلی این شیرینی خوشمزه هستند. شیرینی لندو در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی درست می‌شود و بسیار پرطرفدار است.

شیرینی لندو از سوغات چابهار

تصویری از شیرینی لندو چابهار

از چابهار چی بخریم؟ صنایع دستی چابهار

برخی افراد در سفر به شهرها و کشورهای مختلف ترجیح می‌دهند صنایع دستی آن ناحیه را به عنوان سوغاتی با خود به همراه آورند. از آنجا که مردم چابهار بسیار هنرمند هستند و تاریخچه‌ای غنی دارند، زیباترین صنایع دستی را تولید می‌کنند. صنایع دستی، بهترین سوغات چابهار هستند که برای همیشه به یادگار می‌مانند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به جنوب ایران حتما از آثار هنری زیر دیدن کنید و با خرید و معرفی آن‌ها به دیگران، حامی هنرمندان این مرزوبوم باشید.

حصیربافی

از آنجا که درخت‌های نخل بسیاری در چابهار وجود دارد، حصیربافی یکی از قدیمی‌ترین هنرهای دستی این شهر محسوب می‌شود‌. شما می‌توانید انواع فرش، سبد، بادبزن، گلدان، سبد نان و کیف حصیری را می‌توانید از بازارها و مغازه‌های چابهار خریداری کنید.

تصویری از حصیربافی در چابهار

تصویری از حصیربافی در چابهار

گلیم بافی

عشایر چابهار با استفاده از پشم دام‌ها، زیباترین گلیم‌ها را در طرح‌های مختلف می‌بافند. اگر به گلیم علاقه دارید، حتما هنر دست عشایر چابهار را خریداری کنید.

خمک دوزی

در خمک‌دوزی، اشکال هندسی با ابریشم نتابیده یا اصطلاحا خامه، به صورت برجسته روی پارچه دوخته می‌شود. این هنر در تزئین لباس، کوسن، جانماز و رومیزی کاربرد دارد.

سکه دوزی و آینه دوزی

پارچه‌هایی که روی آن‌ها با استفاده از آینه و سکه تزئین شده است، از جذاب‌ترین صنایع دستی چابهار هستند. هنرمندان این خطه با این هنر کیف، لباس و محصولات متنوع دیگری را تزئین کرده و به جذابیت آن‌ها می‌افزایند.

اجناس ارزان از چابهار چی بخریم؟

چابهار منطقه‌ای آزاد است و همه انتظار دارند که اجناس این شهر ارزان باشد؛ ازهمین‌‌رو پرتکرارترین پرسش گردشگران به جنوب این است که چابهار چی ارزونه؟ برای پاسخ به این سوال، در ادامه برخی از اجناس چابهار را که قیمت آن‌ها در مقایسه با سایر شهرها ارزان‌تر است، به شما معرفی خواهیم کرد.

تجهیزات کوهنوردی

لوازم کوهنوردی از قبیل کفش، شلوار، چادر، کیسه‌خواب و کوله‌پشتی اغلب قیمت بالایی دارند؛ اما اگر به شهر کنارک (در 30 کیلومتری چابهار) سر بزنید، می‌‌توانید وسایل کوهنوردی استوک و دست دو اما باکیفیت را با قیمتی بسیار پایین‌تر خریداری کنید.

شکلات های خارجی

شکلات‌های خارجی موجود در منطقه آزاد چابهار قیمت مناسبی دارند و با تنوع بالای خود، در کمتر جایی از ایران پیدا می‌شوند.

میوه های استوایی

چابهار منطقه‌ای گرمسیری است که میوه‌های استوایی متنوعی را در خاک خود پرورش می‌دهد. شما می‌توانید بهترین انبه و زیتون را از بازارهای این بندر خریداری کنید. پاپایا و گواوا نیز دو نوع از میوه‌های استوایی کمیاب در ایران هستند که در چابهار به وفور پیدا می‌شوند.

لوازم برقی و لوازم آرایشی

اگر اهل استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی هستید و یا قصد تعویض وسایل برقی خود را دارید، گزینه‌ای بهتر از بازار چابهار لوازم خانگی پیش رویتان وجود ندارد. شما می‌توانید انواع تجهیزات الکتریکی و لوازم آرایشی مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب از این بازار خریداری کنید. البته قیمت این کالاها در سال‌های اخیر افزایش یافته است؛ اما کیفیت و تنوع آن‌ها همچنان رضایت گردشگران را جلب می‌کند.

ارزانترین بازار چابهار کجاست؟

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی چابهار بازارها و مراکز خرید آن است که به فروش جنس‌های ارزان‌قیمت شهرت دارند. اگر قصد خرید در منطقه آزاد چابهار را دارید، پیشنهاد می‌کنیم

به بهترین و ارزانترین بازارهای این بندر آزاد مراجعه کنید:

  • بازار استوک چابهار: مخصوص خرید انواع اجناس دست دوم و استوک، واقع در خیابان امام خمینی؛
  • بازار تیس چابهار: بهترین بازار لوازم خانگی چابهار برای عرضۀ اجناس ایرانی، چینی و حتی لوازم خانگی دست دوم؛
  • دکه بازار چابهار: بهترین بازار پوشاک چابهار برای فروش لباس‌های سنتی و بلوچی؛ معروف به بازار سنتی یا بازار فجر.

در سفر به چابهار حتما به این بازارها سر بزنید و هرآنچه را که نیاز دارید، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد، با بهترین قیمت خریداری کنید.

دکه بازار چابهار

تصویری از دکه بازار چابهار 

قشم بهتر است یا چابهار؟

چابهار چند سالی است که به منطقه آزاد تبدیل شده و توجه‌ها را به خود جلب کرده است. قشم نیز از سال‌ها پیش به عنوان منطقه آزاد شناخته می‌شد و اجناس باکیفیت و ارزان‌قیمتی داشت؛ اما در حال حاضر کالاهای چابهار قیمت پایین‌تری نسبت به اجناس قشم دارند و از کیفیت و تنوع بالاتری برخوردار هستند.

سفر به چابهار و خرید بهترین سوغات این شهر

در این مطلب با بهترین و معروفترین سوغات چابهار آشنا شدیم و می‌دانیم که در سفر به این شهر چه بخریم و از کجا خرید کنیم. سفر به جنوب ایران فرصتی ناب است تا با فرهنگ و آداب‌ورسوم این نواحی آشنا شویم و محصولات دستی بومیان را خریداری کنیم. فصول سرد سال بهترین زمان سفر به چابهار و جنوب ایران است؛ اما باتوجه به مسافت طولانی تهران و سایر شهرهای شمالی، بهتر است با ارزانترین بلیط هواپیما چابهار به این منطقه سفر کنید و مسافرتی آسان و بی‌دغدغه داشته باشید.

آیا شما تجربۀ سفر به چابهار را دارید؟ کدام سوغات این منطقه را خریداری کرده‌اید؟ پیشنهادتان به سایر گردشگران جنوب ایران چیست؟ لطفا برایمان بنویسید.

سوالات متداول:

1. بهترین خوراکی های چابهار چیست؟

در سفر به چابهار، خرید ادویه‌جات، انبه، ماهی و میگو و شیرینی لندو را فراموش نکنید.

2. معروفترین صنایع دستی چابهار کدام است؟

خامه‌دوزی، حصیربافی، گلیم‌بافی، سکه‌دوزی و آینه دوزی از زیباترین آثار هنری و صنایع دستی چابهار هستند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc