https://gateway.trip.ir/api/

بهترین زمان برای سفر به مالدیو را بشناسید

به روز رسانی: 19 اسفند ، 1399 مقاصد پر طرفدار

بهترین زمان برای سفر به مالدیو را بشناسید

بهترین زمان سفر به مالدیو را از نظر هزینه و شرایط آب و هوا انتخاب کنید. برای اینکه در بکرترین جزایر مالدیو از مناظر بی نظیر و محیط آرامش بخش  لذت ببرید، تاریخ درست سفرتان را پیدا کنید.

مالدیو کجاست؟

مالدیو مجموعه بیش از هزار جزیره است که در اقیانوس هند قرار گرفته است. جزایر دوردست این کشور مانند بهشتی رویایی است که شما را از زندگی روزمره کامل جدا می کند. پایتخت مالدیو شهر ماله است. در این کشور 800 جزیره غیر مسکونی و 200 جزیره مسکونی است. کوچکترین جزیره دنیا در مالدیو قرار دارد که فقط چند متر است. بزرگترین جزیره هم 6 کیلومتر است. شما از ایران فقط از طریق خرید بلیط هواپیما می توانید وارد مالدیو شوید. پروازهای مالدیو معمولا با توقف انجام می شود.

ماله پایتخت مالدیو نمایی از جزیره ماله پایتخت ماله

مدارک سفر به مالدیو

اصل گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار

تاییدیه رزرو هتل (واچر هتل)

مبلغ نقدی (۵۰ دلار به ازای هر روز اقامت)

یک قطعه عکس تمام رخ

ویزای مالدیو

شما برای سفر به مالدیو نیاز به ویزا دارید. ویزای مالدیو به صورت 30 روزه و فرودگاهی صادر می شود.

آب و هوای مالدیو برای سفر

مالدیو نزدیک خط استوا و در اقیانوس هند قرار گرفته است. به همین خاطر آب و هوای موسمی استوایی دارد. یعنی همیشه هوا گرم و مرطوب است و هیچ وقت سرد نمی شود. دمای در طول سال ثابت و متوسط دما 31 درجه است.
با اینکه شرایط هوایی در جزایر مرجانی شمالی متفاوت از جزایر جنوبی است، مالدیو دارای دارای دو فصل است. فصل زمستان خشک (در زبان محلی ایرووای ) که از ماه نوامبر تا آوریل طول می کشد و فصل تابستان تر (به زبان محلی هالهانگوس) که از ماه می تا اکتبر است. در فصل زمستان آسمان کاملا آفتابی و درخشان است و باران به ندرت می بارد در حالی که تابستان زمان بارانهای سنگین، تندباد و دریای خروشان است. جزایر جنوبی بارندگی بیشتری از جزایر شمالی دارند.

هوای مالدیو تا حدی ناپایدار و دمدمی است. آسمان صاف و آفتابی یکباره  با ابرهای سنگین و باران ممتد جایگزین می شود قبل از اینکه حتی فرصت کنید سرپناهی بیابید. آب و هوای جزایر مالدیو غیرقابل پیش بینی است و هواشناسی بیشتر از سه روز را نمی توان به طور دقیق تشخیص داد. این پیش بینی هم بر اساس الگوی هواشناسی سابق ممکن است.

بهترین زمان سفر به مالدیو

خشک ترین زمان و ماه عسل بین فصول ماه ژانویه تا آوریل است. بهترین فصل سفر به مالدیو که می توانید در هوای مطبوع بذت ببرید. اوج فصل گردشگری نیز از ماه دسامبر تا مارس است. در این بازه زمانی هوا کاملا معتدل است.

بهترین فصل سفر به مالدیوبهترین زمان سفر به مالدیو از ژانویه تا آوریل است.

فصل سفر ارزان به مالدیو

بیشتر مسافران ترجیح می دهند در فصل غیر گردشگری به مالدیو سفر کنند که خدمات توریستی ارزانتر است. بهترین زمان که می توانید سفر کم هزینه به مالدیو داشته باشید و بلیط هواپیما و رزرو هتل قیمت پایین بگیرید از ماه آوریل تا نوامبر است. در نظر داشته باشید که فصل ارزان در مالدیو، تفاوت از فصل ارزان تایلند و ویتنام است. شما کمی پایینتر از میزان نرمال پرداخت می کنید.

بهترین فصل تفریحات در مالدیو

موج سواری

ماه جولای بهترین زمان برای موج سواری است. بیشترین و بلندترین امواج اقیانوس از ماه آوریل تا اکتبر اتفاق می افتد که در مناطق شمالی و جنوبی ماله حداکثر است.

تفریحات آبی مالدیوموج سواری از بهترین تفریحات مالدیو در ماه جولای

غواصی

غواصی و اسنورکلینگ در هر دو فصل خشک و تر امکان پذیر است. بهترین زمان برای غواصی در آبهای شفاف از ماه دسامبر تا مارس است.اما در نوامبر آب شفافیت بیشتری دارد و برای شنا گرمتر است. در این زمان دیدن سفره ماهی ها و کوسه ها نیز راحتتر است.

ساحل پلانکتونی

بهترین زمان برای دیدن پلانکتون های نورانی، ماه می است.

آفتاب معمولا ساعت 6 صبح طلوع می کند و غروب نزدیک 6 عصر است. شما 12 ساعت در روز فرصت گشت و گذار دارید. دمای آب های اقیانوسی مالدیو بین 24 تا 35 درجه است که شرایط ایده آلی برای هر نوع تفریح آبی است.

با بهترین مقاصد گردشگری اقیانوسی آشنا شوید:

جزیره بورابورا مروارید اقیانوس ارام

اقیانوس هایی که شفابخش هستند.

فستیوال های مالدیو بر اساس ماه

در کشور مالدیو فستیوال های مختلفی از مناسبتهای ملی و مذهبی وجود دارد. هماهنگ کردن تاریخ سفر با این فستیوالها لحظات خاطره انگیزی و لذت بخشی برایتان خواهد ساخت. جشن های مذهبی شامل عید فطر، روز تولد پیامبر و عید قربان است. جشن های ملی نیز به صورت زیر است:

روز هوراوی

ماه ژانویه زمان برگزاری فستیوال روز هوراوی است. این رویداد به مناسبت جدایی مالدیو از هند جنوبی در سال 1752 نام گذاری شده است. مراسمی که همراه با غذاهای سنتی، رقص و موسیقی بومی است.

روز جمهوری

در 11 نوامبر فستیوال روز جمهوری برگزار می شود. این مراسم از سال 1968 بزرگترین جشن فرهنگی مالدیو است. مراسمی که همراه با مارش و رژه، سخنرانی و لباس های سنتی است. هر 5 سال یکبار در این روز رئیس جمهور جدید کشور نیز منصوب می شود.

روز استقلال

در فصل تابستان و در 26 جولای جشن روز استقلال برگزار می شود. در این روز مالدیو از حاکمیت بریتانیا خارج شد و همه ساله فستیوال استقلال در پایتخت مالدیو با برنامه های متنوع اجرا می شود.

روز پیروزی

روز پیروزی مالدیو اهمیت زیادی در این کشور دارد. در این روز گروهی از تروریستهای سریلانکایی به مالدیو حمله کردند و تلاش کردند دولت مالدیو را ساقط کنند. شکست آنها به عنوان روز پیروزی نامگذاری شد.

روز ماهیگیر

شغل مردم مالدیو از گذشته ماهیگیری بوده است. برای احترام و افتخار به این حرفه، روز ماهیگیر به عنوان جشنی ملی شناخته می شود. این فستیوال در دسامبر برگزار می شود.

جزایر مالدیو

زنجیره ای از 1200 جزیره مالدیو را به یکی از لوکس ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل کرده است. جزایر آبسنگی (جزایر مرجانی که به صورت خطی در اقیانوس دیده می شوند و میان آنها برکه های زیباست) با محیط آرامش بخش و دنج، رویایی ترین مسافرت است. با بهترین جزایر مالدیو آشنا شوید: جزیره کوکوا، گیراوارو، باروس، رتهی را، ولیگاندو، تولوس دهو، فولهادهوو، اکولهاس، اومادهو، دهیگوراه، هاداها.

جزایر رویایی مالدیوجزایر مالدیو از محبوبترین مقاصد گردشگری دنیا

بهترین هتلهای مالدیو

مالدیو یکی از محبوبترین مقاصد توریستی دنیاست. به همین دلیل بهترین هتلها و ریزورت ها را به راحتی می توانید پیدا کنید. از معروفترین هتل های مالدیو می توان به حیات پارک، فورسیسزن ریزورت، کومومالیفوشی، سیکس سینس، سنت ریجس و شوال بلانک اشاره کرد. با سه هتل برتر آشنا شوید.

سونوا جانی(SONEVA JANI)

اگر به سواحل بکر و جاهای دنج علاقه دارید، هتل سونوا جانی را برای اقامت انتخاب کنید. این هتل در جزیره آبسنگی نونو قرار دارد. 24 ویلا که در برکه های آبی مجزا و شخصی قرار گرفته اند. شما می توانید وعده های غذایی خود را ماجراجویانه به سبک رابیسون کروزئه میل کنید و به سبک فیلم دورافتاده پیک نیک بروید.

سونوا فوشی (SONEVA FUSHI)

این ریزورت در جزیره آبسنگی کونفونادهوو قرار دارد که از بزرگترین جزایر مالدیو محسوب می شود. ویلاهای لوکس و شخصی در محیطی آرام و به دور از مناطق مسکونی قرار گرفته است. نوعی از اقامتگاهها هم شبیه خانه درختی و با تم دوردست ساخته شده است. جایی که می توانید در زیباترین استخرهای طبیعی شنا کنید.

رییترا راه

ریزورتی شیک با استاندارهای بالای هتلداری که در جزیره اختاپوس قرار دارد. 130 ویلای با چشم انداز بی نظیر اقیانوس و برکه های طبیعی اختصاصی، اقامتی فراموش نشدنی را برایتان می سازد. این ریزورت بین سلبریتی های هالیوود محبوب است.

تور مالدیو

تور مالدیو به مقصد جزایر معروف این کشور در همه فصول برگزار می شود. قیمت تور متناسب با پکیج تور، زمان سفر متغیر است. به طور متوسط قیمت تور مالدیو از 34 میلیون تومان به بالاست.

هزینه سفر به مالدیو

مالدیو از لحاظ هزینه کشور گرانی محسوب می شود. اگر در فصل اوج گردشگری به مالدیو مسافرت  می کنید هزینه شما بیشتر خواهد شد. به طور متوسط هزینه روزانه شما در این کشور  بسته به سبک سفر شما بین 300 تا 50 دلار خواهد بود.

قیمت بلیط مالدیو: از 7 میلیون تومان به بالا

قیمت هتل لوکس در مالدیو: 1000 دلار به بالاست.

قیمت هتل متوسط در مالدیو: از 100 دلار به بالا

قیمت اقامتگاههای بومی در مالدیو: بین 50 تا 60 دلار

سوالات متداول

فاصله ایران تا مالدیو چقدر است؟

فاصله هوایی ایران مالدیو 3960 کیلومتر است.

مدت زمان پرواز تهران مالدیو چقدر است؟

پرواز تهران به مالدیو حدود 7 ساعت طول می کشد.

بهترین فصل سفر به مالدیو؟

از ماه ژانویه تا آوریل بهترین زمان سفر به مالدیو است.

ارزانترین فصل سفر به مالدیو؟

از ماه آوریل تا نوامبر ارزانترین فصل سفر به مالدیو است.

آیا سفر به مالدیو ویزا می خواهد؟

بله. برای سفر به مالدیو ویزای 30 روزه صادر می شود.

سفر به مالدیو در کرونا ممکن است؟

بله. مالدیو به خاطر جزایر پراکنده بهترین مقصد سفر در شرایط کروناست.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc