https://gateway.trip.ir/api/

بالی کجاست؟ سفر به بهشت جنوب شرق آسیا

به روز رسانی: 06 آبان ، 1402 جاذبه های گردشگری

بالی کجاست

احتمالا نام بالی را شنیده یا تصاویر سواحل زیبای آن را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید؛ اما آیا می‌دانید بالی کجاست؟ این جزیره بهشتی در جنوب شرق آسیا، نزدیک به خط استوا قرار گرفته و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است. در این مقاله می‌خواهیم درباره این جزیره زیبا و جاذبه‌های آن صحبت کنیم. اگر قصد سفر به بالی را دارید، مطلب پیش ‌رو را تا انتها مطالعه کنید.

جزیره بالی کجاست؟ چطور به آنجا سفر کنیم؟

جزیره بالی در کشور اندونزی، در حاشیۀ دریای جاوه قرار گرفته است. گردشگران ایرانی برای سفر به این جزیره آسیایی باید از پروازهای به مقصد دوبی، استانبول،‌ سنگاپور یا دوحه استفاده کنند؛ زیرا هیچ پرواز مستقیمی از ایران به بالی وجود ندارد. روشی دیگر برای دسترسی به جزیره بالی، راه دریایی است. در ابتدا باید خود را به فرودگاه‌های نزدیک به این جزیره برسانید و سپس با قایق یا کشتی، مسیر باقی‌مانده را طی کنید. در مجموع می‌توان گفت که اگر قصد دارید ایران را به مقصد بالی ترک کنید، راهی طولانی در پیش دارید؛ اما مطمئن باشید که جاذبه‌های این جزیره، سختی مسیر را از تن به در خواهد کرد.

موقعیت جغرافیایی جزیره بالی روی نقشه گوگل

آشنایی با جاذبه های جزیره بالی

اغلب گردشگران، بالی را با سواحلش می‌شناسند و در ابتدای ورود به جزیره این سوال در ذهنشان ایجاد می‌شود که سواحل بالی کجاست؟ اما باید بدانید که جاذبه‌های بالی به چند ساحل محدود نمی‌شود. در سفر به بالی می‌توانید از اماکن تاریخی، تفریحی و گردشگری جزیره بازدید کنید و لذت ببرید. برخی از معروف‌ترین جاهای دیدنی بالی عبارتند از:

  • سواحل بالی: ساحل اولواتو، ساحل کوتا، ساحل پتیتنگ، ساحل آتوه، دریاچه برایتان، دریاچه اماندا آنچه، ساحل شکسته، ساحل مرجانی بالی
  • جاذبه‌های تاریخی بالی: معبد پوراباسکی، معبد سنگی تاناه، غار فیل، کاخ سلطنتی اوبود، شهر مدرن سینتاک، جزیره نوزا لمبونگان، خلیج جیمباران، جنگل اوبودمانکی، کوه‌های آتش‌فشانی، مزارع پلکانی برنج
  • سرگرمی‌ها و جاذبه‌های تفریحی بالی: پارک آبی واتربوم، پارک فیل‌ها، دلفیناریوم لووینا، بازار هنر اوبود، بازار سیندهو، مرکز تجاری بالی براسکو، مرکز خرید دیسکاوری

بالی همچون بهشتی روی زمین است و دیدنی‌های بسیاری دارد. شما با هر روحیه و سلیقه‌ای می‌توانید از سفر به این جزیره زیبا و شگفت‌انگیز لذت ببرید. از قدم زدن کنار سواحل نیلگون تا بازدید از جاذبه‌های تاریخی را در سفر به بالی تجربه خواهید کرد.

جشنواره ها و فستیوال های بالی

مردم جزیره بالی از سرزنده‌ترین و شادترین مردمان دنیا هستند و هرساله جشن‌های مختلفی برگزار می‌کنند. به همین دلیل، اغلب گردشگران سفر خود را طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که بتوانند در این جشن‌های سنتی و مفرح حضور پیدا کنند. اگر به شرکت در فستیوال‌ها و آشنایی با فرهنگ و تمدن مردم بالی علاقه‌مند هستید، در زمان برگزاری جشن‌های زیر به بالی سفر کنید تا تجربه‌های شیرین و جذابی به دست آورید.

فستیوال هنری بالی

این جشنواره از زیباترین فستیوال‌های اندونزی است که هرساله، در ماه تیر برگزار می‌شود. در فستیوال هنری بالی انواع صنایع دستی، غذاها و رقص‌های محلی به نمایش گذاشته می‌شوند و مردم با لباس‌های رنگارنگ بومی در آن حضور پیدا می‌کنند.

فستیوال هنری بالی

تصویری از فستیوال هنری بالی 

فستیوال موسیقی بالی

این فستیوال نیز هرساله در ماه شهریور در شهر سیمیناک برگزار می‌شود. گروه‌های مشهور بین‌المللی موسیقی در این مکان برنامه اجرا می‌کنند و اهالی بالی و گردشگران، با شور و شوق در آن حضور می‌یابند. اگر با تور بالی تابستان همراه شوید، شما هم می‌توانید در این جشنوارۀ ساحلی شرکت کنید و از حضور در فضایی پر از نور و رنگ و موسیقی لذت ببرید.

فستیوال موسیقی بالی

عکسی از فستیوال موسیقی بالی 

فستیوال محلی نوسا دو

جشن نوسا دو یکی دیگر از رخدادهای سالانه بالی است که در ماه آبان، در سواحل جنوب شرق جزیره برگزار می‌شود. شما می‌توانید در این فستیوال پر از رنگ و هیجان شرکت کرده و به تماشای نمایش‌های هنری، رویدادهای فرهنگی و مسابقات ورزشی بنشینید.

فستیوال محلی نوسا دو بالی

عکسی از فستیوال محلی نوسا دو

 جشنواره بادبادک

فستیوال کایت را می‌توان جذاب‌ترین فستیوال بالی دانست که در تابستان برگزار می‌شود. در این جشنواره مردم محلی بادبادک‌های کوچک و بزرگی با طرح‌های سنتی و مدرن را به آسمان می‌فرستند تا از خدای هندوها بخواهند که به محصولات کشاورزی‌شان برکت دهد. اگر با تور بالی به این جزیره سفر کردید، برای شرکت در فستیوال کایت باید به ساحل شرقی پادانگ گالاک در شمال ناحیۀ سانور بروید.

جشنواره بادکنک بالی

عکسی از جشنواره بادکنک در بالی

عید نایپی

به‌جرات می‌توان عجیب‌ترین جشن سال نو را متعلق به بومیان جزیره بالی در اندونزی دانست. Nyepi واژه‌ای اندونزیایی به معنای سکوت است و به مراسم خاص هندوها در جشن سال نو اشاره دارد. هندوهای بالی چنین روزی را به سکوت می‌گذرانند و روزه می‌گیرند؛ خانه‌های خود را از نور لامپ و حتی شمع محروم می‌کنند؛ و اجازۀ ورود به سواحل را نمی‌دهند. بنابراین اگر دوست دارید جشن سال نو در بالی را از نزدیک تجربه کنید، باید به آداب و رسوم خاص آن احترام گذاشته و هم‌رنگ جماعت شوید. مراسم نایپی در شروع سال نو هندوها، در ماه مارس (اواخر اسفند) برگزار می‌شود.


عید نایپی در بالی 

تصویری از عید نایپی در بالی

مراسم گالونگان و کونینگان

جشنواره دوگانۀ گالونگان و کونینگان فستیوالی در بالی اندونزی است که زن‌ها برگزارکننده‌های اصلی آن هستند. در این جشنواره که از 2 آگوست تا 12 آگوست به‌ طول می‌انجامد، سبدهایی از جنس بامبو روی سر زنان قرار می‌گیرد که از میوه و گل پر شده است. مردم بالی اعتقاد دارند که در این جشن 10 روزه ارواح به دیدن آن‌ها می‌آیند؛ ازاین‌رو با سبدهای میوه و فانوس‌های بامبو از آن‌ها پذیرایی می‌کنند.

مراسم گالونگان و کونینگان بالی 

عکسی از مراسم گالونگان و کونینگان

 هزینه سفر به بالی چقدر است؟

قیمت پرواز و اقامتگاه، هزینه خوردوخوراک و هزینه بازدید از تفریحات و جاذبه‌های گردشگری، هزینه‌های سفر به بالی اندونزی را تشکیل می‌دهند. از آنجا که از تهران به بالی پرواز مستقیم وجود ندارد، قیمت بلیط هواپیما بالی افزایش می‌یابد؛ همچنین این جزیره، پر از هتل‌های پنج ستاره و لوکسی است که برای اقامت در آن‌ها باید پول هنگفتی بپردازید. در مجموع می‌توان گفت که بالی مقصدی لاکچری و گران‌قیمت است و برای سفر به آن باید هزینه بالایی را پرداخت کنید. البته اگر تور بالی ارزان را از آژانس تریپ خریداری کنید، می‌توانید هزینه سفر به جزیره بالی را به شکل قابل‌توجهی کاهش دهید.

بهترین زمان سفر به بالی

بالی در نزدیکی خط استوا قرار گرفته و به همین دلیل، آب‌وهوای آن در اغلب روزهای سال نسبتا گرم است و تغییر محسوسی نمی‌کند. ساکنان این جزیره فقط دو فصل خشک و مرطوب را تجربه می‌کنند و در برخی روزها شاهد بارش باران‌های شدید هستند.

بهترین زمان سفر به بالی، ماه‌های خشک سال یعنی از آوریل تا اکتبر (مصادف با فروردین تا مهرماه) است. در این دوره، گردشگران برای غواصی، شنا و شرکت در بزرگ‌ترین جشنواره یوگا، موسیقی و هنر آسیا که در ماه آوریل برگزار می‌شود، به بالی سفر می‌کنند. بارندگی در ماه‌های نوامبر و دسامبر به اوج خود می‌رسد و رگبارهای پراکنده و کوتاه، جزیره را در برمی‌گیرد.

اگر در فصل گردشگری بالی به این جزیره سفر کنید، هزینه بلیط و اقامت در هتل های بالی دو برابر روزهای دیگر سال خواهد شد؛ اما در ماه‌های جولای، آگوست، دسامبر و ژانویه که افراد کمتری به بالی می‌روند، قیمت‌ها بسیار ارزان‌تر خواهد بود.

بالی اندونزی؛ مقصدی جذاب در جنوب شرق آسیا

در این مطلب شما را با یکی از جزایر نسبتا بکر دنیا، یعنی جزیره بالی در اندونزی آشنا کردیم. شما می‌توانید در هر زمانی از سال به این جزیرۀ زیبا، سرسبز و استوایی سفر کنید؛ اما سفر در فصل گردشگرپذیر آن، فرصت لذتی دوچندان را به شما خواهد بخشید. آیا قبلا به اندونزی و جزایر آن سفر کرده‌اید؟ اگر بله، لطفا تجربۀ سفر خود را با خوانندگان مجله تریپ در میان بگذارید. آگاهی از دیده‌ها و شنیده‌هایتان می‌تواند سفری آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر را به مسافران جزیره بالی هدیه دهد.

سوالات متداول:

1. کشور بالی کجاست؟

بالی کشور نیست؛ بلکه جزیره‌ای در جنوب شرق آسیا است که بین جزایر مالزی و اندونزی قرار دارد.

2. بالی در کدام کشور است؟

جزیره بالی در جنوب غرب اندونزی واقع شده و جزء خاک این کشور محسوب می‌شود.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc