https://gateway.trip.ir/api/

چه زمانی میتوان شگفتی دریای مکران را دید؟

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 دانستنی های سفر

چه زمانی میتوان شگفتی دریای مکران را دید؟

دیدن پلانکتون هایی که با نور خود سواحل مکران را در شب بی نهایت خاص  و زیبا می کنند فقط در زمان هایی خاص امکان پذیر است. سواحل مکران دقیقاً در آنطرف خلیج فارس یعنی در خطه جنوبی کشور ایران واقع شده است. شاید کمتر کسی تا چند سال پیش از زیبایی های این منطقه به اندازه امروز با خبر بود، اما به لطف تکنولوژی و استفاده از شبکه های اجتماعی منظره ها و تصاویری زیبا از این منطقه به عموم مردم نشان داده می شود که از آن جمله می توان به منطقه زیبای درک و پلانکتون های مکران اشاره کرد.

دَرَک جایی است که شما کویر را در کنار دریا مشاهده می کنید و این صحنه در کمتر جایی از جهان وجود دارد. اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما برای سفر به جنوب کشور هستید گزینه های مختلفی خواهید داشت که هر کدام جذابیت های منحصر به فرد خود را دارد و در این میان جزیره کیش، جزیره قشم و سواحل مکران از پر طرفدارترین مناطق گردشگری جنوب کشور هستند.

تفاوتی که در سواحل جنوبی کشور با سواحل شمالی کشور وجود دارد این است که جنوب کشور از آب و ساحل تمیزتری برخوردار است و برای شنا کردن نیز بیشتر لذت بخش خواهد بود. اغراق نیست اگر بگوییم سواحل مکران یکی از بی نظیرترین و تمیزترین سواحل دنیاست که افراد بسیاری با خرید بلیط هواپیما و یا ماشین شخصی و اتوبوس به این سمت از کشور مسافرت می کنند. این نکته را نیز توجه داشته باشید که به علت شرجی بودن هوا از اردیبهشت تا اوایل آذر هوای این منطقه از کشور شرجی و بسیار گرم است به طوری که حتی در شب ها نیز شرجی بودن هوا موجب خیس شدن لباس می شود.
اگر به دنبال سفر لذت بخش به این قسمت از کشور هستید به شما توصیه می کنیم در اواخر فصل پاییز و یا در زمستان با خرید بلیط هواپیما بندرعباس خود را به بندرعباس رسانده و از طریق تاکسی به سمت میناب و جاسک و کنارک و چابهار بروید. درک که از آن به عنوان یک جاذبه منحصر به فرد یاد کردیم در نزدیکی روستای poshte و در میان راه جاسک به کنارک میباشد.

خرید بلیط هواپیما آسان ترین راه برای پیمودن بیشتر مسافت از شهر محل زندگی شما به بندرعباس است. بندرعباس جایی است که شما انتخاب خواهید کرد که به سمت غرب یعنی خلیج فارس بروید و یا به سمت شرق یعنی سواحل مکران.

اما پلانکتون ها که پیشتر درباره آن صحبت کردیم در اوایل زمستان در شب ها خود نمایی می کنند و اگر خوش شانس باشید می توانید این صحنه فوق العاده زیبا را در چابهار و اطراف آن از نزدیک تماشا کنید.

دریای مکران

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc